Connect with us

Evenimente

The Grand Heritage – primul eveniment din România care poziționează arta tradițională românească pe cea mai înaltă treaptă a artizanatului

Published

on

 

SCH Grand, în parteneriat cu Asociația Creatorilor Independenți, organizează, în perioada 23 – 25 noiemebrie 2017, ediția inaugurală a evenimentului The Grand Heritage – primul proiect din România care așază arta tradițională românească acolo unde îi este locul, în topul manufacturilor internaționale, în imediata vecinatate a luxului artizanal. Arta autentică românească este, în esență, un meșteșug desăvârșit în secole, de cei mai pasionați dintre noi, cei înzestrați cu un talent nativ de a transforma banalul în excepțional.

 

Evenimentul de deschidere a avut loc în data de 23 noiembrie, în galeria comercială The Grand Avenue, în prezența a numeroși invitați, care au putut admira îndeaproape tehnica prelucrării sticlei, a lutului sau a lânei de la acei maeștri populari care au, probabil, cele mai frumoase povești despre arta noastră tradițională. De asemenea, cei prezenți au putut degusta din cele mai reușite produse românești, oferite de partenerii evenimentului, care au pregătit delicatese culinare după rețete vechi de sute de ani.

 

Alături de invitați s-a aflat și Iuliana Tudor, binecunoscuta realizatoare și prezentatoare TV, una dintre mai înfocate susținătoare a tradițiilor noastre populare, care a reiterat ideea ca avem o datorie morală de a pastra și transmite mai departe generațiilor viitoare toate aceste elemente care definesc spiritul și caracterul autentic românesc.

Elena Kuji Buteică, reprezentant al Asociației Creatorilor Independenți, a susținut că demersul de susținere a valorilor tradiționale trebuie să se regăsească în fiecare dintre noi: “Sufletul poporului român este reprezentat de acești meșteșugari desăvârșiți în arta lor. Ei ne cinstesc istoria, tradițiile și ne învață să păstrăm frumosul viu și nealterat acum, precum și în viitor. Avem o bogație de cultură, o moștenire prețioasă ce merită atenția și dedicarea noastră pentru a o perpetua mulți ani de acum încolo.”

 

Momentul cel mai emoționant al zilei a fost mini-recitalul corului Sunete Vesele, un grup format numai din copii, care a cântat câteva melodii culese și adaptate din folclorul românesc.

Artiștii populari prezenți la prima ediție The Grand Heritage sunt următorii:

 

  • Ioan Alexandru Rotar din Târgu Mureș, județul Mureș, este un artist sticlar și meșter popular pentru care sticla nu mai are nici un secret. Are o dibăcie fantastică și reușește să transforme acest material în cele mai spectaculoase obiecte, multe produse fiind realizate pe loc: figurine din sticlă, globuri de toate mărimile, ustensile, stilouri și multe, multe altele.
  • Constantin Mischiu din Horezu, județul Vâlcea, este un meșter popular și creator de artă tradițională, specializat în ceramica de Horezu, cea care este inclusă de UNESCO în Patrimoniul Cultural Imaterial
  • Antoaneta Nadu din Bechet, județul Dolj, este un artist popular și creator de artă tradițională, specializat în tehnica covoarelor oltenești, realizate din lână naturală, după catastife vechi și care integrează motive autentice românești. Tehnica de țesut a covoarelor tradiționale românești, cunoscută sub denumirea de ‘scoarță’ a fost inclusă în patrimoniul UNESCO, ca parte a Patrimoniului Cultural Imaterial al Umanității, de Ziua Națională a României, în data de 1 Decembrie 2016.

 

  • Ileana Hotopilă din Ulma, județul Suceava, este meșter și artist popular, specializat în ouă încondeiate sau ‘închistrite’, așa cum sunt cunoscute în zona Bucovinei. O femeie extrem de talentată, cu har de la Dumnezeu și cu dorința de a transmite mai departe din tehnica pe care a învățat-o încă de când avea zece ani, când a pictat primul său ou. Astăzi, face ouă încondeiate pentru Paște, dar și pentru Crăciun, la care lucrează tot anul.
  • Ecaterina Diulescu din Craiova, județul Dolj, este o învățatoare care a renunțat la catedră pentru a se dedica pasiunii de a tricota. De aici și până la a conduce un adevărat atelier de tricotaje cu motive tradiționale românești nu a mai fost decât un pas. Astăzi, Ecaterina și echipa ei sunt specializate în pulovere și piese unicat, care ajung în colecții private din toată lumea.
  • Jorj şi Olimpia Dimitru din București au descoperit pasiunea pentru olărit târziu, însă dragostea față de lut i-a făcut să se perfecționeze într-un timp foarte scurt și, astăzi, sunt cunoscuți în toată lumea pentru operele care le ies din mâini. Lucrează pe o roată de olar manuală, pe care o învârt singuri atunci când modelează ceramica, pentru că numai astfel simt fiecare detaliu al obiectului pe care îl fac. Lutul este unul special, adus de la Cristuru Secuiesc, fiind preparat de un specialist în domeniu, astfel că vasele, clopoţeii şi tot felul de alte lucruri din ceramică pe care le confecţionează să reziste cât mai mult.

 

  • Mariana Lăcrămioara Ionescu din Pitești, județul Argeș, este un artist popular, creator de artă tradițională, specializată în articole textile și broderii. Zonele subcarpatice Argeş şi Muscel excelează prin tehnica broderiilor, cu o mare varietate de puncte. Lucrările Marianei sunt bazate pe tehnica şabacului sau ajurului. Mai întâi sunt trase fire, numărul acestora fiind strâns legat de complexitatea motivelor decorative ce vor fi lucrate. Decorul este realizat apoi cu fire de bumbac, in sau mătase, în culoarea fondului sau în fire colorate. La final , urmează o altă tehnică veche – dantela croşetată cu mâna, motivele folosite fiind geometrice, vegetale si florale.
  • Mihaela Moldoveanu din București este meșter popular fascinat de ia românească, ce muncește necontenit pentru a omagia această piesă vestimentară adânc înrădăcinată în spiritul autentic românesc.

 

Pentru că toate aceste lucruri sunt atât de prețioase pentru noi, românii, am ales să onorăm aceste valori în cel mai indicat loc din București – The Grand Avenue – acolo unde se afla cele mai importante branduri internaționale de lux, pentru că, în esență, luxul și artizanatul au foarte multe lucruri în comun – se cizelează în timp, ambele sunt realizate cu pasiune și cu multă îndemânare și ambele reprezintă oglindirea valorilor cele mai de preț pentru cei care le realizează.

 

Partenerii comerciali ai evenimentului The Grand Heritage sunt Felice, Borsec, Valeputna și Zimbria.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

În culisele CERBULUI DE AUR 2019. Cine este Elvin Dandel

Published

on

 

Gazdă a Cerbului de Aur 2019, alături de Eda Marcus, Elvin Dandel ne povesteşte ce înseamnă pentru el Festivalul pe care  tatăl său, Ricky Dandel, l-a prezentat de cinci ori!

Elvin a plecat de mulţi ani din România, alături de părinţii săi, dar a rămas aproape de lumea artistică de aici şi a revenit cât de des a putut în ţara natală.

Este cântăreţ, compozitor, actor și pianist, iar succesul la public l-a cunoscut de la o vârstă fragedă. La numai 15 ani, tânărul Dandel urca pe scena Festivalului Cerbul de Aur, alături de tatăl său.

De atunci a experimentat multe variante prin care a ajuns în faţa publicului de la Braşov, inclusiv cea de prezentator. În acest an, Elvin revine pe scena Festivalului Internaţional Cerbul de Aur ca prezentator, având-o parteneră pe frumoasa vedetă TVR Eda Marcus.

  1. În 1996, la numai 15 ani, urcai pe scena Festivalului Cerbul de Aur, alături de tatăl tău. Ce amintiri ai păstrat din acea perioadă?

Primul mare festival la care am participat a fost MIDEM Cannes, în Franța, în anul 1994, la vârsta de 13 ani, unde am cântat cu tatăl meu în cadrul unui show organizat de FIDOF (Internațional Federation of Festival Organizations). Printre piesele interpretate, a fost și o melodie pe care am scris-o la 11 ani, intitulată “Stay cool”. Au venit apoi multe alte festivaluri internaţionale: 1994 – recital la Festivalul Internaţional de la Pamukkale, Turcia; 1995 – participare la Festivalul internațional “Midnight Sun Song Festival” din Lahti, precum şi la Festivalului Internațional de la Cairo, acompaniat fiind de orchestra simfonică.

Prezența pe scena Festivalului Internațional “Cerbul de Aur” în 1996 a fost un moment deosebit. În show-ul “Etno Pop” am cântat alături de vedete ale muzicii pop din România în deschiderea concertului lui Tom Jones. După concert, am avut ocazia să-l cunosc personal, ceea ce m-a impresionat foarte mult. Participarea la acest festival a avut și o componența sentimentală deosebită deoarece era prima apariție la cel mai de seamă festival în țara în care m-am născut.

 

  1. Ne poți povesti o întâmplare sau o întâlnire, care te-a marcat atunci la Festivalul Cerbul de Aur?

În timp ce se făceau ultimele pregătiri pentru intrarea în scenă a lui Tom Jones, pornise ploaia din nou și cu toții ne temeam că va compromite recitalul mult așteptat. O mare de umbrele acoperise arena spectatorilor, însă Tom Jones s-a apropiat de public în plină ploaie înfruntând-

  1. După câteva clipe, ploaia s-a oprit brusc. În culise, l-am auzit pe directorul festivalului spunindu-i tatălui meu: „Ai văzut, și Dumnezeu iubește Cerbul de Aur”. Din culise am urmărit fascinat show-ul extraordinar al „Tigrului din Wales”.

 

  1. Cum au reacționat cei dragi când le-ai spus că anul acesta vei prezenta Cerbul de Aur?

Cred că eu am fost cel mai încântat, dar întreaga familie s-a bucurat alături de mine. Am primit multe mesaje de felicitări de la rude și prieteni din România și din străinătate.

 

  1. Vii des în România? Ești familiarizat cu viața artistică de la noi?

Vin foarte des și cu mare drag în țară, de câte ori am posibilitatea. Mă simt foarte legat de orașul meu natal, Sibiu, dar și de multe alte orașe și locuri minunate din România.

Dacă e să începem cronologic, la 5 ani și jumătate am câștigat premiul special al juriului la concursul național de pian de la Suceava, unde am cântat muzică clasică. Încă de la vârsta de 13 ani am susținut concerte în România și am participat la emisiuni de televiziune pentru prima oară la TVR, invitat de Titus Munteanu la show-ul „Şcoala Vedetelor”. În acel show am cântat și o piesă hip-hop cu pasaje rap, compusă de mine. La Sibiu am concertat în repetate rânduri în Piața Mare. Ultimele două concerte “Hermannstadt Rock” au fost înregistrate și difuzate de TVR. De fiecare dată am simțit că publicul din România este cald și entuziast. Unele dintre filmele americane în care am fost distribuit au fost filmate în București. În 2010 am fost finalist la Eurovision România, în calitate de compozitor și textier cu piesa “Holding on”. În vara anului 2008 am fost prezentatorul turneului “Callatis International”, în mai multe orașe din Italia, Franța, Germania și  Benelux. Tot în 2008, oraganizatorii Cerbului de Aur mi-au încredințat microfonul de prezentator al festivalului, iar acum, în 2019, sunt fericit că am onoarea de a prezenta din nou.

 

  1. Cariera ta artistică este impresionantă: cantăret, compozitor, actor și pianist. Cât de greu ți-a fost să atingi performanța? Câte ore muncești în fiecare zi?

