În toți acești ani asociația a dezvoltat și dezvoltă programe și proiecte relevante pentru ridicarea permanentă a standardelor profesionale și etice în industrie.
Eforturile IAA România au fost recunoscute și recompensate de-a lungul timpului, în 2008 primind trofeul “Golden Tulip – pentru cea mai activă și mai creativă filială IAA din lume” în cadrul celui de-al 41-lea Congres Mondial IAA care a avut loc la Washington DC.
IAA România are trei direcții principale de acțiune: Educație, Evenimente și Reprezentare. În cadrul acestora, asociația realizează un set complex de proiecte dintre care cele mai reprezentative sunt:
• Școala IAA – program de cursuri profesionale intensive structurat pe 3 nivele (începători, avansați și lideri); – Program considerat Wordwide Best practice în cadrul IAA World.
• Premiile de Excelență IAA – eveniment ce recunoaște personalitățile care prin activitatea lor au impus noi standarde în comunitate și în industrie (ajunse la ediția a șasea);
• Premiile Effie – competiție care premiază, an de an, eficiența în comunicare (zece ediții);
• IAA Young Professionals – cadru de dialog și de schimb de experiență al tinerei generații de specialiști.
Datorită structurii sale tripartite unice, care include membri din toate cele trei tipuri de companii active în domeniu: clienți, agenții și mass media, IAA România reprezitnă în același timp o importantă platformă de dialog constant cu autoritățile, facilitând contribuția companiilor din marketing și comunicare la adaptarea și actualizarea cadrului legislativ.
În prezent IAA România reunește interesele a peste 120 de membri, companii active în industrie, ce însumează o cifră de afaceri de peste 9 miliarde de Euro și care angajează peste 50.000 de oameni în România.
IAA România este afiliată la IAA World – asociație cu peste 90 de filiale pe 5 continente, fiind a 4-a filială ca mărime după SUA, India și Austria.