

Muzica
Industria muzicală: între artă şi business
Muzica este un business ca oricare altul, mult mai creativ ce-i drept, dar rămâne o afacere serioasă. Activităţile de marketing şi promovare contează la fel de mult ca şi pentru alte domenii. În mod evident, piaţa muzicală este tot mai competitivă, iar în spatele succesului artistului preferat, pe lângă muncă şi talent, stă şi o echipă bine pregătită de specialişti în diferite zone ale comunicării. Din acest motiv, multe produse muzicale au devenit adevărate branduri, hit-uri sau figuri emblematice ale scenei.
Christopher Knab şi Bartley Day, autorii unei cărţi dedicate business-ului în muzică (Music is Your Business: The Musician’s Four Front Strategy for Success) afirmă că în acest domeniu trebuie să se acţioneze pe patru fronturi distincte. Primul se ocupă cu dezvoltarea artistului şi a produselor muzicale (Artist and Product Development). Astfel, se urmăreşte evoluţia pe plan profesional prin asigurarea consilierei de carieră, paralel cu stabilirea planului de marketing potrivit. Tot acest efort ajunge să fie văzut de către public datorită promovării, publicităţii (publicity) şi evenimentelor (performance).
Pentru început este important ca noua melodie să fie difuzată des la posturile de radio şi televiziune, iar pe internet să adune un număr cât mai mare de vizualizări. Aici intervin casele de discuri care asigură structurile necesare înregistrării, fabricării, distribuţiei şi promovării compoziţiilor. Dar succesul nu este asigurat doar de un play constant. Cântecul trebuie să aibă expunere în media, să se vorbească despre noul hit, să creeze acel buzz. În fine, relaţia cu fanii este consolidată prin organizarea diferitelor spectacole sau concerte.
Chiar dacă la prima vedere par a fi structuri independente, cele patru direcţii au mai multe puncte comune. De reţinut este faptul că departamentele sunt corelate şi depind unul de celălalt. Partea financiară este o cheie importantă, mai ales astăzi când o promovare eficientă primează uneori în faţa altor elemente. O bună comunicare între aceste niveluri asigură starului o imagine unitară şi reprezentativă stilului abordat, pozitivă şi reală, care să nu permită apariţia contradicţilor.
Reuşita este dictată şi de şansă. Identificarea oportunităţilor contează în egală măsură ca stabilirea obiectivelor şi alegerea tacticilor de marketing. Apariţia şi dezvoltarea noilor tehnologii îşi spun astfel cuvântul. Producătorii au conştientizat deja că digitalul câştigă tot mai mult teren în faţa vânzărilor fizice, în timp ce un simplu afiş nu mai este suficient pentru a promova un concert, acum când toate noutăţile apar instantaneu pe internet.
Comentarii
-
ADVERTORIALE4 zile ago
OFERTA ADVERTORIALE PREMIUM PE RADAR DE MEDIA
-
Program TV4 zile ago
Programul pentru KANAL D în săptămâna 25 – 31 ianuarie 2021
-
Program TV5 zile ago
Programul pentru PRO TV din săptămâna 25 – 31 ianuarie 2021
-
Grila de programe4 zile ago
TVR a pregătit programe speciale pentru duminică, 24 ianuarie, de Ziua Unirii
-
Seriale4 zile ago
Nu rataţi premiera sezonului 14 al serialului Anatomia lui Grey, în curând la DIVA!
-
Emisiuni3 zile ago
Final de sezon „Politică și delicatețuri”: fermecat de invitata lui, Dinescu arde vinetele…
-
Televiziune4 zile ago
Ce spune mama Alexandrei Stan despre evoluția Faimoasei la “Survivor România”
-
Seriale4 zile ago
“La răscruce”, cel mai nou serial turcesc, are premiera astăzi, la Kanal D!