Connect with us

Digital

Industria europeană de publicitate are așteptări moderat-pozitive cu privire la dezvoltarea pieței în perioada următoare

Acestea sunt concluziile raportului dat publicității, în România, de către Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) și Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA). Reducerea nivelului de încredere este compensată, însă, de așteptările moderat pozitive, pe termen scurt, privitoare la cererea de servicii și la evoluția resurselor umane. Acest optimism moderat pare totuși nepotrivit, câtă vreme cererea de servicii și ocuparea forței de muncă scade sau înregistrează o stagnare în ambele cazuri.

Published

on

Grafice: UAPR
Reclame

Așteptările industriei europene de publicitate privitoare la dezvoltarea pieței în perioada următoare sunt moderat pozitive. Încrederea pe care o au oamenii de afaceri din marketing și publicitate în sectorul lor de activitate a înregistrat o ușoară scădere în primul trimestru al lui 2016, față de trimestrul patru din 2015.

Acestea sunt concluziile raportului dat publicității, în România, de către Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) și Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA). Reducerea nivelului de încredere este compensată, însă, de așteptările moderat pozitive, pe termen scurt, privitoare la cererea de servicii și la evoluția resurselor umane. Acest optimism moderat pare totuși nepotrivit, câtă vreme cererea de servicii și ocuparea  forței de muncă scade sau înregistrează o stagnare în ambele cazuri.

Indexul european care analizează climatul de business în advertising, realizat pe baza datelor colectate lunar de la companii de cercetare în domeniu din întreaga Europă pentru Comisia Europeană, semnalează o reducere a încrederii la nivelul sectorului de marketing și publicitate, coeficientul de încredere scăzând, în medie, pe plan european, de la +11 la +8 (din ianuarie în aprilie).

Indexul include pentru prima dată, coeficienți de încredere din cele mai avansate și cele mai mari piețe din Europa. Industriile de publicitate din Franța (+6), Suedia (+19) și Italia (+24) înregistrează o creștere constantă, pentru al doilea trimestru consecutiv. Pe de altă parte, în Germania (+22) și Polonia (+3) companiile sunt mai puțin încrezătoare decât în cele două trimestre precedente, dar dar coeficientul de încredere rămâne pozitiv. În cazul pieței britanice, coeficientul de încredere a fost foarte volatil, fluctuând de la -10, în octombrie 2015, la +9, în ianuarie 2016, pentru a se prăbuși apoi la -15, în aprilie 2016. Această evoluție este cauzată, aproape sigur, de incertitudinea ce marchează mediul de afaceri pe fondul referendumului privitor la calitatea Marii Britanii de membru al Uniunii Europene.

În acest context, România este una dintre piețele cu cel mai ridicat nivel de încredere în cadrul industriei de publicitate. La consolidarea încrederii în industrie, UAPR contribuie decisiv prin proiectele de cercetare și studiile puse la dispoziția membrilor și prin dialogul constant cu autoritățile, asigurând astfel o bună reprezentare a obiectivelor de dezvoltare a pieței în cadrul procesului legislativ.

Revenind la raportul european, cererea de sevicii de publicitate a rămas constantă (+8), la fel și estimările pentru această variabilă. (+12). Cu toate acestea, ocuparea forței de muncă în industria de publicitate are o tendință moderată de scădere în primul trimestru, reducându-se de la +10 la +7. În același timp, estimările privitoare la ocuparea forței de muncă în industrie au crescut de la +5, în primul trimestru din 2016, la +8, în al doilea trimestru.

Companiile din Europa de Vest își mențin așteptările privitoare la cererea pentru serviciile lor la cel mai scăzut nivel (+11), spre deosebire de nordici (+23), de țările central-europene (+12) și de Europa Mediteraneană (+15).

Când sunt întrebați cum se așteaptă să fluctueze resursele umane în următoarele trei luni, companiile din Europa de Nord și de Vest sunt mai optimiste: estimările lor au crescut de la +7 și +10 în ianuarie 2016, la +9 și, respectiv, +13 în aprilie 2016. Europa Mediteraneană, Centrală și de Est, în schimb, este mai puțin optimistă în aprilie, decât în ianuarie (scăzând de la +6 și +7 la +3 și 0.

Raportul EACA este atașat acestui mesaj sau se poate descărca de aici.

grafic evolutie publicitate 2016 europa UAPR

 

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
PREMIILE RADAR DE MEDIA14 ore ago

PREMIILE RADAR DE MEDIA, EDIȚIA A-XV-A 2024 – START VOT! TU ALEGI CÂȘTIGATORII!

AUDIENȚE TV14 ore ago

  VIDEO Meciul Kosovo – România, 0-3, transmis de Antena 1, lider detaşat de audienţă

Emisiuni17 ore ago

VIDEO Nicolae Ciucă își lansează carte, în emisiunea Poezie și delicatețuri de la Prima TV

Cinemao zi ago

ANUL NOU CARE N-A FOST- Marele câștigător al secțiunii Orizzonti la Festivalul Internațional de Film de la Veneția

Emisiuni2 zile ago

Oana Niculescu Mizil, invitată la „40 de întrebări cu Denise Rifai” – duminică, ora 23:00, la Kanal D

Grila de programe2 zile ago

Modificări urgente în grila de programe PRO TV. Ce emisiune nu se mai vedea

Reportaj2 zile ago

România, te iubesc! revine cu un nou sezon! Rareș Năstase deschide seria edițiilor cu ancheta: „Ursul, țap ispășitor”

FOTBAL3 zile ago

Meciul Zilei: Kosovo – Romania! Revenirea lui Mircea Lucescu. Unde se vede meciul?

Business3 zile ago

IFA 2024: Samsung prezintă puterea produselor cu funcții AI de a crea o lume conectată pentru toți

Reality Show3 zile ago

Adi Nartea și Cosmin Vîjeu au luat imunitatea în ediția de aseară Asia Express, lider de piață. Diseară: echipele, epuizate de întrecerea cu bivoli, din cursa imunității mici

TV Divertisment Show3 zile ago

B Unique Crew urcă pe scena iUmor cu un număr spectaculos de dans. Juriul iUmor, captivat și înfricoșat, în același timp: ,,Doar o dată pe sezon se întâmplă ceva de genul ăsta!”

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending