Connect with us

ALL MEDIA

Început de an precaut pentru piaţa bunurilor de folosință îndelungată (studiu)

Published

on

 

Primul trimestru a adus o scădere ușoară de 1% față de același trimestru al lui 2011. Exceptând piața IT, T1 2012 a fost un prim trimestru mai slab pentru toate sectoarelor monitorizate de GfK TEMAX în România.

Cel mai mare sector, IT, a fost singurul care a înregistrat o ușoară creștere (3,2%) față de T1 2011. Sectorul electronicelor a fost relativ stabil – cu 0,2%. Și piețele foto si electrocasnice mici s-au apropiat de performanța din 2011 cu rate de creștere negative de -1% și -1,3%. În schimb, electrocasnicele mari, echipamentele de birou și telecom au dat semne mai puțin încurajatoare în T1 2012.

Evoluţia vânzărilor pentru bunurile de folosinţă îndelungată în România 

IT: Laptopurile și tabletele rămân vedetele sectorului și la început de an

În primul trimestru al lui 2012 piața de IT a rămas pe un trend crescător față de aceeași perioadă a anului trecut. Înregistrând o valoare de 101 milioane Euro, totalul vânzărilor din sectorul IT a fost cu 3,2% peste cel din T1 2011. Categoriile de produse care au menținut sectorul pe creștere au fost laptopurile și tabletele.

Vânzările de tablete au reușit să crească considerabil în decursul ultimelor trimestre, datorită avantajelor oferite de acestea: sunt compacte, ușor de transportat, iar autonomia bateriei este ridicată. Astfel, tabletele au reușit să demonstreze că pot fi mai mult decât un produs auxiliar, devenind foarte utile pentru consumatori, oferindu-le foarte ușor accesul la internet și putând fi personalizate cu ajutorul aplicațiilor mobile.

Electronicele: sector în stagnare

În acest prim trimestru, piața de electronice a stagnat. Vânzările totale au ajuns la 62 milioane euro. Acest rezultat este destul de diferit de startul puternic din T1 2011, dar condițiile meteo nefavorabile au influențat comportamentului consumatorului.

În cadrul sectorului de electronice s-au înregistrat rate de scădere de două cifre pentru mai toate categoriile, cu excepția televizoarelor, a consolelor video și a sistemelor audio.

Televizoarele au crescut cu 7%, dar performanța vânzărilor a fost asociată cu o eroziune de preț de aproape 15%.

Sistemele audio, un segment unde 7 vânzări din 10 sunt făcute de sisteme home cinema, au înregistrat o rată de scădere de aproape 7%, chiar dacă prețul acestor produse a crescut cu 7%. Astfel, creșterea vânzărilor de dispozitive Blu-Ray a fost principala cauză a aprecierii prețului. În cadrul categoriei home cinema, sistemele 5.1 au fost cele preferate.

Foto: Un trimestru slab pentru ramele foto digitale

Piața foto a atins o valoare totală de 9 milioane euro în T1 2012, o performanță cu 1% mai slabă decât în T1 2011.

În termeni de unități vândute, segmentul compactelor a crescut ușor, însă nu a generat valoare adăugată pe piață. Acest lucru s-a datorat eroziunii de preț, dar și ofertelor speciale. Segmentul lentilelor interschimbabile își continuă evoluția pozitivă, dar creșterea nu a reușit să determine și o creștere a întregii piețe de camere digitale.

Chiar dacă în cadrul segmentului de compacte mai mult de două treimi din dispozitivele vândute costă sub 100 euro, în termeni de caracteristici acestea se îndreaptă către factori mai mari de zoom. 4x<5x este noul standard. Interesant este că și compactele high end au avut o dinamică pozitivă.

Vestea cu adevărat proastă pentru piața foto se referă la evoluția slabă a ramelor foto digitale care au înregistrat scăderi de aproximativ 32%.

Electrocasnice mici: Un trimestru al contrastelor

Primul trimestru al anului a adus o ușoară scădere de 1,3%, piața fiind cu 0,3 milioane euro sub cea din același trimestru al anului trecut.

Aparatele pentru prepararea băuturilor calde, o categorie premium în cadrul electrocasnicelor mici încă strălucesc datorită ascensiuni espressoarelor full automate și a modelelor pe bază de capsule. Produsele nou lansate, publicitatea și promoțiile în magazine au condus la povestea de succes.

Pe lângă aparatele pentru prepararea băuturilor calde și alte subsegmente mai scumpe precum aspiratoarele fără sac, cele mixte cu/fără sac și sistemele de călcat au înregistrat rate de creștere pozitive, aducând stabilitate pe piețele aspiratoarelor și a fiarelor de călcat. Segmentul aspiratoarelor fără sac și cu/fără sac crește cu modele care le înlocuiesc pe cele cu sac.

Pe de altă parte, segmentele din categoria îngrijire personală precum aparatele de ras și plăcile pentru păr sunt pe o pantă descendentă. De asemenea, mașinile de făcut pâine au înregistrat o rată de scădere de două cifre în T1 2012 față de același trimestru din 2011.

Electrocasnice mari: Un prim trimestru cu provocări

Sectorul electrocasnicelor mari a înregistrat o valoare totală de 57 milioane euro în T1 2012. Totuși, această valoarea a însemnat o scădere de 4% față de T1 2011. Acest prim trimestru al anului a adus evoluții diferite în cadrul sectorului, categorii precum frigiderele au scăzut cu peste 10%, în timp ce altele, precum mașinile de spălat vase, au crescut cu aproape 14%.

În T1 2012 consumatorii puteau cumpăra un frigider la prețul mediu de 290 EUR, cu 6% mai puțin decât în T1 2011. Cu toate acestea, scăderea de preț nu a adus și o creștere în ceea ce privește cererea consumatorilor, din contră, piața frigiderelor suferind cel mai mult în cadrul sectorului electrocasnicelor mari. Scăderea puternică a segmentului mașinilor de spălat rufe cu încărcare verticală (-19%), cumulată cu creșterea segmentului de semiautomate, a dus la o scădere a valorii pieței de mașini de spălat rufe de 4% în T1 2012 față de T1 2011.

Trendul început în trimestrul anterior continuă: piețele mici și în curs de dezvoltare – cuptoare, plite, mașini de spălat vase și uscătoare – cresc. Aceste categorii au reușit să mențină rate de creștere pozitive, în ciuda scăderi prețului mediu cu 6 pânâ la 10%.

Având în vedere contextul economic actual, dar și faptul că alte sectoare monitorizate de Temax au înregistrat evoluții mai bune, se poate spune că sectorul electrocasnicelor mari se află într-o perioadă a provocărilor.

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale: Multifuncționalele laser rămân cel mai de interes segment

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale revine în primul trimestru al anului 2012 la un trend ușor negativ. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, piața a înregistrat din punct de vedere valoric o ușoară scădere de peste 5%, ajungând în primele trei luni ale anului 2012 la o valoare de 7 milioane euro. În continuare, interesul consumatorilor (atât al celor casnici cât și al celor business-to-business) este îndreptat către echipamentele multifuncționale. Scăderea în valoare a sectorului a fost generată de scăderea imprimantelor cu o singură funcţie, în special cele cu tehnologie inkjet. Îmbucurător este faptul că produsele ce înglobează tehnologii superioare și care oferă multifuncționalitate sunt în continuare de mare interes pentru consumatori.

Telecom: Smartphone-urile echilibrează tendințele din sectorul Telecom

Valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a scăzut cu aproape 7% în primul trimestru al lui 2012 comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2011, însumând 38 milioane de euro. Condițiile meteorologice înregistrate la începutul anului au influențat scăderea ușoară din trimestrul întâi al lui 2012 față de trimestrul întâi al lui 2011. Sfârșitul lunii ianuarie și luna februarie au fost marcate de temperaturi foarte scăzute. Iarna grea i-a determinat pe consumatori să își amâne achizițiile. Efectele negative s-au resimțit și la începutul lunii martie 2012.

Pe de altă parte, scăderea în valoare a pieței de telefoane mobile și smartphone-uri a reprezentat și o consecință a faptului că segmentul de telefoane mobile clasice scade tot mai mult. Telefoanele smartphones câștigă tot mai mult teren atât în unități, dar mai ales în valoare, însă deocamdată nu se acoperă scăderea determinată de telefoanele mobile simple. Acest lucru arată că pe piața din România mai este loc pentru telefoanele cu caracteristici superioare de tipul smartphones.

Rezumat în format tabelar

Sursa: GfK TEMAX® România, GfK Retail and Technology

Studiul

GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK Retail and Technology. Panelul de retail cuprinde date de la peste 370.000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indicator care include toate piețele bunurilor de folo-sință îndelungată în țări diferite. Toate rapoartele şi comunicatele de presă sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com.


Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Publicatia PRwave împlinește 14 ani

Published

on

 

PRwave, site de știri online din afaceri, marketing, financiar, media și lifestyle, împlinește 14 ani. Site-ul a fost primul din România dedicat imaginii, comunicării şi relaţiilor publice pentru afaceri şi continuă să ofere conţinut relevant oamenilor de afaceri, persoanelor care doresc să fie la curent cu cele mai noi ştiri, specialiştilor în relaţii publice şi marketing şi studenţilor de la facultăţile de marketing şi comunicare. Mai mult, prin intermediul blogului de călătorii Travel – Moments in Time, lansat în urmă cu 10 ani, vizitatorii au ocazia de a găsi articole care să îi inspire în alegerea următoarei destinaţii de vacanţă.

 

„PRwave este un proiect incredibil. A pornit din dorinţa de a le oferi studenţilor la comunicare şi relaţii publice un site de unde să se poată informa, unde să găsească articole de la specialişti în domeniu şi studii de caz despre campanii de succes. Nici nu ştiam atunci, în urmă cu 14 ani, ce evoluţie minunată va avea PRwave! Am ajuns să publicăm zilnic zeci de ştiri şi articole din domenii variate – economie, afaceri, marketing, media, stil de viaţă, auto, IT, velo, evenimente etc. Avem, de asemenea, prezentări de carte în rubrica Books Wave şi materiale şi case studii în exclusivitate în cadrul rubricii Exclusive.

PRwave înseamnă evoluţie constantă și adaptare permanentă pentru a rămâne în top şi a oferi conţinut de calitate vizitatorilor noştri. Mă bucur că am reuşit să ajungem la 14 ani de PRwave!” a declarat Violeta-Loredana Pascal, fondator PRwave.

 

Peste 86.500 de materiale au fost publicate în acest timp pe site – iar numărul creşte zilnic cu noi ştiri şi articole. Site-ul oferă şi o poveste poliţistă care poate fi downloadată gratuit aici: https://mailchi.mp/6798c54c152c/inocentul. Iar dacă vă întrebaţi cum arăta PRwave în urmă cu 14 ani, iată un preview.

Unul dintre proiectele de succes ale PRwave este blogul de călătorii în limba engleză Travel – Moments in Time. Lansat în urmă cu 10 ani şi început ca un loc în care să fie împărtăşite impresii de călătorie, blogul a ajuns la peste 1400 de articole cu sfaturi de călătorie, itinerarii, ghiduri şi recomandări pentru oraşe din întreaga lume.

„Istoria PRwave continuă. Vă aştept în fiecare zi pe site cu ştiri proaspete şi interesante şi pe blogul de călătorii cu articole care să vă inspire”, a mai adăugat Violeta-Loredana Pascal.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Radio

Aniversare: De la “Star Station” la “Dimineața Blană”, 26 de ani de ProFM

Published

on

Foto Credit: DIGI
 

ProFM împlinește luni, 15 aprilie 2019, 26 ani de ani de muzică bună și jurnalism de primă mână. Smiley și Pavel Bartoș sunt printre artiștii care vor sărbători aniversarea din studio, pe aceeași frecvență cu ascultătorii ProFM. De-a lungul anilor, ProFM a lansat unele dintre cele mai cunoscute nume din jurnalismul românesc și a creat experiențe muzicale care au traversat generații.   

“Păstrează pasiunea, aceasta e secretul prin care ProFM a reușit să rămână în topul radiourilor și în inimile ascultătorilor pentru nu mai puțin de 26 de ani. Dincolo de cel mai experimentat radio comercial, ProFM este o stare de spirit care trece de microfoane și un nume care a crescut vedete, a surprins prin curaj și a dat muzicii românești un loc în care să se afirme. Le mulțumim celor care ne ascultă, fie că sunt din generația Star Station, fie care sunt din generația Dimineața Blană. Și noi ca și ei, suntem bolnavi de ProFM și promitem să nu ne treacă”, a declarat Marius Dobre, managerul ProFM.

Pentru fiecare an de emisie, echipa ProFM a pregătit 26 de cadouri care așteaptă să fie revendicate de fanii care vor petrece ziua de 15 aprilie pe frecvența 102.8. Happy Giveaway Day vine cu trotinete electrice, hoverboard-uri, ceasuri smart, boxe, căști și cu un maraton de muzică și voie bună care aduce la microfoanele din studio actori și vedete.

Pavel Bartoș & Smiley fac ziua bună să se cunoască de “Dimineață Blană” cu Țibulcă și Coțofană. După matinal, intră în “concurs” cu un show de stand up comedy on air Maria Popovici și Micu. CRBL și Oase vor petrece după – amiază la microfonul ProFM, iar la schimbul doi de râsete, sunt invitați actorii alături de care își petrec serile sute de mii de români – Natanticu și Neamțu.

Pro FM emite din 15 aprilie 1993 și, de patru ani, face parte din portofoliul grupului Digi | RCS & RDS. Andrei Gheorghe, Teo Trandafir și Andi Moisescu și-au început cariera la ProFM. Concertele ProFM on Top și Pro FM SuperGirl aduc în fiecare an ascultătorilor cei mai apreciați artiști români.   

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

“Fructul oprit”. Ioan, surpriză emoționantă pentru Ana: “Te iubesc de când mă știu!”

Published

on

Foto Credit: ANTENA 1
 

Mărturisiri emoționante, decizii fundamentale, suspans și răsturnări de situație, dar și o nouă apariție, în această seară, într-un nou episod Fructul oprit pe care Antena 1 îl va difuza de la ora 20.00. Episodul 30 din cel de-al doilea sezon al producției o aduce în fața telespectatorilor pe Gina Pistol.

Magda(Maia Morgenstern), Margareta(Ana Ciontea), Helene(Alina Chivulescu) si Mara(Maria Nicole) își unesc puterile pentru a-i ajuta pe Ioan (Vlad Gherman) și Ana(Cristina Ciobănașu) să se împace. Ele pun la cale o întâlnire surpriză în mall, iar momentul dintre cei doi îndrăgostiți se continuă apoi cu o cină romantică. “Îmi pare rău că am fugit, că te-am acuzat, că te-am lăsat singură. Nici până astăzi nu m-am iertat”, mărturisește Ioan . “Ana, mi-am dat seama că sunt norocos. Sunt norocos pentru că te-am cunoscut în viața asta. Ana, te iubesc de când mă știu!”, îi declară el acesteia. Cum va decurge întâlnirea dintre cei doi îndrăgostiți, în această seară, de la ora 20.00, în “Fructul oprit”.

Sentimente intense trăiește și Petru Caragea(Bogdan Iancu), care se află la primii fiori ai iubirii. “Băieți, m-am îndrăgostit!”, le spune el lui Alex(Petru Păun) și lui Mircea(Mihai Călin), telespectatorii urmând să afle ce plănuiește Petru, astăzi, la Antena 1.

După ce a fost la un pas de moarte, Adrian(Bogdan Albulescu) este mai hotărât ca niciodată să nu renunțe la Sonia(Michaela Prosan). “Acum, începe viața pentru mine. Până acum a fost doar un vis, un coșmar. Doar fiind atât de aproape de moarte, ajungi să prețuiești viața, dragostea, femeia pe care o iubești. Vin spre tine, Sonia! Știu că mă aștepți”, este gândul lui puternic. În plus, Sonia ia o hotărâre neașteptată, care va schimba radical lucrurile între ea și Alex. Decizia ei îi surprinde pe toți cei din casă. “Sonia a plecat cu Adrian și Victor, definitiv, la Pietroșița. (…) L-a ales pe Adrian!”, spune Roxana(Carmen Tănase). Cum va reacționa Alex când va afla decizia femeii iubite, ce a făcut-o pe Sonia să recurgă la acest gest, dar și cum va fi viața ei la Pietroșița, astăzi, în episodul 30 al sezonului 2.

În această seară, de la ora 20.00, telespectatorii o vor putea vedea în “Fructul oprit” pe Gina Pistol, care își interpretează propriul rol. Oltenii Sile și Lina Boască (Marian Râlea și Adriana Trandafir)  dau o petrecere pe cinste în momentul în care Gina își face apariția în Snagov. Pe de altă parte, Costică (Liviu Vârciu) va trebui să-i dea numeroase explicații partenerei sale de viață. Tanța (Doinița Oancea) o va cunoaște astfel pe femeia, care îl alintă Costi pe soțul ei și care a făcut-o să trăiască clipe de gelozie. “Așa mă bucur că te cunosc!”, îi mărturisește Gina Tanței.  Ce atitudine va adopta Tanța și cum va decurge întâlnirea lor, diseară, în “Fructul oprit”.

Sezonul 2 “Fructul oprit” se vede, în fiecare miercuri, de la ora 20.00, la Antena 1.  

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending