Connect with us

ALL MEDIA

Început de an precaut pentru piaţa bunurilor de folosință îndelungată (studiu)

Published

on

 

Primul trimestru a adus o scădere ușoară de 1% față de același trimestru al lui 2011. Exceptând piața IT, T1 2012 a fost un prim trimestru mai slab pentru toate sectoarelor monitorizate de GfK TEMAX în România.

Cel mai mare sector, IT, a fost singurul care a înregistrat o ușoară creștere (3,2%) față de T1 2011. Sectorul electronicelor a fost relativ stabil – cu 0,2%. Și piețele foto si electrocasnice mici s-au apropiat de performanța din 2011 cu rate de creștere negative de -1% și -1,3%. În schimb, electrocasnicele mari, echipamentele de birou și telecom au dat semne mai puțin încurajatoare în T1 2012.

Evoluţia vânzărilor pentru bunurile de folosinţă îndelungată în România 

IT: Laptopurile și tabletele rămân vedetele sectorului și la început de an

În primul trimestru al lui 2012 piața de IT a rămas pe un trend crescător față de aceeași perioadă a anului trecut. Înregistrând o valoare de 101 milioane Euro, totalul vânzărilor din sectorul IT a fost cu 3,2% peste cel din T1 2011. Categoriile de produse care au menținut sectorul pe creștere au fost laptopurile și tabletele.

Vânzările de tablete au reușit să crească considerabil în decursul ultimelor trimestre, datorită avantajelor oferite de acestea: sunt compacte, ușor de transportat, iar autonomia bateriei este ridicată. Astfel, tabletele au reușit să demonstreze că pot fi mai mult decât un produs auxiliar, devenind foarte utile pentru consumatori, oferindu-le foarte ușor accesul la internet și putând fi personalizate cu ajutorul aplicațiilor mobile.

Electronicele: sector în stagnare

În acest prim trimestru, piața de electronice a stagnat. Vânzările totale au ajuns la 62 milioane euro. Acest rezultat este destul de diferit de startul puternic din T1 2011, dar condițiile meteo nefavorabile au influențat comportamentului consumatorului.

În cadrul sectorului de electronice s-au înregistrat rate de scădere de două cifre pentru mai toate categoriile, cu excepția televizoarelor, a consolelor video și a sistemelor audio.

Televizoarele au crescut cu 7%, dar performanța vânzărilor a fost asociată cu o eroziune de preț de aproape 15%.

Sistemele audio, un segment unde 7 vânzări din 10 sunt făcute de sisteme home cinema, au înregistrat o rată de scădere de aproape 7%, chiar dacă prețul acestor produse a crescut cu 7%. Astfel, creșterea vânzărilor de dispozitive Blu-Ray a fost principala cauză a aprecierii prețului. În cadrul categoriei home cinema, sistemele 5.1 au fost cele preferate.

Foto: Un trimestru slab pentru ramele foto digitale

Piața foto a atins o valoare totală de 9 milioane euro în T1 2012, o performanță cu 1% mai slabă decât în T1 2011.

În termeni de unități vândute, segmentul compactelor a crescut ușor, însă nu a generat valoare adăugată pe piață. Acest lucru s-a datorat eroziunii de preț, dar și ofertelor speciale. Segmentul lentilelor interschimbabile își continuă evoluția pozitivă, dar creșterea nu a reușit să determine și o creștere a întregii piețe de camere digitale.

Chiar dacă în cadrul segmentului de compacte mai mult de două treimi din dispozitivele vândute costă sub 100 euro, în termeni de caracteristici acestea se îndreaptă către factori mai mari de zoom. 4x<5x este noul standard. Interesant este că și compactele high end au avut o dinamică pozitivă.

Vestea cu adevărat proastă pentru piața foto se referă la evoluția slabă a ramelor foto digitale care au înregistrat scăderi de aproximativ 32%.

Electrocasnice mici: Un trimestru al contrastelor

Primul trimestru al anului a adus o ușoară scădere de 1,3%, piața fiind cu 0,3 milioane euro sub cea din același trimestru al anului trecut.

Aparatele pentru prepararea băuturilor calde, o categorie premium în cadrul electrocasnicelor mici încă strălucesc datorită ascensiuni espressoarelor full automate și a modelelor pe bază de capsule. Produsele nou lansate, publicitatea și promoțiile în magazine au condus la povestea de succes.

Pe lângă aparatele pentru prepararea băuturilor calde și alte subsegmente mai scumpe precum aspiratoarele fără sac, cele mixte cu/fără sac și sistemele de călcat au înregistrat rate de creștere pozitive, aducând stabilitate pe piețele aspiratoarelor și a fiarelor de călcat. Segmentul aspiratoarelor fără sac și cu/fără sac crește cu modele care le înlocuiesc pe cele cu sac.

Pe de altă parte, segmentele din categoria îngrijire personală precum aparatele de ras și plăcile pentru păr sunt pe o pantă descendentă. De asemenea, mașinile de făcut pâine au înregistrat o rată de scădere de două cifre în T1 2012 față de același trimestru din 2011.

Electrocasnice mari: Un prim trimestru cu provocări

Sectorul electrocasnicelor mari a înregistrat o valoare totală de 57 milioane euro în T1 2012. Totuși, această valoarea a însemnat o scădere de 4% față de T1 2011. Acest prim trimestru al anului a adus evoluții diferite în cadrul sectorului, categorii precum frigiderele au scăzut cu peste 10%, în timp ce altele, precum mașinile de spălat vase, au crescut cu aproape 14%.

În T1 2012 consumatorii puteau cumpăra un frigider la prețul mediu de 290 EUR, cu 6% mai puțin decât în T1 2011. Cu toate acestea, scăderea de preț nu a adus și o creștere în ceea ce privește cererea consumatorilor, din contră, piața frigiderelor suferind cel mai mult în cadrul sectorului electrocasnicelor mari. Scăderea puternică a segmentului mașinilor de spălat rufe cu încărcare verticală (-19%), cumulată cu creșterea segmentului de semiautomate, a dus la o scădere a valorii pieței de mașini de spălat rufe de 4% în T1 2012 față de T1 2011.

Trendul început în trimestrul anterior continuă: piețele mici și în curs de dezvoltare – cuptoare, plite, mașini de spălat vase și uscătoare – cresc. Aceste categorii au reușit să mențină rate de creștere pozitive, în ciuda scăderi prețului mediu cu 6 pânâ la 10%.

Având în vedere contextul economic actual, dar și faptul că alte sectoare monitorizate de Temax au înregistrat evoluții mai bune, se poate spune că sectorul electrocasnicelor mari se află într-o perioadă a provocărilor.

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale: Multifuncționalele laser rămân cel mai de interes segment

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale revine în primul trimestru al anului 2012 la un trend ușor negativ. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, piața a înregistrat din punct de vedere valoric o ușoară scădere de peste 5%, ajungând în primele trei luni ale anului 2012 la o valoare de 7 milioane euro. În continuare, interesul consumatorilor (atât al celor casnici cât și al celor business-to-business) este îndreptat către echipamentele multifuncționale. Scăderea în valoare a sectorului a fost generată de scăderea imprimantelor cu o singură funcţie, în special cele cu tehnologie inkjet. Îmbucurător este faptul că produsele ce înglobează tehnologii superioare și care oferă multifuncționalitate sunt în continuare de mare interes pentru consumatori.

Telecom: Smartphone-urile echilibrează tendințele din sectorul Telecom

Valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a scăzut cu aproape 7% în primul trimestru al lui 2012 comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2011, însumând 38 milioane de euro. Condițiile meteorologice înregistrate la începutul anului au influențat scăderea ușoară din trimestrul întâi al lui 2012 față de trimestrul întâi al lui 2011. Sfârșitul lunii ianuarie și luna februarie au fost marcate de temperaturi foarte scăzute. Iarna grea i-a determinat pe consumatori să își amâne achizițiile. Efectele negative s-au resimțit și la începutul lunii martie 2012.

Pe de altă parte, scăderea în valoare a pieței de telefoane mobile și smartphone-uri a reprezentat și o consecință a faptului că segmentul de telefoane mobile clasice scade tot mai mult. Telefoanele smartphones câștigă tot mai mult teren atât în unități, dar mai ales în valoare, însă deocamdată nu se acoperă scăderea determinată de telefoanele mobile simple. Acest lucru arată că pe piața din România mai este loc pentru telefoanele cu caracteristici superioare de tipul smartphones.

Rezumat în format tabelar

Sursa: GfK TEMAX® România, GfK Retail and Technology

Studiul

GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK Retail and Technology. Panelul de retail cuprinde date de la peste 370.000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indicator care include toate piețele bunurilor de folo-sință îndelungată în țări diferite. Toate rapoartele şi comunicatele de presă sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com.


Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Radio

Premieră în România: Cătălin Stoica aduce “Academia de Bine” la Digi FM

Published

on

Foto Credit: DIGI
 

La Digi FM iunie este luna noutăților și a premierelor. De luni, 17 iunie 2019, echipei din Panduri i se alătură unul dintre cei mai cunoscuți mental coach, Cătălin Stoica. Realizatorul noii emisiuni marca Digi FM “Academia de bine” este specialist în dezvoltare personală și jurnalist.                               

„E o plăcere să fac parte dintr-o asemenea echipă, mai ales că mulți dintre membrii săi îmi sunt colegi pentru a doua oară în viață”, spune Cătălin. „În cei 20 de ani de radio și televiziune, ne-am tot intersectat frumos și în mod câștigător pentru fiecare dintre noi.”

Alături de echipa Digi FM, Cătălin Stoica aduce o premieră pentru media românească: prima emisiune radio de dezvoltare personală, profesională și antreprenorială din România. În fiecare seară de luni, timp de două ore, Cătălin propune un dialog cu ascultătorii și o mai bună înțelegere a fiecăruia.                       „Vă invit în Academia de Bine, la un dialog super constructiv. Cu telefoane în direct. Vă propun tuturor o seară pe săptămână de dezvoltare personală. Nu vorbe goale, ci înțelegeri serioase ale mentalității de învingător. Ne vom conversa pe teme care chiar contează pentru fiecare dintre noi: imaginea de sine ca motor sau ca frână în calea succesului personal, secretele comunicării de calitate, persuasiune, transă hipnotică, motivație ca resursă zilnică, nevoi psihologice esențiale, inteligență emoțională, leadership înțeles pe bune… Vă asigur că Academia de Bine e singurul loc din FM în care vom atinge, cu efecte măsurabile, teme de mare interes. Pentru că dezvoltarea personală NU se face de la sine. Se face de la Tine! Și este imposibil să poți spune vreodată că ai investit PREA mult în propria persoană. Ca să știi!” este mesajul de întâmpinare al lui Cătălin.

„Cred că radioul și televiziunea m-au ajutat foarte tare să-mi dezvolt abilitatea de a comunica eficient. Am început în Ploiești, la Radio Prahova, am continuat în București, atât la radio, cât și la televiziune, în zona de divertisment, după care am realizat că toți acești ani m-au pregătit pentru coaching, training și profiling. Sunt membru John Maxwell Team, cea mai mare organizație de leadership și dezvoltare personală, profesională și antreprenorială din lume. M-am dezvoltat direct cu profesori și mentori ca John Maxwell – declarat în ultimii patru ani, de revista americană Inc. Magazine, drept cel mai influent expert în leadership la nivel mondial, cu Paul Martinelli, Michael Roach, Christian Simpson, dr. Edwin Yager sau Richard Bandler”, mai spune noul coleg al echipei “atotștiutoare” Digi FM.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

SALARIILE VEDETELOR: Cat castiga Andreea Esca, Andra, Smiley sau Dan Negru!

Published

on

 

TOP 10 – Salariile vedetelor din România. Salariile pe care le încasează vedetele din showbizul autohton rămân un subiect de actualitate. Chiar dacă nu întotdeauna pot fi obținute informații referitoare la cifrele exacte, se pot face, totuși, unele calcule aproximative din care reiese că vedetele din România sunt remunerate generos pentru prestațiile lor.

Andra și Cătălin Măruță formează un cuplu admirat și remunerat pe măsură. Nu mai puțin de 15.000 de euro ar câștiga Cătălin Măruță pentru emisiunea pe care o prezintă, adăugându-se și aproximativ 2000 de euro, conform Viva!, pentru prezentarea unor anumite evenimente. Rezultat? 17.000 euro lunar, adică 80.240 lei.

În ceea ce o privește pe Andra, cifrele spun, la rândul lor, totul despre puterea de atracție pe care o are vedeta. Aproape 10.000 euro pentru ”Românii au Talent”, aceeași sumă pentru ”Vocea României Junior”. 20.000 euro pe lună, în consecință, respectiv 94.400 lei. Bineînțeles, această sumă este completată cu venituri obținute din contracte de publicitate și concerte, vehiculându-se suma de 6000 de euro pentru un singur concert.

Este imaginea-simbol al postului de televiziune Pro TV. Despre salariul Andreei Esca s-a vorbit și se vorbește foarte mult, cifrele fiind – uneori – exagerate. Totuși, fidelitatea Andreei Esca este răsplătită pe măsură, adăugându-se și sume care provin din contracte de imagine sau alte afaceri deținute de vedetă. Conform ultimelor informații, Andreea Esca încasează lunar 5000 de euro, aceasta înseamnând 23.600 lei.

Andra și Cătălin Măruță

Delia este o vedetă bogată, deținând supremația în topul încasărilor din concerte. Conform sursei precizate mai sus, Delia cere 90.000 de euro pentru un concert, ceea ce înseamnă 424.800 lei.

Dan Negru – Am putea spune că nu există român care să nu fi făcut măcar o dată revelionul cu el. Salariul lui este pe măsura celebrității, conform playtech.ro: 135.000 de euro pe sezon la Antena 1, respectiv 637.200 lei.

Dacă vorbim despre Antonia, aceasta obține, la rândul ei, venituri importante. În anul 2013, spre exemplu, Antonia a câștigat 500.000 de euro din contracte de publicitate. Atunci când a fost jurat în emisiunea Kid Sing, Antonia a încasat în jur de 25.000 de euro.

Antonia

Ștefan Bănică Jr. se numără și el printre cei bine plătiți interpreți din țara noastră! Potrivit acasatv.perfecte.mdm, la un concert obișnuit ia jur de 10.000 de euro. Cât despre biletele de la concertele de Crăciun, acestea se vând mai ceva ca pâinea caldă: 50 de spectacole 12 ani. Doar în 2014, Ștefan Bănică Junior ar fi făcut din concertele de Crăciun 1.218.000 lei. În plus, artistul obișnuia încaseze 30.000 de euro pentru fiecare ediție show-ului “Dansez pentru tine” primește bani din drepturile lui de autor cele ale tatălui.

Smiley poate fi văzut, de ani buni, în emisiunile ”Românii au Talent” și ”Vocea României”, iar salariul pe care îl primește a rămas, până acum, înconjurat de mister. Totuși, informațiile au ieșit, încetul cu încetul, la lumină, iar cifra este cu adevărat impresionantă. Smiley primeşte 150.000 de euro – 708.000 lei – pe an de la Pro TV, atât pentru rolul de la „Vocea României“, cât şi pentru cel de la „Românii au talent“.

Andreea Mantea lucrează de în trustul Kanal D de aproape 10 ani, iar salariul ei nu este deloc unul mic. Potrivit revistei “VIVA!”, Andreea Mantea ar încasa 8.000 de euro în fiecare lună – 37.760 lei – o sumă la care unii dintre români nici nu îndrăznesc să viseze. Cu banii pe care îi câștigă, vedeta are grijă fiului ei, David, să nu îi lipsească nimic.

Andreea Mantea

Mircea Badea a urcat pe pagina lui de Instagram un printscreen cu dovada că a plătit către statul român suma de 8.911 de lei în data de 23 noiembrie – bani ce reprezintă TVA. “Atâtica a fost doar tva-ul luna asta”, a scris prezentatorul emisiunii În gura presei. Curioși, prietenii virtuali ai realizatorului TV i-au calculat salariul, pornind de la mărturisirea făcută de Mircea Badea care a spus că plătește 8.911 de lei în fiecare lună doar pe post de TVA. Trâgând linie, prezentatorul ar avea un salariu de 40.000 de lei net lunar.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Rezultatele finale ale alegerilor pentru Comisia de Etică şi Arbitraj din TVR

Published

on

 

Marian Voicu (producător tv), Gabriela Avram (jurnalist tv senior), Horia Gruşcă (producător tv), Radu Aurel Tudor (jurnalist tv) şi Ion Banu (producător tv) au fost aleşi pentru calitatea de membri ai Comisiei de Etică şi Arbitraj din SRTv, în urma scrutinului organizat în zilele de 11 şi 12  iunie 2019, la sediile TVR din Bucureşti, Cluj, Craiova, Iaşi, Timişoara şi Tîrgu Mureş.

Răzvan Bucuroiu (producător tv), Ruxandra Elena Ţuchel (producător tv) şi Diana Mihaela Ciuruş (jurnalist tv) au fost aleşi pentru calitatea de membri supleanţi, conform votului.

 

Potrivit Regulamentului de Organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii Comisiei de Etică şi Arbitraj din SRTv, reprezentanţii plenului ziariştilor vor fi propuşi, spre validare, Consiliului de Administraţie al SRTv, în ordinea numărului de voturi obţinute, astfel:

  1. a) primii cinci clasaţi, în ordinea numărului de voturi obținute în cadrul scrutinului – pentru calitatea de membru titular în Comisia de Etică şi Arbitraj a SRTv,
  2. b) următorii clasaţi, tot în ordinea numărului de voturi obţinute – pentru calitatea de membru supleant.

 

Biroul Electoral Central constituit în SRTv a validat rezultatul alegerilor pentru desemnarea celor 5 reprezentanţi ai plenului ziariştilor din televiziunea publică în Comisia de Etică şi Arbitraj, după ce, în termenul prevăzut de Regulamentul de organizare şi desfăşurare a alegerilor nu a fost depusă nicio contestaţie referitoare la modul de desfăşurare a scrutinului şi/sau cu privire la rezultatul alegerilor.

Lista completă a rezultatelor obţinute în urma scrutinului din zilele de 11 şi 12 iunie a.c., este următoarea:

  1. Marian Voicu – 174 de voturi
  2. Gabriela Avram – 162 de voturi
  3. Narcis-Horia Gruşcă – 156 de voturi
  4. Radu Aurel Tudor – 149 de voturi
  5. Ion Banu – 144 de voturi
  6. Răzvan Bucuroiu – 143 de voturi
  7. Ruxandra Elena Ţuchel – 127 de voturi 8. Diana Mihaela Ciuruş – 55 de voturi

 

Pe listele de vot din Bucureşti şi de la Studiourile Teritoriale au fost înscrişi 601 votanţi, dintre care 327 s-au prezentat la urne. 322 de voturi au fost valabil exprimate şi 5 au fost anulate. Potrivit Regulamentului de organizare a alegerilor fiecare persoană cu drept de vot putea vota maximum cinci candidaţi.

 

Comisia de Etică şi Arbitraj este formată din şapte membri, dintre care un reprezentant al Consiliului de Administraţie, un reprezentant al Preşedintelui-Director General şi cinci reprezentanţi propuşi de plenul ziariştilor din televiziunea publică şi validaţi de Consiliul de Administraţie, conform Statutului Ziaristului din SRTv.

 

Comisia de Etică şi Arbitraj este un organism care lucrează independent de Consiliul de Administraţie şi de Comitetul Director ale SRTv şi a cărui înfiinţare este prevăzută de art. 10 alin. (5) din Legea nr. 41/1994 privind organizarea şi funcţionarea SRR şi SRTv, republicată, conform căruia divergenţele privitoare la aplicarea Statutului ziaristului din SRTv trebuie soluţionate de o „instanţă internă de arbitraj”.

 

De asemenea, Statutul Ziaristului din SRTv prevede, la art. 44, constituirea Comisiei de Etică şi Arbitraj a Societăţii Române de Televiziune, „garant al respectării şi aplicării acestui Statut”.

 

Documentele privind organizarea alegerilor au fost publicate pe site-ul tvr.ro, la secţiunea   dedicată.

http://www.tvr.ro/tvr-organizeaza-alegeri-pentru-membrii-comisiei-de-etica-si-arbitraj_24704.html#view

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending