Connect with us

DIGITAL

Industria europeană de publicitate are așteptări moderat-pozitive cu privire la dezvoltarea pieței în perioada următoare

Acestea sunt concluziile raportului dat publicității, în România, de către Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) și Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA). Reducerea nivelului de încredere este compensată, însă, de așteptările moderat pozitive, pe termen scurt, privitoare la cererea de servicii și la evoluția resurselor umane. Acest optimism moderat pare totuși nepotrivit, câtă vreme cererea de servicii și ocuparea forței de muncă scade sau înregistrează o stagnare în ambele cazuri.

Published

on

Grafice: UAPR
 

Așteptările industriei europene de publicitate privitoare la dezvoltarea pieței în perioada următoare sunt moderat pozitive. Încrederea pe care o au oamenii de afaceri din marketing și publicitate în sectorul lor de activitate a înregistrat o ușoară scădere în primul trimestru al lui 2016, față de trimestrul patru din 2015.

Acestea sunt concluziile raportului dat publicității, în România, de către Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) și Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA). Reducerea nivelului de încredere este compensată, însă, de așteptările moderat pozitive, pe termen scurt, privitoare la cererea de servicii și la evoluția resurselor umane. Acest optimism moderat pare totuși nepotrivit, câtă vreme cererea de servicii și ocuparea  forței de muncă scade sau înregistrează o stagnare în ambele cazuri.

Indexul european care analizează climatul de business în advertising, realizat pe baza datelor colectate lunar de la companii de cercetare în domeniu din întreaga Europă pentru Comisia Europeană, semnalează o reducere a încrederii la nivelul sectorului de marketing și publicitate, coeficientul de încredere scăzând, în medie, pe plan european, de la +11 la +8 (din ianuarie în aprilie).

Indexul include pentru prima dată, coeficienți de încredere din cele mai avansate și cele mai mari piețe din Europa. Industriile de publicitate din Franța (+6), Suedia (+19) și Italia (+24) înregistrează o creștere constantă, pentru al doilea trimestru consecutiv. Pe de altă parte, în Germania (+22) și Polonia (+3) companiile sunt mai puțin încrezătoare decât în cele două trimestre precedente, dar dar coeficientul de încredere rămâne pozitiv. În cazul pieței britanice, coeficientul de încredere a fost foarte volatil, fluctuând de la -10, în octombrie 2015, la +9, în ianuarie 2016, pentru a se prăbuși apoi la -15, în aprilie 2016. Această evoluție este cauzată, aproape sigur, de incertitudinea ce marchează mediul de afaceri pe fondul referendumului privitor la calitatea Marii Britanii de membru al Uniunii Europene.

În acest context, România este una dintre piețele cu cel mai ridicat nivel de încredere în cadrul industriei de publicitate. La consolidarea încrederii în industrie, UAPR contribuie decisiv prin proiectele de cercetare și studiile puse la dispoziția membrilor și prin dialogul constant cu autoritățile, asigurând astfel o bună reprezentare a obiectivelor de dezvoltare a pieței în cadrul procesului legislativ.

Revenind la raportul european, cererea de sevicii de publicitate a rămas constantă (+8), la fel și estimările pentru această variabilă. (+12). Cu toate acestea, ocuparea forței de muncă în industria de publicitate are o tendință moderată de scădere în primul trimestru, reducându-se de la +10 la +7. În același timp, estimările privitoare la ocuparea forței de muncă în industrie au crescut de la +5, în primul trimestru din 2016, la +8, în al doilea trimestru.

Companiile din Europa de Vest își mențin așteptările privitoare la cererea pentru serviciile lor la cel mai scăzut nivel (+11), spre deosebire de nordici (+23), de țările central-europene (+12) și de Europa Mediteraneană (+15).

Când sunt întrebați cum se așteaptă să fluctueze resursele umane în următoarele trei luni, companiile din Europa de Nord și de Vest sunt mai optimiste: estimările lor au crescut de la +7 și +10 în ianuarie 2016, la +9 și, respectiv, +13 în aprilie 2016. Europa Mediteraneană, Centrală și de Est, în schimb, este mai puțin optimistă în aprilie, decât în ianuarie (scăzând de la +6 și +7 la +3 și 0.

Raportul EACA este atașat acestui mesaj sau se poate descărca de aici.

grafic evolutie publicitate 2016 europa UAPR

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

Marketing in direct: Inteligența artificială, preocuparea lumii moderne

Published

on

 

Recent s-a încheiat a 10a ediție a Conferinței „Marketing în Direct”, la care au participat 200 specialiști marcomm, eveniment care s-a bucurat de susținerea a 34 branduri și a 32 parteneri media. Tema dezbătută de cei 10 speakeri a fost „Inteligenţa Artificială în Marketing” iar impactul sistemelor inteligente asupra vieții noastre nu a fost contestat de nimeni.

În urmă cu câțiva ani inteligența artificială părea să fie doar un subiect necunoscut, desprins parcă din literatura științifico-fantastică: mașini care pot vorbi și realiza task-uri pe care doar oamenii le puteau îndeplini. Ba chiar au existat multe voci care susțineau că inteligența artificială nu ne poate înlocui, nu poate face predicții precise și nici nu ne oferă informații în timp real. Lucrurile au luat într-un timp foarte scurt întorsătura pe care o știm azi cu toții. Mai mult decât atât: am devenit ‚dependenţi’ de acești ‚roboti’, care, iată, ne fac viața mai ușoară.

 

Speakerii MID au dezvăluit lucruri incitante și nebănuite despre puterea inteligenței artificiale în mediul online:

 

Dragoş Smeu, General Manager şi Trainer Mavericks a atras atenția asupra faptului că avem la dispoziție o mulțime de date, însă încă nu știm ce să facem cu ele. Răspunsul lui? Să le analizăm la micro SCOP. Analiza e făcută de mașinile inteligente, însă oamenii sunt ‚scopul’ final. Și chiar dacă mașinile fac ceea ce le spunem, verificând și analizând volume uriașe de date, oamenii creează și văd scopul holistic al vieții.

 

Patricia Bertea, Managing Partner & Co-fondator Brandweb şi CozoApp a prezentat ‚Humanize’ – singurul centru de cercetare din țară pentru produse digitale care folosește eye tracking, acesta fiind instrumentul cu care măsurăm interesul și atenția consumatorilor. „Eye-tracking nu poate spune ce înțeleg consumatorii din ce percep vizual. Însă sistemul știe exact unde s-a uitat utilizatorul și cât timp a alocat pe o pagină web.”

 

Mihai Vînătoru, Managing Partner & Head of SEO @ DWF a vorbit despre vechiul și noul SEO în era inteligenței artificiale și pașii de urmat: ne asigurăm că site-ul corespunde recomandărilor Google, suntem atenți la conținut urcând materiale optimizate în funcție de interes și volume căutări și realizăm link-building cu precădere prin Native Advertising pentru creșterea autorității.

 

Cristian Ignat, Chief Canopyst Canopy a vorbit despre ‚robotul’ din agenție „Rosy nu poate fi numit un robot, ci mai degrabă un sistem care poate învăța rapid diverse task-uri, fără erori, fără să își ia zile libere sau să se îmbolnăvească. Face toate acele lucruri pe care oamenii le urăsc în fiecare zi la birou, însă fără să se plângă. Este cu noi pentru a ne îmbunătăți performanța.”

 

Andreea Moisă, Managing Director & Fondator Beans United  a vorbit despre trecerea de la marketingul automatizat la marketingul inteligent, despre cele 4 abordări actuale în email marketing, fluxurile de comunicare, generarea de limbaj natural de către AI. “Robotii ne vor ajuta să devenim mai umani. Inteligența artificială este la fel că internetul în ‘98.  Nu este perfectă dar impactul va fi major.”

 

Iulian Ghişoiu, General Manager TargetWeb „Până în 2022 peste 50% din numărul total de căutări pe mobile vor fi realizate prin căutare vocală. Viteza este cel mai important criteriu: 53% dintre vizitatori abandonează un site care se încărcă în mai mult de 3 secunde, deoarece oamenii vor să afle rapid răspunsuri la orice nelămuriri pe care le au în acel moment. Certificatul SSL este obligatoriu pentru site-urile care se respectă. Lungimea conținutului, snippeturile îmbunătățite și autoritatea sunt și ele criterii extrem de importante în SEO.

 

Alexandru Jijian, SAP Customer Experience Solution Engineering, SAP Central and Eastern Europe a explicat bazele termenilor Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML) şi Deep Learning (DL), precum și strategia SAP pentru afacerile inteligente. Pentru Dept. Marketing a ști în ce direcție să investească, analizând predictiv beneficiile versus costuri (inclusiv în ceea ce privește sponsorizările) reprezintă un ajutor extraordinar.

 

Doina Vîlceanu, Business Development Manager Content Speed a prezentat schimbarea de paradigmă în marketing sumarizând în sales funnel noii pași, punctând eficient câteva concluzii verificate în numeroase campanii: „Profitul vine din retenție nu din achiziția constantă de noi clienți. Pentru că o creștere de 5% în Rata de Retenție poate genera o creștere de 30% a venitului. Nu te opri niciodată din optimizat! Îmbunătățește constant sursele de trafic și generează leaduri calificate. Calitate NU Volum!”

 

Ioana Frîncu, Chief Operations Officer la Under Development Office ne-a spus ce se ‚poartă’ azi în materie de criptare virtuală, direcția fiind în zona Blockchain. „O versiune electronică a numerarului ar permite ca plățile efectuate online să fie transmise direct, dintr-o parte în alta, fără a trece printr-o instituție financiară.”

 

Horia Neagu, Owner & Digital Marketing Consultant la Napoleon.Digital, l-a citat pe Asimov spunând că „Pentru prima dată în istorie, am construit mașinării care să ușureze munca nu doar a mușchilor, ci și a creierului.” A povestit despre ecosistemul Google, despre cum folosim telefonul mobil, cum sunt personalizate reclamele, modelele semnatice de interpretare a căutării și cum învață acesta limbile străine de la utilizatori, cum creează opere de artă, cum identifică chipuri, cum generează conținut și cum ne bate la jocuri. Și nici Facebook nu se lasă mai prejos: manipulează starea de spirit, înțelege textele și analizează hashtag-urile.

 

Prezentarile tuturor speakerilor pot fi descărcate integral de pe site-ul Conferinţei.

 

Partenerii fără de care acest eveniment nu ar fi fost posibil: Profi Rom, Seroussi, SAP România, Brandweb, Trendy Sound, Sanovita, Meantime, Benvenuti, Solina, Angels Distributions, Green Sugar, Heidi Chocolate, Boromir, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Piramida, Nissa, Diamond by Adesgo, Flormar, Touch Antibacterial, SANA, Zarea, RoStar, Papioane.ro, Sprinter Promotion, ProfiPrint, ListaFirme.ro, ClausWeb, Nikon, SEOMark, Marveii888, Marketing România, Millenium Tour, Giotto, Agerpres, România Liberă, Capital, Forbes, Revista BIZ, NewsWeek, Şapte Seri, Curierul Naţional, Rol.ro, ManagerExpress.ro, Ziare.com, Business24.ro, Finzoom.ro, RadardeMedia.ro, Imedia, Eva.ro, Cariereonline.ro, Naţional FM, JurnaluldeAfaceri.ro, Portal Management, PRCafe, Chic-Elite.ro, PRWave, Mediawrite, BlitzTV, ARIES, Contentpedia, TechCafe, CalendarEvenimente.ro, SmartFinancial.ro, România Pozitivă, OrdineaZilei.ro, Rabbit Media.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Vodafone România lansează campania neconvențională de brand „Trăiește frumos, înainte de toate”

Published

on

 

Vodafone România lansează o nouă campanie de brand sub conceptul „Trăiește frumos, înainte de toate”, gândită să comunice într-o manieră creativă și neconvențională rolul pe care Vodafone și-l asumă în îmbunătățirea vieții clienților și pentru susținerea echilibrului în folosirea tehnologiei.

Abordarea campaniei ilustrează într-un mod creativ prezența pe piață și scopul Vodafone de a conecta oamenii, pentru un viitor mai bun. Filozofia de brand se traduce în activitatea și implicarea companiei în comunitate, prin asigurarea conectivității care le permite oamenilor să-și îmbunătățească și să-și ușureze viața. În același timp, brandul Vodafone îi încurajează să păstreze echilibrul și să rămână conectați cu lumea reală participând la activități dincolo de mediul online.

Campania este construită în jurul videoclipului interactiv, „Trăiește frumos“, interpretat de cunoscuta cântăreață Delia. Vodafone comunică astfel noua filozofie de brand într-un mod interactiv, cu ajutorul versurilor, ceea ce reprezintă o premieră în industrie.

Campania folosește noul videoclip pentru a-l transforma într-un produs cu un bogat conținut digital interactiv, integrat într-o platformă online dedicată. Vodafone România folosește astfel experiența deținută ca lider în tehnologie creând un instrument inovator ce ilustrează atenția acordată atât clienților, cât și abordării care pune viața pe primul loc. Toate scenele din videoclipul Deliei, care prezintă diverse secvențe inspirate din viață, sunt transpuse în scurte povești video. Acestea sunt încarcate pe platformă sub formă de serial, fiind adaptate pentru ca utilizatorii să le poată derula și pentru a explora noua experință interactivă pe durata melodiei. Seria de secvențe video are scopul de a susține conversația pe tema prezenței tehnologiei în viața oamenilor și de a inspira filozofia unei vieți echilibrate.

„Tehnologia este parte a experiențelor noastre de fiecare zi, oferindu-ne beneficii extraordinare, în primul rând prin faptul că ne ajută să fim conectați oriunde, oricând. Într-o lume în care avem tehnologia la îndemână, filozofia noastră de brand susține calitatea vieții care vine din echilibru, inclusiv în modul în care folosim tehnologia: este important mai întâi să mănânci, apoi să postezi, să dansezi, apoi să faci streaming video de la concert. Campania Vodafone, prin manifestul interactiv realizat sub formă de videoclip muzical, încurajează oamenii să pună viața pe primul loc, înainte de toate și să privească tehnologia ca pe un excelent suport pentru experiențele autentice pe care le trăiesc în realitate”, a declarat Laura Barbu, Brand and Marketing Communication Director, Vodafone România.

Videoclipul Deliei și conceptul platformei online folosesc o soluție tehnică inovatoare, pentru a ilustra diverse situații din viață. Videoclipul ilustrează o mișcare continuă sus-jos, purtându-i pe cei care îl urmăresc printr-o clădire de apartamente, în fiecare interior, unde pot vedea secvențe cu oameni care mimează versurile melodiei ca dialog purtat între ei. De asemenea, vizitatorii platformei online pot parcurge videoclipul urmărind poveștile pe parcursul melodiei.

Noua campanie de brand Vodafone este dezvoltată pe toate canalele de comunicare și în toate punctele de contact cu clientul, inclusiv în mediul digital, pe TV, radio, în publicațiile tipărite, cinema, și outdoor.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Google a împlinit 20 de ani. Cum arăta garajul în care a funcționat primul birou Google?

Published

on

 

Google sărbătorește azi, 27 septembrie, 20 de ani, ocazie cu care invită pe toată lumea la o călătorie în timp. Mai precis într-o vizită virtuală în Street View în garajul în care a funcționat primul birou Google. Acesta a fost refăcut să arate aproape exact ca acum 20 de ani (septembrie 1998), când fondatorii Google Sergey Brin și Larry Page au deschis primul birou al companiei în garajul lui Susan Wojcicki (în prezent CEO YouTube), de pe Santa Margarita 232, Menlo Park, California, Statele Unite.

Odată ce intră pe ușa laterală a garajului, vizitatorul va observa o masă cu picioare galbene pe care se află un monitor CRT, pe ecranului căruia este deschisă una dintre primele variante ale paginii de căutare Google. Plus o mașină de spălat și un uscător de rufe, de care Larry și Sergey erau foarte încântați.

În celălalt capăt al holului se află un dormitor, care acum 20 de ani juca rolul de „sediu central”, iar înauntru se găsește o tablă pe care scrie “Google’s Worldwide Headquarters” (în traducere: ”sediul global al Google”). Pe o altă tablă se poate vedea logo-ul Google din 1988. Mai mult, vizitatorii vor putea descoperi în garajul Google de pe Street View câteva „secrete”: 20 de piese din istoria companiei, de la prototipul ochelarilor Google la scaunul original al lui Larry. Pentru asta trebuie găsită ușa secretă care face legătura cu lumea paralelă unde sunt plasate aceste 20 de piese.

Foto Credit: Captura Street View

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending