Connect with us

Industria online

IAB Romania a decernat MIXX Awards in cadrul ICEEfest

Pentru al 5-lea an consecutiv, castigatorii MIXX Awards au fost cunoscuti in cadrul unei gale orgaizate in prima zi de ICEEfest.

Pentru editia din acest an, Ilia Uvarov a avut calitatea de Presedinte al Juriului, ca de fiecare data in componenta internationala. Ilia este Group Creative Director @ R/GA London, una dintre cele mai importante agentii internationale atat din punct de vedere clienti cat si campanii derulate/ premii castigate.

Redactia Radar de Media

Published

on

Foto Credit: ThinkDigital

Pentru al 5-lea an consecutiv, castigatorii MIXX Awards au fost cunoscuti in cadrul unei gale orgaizate in prima zi de ICEEfest.

Pentru editia din acest an, Ilia Uvarov a avut calitatea de Presedinte al Juriului, ca de fiecare data in componenta internationala. Ilia este Group Creative Director @ R/GA London, una dintre cele mai importante agentii internationale atat din punct de vedere clienti cat si campanii derulate/ premii castigate.

Marele premiu al editiei de anul acesta a revenit agentiei MullenLowe Profero pentru campania My Heartbeats a clientului Orange.

Acestea sunt celelalte premii MIXX Awards 2016:

 

  • Best Performance Campaign: Ikea Electronic Purchase & Delivery / Media Investment / Ikea
  • Best Native Advertising Campaign: Ursus Cooler / Media Investment / Ursus
  • Best Mobile Branded App: My Mobile Mobile App / Centrade – Cheil / Enel
  • Best Video Campaign Prize: ChefExperience / V8 Interactive / Staropramen
  • Best Content Marketing Project: Eu sunt 12 / First Content Studio / Bergenbier
  • Best Digital PR Campaign: Visit Bogata / Kinecto / Bogata Town Hall
  • Best Social Media Campaign: The Kilometers bank / Geometry Global / Ponderas
  • Best Interactive Experience: My Heartbeats / MullenLowe Profero / Orange
  • Most Experimental & Innovative Campaign: The Lenovo Hunger Eliminator Button / Digital Star / Lenovo

 

Juriul a mai acordat si alte mentiuni. Au fost recompensate campaniile #Givebeautifully a agentiei V8 Interactive pentru Stella Artois si #MecSaisHiToJunimea a agentiei Tribal Worldwide pentru McDonalds.

MIXX Awards e singurul concurs dedicat 100% campaniilor digitale. Se organizeaza in 16 tari la nivel mondial iar jurizarea se face dupa criterii si licenta internationala (IAB – Interactive Advertising Bureau).

Castigatorii fiecarei editii sunt anuntati in reteaua europeana a IAB si sunt nominalizati automat pentru participare la IAB MIXX Awards International si IAB MIXX Awards Europe

In 2014, IAB Europe a acordat premiul de merit unei agentii romanesti, castigatoare a IAB MIXX Romania. The Online Shop for New and Used Cars (Interactions) a fost campania castigatoare in cadrul galei de la Paris.

Comentarii

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale, vă rugăm să ne contactați pe email.

Industria online

Pepsi a dat startul verii retro-cool prin campania Pepsi Retro Studio

Avatar

Published

on

            DDB România, în parteneriat cu agențiile OMD și Kubis, semnează cea mai nouă campanie Pepsi: Pepsi Retro Studio, cu focus pe o parte a ADN-ului de brand: celebrarea culturii pop și încurajarea individualității.

 

De altfel, brandul Pepsi a fost promotorul multor momente cheie în istoria entertainment-ului de-a lungul generațiilor, iar legătura cu industria muzicală este una de necontestat, prin parteneriate legendare cu pop icons și sprijinul oferit artiștilor up-and-coming, au adus brandul în mijlocul comunităților de oameni care iubesc distracția.

Într-o perioadă în care petrecerile și adunările cu prietenii sunt imposibile, DDB România a avut oportunitatea să apese din nou play. Și rewind. Alături de partenerii săi, în această campanie au găsit soluția ideală pentru a aduce oamenii din nou împreună: au mutat party-ul online, unde chiar și prin distanţare fizică, energia live, în real-time, rămâne intactă. Așa a început Pepsi Summer 2020.

Sufletul campaniei este Pepsi Retro Studio, o platformă cool care găzduiește momentele fun de ieri și de azi, cu mult Pepsi rece și hituri clasice românești, reinterpretate exclusiv pentru Pepsi de cei mai tari artiști ai momentului.

Petrecerea de vară a început cu reinterpretarea lui Smiley a melodiei celor de la Timpuri Noi, Adeline, a continuat cu Feli și Amintirile celor de la 3 Sud-Est, iar al treilea artist invitat este Mira, cu remake-ul ei surprinzător al faimoasei Dragostea din tei.

Startul se dă la Virgin Radio, iar atmosfera este întreținută de Andrei Niculae, care nu se sfiește să ia artiștii care îi trec pragul la întrebări și să le ofere ascultătorilor access all areas la o petrecere cu noi piese vechi  pe canalul de YouTube şi pagina de Facebook Pepsi Romania. În plus, au fost realizate și videoclipuri cu artiștii care au participat.

„Premisa campaniei izvorăște din tradiția comunicării Pepsi în România, construită pe deja clasicul „și ieri, și azi”. Şi nu e vorba doar despre legendarul gust Pepsi, prezent în România încă din 1966, ci și despre gusturile muzicale, artistice, de fashion sau umor ale tuturor generațiilor. Cei tineri, la fel ca și părinții lor odată, dansează pe piese fâșnețe, râd la glume bune, poartă haine extravagante, se joacă cu prietenii – ce-i drept, ieri la masa din sufragerie, azi pe consolă”, a declarat Iuliana Dragomir, Senior Brand Manager Pepsi.

Deși rezultatul pare ușor de atins, insight-urile din spatele proiectului îl înregistrează drept provocare. Dar o provocare de nerefuzat, sub deviza play at work. „Filmări pe bloc, pe stradă, drifturi, să înveți în real-time pe cineva să meargă pe role, să apreciezi corect măsurile unei compoziţii muzicale, să faci analize de target și lifestyle ca să estimezi dacă va prinde sau nu un anume beat – au fost experienţe noi care ne-au împins să ieșim din zona de confort și să explorăm teritoriul showbiz-ului și cum funcţionează el. Asta ne motivează. Să ai acea capacitate de a gândi on the spot, ideile salvatoare, ideile acelea pe care le ții minte și pe seama cărora te amuzi cu colegii. Ce campanie merge blană de la început până la final ? Dacă nu întâmpini dificultăți pe parcurs, care mai e provocarea ?” povestește Ștefan Vasilachi, Creative Director DDB România.

„Când am primit propunerile cu piesele care urmau să fie reinterpretate, am fost la fel de surprinși cum veți fi și voi când veți auzi pentru prima oară piesele. Pe parcurs, însă, am descoperit și noi povestea pe care o are fiecare artist cu piesa pe care a ales-o. La noi în agenție, timp de săptămâni bune, lumea a fredonat Adeline, Amintirile și celelalte piese pe care le veți auzi cu toții în curând”, spune Răzvan Meiroșu, Media Director OMD România.

Descoperă și tu vibe-ul retro-cool de vară cu primele 3 episoade din Pepsi Retro Studio și nu rata videoclipurile artiştilor, pe care oricum probabil le-ai văzut deja în Trending. Stay tuned pe platformele Pepsi România, there is more to come and enjoy.

Comentarii

Continue Reading

Industria online

Marketingul afiliat câștigă tot mai mult teren. Tehnologia care te ajută să-ţi rotunjeşti veniturile

Avatar

Published

on

            Marketingul afiliat reprezintă unul dintre domeniile care nu au fost afectate de criza generată de pandemie și odată cu accelerarea eCommerce-ului, creșterile înregistrate pe acest segment au fost considerabile. Analiza companiei 2Performant în cadrul propriei platforme de marketing afiliat, arată o dublare a comerțului online în luna aprilie. Echipa 2Performant a observat o creștere a numărului de persoane care au început să facă marketing afiliat în cadrul platformei companiei.

 

În perioada martie – mai 2020, 2.734 de conturi noi de afiliați au fost înregistrate în cadrul platformei 2Performant. Totodată, în aceeași perioadă și comisioanele încasate de către afiliați au crescut considerabil față de anii trecuți, ca urmare a accelerării comerțului online, dar și a interesului crescut al brandurilor pentru astfel de campanii. Dintre cele 2.734 de conturi noi înregistrate în această perioadă, 383 au și încasat primii lor bani din afiliere. Deși nu este o modalitate ușoară de „a face bani de acasă”, pentru că sunt necesare cunoștințe de marketing și vânzări online, interesul sporit pentru acest domeniu este un semnal pozitiv pe o piață unde rata șomajului a ajuns la 4,8% în luna aprilie 2020.

 

Compania 2Performant oferă afiliaților tehnologia prin care aceștia pot face bani, în mod transparent și automatizat, dar și consiliere. Grupul de Facebook Primii Pași în Afiliere este comunitatea de afiliați la început de drum, care numără 1.227 de membri, pe care echipa 2Performant îi susține cu sfaturi utile. În plus, Dorin Boerescu, CEO-ul companiei a lansat cursul „Cum să câștigi bani ca afiliat 2Performant” pe udemy.com, un curs de 3 ore dedicat oricărui marketer sau creator de conținut, la care s-au înscris 1.020 de persoane în perioada martie – mai 2020.

            „Asistăm la o creștere a interesului pentru marketingul afiliat nu numai de partea brandurilor, ci și de partea celor care, prin afiliere, trimit trafic către aceste companii, câștigând bani pe măsura vânzărilor generate. Pandemia a adus cu sine o accelerare a online-ului, dar și o reactivare a domeniului freelancing, influențat atât de fenomenul work-from-home, cât și de schimbările de pe piața muncii. Previziunile pe plan internațional sunt că până în 2027, freelancerii vor reprezenta 50% din forța de muncă americană, așadar, în contextul existent, cred că și în România acest tip de muncă va lua amploare. Mai mult, sunt studii care arată că tehnologia este cea care i-a ajutat pe cei mai mulți freelanceri să câștige bani, iar marketingul afiliat se înscrie în această linie. Marketingul afiliat pune tot mai mult accent pe performanță, pentru că în acest domeniu câștigi pe măsura vânzărilor generate…, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

 

Interes crescut pentru afiliere – cum funcționează tehnologia?

Marketingul afiliat a fost introdus pentru prima oară pe piața din România de către 2Performant (la vremea aceea 2Parale), companie care a generat în cei 12 ani de activitate peste 201 milioane de euro vânzări pentru magazinele online din platformă și peste 14 milioane de euro sub formă de comisioane plătite către afiliații săi. Înțeles ca publicitate plătită la cost pe vânzare, marketingul afiliat este marketingul viitorului și crește odată cu accelerarea eCommerce-ului. Acesta reprezintă modalitatea transparentă de colaborare dintre un magazin online și cei care pot trimite potențiali clienți către magazin, prin diferite forme de reclamă online, primind în schimb un comision pentru vânzările generate.

Astăzi, peste 1.000 de branduri fac afiliere activ în România, 600 doar prin platforma companiei 2Performant, care a dezvoltat și operează propria tehnologie în acest domeniu. Două importante studii de caz realizate în cadrul platformei arată că în ultimul an brandul Vivre, unul dintre cei mai importanți parteneri 2Performant, a înregistrat vânzări de peste 1 milion de euro prin afiliere, în vreme ce NeaKaisa, magazin online de produse pentru casă și grădină, are vânzări cu 20 de procente mai mari prin colaborarea cu afiliați.

Creșterile înregistrate în cadrul platformei arată un interes sporit pentru această tehnologie. Numărul record de afiliați noi înregistrați în platforma 2Performant în ultimele trei luni subliniază schimbările care au loc pe piața muncii. De exemplu, numai în perioada stării de urgență, numărul afiliaților a crescut cu 12,1%, aceștia înregistrând împreună în luna aprilie venituri de peste 10.000 euro/zi în medie.

Afiliații sunt diverşi, de la site-uri de conținut generalist sau comercial (publishing, blogging, proiecte), la specialiști PayPerClick (Google & Facebook ads), publisheri (ziare, televiziuni, publicații online), firme de email marketing, comparatoare de prețuri, comunități de shopping pe Facebook, etc. Aceştia funcționează ca o echipă extinsă de marketing care contribuie la vânzările companiilor din platformă. Pentru mulți dintre afiliați, acest tip de lucru devine chiar un stil de viață, pentru că o conexiune bună la internet, inspirație și implicare, le aduc acestora venituri câștigate flexibil.

 

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă și operează www.2Performant.com, platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România. Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima rețea de marketing afiliat. Trei ani mai târziu a urmat intrarea în piața din Bulgaria. Compania se implică activ în zona de educație și este unul dintre inițiatorii proiectului AjutorSpitale.

 

Comentarii

Continue Reading

Digital

Amazon, serviciile SEO si comertul electronic

Avatar

Published

on

Amazon, cea mai mare platforma de comert electronic din lume, valoreaza in prezent aproximativ un trilion de dolari. Fondatorul si detinatorul companiei de origine americana, Jeff Bezos, este considerat cel mai bogat om in viata si un model pentru cei interesati de afaceri online. 

 

Aceasta platforma, denumita sugestiv dupa cel mai mare ecosistem mondial, a castigat notorietate nu doar prin varietatea extraordinara a produselor oferite si activitati de promovare online „obisnuite”, ci si prin implementarea unor strategii specifice care tin de zona serviciilor SEO.

 

Spre exemplu, ranking-ul produselor afisate de Amazon, in urma unei cautari efectuate de catre utilizator pe platforma, se realizeaza in baza unor cuvinte cheie „exclusive”. Acestea sunt indexate numai de algoritmul A9 al platformei si nu pot fi afisate de niciun alt motor de cautare. Altfel spus, ele prezinta relevanta si sunt eficiente doar pentru cautarile efectuate pe Amazon.

 

De asemenea, review-urile „verificate” reprezinta un factor decisiv pentru rata de conversie. Aceste detalii de ,,bucatarie interna”, pe care le regasim sub o forma sau alta si in servicii SEO la scara mai mica, fac parte din procesul de optimizare SEO pe Amazon, care este un caz particular.

servicii SEO

Principiul fundamental, insa, este acelasi ca in cazul platformelor de e-commerce mai restranse sau al magazinelor online locale care apeleaza la o agentie de marketing digital pentru servicii SEO. Diferenta consta in faptul ca Amazon detine propriul algoritm specializat in optimizare si nu se raporteaza la Google.

 

Practic, fiind un gigant al comertului electronic, Amazon functioneaza ca un motor de cautare in sine. Rezultatele returnate au la baza cuvinte cheie ce indica produsul, categoria de produse sau brandul de care utilizatorul, potential cumparator, este interesat. Achizitia finala se realizeaza exclusiv prin intermediul platformei.

 

Autorul Scott Galloway, profesor de marketing la Universitatea din New York, Leonard N. Stern School of Business, afirma: „Fiind o companie virtuala, Amazon se poate extinde la sute de milioane de clienti si in toate domeniile de comert cu amanuntul, fara dificultatile clasice presupuse de construirea unor magazine reale din caramizi si mortar sau de angajarea a mii de oameni.”

 

Asadar, trebuie sa recunoastem: infiintarea platformei Amazon, in 1995, si dezvoltarea comertului electronic sunt strans corelate. Care este, insa, concluzia acestui preambul? Internetul este viitorul comertului, iar afacerile online pot sa aduca mai multi bani decat ne-am fi inchipuit vreodata. Dar, in conditiile competivitatii acerbe, ai nevoie si de servicii SEO pentru a reusi cu adevarat!

 

Indiferent ca vorbim de un retailer online gigantic la nivel mondial sau ne referim strict la un magazin virtual din Romania, fara marketing nu poti exista. Iar cu cat incluzi in planul tau de marketing digital si principii sau servicii SEO, cu atat mai bine!

 

Pe scurt, Search Engine Optimization sau optimizarea pentru motoarele de cautare este o tehnica de marketing online care urmareste promovarea organica, pe Internet, a magazinelor virtuale sau a paginilor web care isi prezinta serviciile.

 

In principiu, acest lucru se realizeaza prin optimizarea continutului site-urilor targetand anumite cuvinte cheie si expresii de cautare relevante pentru domeniul de activitate respectiv. Astfel, in urma unui search initiat de un potential client, Google va afisa oferta ta in prima pagina a rezultatelor sale. Cu cat vei obtine o pozitie mai fruntasa, cu atat vei avea mai multe sanse pentru incheierea unei tranzactii.

Din categoria de servicii SEO fac parte: research-ul de cuvinte cheie, auditul site-ului, optimizarea on-page si off-page, procesul de link-building, monitorizarea traficului organic etc.

 

Asadar, SEO se raporteaza la Google, cel mai mare motor de cautare din lume. Totodata, putem aprecia ca optimizarea SEO este „motorul” care pune in functiune comertul electronic, „in parametrii optimi” (pe cale organica). Comparatia e atat de pertinenta, incat gigantul american Amazon si-a creat propriile „reguli” in acest sens.

 

Comentarii

Continue Reading

Facebook

Trending