IAA România: Legea ce interzice publicitatea pentru medicamente la TV şi radio va avea un impact devastator

0
1134

 

IAA România spune că implementarea Legii ce interzice publicitatea pentru medicamente la televiziune şi radio va avea un impact profund negativ asupra industriei de media, având în vedere că în 2014 suma totală investită în acest sector a reprezentat circa 19% din totalul pieţei de publicitate, informeaza Mediafax.

International Advertising Association (IAA) România spune, că a luat cunoştinţă cu surprindere de votul Senatului din 14 decembrie privind proiectul de lege 546 din 2015, care prevede interzicerea publicităţii pentru medicamentele fără prescripţie şi a tratamentelor medicale în televiziune şi radio.

IAA România mai spune că, aşa cum a argumentat în consultările cu Comisiile pentru Cultură şi Media şi de Sănătate Publică din Parlament, dar şi în toate documentele de poziţie emise pe această temă, proiectul de lege votat în Senat reprezintă “o nouă intervenţie nenecesară a statului în modul de operare al unor industrii cu capital privat şi cu investiţii importante în România ce va avea consecinţe economice negative fără a aduce niciun beneficiu cetăţeanului român”.

“Măsura propusă este fără precedent în Europa şi contrară Directivei 2001/83/CE care permite statelor europene publicitatea la medicamentele de uz uman disponibile fără reţetă şi exclude posibilitatea ca statele membre să introducă în legislaţia internă restricţii în această privinţă. Aşa cum a confirmat şi Curtea Europeană de Justiţie, introducerea unor restricţii în alte cazuri decât cele permise expres de directivă compromite obiectivul de armonizare a pieţei interne şi echivalează cu o încălcare a obligaţiilor asumate în baza tratatelor Uniunii Europene”, afirmă IAA România.

 

Comentează aici: