Connect with us

Evenimente

HBO Romania: Start la Concursul de Scenarii

Redactia Radar de Media

Published

on

“Concursul National de Scenarii” se află la cea de-a X-a ediţie. HBO Romania va organiza şi în acest an Concursul în parteneriat cu APFR (Asociatia Pentru Promovarea Filmului Românesc), organizatorul Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), continuând colaborarea începută în 2005.

«Concursul Naţional de Scenarii» este unul dintre cele mai importante proiecte iniţiate şi derulate de HBO România, devenind deja o tradiţie. Tot o tradiţie o reprezinta, deja, organizarea lui în parteneriat cu cel mai important şi credibil eveniment de film din România, primul şi cel mai vechi festival de film de lung metraj din ţară. O parte dintre câştigătorii ediţiilor anterioare ale concursului lansat de HBO România s-au afirmat în scurt timp nu numai la nivel naţional, ci şi în afara graniţelor ţării noastre, demostrând seriozitatea şi autenticitatea Concursului.

Iniţiat la Cluj în urmă cu 9 ani, TIFF şi-a câştigat o bine-meritată reputaţie naţională şi internaţională, fiind identificat ca cel mai important eveniment de film din ţara noastră. În acest context, motivele asocierii «Concursul National de Scenarii» iniţiat de HBO Romania şi TIFF sunt evidente: este vorba de două proiecte curajoase, prin care organizatorii îşi propun să susţină schimbarea într-un domeniu care o merită din plin: filmul. Mai mult, HBO România are convingerea că TIFF va asigura o bună expunere tinerilor finalişti.

După ce a devenit, în ultimii doi ani, unul dintre cei mai importanţi producători de film documentar din ţară, HBO România a introdus, în 2009, şi scenariul de documentar în palmaresul Concursului Naţional de Scenarii. Proiectele finaliste ale acestei secţiuni (Circul vesel, de Claudiu Mitcu; Tribal Music in the Global Village. The Shukar Collective Project de Matei Alexandru Mocanu şi Victoria, între 8 şi 9 de Adrian Voicu) au devenit producţii originale HBO România şi vor avea premiera în cursul anului 2010, dovedind importanţa pe care o acordă HBO România atât concursului de scenarii, cât şi producţiei autohtone de film documentar.

Si anul acesta se va folosi pentru inscrierea scenariilor, site-ul dedicat acestui concurs: www.hbo.ro/concursscenarii. Toate înscrierile la «Concursul Naţional de Scenarii» – ediţia 2010 se pot face numai prin intermediul acestui site.

Premiile oferite de către HBO Romania în cadrul Concursului Naţional de Scenarii sunt următoarele:

• ”Premiul HBO pentru cel mai bun scenariu de lung metraj” este în valoare de 3000 USD. În cazul în care scenariul declarat câştigător este realizat de mai mulţi autori, premiul oferit urmează a fi împărţit în mod egal între aceştia.

• ”Premiul HBO pentru cel mai bun scenariu de scurt metraj” este în valoare de 1500 USD. În cazul în care scenariul declarat câştigător este realizat de mai mulţi autori, premiul oferit urmează a fi împărţit în mod egal între aceştia.

• ”Premiul HBO pentru cel mai bun scenariu de documentar” este în valoare de 2000 USD. În cazul în care scenariul declarat câştigător este realizat de mai mulţi autori, premiul oferit urmează a fi împărtit în mod egal între aceştia.

• ”Premiul HBO – 3 zile la TIFF” va fi pus la dispoziţia celor 9 (nouă) finalişti ai celor trei categorii şi constă în următoarele: 3 zile de festival al căror cost va fi acoperit integral (pe lângă cazare şi transport, acest pachet include şi accesul gratuit al finaliştilor la toate proiecţiile şi invitaţii VIP la evenimentele speciale ce vor avea loc în aceste zile – detalii despre aceste evenimente puteţi gasi pe site-ul www.tiff.ro , începand cu data de 23 mai 2010).

NOTA IMPORTANTĂ! Depunerea scenariilor se poate realiza numai prin intermediul website-ului www.hbo.ro/concursscenarii!

Juriul
Componenţa juriilor va fi anunţată pe data de 15 februarie 2010.

A. Conditii generale de participare la Concurs privitoare la scenariile inscrise la categoriile lung metraj/scurt metraj:

Pentru a putea participa la Concursul National de Scenarii- editia 2010, sectiunile lung metraj si scurt metraj, scenariile inscrise vor trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii(cumulate):
 sa fie scrise in limba romana
 sa respecte regulile generale de concepere, scriere si editare aplicabile in cazul oricarui scenariu. In acest sens nu vor fi admise in concurs povestiri, scurte scene umoristice (sketch-uri), povestiri care sa contina numai elemente de dialog fara a avea elemente descriptive a actiunii respective, scrisori etc.
 sa fie originale. Autorul nu se poate inscrie in concurs cu scenarii care sunt fie adaptari, fie preluari ale altor scenarii.
 sa fie complete
 sa aiba lungimea maxima de 125 (o suta douazeci si cinci) pagini in cazul scenariilor de lung metraj si maxim de 40 (patruzeci) de pagini in cazul scenariilor de scurt metraj.
 sa nu fi participat sau sa nu fi fost inscrise la una sau mai multe din editiile anterioare ale Concursului National de Scenarii initiat de HBO Romania
 sa contina o prezentare a subiectului de maxim 1 (una) pagina
 sa NU contina nici un indiciu/referire cu privire la autorul scenariului.
 Regulamentul complet poate fi consultat pe www.hbo.ro/concursscenarii
 Parola este esentiala.

Depunerea scenariilor pentru ambele sectiuni (scurt si lung metraj) se va putea realiza in perioada 1 februarie – 1 aprilie 2010. Ora 10 am (zece ante meridian – zece dimineata) a zilei de 1 aprilie este ultima data exacta la care un scenariu se poate inscrie la Concursul National de Scenarii – editia 2010.

B. Condiţii de participare la Concurs privitoare la scenariile înscrise la categoria documentar:

Pentru a putea participa la Concursul National de Scenarii- editia 2010, sectiunea documentar, scenariile inscrise vor trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii(cumulate):
1. sinopsis de 1 (una) pagina in format document – document word (extensie ”doc”) sau document rich text format (extensie ”rtf”), redactata cu caractere (fonts) times new roman dimensiunea 12, spatiere paragraf 1 ½;
2. treatment de 3-6 pagini care sa contina descrierea subiectului, descrierea personajelor (daca este cazul), o motivatie regizorala, precum si consideratii despre stil si abordare vizuala;
3. status-ul proiectului (pe ½ pagina), adica daca se afla in dezvoltare sau in filmare, daca exista acces la personaje, locatii, etc.;
Punctele 1, 2 si 3 vor fi inregistrate pe site intr-un singur document.
4. sa nu fi participat sau sa nu fi fost inscrise la una sau mai multe din editiile anterioare ale Concursului National de Scenarii initiat de HBO Romania
5. curriculum vitae al autorului / scenarist si regizor,
6. filmografie pe maxim 1 (una) pagina
Organizatorii urmaresc in special proiectele bazate pe o idee provocatoare, originala, capabila sa starneasca controverse si dezbateri.

Regulamentul complet poate fi consultat pe www.hbo.ro/concursscenarii

Materialele obligatorii trebuie sa contina detalii despre:
– durata filmului: minim 52 minute si maxim 90 minute
– genul documentarului (social, istoric, etc.)
– buget, plan financiar – daca exista

Perioada de desfăşurare a concursului – secţiunea documentar
Inscrierile pentru Concursul National de Scenarii– editia 2010, sectiunea documentar, urmeaza a se desfasura in perioada 1 februarie – 1 aprilie 2010, urmând ca, cel mai târziu la data de 15 mai 2010, să fie anunţaţi cei trei finalişti ai categoriei documentar.
Ora 10 am(ante meridian-10 dimineata) a zilei de 1 aprilie 2010 este ultima dată exactă la care un scenariu se poate înscrie la Concursul Naţional de Scenarii – ediţia 2010.

Anunţarea câştigătorilor celor 3 secţiuni se va face în cadrul celei de-a noua ediţii a Festivalului Internaţional de Film Transilvania, ce urmează a se desfăşura la Cluj-Napoca, în perioada 28 mai – 6 iunie 2010.

Toate aceste informaţii vor fi prezente pe site-urile:
www.hbo.ro şi
www.tiff.ro

Ca si anul trecut toti finaliştii pot avea scenariul publicat pe www.liternet.ro, printr-un acord dat prin intermediului unui checkbox pe parcursul înscrierii în concurs.

Nota finala
Protectia datelor personale : In conformitate cu prevederile Legii 677/2001 privind protectia datelor personale, organizatorul isi asuma obligatia de a nu face disponibile in nici un fel datele personale ale participantilor fara acceptul acestora, dat in conditiile legii.

Numele participantilor nu vor fi facute publice, cu exceptia numelor celor 9 (noua) finalisti.

Organizatorii nu raspund pentru informatiile oferite de catre candidati in vederea inscrierii in concurs decat in limitele verificarilor cu buna credinta ce le revin spre buna organizare si desfasurare a concursului si spre asigurarea egalitatii in drepturi a participantilor. Depistarea pana la momentul decernarii premiilor sau chiar ulterior acesteia, a oricaror incalcari, de catre orice participanti, a conditiilor de inscriere la concurs, da dreptul organizatorilor sa revoce premiul acordat

Organizatorii garanteaza respectarea de catre organizatori a legislatiei in vigoare cu privire la drepturile de autor si drepturile conexe precum si cu privire la orice alte drepturi cuvenite candidatilor, in conditiile stabilite pentru inscrierea si participarea la concurs.

Foto: Film “Femeia Visurilor”, Regia Dan Pita 2005

Comentarii

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale, vă rugăm să ne contactați pe email.

1 Comment

1 Comment

  1. Avatar

    Corneliu Filip

    26 aprilie 2010 at 19:20

    Trei săptămâni după ce mi se confirmase înscrierea în concurs, am primit un nou email de la HBO prin care eram anunţat că sunt eliminat din concurs, fiindcă nu mi-am uploadat CV-ul.

    Regulament concurs: “In vederea inscrierii la Concursul National de Scenarii, editia 2010, autorul scenariului va trebui sa acceseze pagina de web http://www.hbo.ro/concursscenarii, unde va completa informatiile mandatorii solicitate in cadrul Curriculum-ului Vitae postat (!) pe aceasta pagina.
    Inscrierea in concurs se va putea realiza prin depunerea scenariului cu ajutorul operatiunii de upload (incarcare) disponibila pe pagina respectiva de web.”

    Situatia mi se pare cu atat mai grava cu cat functia upload este precizata doar pentru scenariu, in vreme ce CV-ul ERA POSTAT PE SITE. Prin urmare nu era nimeni avertizat, prin regulament, ca functia de upload se aplica si in cazul CV-ului (in cazul documentarului, asta se afirma explicit, dar nu in cazul lung si scurt metrajelor).

    Nu poti elimina un scenariu, din concurs doar pe baza unui detaliu birocratic, pentru care, (conform regulamentului) ei sunt de vina. Eu nu eram pregatit asadar, cu un CV in limba romana, dar l-am facut in 5 minute inainte de incarcarea scenariului (e, desigur, incomplet, dar exista si a fost trimis!)

    Nu fusesem asadar avertizat de obligativitatea de a avea un cv scris separat, cu toate astea l-am trimis. In regulament nu se specifica nimic despre vreun CV sau alt document scris separat, care la randul lui sa trebuiasca uploadat (in cazul documentarului, da). Din regulament se intelege doar ca vor trebui completate rubricile normale de pe formular si nu ca participantii trebuie sa aiba pregatit inca un document scris. In schimb, exact datorita acestui detaliu pe care au omis sa-l specifice in regulament, sunt eliminate scenarii.
    Acesti oameni reprezinta cu adevarat HBO?

    Sunt stupefiat!

    Corneliu Filip

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

S-a anulat Festivalul Internațional Cerbul de Aur 2020

Avatar

Published

on

Foto Credit: TVR

Consiliul de Administrație al Societății Române de Televiziune, organizator al evenimentului, a luat această decizie ținând cont de situația generată de pandemia COVID-19.

„Nu a fost o decizie luată cu ușurință, mai ales în contextul în care ediția din acest an ar fi fost una aniversară, a XX-a, și s-ar fi bucurat de o strălucire aparte. Însă, după discuții în cadrul TVR și cu partenerii locali, am ajuns la concluzia că nu ne dorim să facem compromisuri care să afecteze amploarea și imaginea evenimentului sau să genereze vreun risc la nivelul sănătății publice. Vom marca, însă, acest moment din istoria Cerbului de Aur cu un eveniment de televiziune care, pe de-o parte, să atragă atenția publicului asupra istoriei atât de bogate a festivalului și, pe de altă parte, să promoveze muzica românească de calitate.” – Doina Gradea, Președinte-Director General al TVR.

 

Hotărârea a fost luată și în contextul în care partenerii de tradiție ai Festivalului, autoritățile locale din Brașov, făcuseră publică intenția de a anula procedurile pentru organizarea unui număr de evenimente, printre care și Festivalul Cerbul de Aur.

 

„Am decis să nu organizăm ediţia din anul 2020 a Cerbului de Aur tocmai pentru a nu compromite sub nicio formă formatul clasic al acestui festival renumit în România, dar şi la nivel internaţional. Avem încredere că ediţia aniversară a Cerbului de Aur pe care ar fi trebuit s-o organizăm în acest an îşi va găsi locul binemeritat în agenda evenimentelor culturale pe care Braşovul le va găzdui în 2021” –  Adrian-Ioan Veştea, Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

 

Festivalul Cerbul de Aur se adaugă, astfel, unei lungi liste de evenimente majore cu public care au fost anulate din cauza epidemiei cu noul coronavirus, la nivel internațional și în România.

 

”Dimensiunea internaţională a evenimentului, cu artişti, concurenţi şi juraţi care vin din întreaga lume nu poate fi asigurată în condiţii optime, iar complexitatea sa ar ridica o mulţime de probleme de logistică şi de siguranţă epidemiologică, în contextul pandemiei, care nu ne oferă niciun fel de certititudini pe termen scurt şi mediu. Ne dorim şi sperăm, însă, ca în 2021 să oferim braşovenilor şi întregului public din România cea de-a XX-a ediţie a Festivalului, cu o amploare şi o strălucire care să compenseze absenţa Cerbului din acest an.” – George Scripcaru, Primar Brașov

 

Cea de-a XX-a ediție a Festivalului Internațional Cerbul de Aur ar fi trebuit să aibă loc în perioada 20 – 23 august, în Piața Sfatului din Brașov.

 

Comentarii

Continue Reading

Evenimente

UNFINISHED Festival se va desfășura în perioada 24-27 septembrie 2020

Avatar

Published

on

UNFINISHED Festival se va desfășura în perioada 24-27 septembrie 2020 ca un exercițiu al încrederii

 

  • Înscrierile pentru ediția de anul acesta vor fi deschise începând cu 26 mai
  • În perioada mai – septembrie 2020 va avea loc UNFINISHED Moments
  • Chiar dacă UNFINISHED se va desfășura offline sau online, siguranța participanților va fi pe primul loc

 

UNFINISHED, primul festival multidisciplinar din România, se va desfășura în perioada 24-27 septembrie 2020. #UNFINISHED20, evenimentul care adună o comunitate efervescentă de creatori și vizionari dornici să aducă schimbări fundamentale în jurul lor, se va desfășura pentru prima data sub înaltul patronaj al Parlamentului European. Patronajul este modul prin care Parlamentul European oferă suport moral și recunoaște la nivel european impactul pe care UNFINISHED îl are asupra comunității sale.

 

De la an de an, UNFINISHED încearcă să depășească barierele evenimentelor clasice și lansează conversații continue despre artă, tehnologie, creativitate, inovație și evoluție. UNFINISHED își propune să deschidă discuții și să construiască punți între oameni, generații și activități, iar focusul celei de-a cincea ediții este TRUST.

 

De asemenea, în perioada mai-septembrie 2020 se va desfășura UNFINISHED Moments. Acest proiect online este dedicat comunității UNFINISHED și aduce în fața tuturor o serie de momente live în avanpremiera ediției din toamnă. Prin interviuri, concerte live, workshop-uri sau discuții despre intimitate și artă, UNFINISHED Moments oferă un context important pentru o serie întreagă de UNFINISHED conversations.

 

“Poate mai mult ca niciodată suntem în căutarea unor lucruri care contează cu adevărat pentru noi, pentru familia noastră și pentru cei apropiati. De aceea, credem că încercările noastre de a construi o comunitate în ultimii 5 ani, pot fi mai vizibile în aceste momente.

Chiar dacă sunt zeci sau chiar sute de mii de voci în online, lucrurile care contează cu adevărat și pe care noi am pus accent încă de la început acum au un răsunet mai puternic.“ a adăugat Cristian Movilă, fondator UNFINISHED.

 

UNFINISHED a fost creat de Fundaţia Eidos ca o experienţă în continuă evoluţie. Ca în fiecare an, participarea la eveniment se va face în urma unui proces de selecție detaliat care va fi deschis timp de 4 luni, începând cu 26 mai 2020. Acest proces permite alegerea unei audienţe diverse, iar locurile sunt limitate la 2000 de participanţi.

 

A cincea ediție UNFINISHED va avea loc în perioada 24-27 septembrie 2020 și indiferent dacă evenimentul se va desfășura offline sau online, organizatorii vor face toate eforturile pentru a oferi în continuare comunității “the UNFINISHED experience”. Printre invitaţii ediţiilor anterioare s-au numărat co-fondatorul Pixar, Alvy Ray Smith, directorul artistic pentru linia masculină Louis Vuitton, Virgil Abloh, strategul digital din timpul administraţiei Obama, Duncan Wolfe, directorul de creaţie global Gap, Joel Evey, artiştii Tehching Hsieh & Alfredo Jaar, muzicianul Nicolas Jaar, creatorul rubricii Modern Love, de la New York Times, Daniel Jones, arhitectul Oana Stănescu, directorul de inovaţie Danone global Anne Thevenet Abitbol, poetă Aja Monet și Esther Perel, cel mai cunoscut psihoterapeut specialist în relaţii de cuplu şi autorul unui bestseller din topul New York Times.

 

Eveniment desfășurat sub înaltul patronaj al Parlamentului European.

 

Parteneri: E.ON, MNaR, Kaufland, DS Smith, Radio Guerrilla

 

Despre Fundația EIDOS

Fundația Eidos este o organizație non-profit cu sediul în București, România, având ca misiune susținerea și dezvoltarea durabilă a practicilor culturale inovatoare la nivel global și multidisciplinar. Eidos operează la intersecția dintre creativitate, tehnologie, filosofie și antreprenoriat, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice. Misiunea noastră este să construim punți de comunicare între creatori și vizionari din România și din restul lumii ,și să le oferim o plajă emergentă de platforme ce facilitează schimbul de expertiză. Ne dorim să conectăm și să inspirăm, cu țelul de a aprofunda înțelegerea reciprocă asupra acestei comunități aflate în permanentă expansiune, și să ne dezvoltăm capacitatea de creștere, cu o conștiință globală comună: ca specie unică, printr-o esență autentică și, așa cum ar spune Aristotel, printr-un eidos colectiv. www.eidosfoundation.org

 

Comentarii

Continue Reading

Evenimente

UNIVERSUM lansează Event Park Snagov, 6ha de spațiu verde pentru evenimente drive-in

Avatar

Published

on

Industria de evenimente din România este într-o continuă transformare datorită pandemiei de COVID-19, astfel că UNIVERSUM lansează conceptul Event Park, o serie de evenimente în aer liber, de tipul drive-in.

Pe 16 și 17 mai vor avea loc primele seri de cinema. Locația de la Lagoo Snagov mai poate acomoda și alte
tipuri de evenimente drive-in, precum: concerte, festivaluri, show-uri de stand-up comedy sau spectacole de teatru și orice tip de eveniment organizat outdoor.

Event Park a fost dezvoltat din dorința de a desfășura evenimente în condiții de maximă siguranță în
situația actuală. Toate evenimentele organizate în Event Park vor fi desfășurate doar drive-in. Iar la
anunțul autorităților privind relaxarea restricțiilor în acest sens spațiul se va transforma în spațiu verde
pentru evenimente cu zone și corturi de relaxare în natură pentru fiecare grup de participanți.

În cadrul primului eveniment vor rula două filme: de la orele 19:30 și de la orele 22:00, în locația de la
Lagoo Snagov. În spațiul verde dintre lacul și pădurea Snagov va fi montat un ecran led de mari dimensiuni (144mp) FULL HD cu rezoluție 4096 X 2304 pixeli, cu lungime de 16m și înălțime de 9m pentru vizionarea din autoturisme. Se vor pune la dispoziție, pentru început, 150 de locuri pentru autoturisme, sonorizarea va fi realizată printr-un sistem audio FM, care va permite redarea sunetului la boxele mașinilor sau alte dispozitive, tocmai pentru ca toți participanții să se bucure de o experiență la cele mai înalte standarde.

,,Încă de la începutul pandemiei, UNIVERSUM a transformat gradual fiecare concept al său, pentru că ne
am dorit să venim în sprijinul partenerilor noștri, dar și a celor care erau în căutare de soluții pentru
provocările cu care se confruntau. Așa a apărut și conceptul Event Park, a cărui misiune este să ajute la
restabilirea normalității și reîntoarcerea oamenilor în spații verzi pentru relaxare: dar în care oamenii
respectă regulile de distanțare socială, toate acestea în timp ce se bucură de activitățile cu care erau
obișnuiți până acum.

Ne vom asigura că toate măsurile de siguranță vor fi respectate pe tot parcursul evenimentelor. Ne dorim
ca toți cei prezenți să se simtă în siguranță pe toată durata evenimentelor noastre, în timp ce se bucură de câteva ore de relaxare în afara locuinței.

Toți cei prezenți la serile de cinema vor avea din partea noastră răcoritoare și popcorn, în plus cei care
doresc să servească prânzul sau cina, vor avea posibilitatea să-și comande online, iar aceasta va fi livrată în timpul filmului la geamul autoturismului.

Ne dorim ca aceste evenimente să facă parte din noua realitate cu care ne confruntăm cu toții, pentru că
avem nevoie ca o parte a vieții noastre să treacă dincolo de mediul virtual. Event Park face ca această
nouă realitate să fie accesibilă unui număr cât mai mare de oameni și în același timp într-un mediu natural, diferit de mediul urban.” declară Mihai Cima, Managing Partner, UNIVERSUM.

Biletele vor putea fi achiziționate în curând exclusiv online, accesând site-ul www.eventpark.ro. Mai multe detalii legate de organizarea evenimentelor vor fi publicate pe pagina de Facebook a Lagoo Snagov.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0