Connect with us

ALL MEDIA

Gilda Lazar, JTI Romania: „Pentru prima data in ultimii ani, se inregistreaza o crestere continua a contrabandei timp de sase luni”

Published

on

 

Piata neagra a tigaretelor a continuat sa creasca si in luna mai 2014, inregistrand un nivel de 16,1 %, fata de 15,8% in luna martie si circa 14% la finele anului trecut, conform  datelor companiei de cercetare Novel Research. Este pentru prima data in ultimii cinci ani ca piata neagra creste pentru sase luni la rand.

„Contrabanda cu tigarete creste ingrijorator de mult in regiunea Nord-Est (cu 9,5 p.p., pana la 41,8%), care devine astfel cea mai afectata de comertul ilegal. Cresteri semnificative se inregistreaza si in regiunea Nord-Vest (cu 6,4 p.p., pana la 17,6%) si in Bucuresti, unde contrabanda a atins un nivel dublu (12,6%) comparativ cu martie. Pe de alta parte, notam scaderi importante in regiunile Vest (-7,8 p.p. pana la 23%) si Sud-Est (-6,4 p.p. pana la 13,8%). Din punct de vedere al provenientei, conform timbrului aplicat pe pachet, produsele “Cheap Whites” continua sa detina cea mai mare pondere din piata neagra, si anume de 39,4%, aflandu-se insa in scadere fata de luna martie (-6,5 p.p.). De asemenea, produsele cu timbru de Ucraina si Moldova continua si in mai trendul ascendent din luna martie”, a declarat Marian Marcu, Directorul Companiei de Cercetare Novel Research.

„Pentru prima data in ultimii ani, se inregistreaza o crestere continua a contrabandei timp de sase luni. In consecinta, este nevoie de eforturi suplimentare din partea tuturor institutiilor statului. In ceea ce ne priveste, continuam seria parteneriatelor incheiate cu autoritatile incepand cu 2005, cel mai recent fiind definitivat cu ANAF, in vederea reducerii comertului ilegal cu tigarete. Recent, JTI a initiat in nord-estul tarii, regiunea cea mai afectata de piata neagra, o campanie derulata in parteneriat cu Directia Generala a Vamilor si Politia de Frontiera, cu scopul de a informa populatia cu privire la efectele profund negative ale contrabandei. Aceasta este cea de a treia campanie regionala, dupa cea lansata în zona de sud-vest, cu rezultate notabile în reducerea  temporara a contrabandei cu țigarete provenite din Serbia si cea desfășurată pe granița de nord-vest, care a contribuit la scaderea pietei negre in zona de la aproximativ 22% la finele anului 2013 la circa 11% in martie 2014. Si pe viitor vom pune la dispozitia autoritatilor experienta pe care o avem la nivel global in combaterea contrabandei cu tigarete, prin continuarea programelor de training, informare sau sprijin logistic in dotarea Vamii si Politiei de Frontiera cu caini antitabac si alte echipamente”, a declarat Gilda Lazar (foto), Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova si Bulgaria.

„Acest trend continuu crescator ne ingrijoreaza profund si ar trebui sa se constituie intr-un semnal de alarma pentru toate autoritatile statului, incepand cu institutiile competente in combaterea contrabandei si terminand cu factorii de decizie ai politicii fiscale. Aceasta majorare a pietei negre din ultimele luni reprezinta o consecinta a unei schimbari neplanificate, conceputa si menita sa aduca sume suplimentare la bugetul de stat, dar care, iata, dovedeste ca de fapt aduce prejudicii majore. Indexarea artificiala a cursului de schimb stabilit pentru plata accizei, la care s-a adaugat majorarea anuala din aprilie, au determinat cresterea preturilor produselor legale. In consecinta, au fost impulsionate vanzarile tigaretelor de pe piata neagra, in detrimentul celor legale, dar si a bugetului de stat.  Prin cresterea pietei negre de la 14,1% la finele anului trecut la 16,1% in mai, bugetul statului a pierdut circa 70 milioane de euro!”, a declarat Adrian Popa, Director Corporate & Regulatory Affairs, BAT Romania

“Noua crestere a nivelului contrabandei in luna mai confirma trendul ascendent inregistrat dupa modificarea modului de calcul al accizei la finele anului 2013. Cu toate eforturile comune ale industriei si autoritatilor, solutiile identificate nu reusesc sa compenseze eroziunea pietei legale care, in aceste conditii, este mult accelerata. Pentru fiecare punct procentual pierdut de piata legala, statul pierde de doua ori: o data prin accizele si taxele care nu se platesc la buget pentru produsele contrafacute sau comercializate ilegal si, inca o data, prin eforturile si resursele suplimentare necesare pentru a face fata fenomenului”, a declarat Sorana Mantho, Director Corporate Affairs, Philip Morris Romania si Bulgaria.

In opinia celor trei producatori de tutun, in vederea reducerii pietei negre este necesara, pe langa reglementarea unitara, pe criteriu cantitativ, a infractiunilor de evaziune fiscala si de contrabanda cu tigarete, clarificarea situatiei la punctele de trecere a frontierei interne, cu Ungaria si Bulgaria si stabilirea unor atributii specifice pentru politia locala si jandarmerie, intrucat comertul ilegal cu tigarete se desfasoara in zona de competenta a acestora (piete, oboare, statii de metrou etc.).

Marii producatori de tutun au semnat acorduri de cooperare cu Comisia Europeana pentru combaterea comertului ilegal cu produse din tutun si sustin instituirea, din sumele alocate Romaniei ca urmare a acestor acorduri, a unui fond de premiere pentru cei care s-au remarcat prin rezultate deosebite in lupta impotriva contrabandei cu tigarete.

Industria tutunului este al doilea mare contribuabil la bugetul de stat al Romaniei, dupa companiile din sectorul petrolier. In 2013, industria tutunului a virat la buget peste 2,6 miliarde euro, reprezentand accize, TVA, taxe si contributii.

Mihai Știrbu este Senior Editor și îi poți scrie la contact(a)radardemedia.ro

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

S-a lansat oficial un nou site media: newsbucuresti.ro – site de știri pentru Bucuresti si Ilfov

Published

on

 

newsbucuresti.ro, site-ul de știri online dedicat zonelor – Bucureşti şi Ilfov, a fost lansat oficial.

  • Noul proiect media – newsbucuresti.ro, va beneficia de știri și informații furnizate de către agenția de știri naționale – Ecopolitic Media.

 

Noua platformă online – newsbucuresti.ro, are și pagina de socializare dedicată, știrile vor fi distribuite pe pagina de facebook – www.facebook.com/newsbucuresti.ro

Noul site de stiri locale, dedicat zonelor Bucuresti și Ilfov – newsbucuresti.ro, alături de site-ul de știri naţionale ecopolitic.ro, fac parte din trustul de presă Ecopolitic Media.

Pe newsbucuresti.ro vor fi publicate în primul rând, articole de interes pentru cei care stau în zona București-Ilfov, dar și categorii de știri naționale, politice și de interes general.

Iulian Ionescu, CEO Ecopolitic Media: Cea mai importantă regiune a României din punct de vedere politic și economic (Bucuresti-Ilfov) – este obligatoriu să aibă și o platformă de știri dedicată!

”Decizia de a investi în acest nou proiect media – newsbucuresti.ro, am luat-o în urma unei analize de durată.După ce am analizat datele cu privire la piaţa de media din România – care a crescut anul trecut cu 10% comparativ cu 2017, ajungând la 454 milioane de euro, iar pentru 2019 este estimat un avans de 7%, coroborate cu datele legate de faptul că fiecare reşedinţă de judeţ are cel putin un site de știri, atunci am luat decizia ca și regiunea Bucureşti-Ilfov să aibă o platformă online de știri dedicată.

În plus, cea mai importantă regiune a României din punct de vedere politic și economic (Bucuresti-Ilfov) – este obligatoriu să aibă și o platformă de știri dedicată, mai ales dacă ne gândim în perspectiva viitoarei zone metropolitane din jurul Bucureștiului.”, ne-a transmis Iulian Ionescu, CEO Ecopolitic Media și redactor șef al newsbucuresti.ro

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Rezultate financiare Digi Communications NV în primul semestru al anului 2019

Published

on

 

Rezultate financiare pentru semestrul I 2019:
Digi Communications N.V. anunță creșterea cu 25% a EBITDA în primul semestru al anului 2019 față de primul semestru al anului 2018

• 575 milioane EUR venituri consolidate la nivel de Grup, în semestrul I 2019 (+ 18% față de sem. I 2018)
• 15,5 milioane unități generatoare de venit (RGU), toate serviciile (+ 7% la 30 iunie 2019 față de 30 iunie 2018)
• 199 milioane EUR EBITDA ajustată (cumulat pe primele 6 luni ale anului 2019), în creștere cu 25% față de aceeași perioadă a anului 2018
• În România, principalii vectori de creștere, în semestrul I 2019 față de semestrul I 2018 sunt: serviciile de internet fix (+10,6% RGU) și serviciile de televiziune prin cablu (+ 9.5% RGU)
Grupul Digi Communications N.V. a făcut publice miercuri, 14 august, rezultatele financiare pentru semestrul I 2019, anunțând o creștere a veniturilor consolidate cu 89 milioane EUR (18%), în raport cu aceeași perioadă a anului trecut. EBITDA ajustată a fost de 199,4 milioane EUR, în creștere cu 40,4 milioane EUR (25%) față de aceeași perioadă a anului 2018.
România se menține ca piață principală a Grupului, generând 63% din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 19%), urmată de Spania (16%) și Italia (2%). În total, pe cele patru piețe, compania înregistrează 15,5 milioane RGU (unități generatoare de venit), în timp ce, la 30 iunie 2018, compania cumula 14,5 milioane RGU.
În ceea ce privește Ungaria, compania a înregistrat, de asemenea, creșteri în segmentul serviciilor de internet fix (3,7% – RGU iunie 2019 față de iunie 2018) și în cel al serviciilor de televiziune prin cablu (1,8% – RGU iunie 2019 față de iunie 2018).
În Spania și Italia, Digi Communications se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali. În total, cele două piețe contribuie cu 1,9 milioane de unități generatoare de venit, în special pentru serviciile oferite ca operator de rețele virtuale mobile (MVNO).
”În trimestrul 2 al anului 2019 am înregistrat un rezultat notabil în ceea ce privește principalii indicatori financiari. Astfel, cifra de afaceri a Grupului a depășit 294 milioane EUR (creștere de 16% raportat la perioada similară a anului 2018), iar EBITDA-ul a atins 109 milioane EUR (creștere de 33% raportat la perioada similară a anului 2018), rezultate susținute de creșteri operaționale.
În ultimele luni, am făcut pași importanți spre diversificarea ofertelor noastre pe piața maghiară și pe cea spaniolă. Am lansat serviciile de telefonie mobilă în Ungaria, în cursul trimestrului 2 al anului 2019, și am continuat extinderea acoperirii cu servicii de comunicații fixe în Spania. În ceea ce privește România, țin să menționez că este foarte importantă pentru noi lansarea serviciilor 5G la finalul lunii iunie, cu prezență în acest moment în București, Constanta, Iași și Oradea”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V..

EVOLUȚII PE FIECARE PIAȚĂ

În România, Grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix, cu un progres de 9.5% al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,45 milioane RGU, la 30 iunie 2019, față de 3,15 milioane RGU, la 30 iunie 2018) și, respectiv, de 10,6% la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,64 milioane RGU la 30 iunie 2019 față de 2,38 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior). În ceea ce privește serviciile de telefonie mobilă, Digi este liderul portabilității cu circa 164.480 numere portate în rețeaua Digi Mobil, în primul semestru al anului. Raportat la aceeași perioadă a anului anterior, rețelele de telefonie fixă și mobilă ale Grupului au atras, prin serviciul de portare, cu 35% mai multe numere fixe și mobile față de aceeași perioadă a anului anterior (179.328 numere portate, în primul semestru al anului 2019, față de 132.602 numere, în aceeași perioadă a anului 2018).*
În Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel)** s-au majorat până la 110 milioane EUR in semestrul I al anului 2019 (in crestere cu 37%, crestere datorata in principal consolidarii IN.V.itel) . Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator (cu o cotă de piață de peste 24%), în timp ce pe segmentul serviciilor de telefonie fixă deține o cotă de piață de circa 23% ***.
Spania și Italia au înregistrat o creștere importantă, de 42%, a RGU, ajungând de la 1,33 milioane RGU, la 30 iunie 2018, la 1,9 milioane RGU, la 30 iunie 2019. Digi Spania s-a poziționat ca lider al pieței MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobilă), și este cel de-al cincilea operator de telefonie mobilă pe piața iberică. Pe cele două piețe europene mature, Digi se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali.

Despre Grupul Digi
Digi Communications N.V. este compania mamă a operatorului de comunicații electronice, RCS & RDS S.A., liderul pieței de internet, pay-tv și servicii coN.V.ergente, în România, cu operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia. Înființată în urmă cu 26 de ani, compania deține aproape în integralitate cea mai modernă (state of the art) și mai extinsă rețea de fibră optică din regiune. Digi aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile. Acest avantaj competitiv s-a transformat, în timp, într-un beneficiu pentru milioane de clienți, care au dobândit, astfel, un acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de cea mai bună calitate.
În România, Grupul Digi este cel mai mare angajator privat din mediul antreprenorial local, cu peste 13.000 de angajați, și contribuie la bugetul de stat și al asigurărilor sociale și de sănătate cu mai mult de 120 milioane EUR anual.
În oferta de conținuturi trans-media a Grupului Digi figurează posturile de televiziune Digi24, Digi Sport, Film Now, Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, primul post Ultra HD din România, Digi4K, posturile de radio Pro FM, Digi FM și Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub DigiOnline.
Mai multe informații aici.

⃰ Potrivit statisticilor furnizate de portabilitate.ro.
⃰ ⃰ Inclusiv investiția în Invitel, companie din Ungaria, unde Grupul deține pachetul majoritar de acțiuni, de la 30 mai 2018.
⃰ ⃰ ⃰Potrivit NMHH, autoritatea maghiară pentru reglementarea comunicațiilor electronice.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Proiecte

România NEbunului simț – despre etichetă și lipsa ei

Published

on

 

Campania „România NEbunului simț” revine luni, 12 august 2019, în jurnalele Digi24. Lansată cu scopul de a trezi conștiința publică vis-a-vis de comportamentelor sociale neadecvate, campania propune în ediția următoare o discuție despre indisciplina pietonilor în trafic și nepăsarea turiștilor față de locurile în care își petrec vacanța.

Purtările abuzive ale unora dintre semenii noștri, indiferența și lipsa de respect față de natură sunt printre subiectele abordate. Invitații Teodorei Iacob ne dezvăluie explicațiile din spatele acestor proaste obiceiuri și calea cea mai scurtă pentru îndreptarea lor.

Cred că (n.r. traversatul nepermis) ține de mai multe lucruri, de educație, dar și de lipsa unor legi foarte clare. Dacă vorbim de alte țări, lucrurile stau total diferit și inclusiv românii, când pleacă în alte țări, se comportă diferit. Dar în România, ai senzația că lucrurile pot merge și așa și că, orice ar fi, nu ți se poate întâmpla ție. Mi-aduc aminte că eram în Japonia, pe o străduță de trei metri, era roșu, nu venea nicio mașină… Eram cu un grup de români și aș fi trecut, dar nu trecea nimeni, și îți era jenă de oameni să nu le respecți regulile, spune Răzvan Pascu, consultant în turism.


Când mergem pe stradă, cu capul plecat sau cu ochii în telefon, noi transmitem celor din jur o anumită energie și, dacă vrem să schimbăm mediul în care trăim, trebuie să ne schimbăm abordarea personală. Haideți să nu mai mergem cu capul plecat, mergem drept, eventual și zâmbim, pentru că o să îi facem pe alții să se simtă bine. Până la urmă, trebuie să tratăm cu încredere fiecare zi”, propune Andrei Pop, trainer de etichetă în afaceri.

Telespectatorii care susțin demersul Digi24 pot transmite filmulețe și fotografii, în atenția echipei „România NEbunului simț”, pe WhatsApp, la numărul 0771 100 304 sau 0775 542 466, dar și pe pagina de Facebook Digi24 și la adresa de e-mail redacție@digi24.ro.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: