Haluk Kurcer, şeful Kanal D Romania: Am avut venituri mai mari cu 30% anul acesta! Nu ştim încă dacă vom fi pe break-even!

0
823
Reclame
Spread the love

Kanal D, a treia televiziune de pe piata locală în funcţie de audienţe, a avut venituri mai mari cu 30% în primele opt luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a creşterii audientelor, a declarat pentru Wall-Street.ro, Haluk Kurcer, directorul general al canalul TV.

În primele opt luni ale anului, compania a avut o cotă de piaţă de 7,3% la nivelul întregii zile

pe publicul comercial (mediul urban, 18-49 de ani), mai mult cu 26,4% de aceeaşi perioadă a anului trecut, clasându-se pe locul al treilea după Pro TV (cota de piaţă de 18,3%) şi Antena 1 (14,1%).

Pe de altă parte, pe tronsonul cel mai urmărit al zilei (access prime-time şi prime time, între orele 18.00-24.00), canalul a avut o cotă de piaţă de 8,1%, mai mare cu 35,7% fata de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Principalele programe care au dus la aceeasta creştere au fost Suleyman Magnificul, Ochii din umbră, Roata Norocului, Wowbiz, Asta-i România! ori Ştirile Kanal D.

“Am avut o creştere de peste 30% anul acesta, într-o piaţă care continua să scadă. Unii vorbesc de o scădere de 6-7%, unii de 10%…nimeni nu ştie exact. Muncim din greu să ne creştem veniturile, dar nu pot să spun dacă la finalul anului vom fi pe break-even (n.red. nivel la care veniturile sunt egale cu cheltuielile). Însă, cu siguranţă, vom fi peste buget. Vrem să fim pe break-even anul acesta şi poate vom reuşi”, a mai spus Kurcer.

Creşterea de venituri a postului de televiziune este mai mare decât estimările iniţiale, Claudia Ion, directorul de vânzări al Kanal D declarând anul trecut pentru Wall-Street.ro că şi-a propus ca postul să atragă în 2013 bugete de advertising mai mari cu 25% comparativ cu 2012.

Canalul deţinut de grupul turc Dogan şi lansat pe piata locală în 2007 a avut venituri de 12,2 milioane de euro şi pierderi nete de 8,2 milioane de euro anul trecut, conform Ministerului de Finanţe.

Kanal D România investeste anul acesta peste 10 milioane de euro în achiziţia şi producţia de programe de televiziune (inclusiv în realizarea de studiouri pentru emisiuni). De asemenea, compania are în prezent în jur de 250 de angajaţi.

Pierderile companiei sunt determinate atât de investiţii, dar şi de scăderea masivă a pieţei de publicitate, care anul acesta este estimată la în jur de 183 de milioane de euro, comparativ cu 337 de milioane de euro în 2008, potrivit datele agenţiei de media Iniţiative.

“Creşterea pieţei de publicitate este strâns legată de economie, iar economia România depinde foarte mult de Europa pentru că sunt foarte mulţi investitori europeni aici. Dacă vor fi îmbunătăţiri la nivel european, acestea vor influenţa pozitiv România. Însă, România, nu a fost niciodată între ţările europene care nu s-au descurcat în criză, pentru că banca centrală este foarte puternică şi a gestionat bine lucrurile. Chiar dacă sunt influente politice…nu putem spune că economia României este puternică, dar nici nu este rea. Anul viitor mă aştept la câteva îmbunătăţiri pentru piata de televiziune… sau, măcar, va rămâne la fel. Însă sunt câteva semne în Europa ca va fi mai bine”, a afirmat managerul.

Toate investiţiile în publicitate pe televiziunile din România, estimate de Haluk Kurcer la circa 160-170 milioane de euro, înseamnă aproximativ jumătate din businessul de televiziune al grupului Dogan.

Grupul Dogan a avut anul trecut venituri din operaţiunile de media (publishing, broadcasting, internet) de 2,56 miliarde de lire turceşti (1,09 miliarde de euro la cursul mediu din 2012). În raportul financiar al companiei nu este precizat cât înseamnă segmentul de televiziune din afacerile companiei.

Grupul mai are activităţi în domenii precum energie, retail, industrie, turism, servicii financiare, imobiliare, iar anul trecut a avut venituri de 3,15 miliarde de lire turceşti (circa 1,36 miliarde euro).

Kanal D este un canal de televiziune lansat în România în februarie 2007 de către Dogan Media International – subsidiara grupului Dogan Yayin Holding (DYH), unul dintre cei mai importanţi jucători pe piata de media în Turcia. DYH are în portofoliu cotidiene precum “Milliyet” şi “Fanatik”, mai multe posturi de televiziune preintre care Kanal D şi CNN Turk, staţii radio şi case de producţie audio-video.

Reclame

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.