Când am proiecte începute, lucrez fără să mă uit la ceas. Nu contează câte ore, zile sau săptămâni îmi petrec la imprimare sau mixaj. Nu mă opresc până nu obțin rezultatul dorit. Sunt autocritic și exigent în ceea ce fac. Drumul spre piesa finală începe cu o idee, parcă învelită în ceaţă, căreia eu trebuie să-i dau viață. Inspirația întotdeauna apare spontan și actul creativ nu este unul premeditat. Când mă aşez la pian, piesa este deja gata conturată, de la început până la sfârșit.

 

  1. Vei prezenta festivalul alături de Eda Marcus. Ați mai colaborat, sau v-ați mai întâlnit până acum?

Nu ne-am întâlnit până acum, însă mă bucur de această colaborare. Un motiv în plus de bucurie este faptul că mama Edei, Nicoleta Păun (fost lider al formației Venus și redactor TV) și tatăl meu au colaborat și sunt prieteni de mulți ani.

 

  1. Ca artist, ești la curent cu preferințele muzicale ale publicului marilor festivaluri internaționale. Care este trăsătura unică a Festivalului Internațional Cerbul de Aur?

Cele mai multe festivaluri au o structură și un mod de desfășurare diferit în comparație cu Cerbul de Aur. Serile festivalului internațional de la Brașov sunt împărțite în două categorii: partea de concurs, care oferă o platformă de afirmare și lansare pentru tinerii interpreți din toată lumea, partea a doua aducând publicului spectator și telespectatorilor recitaluri susținute de vedete internaționale și din România. 

 

 

„Cerbul de Aur 2019. Povestea noastră continuă!”

Festivalul Cerbul de Aur 2019 va fi o ediţie completă, pentru toate gusturile, cu ritm dar şi romantică! Pe scena din Piaţa Sfatului vor urca Emeli Sandé, Ronan Keating, Ştefan Bănică jr., Irina Rimes, Corina Chiriac.

Cei 12 artişti din concurs vor performa în prima şi a doua zi a Festivalului, joi şi vineri, 22 şi 23 august, pentru ca sâmbătă să aflăm câştigătorii premiilor în valoare totală de 55 de mii de euro.

Evenimentul va fi transmis în direct şi în exclusivitate de Televiziunea Română, în perioada 22-25 august a.c.

Pentru cele patru zile ale evenimentului – 22-25 august – organizatorii au pus la dispoziţie mai multe categorii de bilete, cu preţuri începând de la 70 de lei. Acestea sunt disponibile pe Eventim.ro (https://www.eventim.ro/ro/bilete/cerbul-de-aur-2019-brasov-piata-sfatului-529987/event.html), UPC.ro şi în reţeaua magazinelor partenere: Vodafone, Telekom, Carrefour, benzinăriile OMV, librăriile Cărtureşti, Diverta şi Humanitas. De asemenea, biletele se pot cumpăra şi de la casele de bilete Eventim din Cluj – în cadrul Iulius Mall şi din Bucureşti –

în cadrul Cinema PRO. Biletele pot fi achiziţionate cu opţiunea de livrare prin curier, ridicare de la casa de bilete, print-at-home (in format pdf) sau în format e-ticket (bilet direct pe telefonul mobil) cu cost zero.

Pentru concurenţii din acest an, echipa TVR a pregătit un format cu două zile de concurs, o Gală de premiere şi evenimente adiacente. Festivalul se va încheia cu un spectacol folcloric care va reuni muzica populară tradiţională românească şi prelucrări de actualitate ale acestui gen muzical.

Despre Festivalul Internaţional Cerbul de Au

Festivalul Internaţional Cerbul de Aur a debutat în anul 1968 şi a avut 18 ediţii, ultima dintre acestea fiind organizată în anul 2018, la aniversarea celor 50 de ani de la debut. Evenimentul a devenit cel mai mare festival internaţional de muzicã organizat în România şi, în mod tradiţional, la Brașov.

De-a lungul anilor, acest prestigios festival a găzduit apariţii sau recitaluri ale unor vedete precum Diana Ross, Amália Rodrigues, Julio Iglesias, Dalida, Sheryl Crow, Tom Jones, Juliette Greco, Vaya con Dios, Coolio, Barbara, Christina Aguilera, Cliff Richard, Kenny Rogers, Ricky Martin, Kelly Family, Patricia Kaas, Gilbert Becaud, Josephine Baker, Toto Cutugno, Enrico Macias, Boy George, James Brown, Kenny Rogers, Ray Charles, UB 40, Scorpions, Pink, Sheryl Crow, James Blunt, Amy Macdonald, Nicole Scherzinger şi mulţi alţii.

Prin calitatea actelor artistice prezentate, „Cerbul de Aur” este nu doar un brand de prestigiu al TVR, ci şi unul naţional, spectacolele organizate în cadrul festivalului adunând de un număr impresionant de spectatori şi telespectatori din întreaga ţară.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Invitatie pentru totii cititorii nostri la LIVE MUSIC SHOW BY RADAR DE MEDIA

Published

on

 

Din seria evenimentelor Radar de Media – 10 ani va prezentam un nou concept: LIVE MUSIC SHOW.

Un spectacol in adevaratul sens al cuvantului cu trupe si artisti, care vor canta live.

Evenimentul va avea loc, in data de 28 august, ora 17, la Ambasad’Or Events din Otopeni.

 

APASA AICI PENTRU A PARTICIPA:

https://www.facebook.com/events/1686951221449616/

 

Iata ce artisti au confirmat prezenta in show!

  • BEDDA BAND – LIVE SHOW

  • CAMELIA FLORESCU & BAND – trupa live, muzica usoara romaneasca

  • FLORIN BURESCU & BIANCA RUS

  • MIHAI COSTANDACHE

  • BRANDUSA DRAGHICI SHOW & BAND

  • DRAGOS CICU – POP OPERA SHOW

  • ARIS NEGOITA SHOW

si lista continua, revenim cu detalii!

 

SPONSORI: AMBASAD’OR EVENTS

 

PARTENERI: ANVERGURA

 

FOTOGRAF OFICIAL: MIHAI MITREA 

 

Un eveniment orginal produs de RADAR DE MEDIA

ARTISTII DIN SHOW

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BAZAR

TOPSHOP TOPMAN, deschide cel mai mare magazin din sud-estul Europei

Published

on

 

Brandurile de modă britanice Topshop și Topman vor deschide al doilea magazin din București, în Băneasa Shopping City, în luna octombrie. Cu o suprafață totală de 1.200 de metrii pătrați, dispusă pe două etaje, acesta va fi cel mai mare magazin din Sud-Estul Europei.

 

“Ca urmare a succesului primului nostru magazin din București Mall, suntem foarte bucuroși să anunțăm deschiderea celui de-al doilea magazin Topshop Topman din România, care este și cel mai mare din Europa de Sud-Est. În continuare ne concentrăm să aducem cele mai în trend articole vestimentare și accesorii de pe piață, combinat cu magazinele conceptuale și serviciul de personal shopping de lux, care ne permit să oferim clienților o experiență de shopping de neegalat.”

Michael Antoniades – General Manager, Topshop Topman, Romania & Cipru

 

Încă o dată, suntem bucuroși să ne ținem de promisiunile făcute clienților noștri cu ani în urmă, aducând în Băneasa Shopping City cele mai în trend brand-uri din întreaga lume, precum și conceptele acestora. Acum dorim să urăm bun venit în centrul nostru comercial celui mai mare magazin de renume internațional, Topshop Topman, care este dealtfel și cel mai mare din sud-estul Europei. Avem încredere că noul nostru partener va dezvolta un magazin uimitor și va surprinde plăcut clienții cu o experiență de shopping la nivel înalt, prin gama sa unică de produse și exclusivități, care țin cont de cele mai recente tendințe din industrie.”

Răzvan Marcu – Chief Commercial Officer, Băneasa Shopping City

 

Serviciul de Personal Shopping Topshop Topman este un serviciu de cumpărături premium, gratuit,  disponibil în magazinele selectate Topshop Topman din întreaga lume. Experții în modă oferă consultanță unică, personalizată, acces la cele mai noi colecții de haine în exclusivitate și pot pregăti propuneri de ținute înainte de a se întâlni cu clienții care nu au timp suficient de shopping. Toate sesiunile de Personal Shopping se desfășoară în cabine de probă private și elegante, cu băuturi răcoritoare la îndemână, și pot dura între 20-30 minute și o oră.

 

Pentru mai multe informații, vă rugăm contactați: claudia.miler@2activepr.ro

 

DESPRE TOPSHOP

Topshop este un retailer dinamic, care conectează oamenii cu tot ce înseamnă avangarda în materie de fashion, stil și cultură. Peste 300 de noi modele must have, din colecțiile mainline și cele de accesorii, sunt lansate săptămânal; de asemenea, brandul propune o colecție denim extrem de versatilă, colecție care vinde global o pereche la fiecare 10 secunde.

Recunoscuți ca fiind partenerii designului original și campioni în susținerea noilor talente, lista personalităților de seamă care au făcut parte din campaniile Topshop conține nume precum Cara Delevingne, Karlie Kloss, Jourdan Dunn, precum și Gigi și Bella Hadid. Colecții capsulă Topshop în colaborare cu designeri de renume au căpătat deja recunoaștere mondială, în special colaborările cu iconicul super model Kate Moss, mult apreciații designeri britanici JW Anderson, Christopher Kane și Joanathan Saunders, și recenta colaborare cu premiatul designer Michael Halpern. Inovația permanentă, parteneriatele tehnologice exclusive cu Oculus Rift și platformele sociale – precum Twitter, Facebook și Pinterest – asigură recunoașterea retailer-ului ca fiind un lider digital și mereu în linia întâi a viitorului.

Topshop oferă gratuit serviciul premium de Personal Shopping și Styling doar într-o selecție de magazine din cele 604, parteneri digitali și francize prezente în peste 35 de țări. Magazinul principal al brandului, din Oxford Street, Londra are peste 1000 de metri pătrați și primește în jur de 400,000 de vizitatori săptămânal. Topshop.com atrage în medie 4.5 milioane de vizitatori săptămânali, fie că sunt pe mobil, tabletă sau desktop și livrează în peste 100 de țări folosind o platformă tranzacțională dedicată în 9 dintre ele. Topshop.com oferă consumatorilor, fanilor și celor care urmăresc brandul o experiență de shopping interactivă și greu de egalat.

 

DESPRE TOPMAN

Brandul britanic Topman a reușit să pună moda masculină pe harta internațională a fashion-ului și a devenit o autoritate în domeniul stilului. De la modelele iconice la liniile clasice, Topman și-a câștigat renumele printr-o abordare dinamică și irezistibilă, o dorință de a produce modă masculină cu adevărat aspirațională.  Topman a lansat colecții capsulă exclusive, în colaborare cu Charlie Casely-Hayford, James Long, Astrid Andersen, Agi & Sam, Nasir Mazhar și Sibling pentru a menționa doar o parte, alături de ambasadori de brand renumiți, precum Nick Jonas, Douglas Booth și James Bay.

Împingând trendurile înainte și schimbând felul în care bărbații privesc shopping-ul, Topman oferă gratuit serviciul de personal shopping în magazine selecționate. Amprenta globală a Topman include peste 160 de magazine în UK, și un total de 420 la nivel global, în 34 de țări. Topman.com lansează peste 250 de produse săptămânal și asigură livrare către 100 de țări.

 

DESPRE VOICI LA MODE GROUP

Înființat în 1960, în Cipru, Grupul Voici La Mode a fost partener în franciza pentru Marks and Spencer Cipru pentru mai bine de 60 de ani. În 2017 a intrat pe piața din România prin preluarea M&S. Astăzi, deține 35 de magazine în Cipru și România, incluzând Topshop Topman, Marks & Spencer, Celio, Dorothy Perkins, Wallis, Evans și Cafe La Mode. Grupul cipriot a adus mărcile britanice Topshop Topman în România ca francizor oficial în luna martie a acestui an și a prezentat un nou concept de design de magazin la deschiderea din București Mall.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați: https://voicilamode.com/

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: