Gamificarea – utilizarea unor elemente specifice jocurilor în medii non-gaming - RADAR DE MEDIA
Connect with us

UTILE

Gamificarea – utilizarea unor elemente specifice jocurilor în medii non-gaming

Published

on

Spread the love

Gamification, mai bine spus gamificare pentru că sună bine și în limba română, reprezintă o metodă prin care se pot utiliza elementele specifice jocurilor în situații și domenii non-gaming.

Termenul ”gamification” a apărut în 2002, inventat de Nick Pelling. Ideea gamificării constă în încercarea strategică de a îmbunătăți serviciile, organizațiile, peforamnțele și activitățile prin experiențe similare cu practicarea jocurilor în contexte non-joc.

Sună complicat, dar în realitate nu este chiar așa. Jocurile fac parte din viața noastră și reprezintă o modalitate de relaxare. Dar în cadrul jocurilor se pot dezvolta competiții, pot apărea mizele, inevitabil va exista dorința de a fi mai bun față de competitor. Userii vor căuta metode de auto-depășire a performanțelor în cadrul jocurilor favorite.

În acest context, gamificarea folosește elemente de desing asemănătoare cu jocurile pentru a îmbunătăți interacțiunea utilizatorilor, productivitatea organizațională, ritm și învățare, aptitudini și multe altele.

Gamificarea poate fi folosită în diferite domenii și contexte. Înainte de a dezvolta modul în care se poate folosi gamificarea, mai e de lămurit un lucru. Gamificarea nu e un joc, nu reprezintă un proces de învățare baza pe joc, nu confundați cu jocurile video de tip simulatoare.

Așa cum am menționat și mai sus, gamificarea utilizează elemente specifice jocurilor în situații non-gaming. De exemplu, se poate folosi gamificarea în formarea și educarea personalului, în marketing, în corectarea unor componente din cadrul companiei.

Advertisement

Gamificarea valorifică tendințele naturale ale oamenilor spre competiție, realizare, colaborare. Instrumentele folosite în proiectarea jocurilor, cum ar fi recompensarea utilizatorilor pentru realizări și câștigarea unor badge-uri, sunt transpuse în viața reală pentru a motiva indivizii să își atingă obiectivele sau pentru a spori performanțele.

Gamificarea oferă posibilitatea companiilor de a-și crește performanțele prin stimularea angajaților în procesul tehnologic cotidian, dar și prin implicarea directă a potențialilor clienți. Totodată, se poate obține feedback proactiv prin mecanica jocului și dinamica jocului care duce la realizarea obiectivelor de business.

Mecanica jocului reprezintă acele reguli și recompense implementate într-un program pe o platformă digitală. Pot include puncte, niveluri, misiuni, clasamente. Este modul în care participanții interacționează cu programul de gamificare și primesc feedback cu privire la realizări.

Dinamica jocului se referă la emoții, comportamente și dorințe găsite în mecanica jocului. Aici avem mai multe exemple cum ar fi concurența prin clasamente, colaborarea în echipă pentru a finaliza misiunile, colectarea de premii și recompense și surpriza prin deblocarea de noi misiuni. Dinamica jocului este utilizată cu mecanica jocului pentru a stimula și încuraja implicarea participanților.

Cu alte cuvinte, activitățile din lumea reală făcute ca un joc, cu scopul de a motiva oamenii să își atingă obiectivele, înseamnă gamificare.

Advertisement

Există numeroase exemple unde a fost implementată gamificare, însă cele mai cunoscute sunt programale de loialitate și recompense dezvoltate de companiile aeriene. Succesul gamificării se poate deduce din loialitatea userilor față de brand, de implicarea și influența acestora asupra altor indivizi, timpul petrecut în conexiune cu programul de loialitate în vederea atingerii de noi performanțe.

Nu toate acțiunile de gamificare în marketing au ca scop direct să încurajeze oamenii să cheltuiască. Nike+ este o aplicație care încurajează utilizatorii să facă mișcare, transformând activitatea de fitness personal într-un joc.

Implementarea gamificării la locul de muncă, poate crește productivitatea angajaților. Prin introducerea elementelor de joc la locul de muncă, angajatorii pot sprijinii angajații să-și urmărească propriile performanțe și chiar să le depășească, să stabilească noi obiective și chiar să se angajeze într-o competiție prietenoasă.

Gamificarea poate fi implementată și în educație. Google Forms oferă instrumente de gamificare pentru diferite tipuri de utilizatori. Google a invitat profesorii să implementeze gamificarea în lecțiile predate pentru a spori implicarea elevilor.

Chiar și în cazinourile clasice și online au adoptat tehnica de gamificare pentru a stimula jucătorii să fie mai responsabili, să fie mai competitivi, să se implice în diferite cazuri sociale. Totodată, există o acțiune de gamificare prin intermediul căreia jucătorii pot primi bonusuri și recompense. Vă recomandăm să vizitați acest operator de cazinou, dacă îți place să joci jucând la ruleta online, fiecare user poate contribui la fondul unei acțiuni non-profit. Sau poate fi recompensat cu diferite bonusuri.

Advertisement

Gamificarea este utilă și în majoritatea cazurilor se bucură de un real succes. ”Profită” de psihologia umană care îi determină pe oameni să se bucure de câștig și să nu le placă eșecul.

Însă poate avea și unele dezavantaje. Alegerea mecanismelor și valorile potrivite reprezintă o provocare. Este important ca elementele jocului să încurajeze comportamentul dorit.

Procesul de gamificare slab conceput și implementat, poate devia de la targeturile țintite și poate duce la o competiție fără valoare sau chiar cu impact negativ. Oricare dintre aceste rezultate poate însemna timp și bani pierduți.

În concluzie, gamificarea este productivă atâta timp cât conceperea și implementarea sunt executate foarte bine. Gamificarea poate aduce feedback în timp real, iar cei ce contabilizează acest feedback pot lau măsuri pentru a îmbunătăți performanțele. Aici putem vorbim de firme sau de persoane fizice.

Gamificarea îmbunătățește experiența de învățare. Fie că vorbim de elevi sau de angajații unei companii, prin joc se poate învăța mai repede și mai bine.

Advertisement

Prin gamificare, rezultatele se văd imediat în lumea reală. Elevii, angajații unei companii, pasagerii unei companii aeriene, fanii unui brand, cu toții pot culege roadele muncii lor în raport cu o acțiune gamificată. Pot primi recompense în puncte, insigne sau chiar sub formă materială.

Interacțiunea devine mult mai distractivă în contexul gamificării. Indiferent de public sau subiect, gamificarea poate ajuta la crearea de conținut interesant, educativ și distractiv. Nu transformă munca într-un joc, dar jocul poate transforma munca într-o acțiune mai plăcută.

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ENCICLOPEDIA RADAR3 săptămâni ago

SURPRIZE, SURPEIZE cu Andreea Marin, producție ce a fost ani de zile pe placul telspectatoriilor. Rămâne, oare cea mai urmarită emisiune TV din România? Sunt șanse ca emisiunea să revină?

ENCICLOPEDIA RADAR3 săptămâni ago

Formatul internațional „The Traitors – Tradaorii”, ajunge în România. Cel mai captivant reality show va fi difuzat la PRO TV

Reality Showo săptămână ago

🔥 „ȘOC total la Asia Express! Cea mai grea masă din istoria competiției – concurenții, puși la încercare în Coreea de Sud!” Ce echipe au rămas în competiție?

ENCICLOPEDIA RADAR3 săptămâni ago

Să ne reamintim despre cele mai mediatizate divorțuri din România. Multe din ele au ținut prima pagină a ziarelor de scandal!

AUDIENȚE TV4 săptămâni ago

ANALIZĂ AUDIENȚE TV – Seară de foc în televiziune! Ce post TV a făcut ravagii în audiențe și a lăsat Pro TV în umbră?

Program TV2 săptămâni ago

Programul TV pentru PRO TV, săptămâna 03 – 09 noiembrie 2025

AUDIENȚE TV4 săptămâni ago

FULL VIDEO- Probele imperiale din Hue au zguduit competiția! Asia Express atinge cel mai mare record de audiență din sezon! Cât a obținut PRO TV ?

Emisiuni4 săptămâni ago

Paul Surugiu-Fuego deschide sezonul 15 „Drag de România mea!” – 7 ani de muzică, invitaţi legendari și povești românești

Program TV4 săptămâni ago

Programul TV pentru PRO TV, săptămâna 27 octombrie – 02 noiembrie 2025

AUDIENȚE TV3 săptămâni ago

Probele devin imposibile! Asia Express se transformă într-un spectacol vietnamez al rezistenței! Aventura de pe Drumul Eroilor a fost și aseară lider de audiență

Facebook

ENTERTAINMENT

ENTERTAINMENT13 ore ago

Zdob și Zdub aniversează 30 de ani de muzică printr-un concert special la Arenele Romane

Spread the lovePe 29 noiembrie 2025, Arenele Romane devin locul unei sărbători muzicale de proporții. Zdob și Zdub, marchează 30...

ENTERTAINMENT2 zile ago

Amely a lansat “Nu e Vina Mea”

Spread the love Piesa „Nu e vina mea ” a fost lansată pe 7 iulie 2025. Iar pe 21 septembrie a...

Muzica4 zile ago

Ioana Ignat lansează „Red Flag” – cea mai intensă poveste vizuală și muzicală a sa de până acum

Spread the love Ioana Ignat lansează „Red Flag” – cea mai intensă poveste vizuală și muzicală a sa de până...

Muzica5 zile ago

Bitză scrie din nou istorie! Își adăuga in palmares încă un DISC DE PLATINA

Spread the love „Unic, intens și plin de emoție”, așa descriu fanii concertul aniversar al lui Bitză, care a celebrat...

ENCICLOPEDIA RADAR6 zile ago

România revine la Eurovision 2026 – un nou început la Viena, după doi ani de absență. Vezi parcursul nostru din 1994 până în prezent!

Spread the loveDupă o pauză de doi ani, România își anunță oficial revenirea la Eurovision Song Contest 2026, care va...

ENTERTAINMENT6 zile ago

,,RITMO” îmbină influențele afro house și latino house

Spread the loveÎn premieră, Allyn Deejay lansează noua piesă „RITMO” la Norvis Music! 🔥 După o serie de lansări apreciate, Allyn...

ENTERTAINMENTo săptămână ago

Muzica este caldura pentru sufletul meu, iar tatuajele sunt relaxarea si responsabilitatea mea , pana vin facturile 😁

Spread the loveA început activitatea de DJ full-time în 1998, într-o discotecă nou deschisă în oraș. Până la acea dată,...

ENTERTAINMENT2 săptămâni ago

Anais Iftimie își face debutul muzical cu piesa “Nu uit” – o poveste despre emoție și recunoștință

Spread the loveTânăra artistă Anais Iftimie lansează oficial piesa sa de debut, intitulată „Nu uit”, o melodie emoționantă ce vorbește...

ENTERTAINMENT2 săptămâni ago

TVR dă marea veste: România revine la Eurovision! Viena găzduiește ediția cu numărul 70! Cum va avea loc Selecția Națională?

Spread the loveConsiliul de Administrație al Societății Române de Televiziune (SRTv) a aprobat, în ședința din 30 octombrie 2025, participarea...

REVISTA PRESEI MEDIA2 săptămâni ago

REVISTA PRESEI MONDENE – 30 octombrie 2025 – Vedete, showbiz & evenimente. Roast, succes, aventura, inceritudini, seriale românești și mule altele

Spread the loveIată Revista Presei Mondene pentru data de 30 octombrie 2025 – cele mai proaspete știri din lumea vedetelor, showbiz-ului și...

Advertisement

Trending

google-site-verification=ggJm1xQPC5EBDVeJzBjdi5Pn7t6SFAQG83kX1kQRUl4
6.