Connect with us

INTERVIU

Interviu cu Cristian Onețiu, fondatorul programului Business Mentors

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

1. Total atipic, anul 2020 a adus multe schimbări pe piața de business, iar antreprenorii au fost cei mai afectați. Cum vezi tu lunile care au trecut, din această perspectivă și cum ai acționat?

A fost și este încă un an cu multe provocări. Și nu o spun doar în ceea ce mă privește, ci și din perspectiva antreprenorilor cu care am lucrat în această perioadă. Consecințele pandemiei SARS – CoV-2 au creat multe situații de criză în business, pe lângă cele din sănătate, dar, din această perspectivă, au adus și multe oportunități. De a schimba mentalități, de a învăța lucruri, poate de la zero, de a consolida afaceri în zone în care deși funcționau, nu înseamna că o făceau corect și pe baze solide, cu un plan de backup în caz de necesitate. Chiar dacă aceste lecții au venit într-un mod dur, iar măsurile au fost implementate într-un timp scurt.

Principiile de la care am pornit în lucrul cu ceilalți antreprenori au fost acelea că trebuie să fie raționali și să își controleze rapid cheltuielile, să țină aproape oamenii valoroși ai organizației, să își asigure lanțul de vânzări/operațiuni și să asigure o lichiditate pozitivă pe perioada crizei. Totodată, a fost nevoie de o mare flexibilitate și o necesitate de repoziționare pentru unele business-uri, într-o piață în schimbare majoră, în care fiecare lună de pandemie activă a însemnat și înseamnă în continuare 9 luni de recuperare economică.

În luna aprilie am organizat un webinar gratuit, la nivel național, „Transformă-ți afacerea și scoate-o din criză”, la care au participat 3.800 de persoane, inclusiv români din afara granițelor țării. Am considerat că e cazul, atât ca antreprenor cu experiență, cât și ca business adviser, să acționez ca sprijin pentru alți antreprenori, din toate domeniile, pornind de la un sondaj desfășurat în rândul a 208 antreprenori activi în programul ScaleUp 1.000, pentru a identifica punctual problemele cu care mulți se confruntau atunci. Astfel, am organizat echipe de intervenție și am structurat soluții dezvoltate și adaptate pentru cele trei zone, B2B, B2C, B2G (Business to Business, Business to Consumer și Business to Government). Acesta a fost și punctul de pornire pentru programul lansat în noiembrie, Business Mentors.

2. Ce măsuri ai luat în primele luni de pandemie pentru a îți proteja afacerea și cum, dacă ai fost afectat ?

Și pentru mine a venit cu schimbări, pentru că anul 2020 este ceva cu care nu ne-am mai întâlnit niciodată. Dar, dacă la începutul pandemiei am trecut la Life Care printr-o reorganizare a activității și am avut îngrijorări legate de lanțul de aprovizionare, mărind imediat stocurile, am ajuns, după mai bine de 5 luni, să putem spune că acesta este cel mai bun an al nostru, cel puțin din ultimii cinci. Unul dintre factorii importanți de contribuție a stabilității și care au dus inclusiv la o creștere, a fost acela că noi aveam deja un model de business adaptat, cu o gamă de peste 300 de produse bio, naturale și vegane grupate în mai multe arii importante: sănătate și imunitate, slăbire și detoxifiere, frumusețe și îngrijire personală, îngrijirea casei, nutriție și sport, educație și dezvoltare personală, bani și antreprenoriat.

De asemenea, un alt factor vital a fost acela că totul era deja digitalizat, astfel am reușit să livrăm în toată Europa, chiar și în zone relativ închise la vremea aceea: Italia și Spania. Iar un lucru important pe care l-am decis în acea perioadă a fost de a ajuta mai mult, astfel încât am creat promoții speciale pentru produsele de imunitate, la care exista oricum o cerere mare și înainte. Am pornit de la ideea că, într-o perioadă în care alții creșteau prețurile la cele mai vândute și „vânate” produse, noi să le scădem, luând în considerare și faptul că e posibil ca și veniturile clienților noștri să scadă.

Așa am considerat noi că trebuie să contribuim atât pentru ei, cât și pentru prietenii și familiile lor, oferind inclusiv recomandări personalizate. S-a dovedit, în plan secundar, că această decizie a adus, pe lângă o creștere a cererii deja existente, la o creștere de 25% a comunității, la nivel de noi clienți, în șase luni, și la vânzări care au depășit cu un procent de 17% anul 2019. Cu precădere luna iunie 2020, în care s-au înregistrat vânzări cu 30% mai mari față de iunie 2019.

3. Cu altceva ți-a adus acest an, în privința lucrurilor pozitive, din punct de vedere al businessului ?

În mijlocul acestui an atipic, noi am avut o aniversare importantă: pe 4 iulie am împlinit 15 ani de când am început Life Care, eu și fratele meu Dănuț, o afacere pentru care nu exista o piață în România anului 2005: cea a produselor bio, naturale și vegane. Am început cu 2 angajați și o investiție de 300.000 euro, iar în prezent avem peste 60 de angajați, o echipă de management autonomă de peste 5 ani, iar numărul distribuitorilor direcți, care a crescut constant de la an la an, a ajuns la 50.000 de oameni care sunt mai mult decât angajați, sunt ambasadori de brand. Avem o comunitate de peste 5 milioane de oameni din întreaga Europă, o cifră de afaceri care tinde spre 10 milioane de euro în 2020 și peste 100 milioane de euro, cumulativ, în 15 ani.

La capitolul creșteri, am muncit foarte mult să ne extindem gradual în mai multe țări, începând cu Ungaria și continuând cu Italia, Germania, Spania și Slovacia. Astăzi suntem prezenți în peste 25 de țări europene, dar și pe piețele din state non-UE, ca Turcia, Statele Unite ale Americii și Canada. Un alt motiv de bucurie a fost comanda cu numărul 2,5 milioane, care a plecat spre Germania, la pregătirea căreia am participat personal. Ea a reprezentat și un nou început pentru că am anunțat și deschiderea unui nou birou – coincidență sau nu, în aceeași țară, mai precis la Frankfurt. Am luat această decizie, în această perioadă, pornind de la dezvoltarea rapidă în țările vestice (Germania, Austria, Anglia) și, recent, în Statele Unite ale Americii și Canada. Ne propunem, ca principal obiectiv, dublarea în 5 ani a ceea ce am reușit să facem în 15 ani.

Trăgând linie, mai ales în această perioadă dificilă, am privit în urmă la această călătorie în care s-au validat deciziile de business luate de-a lungul timpului. Și care au dus spre un business „all-weather”, cu produse viabile în orice anotimp și pentru orice vremuri, cu foarte multe arii dezvoltate. Mai mult, în această criză economică, noi putem oferi posibilități de angajare și oportunitatea unui nou început, plus libertatea de a deveni propriul manager în acest sistem de vânzări directe. Cei interesați pot afla mai multe detalii pe site-ul companiei. Bucuria și recunoștința sunt cu atât mai mari și le mulțumesc echipei, comunității, colaboratorilor și mai ales clienților noștri (unii dintre ei ne sunt alături de noi încă din primul an) pentru contribuția lor la acest succes.

4. Ce planuri de business ai în următoarea perioadă cu Life Care ?

În primul rând ar fi extinderea din Germania, biroul de aici este absolut necesar pentru a funcționa ca un punct în plus de coordonare și gestionare a business-ului pe aceste zone. În plus, avem doi biochimiști cu care lucrăm, foarte aproape de Frankfurt, și două dintre agențiile de digital marketing sunt tot aici. Astfel, este un pas firesc pentru noi, dar și unul important și curajos, aș putea spune. Este o schimbare importantă pentru mine și familia mea, pentru că locuim deja aici și vom rămâne tot la Frankfurt și de sărbători.

În restul timpului mă voi ocupa, ca și până acum, de programele de educație antreprenorială care își propun să susțină antreprenorii români (din țară și diaspora) în construirea unor afaceri serioase, educate și previzibil profitabile. Cred că, acum mai mult ca niciodată, este important să învățăm, chiar și când credem că știm deja.

5. Care sunt cele mai importante lucruri pe care antreprenorii le pot învăța de la tine ?

Cum să învețe, cum să construiască, cum să structureze și cum să își lărgească perspectiva. Dacă în prima parte a anului am organizat webinarul de criză despre care vă povesteam, în luna septembrie, am lansat un nou program de educație, pornind de la faptul că, din 1000 de afaceri începute, doar 2% ajung la profit și un singur antreprenor ajunge la independența financiară. De aceea am conceput cel mai aplicat program de învățare online, SMART ReSTART, care abordează integrativ și structurat primele trei etape ale oricărei afaceri: SEED, SET-UP și START-UP.

Cursanții vor afla foarte multe informații care sunt rodul nu doar a numeroase cursuri susținute ca trainer certificat de International Distance Education Certification Center – USA, ci și al experienței mele directe de business, al lecțiilor primite atunci când am trecut prin patru falimente și încă pe atâtea momente de restart și din contactul meu direct și continuu cu lumea antreprenorială din România.

În plus, pentru antreprenorii care își doresc să devină și business mentori am lansat, împreună cu Remus Bălan, programul Business Mentors.  În opinia noastră, acesta este un pas firesc mai ales în această perioadă, în care se pot implica activ în ajutorul altor antreprenori și al comunității de afaceri.

6. Cui se adresează programul Business Mentors ?

Este un program complex, cu scopul de a fi livrat de antreprenori, în ajutorul antreprenorilor. El este creat de mine și implementat de colegul meu, Remus Bălan, Program Manager al Business Mentors și conține mai multe programe în care Business mentorii se certifică pentru a le da mai departe. Ei vor învăța (pentru că pot aplica inclusiv în afacerea lor ceea ce învață) și vor preda altora tehnici despre cum să își crească vânzările procesual, cum să își construiască un buget de vânzări și cheltuieli realist, cum să își construiască o echipă fantastică și cum să treacă de la Șef la Lider. După ce au învățat și aplicat tehnici de facilitare, gestionare a unui grup, training și vorbit în public, urmează modulul VÂNZĂRI 5X și apoi, după minimum 10 livrări, au dreptul să aplice la următorul program: BVC, bugetul de venituri și cheltuieli.

 

7. Cum îi ajută acest program pe cei care îl parcurg și ce beneficii aduce Business Mentors în contextul actual, mediului de business ?

În primul rând, cei care îl parcurg acum văd primele rezultate chiar în propriile afaceri. Ceea ce e foarte important, pentru că atunci când livrează informația către alții știu inclusiv să răspundă la întrebarea: „Tu cum ai făcut asta ?”. Beneficiile pe care ne dorim să le aducem în mediul antreprenorial au legătură cu creșteri reale ale afacerilor, a nivelului de profesionalism la care operează antreprenorii ce trec prin mâna Business Mentorilor și, bineînțeles, la nivel de sentiment de siguranță și încredere în afaceri, indiferent de vremurile pe care le parcurgem.

 

8. De unde crezi că vin cele mai multe blocaje în prezent, pentru un antreprenor și ce sfaturi le-ai da colegilor de breaslă acum, în aceste vremuri ?

Cred că, în general, în antreprenoriat, blocajele pot apărea din două zone: frica și… prea mult entuziasm sau o îndrăgostire prea mare de propriul produs. Nu neapărat combinate, așa că le explic pe rând. Când mă refer la frică, vorbesc despre cea de eșec, de risc. Uneori de ce pot gândi alții despre noi. De aici poate rezulta faptul că antreprenorul își listează niște obiective prea mici, poate intra într-o zona de confort și rămâne prins într-o schemă care nu îi permite să crească, să dobândească și o libertate personală. Este ca și cum rămâne angajat în propria firmă, cu și mai puțin timp la dispoziție alocat mai degrabă implementării și cu o viziune de zi cu zi. Tot frica, pe de altă parte, îl poate opri să treacă la acțiune. Analizează prea mult și pune prea puțin în aplicare.

Pe de altă parte, entuziasmul venit din îndrăgostirea de propriul produs poate arde anumite etape foarte importante. Poate duce la presupunerea eronată că dacă nouă ne place produsul, atunci sigur va avea succes. Și urmează o lansare a unui produs netestat, iar eșecul poate fi unul dureros.

De aceea, sfatul meu este o planificare atentă, un plan de business și, nu în ultimul rând, înțelepciunea asumării faptului că, uneori și cu multă experiență acumulată, este întotdeauna loc de învățat.

 

 

 

Comentarii

comments

Editor Coordonator | bianca.bujor@radardemedia.ro

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV. Alex Mihaila, Finance & Online Director Kanal D: “Dorim sa ne apropriem de publicul nostru cat mai mult prin ceea ce transmitem zi de zi atat in mediul online cat si in TV”

Am reusit performanta de a creste un canal de youtube (WOWnews) la peste 100.000 de surscriberi in decurs de un an, cu un continut original, independent de productiile TV, dar corelat cu cele mai de succes emisii ale statiei. Veniturile din continut video au crescut cu 40% fata de anul precent.

Avatar

Published

on

Foto Credit: KANAL D

Alexandru  Mihaila, Finance & Online Director Kanal D,  ne-a vorbit in exclusivitate pentru RADAR DE MEDIA despre provocarile din domeniul online-ului in perioada pandemiei, despre strategii de succes intr-un mediu extrem de dinamic si concurential, cum este cel media.

Portofoliul digital Kanal D, statia TV Kanal D si Radio Impuls fac parte din grupul Dogan Media International.

  1. In martie s-au implinit 14 ani de Kanal D! ati implinit o varsta frumoasa, la care statia se afla in top 3 televiziuni generaliste. In acelasi timp, Kanal D e un trust de presa acum, care are in  componenta, TV, online ai Radio. Cat conteaza divizia online in obtinerea succesului? ewwtnn

E adevarat, au trecut 14 ani de cand Kanal D intra pe piata media din Romania, la acea vreme exista doar televiziunea Kanal D, nu un trust de presa cum este astazi, cu divizie de Digital si Radio in componenta, pe langa TV.  Divizia de Digital contine acum 5 website-uri importante in media din Romania (wowbiz.ro, kanald.ro, stirilekanald.ro, Kfetele.ro si radioimpuls.ro), toate aceste proprietati sunt extrem de importante in succesul Kanal D, pentru ca acestea reusesc sa genereze e o coeziune intre publicul activ din online si cel consumator de TV. Aceste publicuri nu se exclud, dimpotriva, exista un continut complementar, pe cele doua medii de comunicare, astfel incat cei interesati de show-urile si vedetele statiei pot accesa o varietate tot mai mare de informatie si entertainment. In social media s-au creat adevarate comunitati de fani care reactioneaza rapid, schimba impresii si se implica activ chiar in economia show-urilor, un exemplu concret in acest sens este „Survivor Romania”. Prin canalele de social media (Youtube, Facebook, Instagram) ale trustului Kanal D am dezvoltat adevarate comunitati in jurul brandurilor Kanal D – pe langa productiile TV accesibile integral sau partial pe canalele noastre de YouTube, le oferim in permanenta continut aditional, productii video exclusive sau backstage moments, ii implicam activ in productii – de exemplu, in Survivor, fanii din Social Media au posibilitatea de a alege recompense pentru echipele castigatoare.

Dorim sa ne apropriem de publicul nostru cat mai mult prin ceea ce transmitem zi de zi atat in mediul online cat si in TV, iar acest lucru il facem oferind aceasta interconectivitate intre medii: TV, online si radio (prin Radio Impuls, statie care a intrat in portofoliul Dogan Media International in urma cu doi ani).

 

  1. Care este specificul fiecarei componente online Kanal D, ce publicuri tinta vizati?

Avem un continut variat cu care reusim sa atragem  mai multe categorii de public specific fiecarui canal de comunicare. Core target-ul este cel din online, cu precadere cei cu varstele cuprinse intre 18-44 de ani din mediul urban. Fiecare site Kanal D are o anumita adresabilitate: kanald.ro – site-ul de brand unde se regasesc cu precadere informatii despre vedetele si emisiile postului; stirilekanald.ro –  site-ul grupajelor informative Kanal D, locul unde sunt informatii din Stirile Kanal D, dar si continut complementar acestora; kfetele.ro – site dedicat femeilor, cu continut de life & style, sfaturi ale specialistilor in nutritie, sport, viata sanatoasa, interviuri in exclusivitate pe diverse teme de interes general; wowbiz.ro – site unde cititorii gasesc stiri de actualitate, din varii domenii, social, showbiz; radioimpuls.ro este un site legat ombilical de statia Radio Impuls, unde sunt informatii despre emisiile postului, continutul acestora, muzica, artisti din tara si strainanate, tot ceea ce ar putea interesa un public consumator de infotainment si muzica.In acelasi timp, ne dezvoltam tot mai mult continutul video exclusiv, pentru ca oamenii sunt tot mai interesati de acest aspect.

Am reusit performanta de a creste un canal de youtube (WOWnews) la peste 100.000 de surscriberi in decurs de un an, cu un continut original, independent de productiile TV, dar corelat cu cele mai de succes emisii ale statiei. Veniturile din continut video au crescut cu 40% fata de anul precent.
Avem emisii zilnice, in regim de live, difuzate pe paginile de Facebook adiacente website-urilor din portofoliul Dogan Media si incarcate ulterior pe canalele de youtube. Iata cateva din emisiile permanente ale Departamentului Video Online: Stafeta Mixta cu Alex si Cornelia – emisiune dedicata Survivor Romania, in care sunt dezbatute cele mai interesante faze din indragita competitie. Tot aici sunt invitati concurentii care parasesc competitia din Republica Dominicana ori rude ale concurentilor care inca evolueaza pe trasee; Totul despre Puterea Dragostei by Cornelia Ionescu – emisiune corelata cu show-ul fenomen de pe TV – Puterea Dragostei; Barbati vs Femei cu Bianca si Mihai – emisiune dedicate tinerilor, trending-urilor, social media, youtube etc;  Totul despre zodii cu Bianca  Comanici, Cornelia Ionescu si Ana Maria Ticea – astrologul nostru; Jurnalul saptamanii cu Alex Mihai si Cornelia Ionescu – sunt prezentate cele mai arzatoare subiecte ale momentului; Horoscopul Saptamanii cu Ana Maria Ticea; Do or Drink cu Mihai Hinda – emisiune – provocare pentru canalul de Youtube Radio Impuls.

 

  1. Care au fost provocarile in online in 2020 si in anul in curs? Cum v-ati regandit strategiile? Se poate spune ca a putut fi identificata o oportunitate in aceasta criza?

Desi anul 2020 a inceput foarte bine, in aprilie, odata cu restrictiile venite pe fundalul pandemiei, a avut loc o scadere destul de mare in special in volumul de reclame video.

In perioada imediat declansarii pandemiei, interesul pentru stirile legate de criza sanitara a fost unul urias, era vizibil ca oamenii incearca sa se documenteze, sa inteleaga, era o nevoie acerba de informare in acest sens, iar noi ne-am adaptat rapid acestor noi obiceiuri de consum. Cu timpul, contentul s-a reechilibrat, orientandu-se si spre alte subiecte de interes.

Continutul video este foarte important pentru publisherii locali, iar aici reusim sa ne diferentiem printr-o librarie bogata in continut. Daca initial consumul de video a avut de suferit, pe la jumatatea lui 2020 a inceput sa-si revina, ba chiar sa creasca peste nivelul anului anterior.

 

  1. Cum si-au regandit adevertiserii campaniile dupa declansarea pandemiei? Si cu ce ati venit in intampinarea lor? (un exemplu?)

Daca ne referim la momentul din primavara anului trecut, advertiserii si-au inghetat campaniile sau si-au redus drastic bugetele. Am venit in intampinarea partenerilor nostri cu solutii flexibile, tehnologii noi si un continut variat, care sa le permita o paleta larga de solutii, folosindu-ne de specificul fiecarei platforme in parte, coroborat cu continutul emisiilor, reflectat in toate proprietatile Kanal D.

 

  1. Cum se foloseste Kanal D de acest tool important al online-ului, ca prelungire sau comunicare complementara cu cea de pe TV si Radio?

Kanal D acorda o atentie deosebita componentei online din dorinta de oferi o experienta completa utilizatorului indiferent de mediul in care doreste sa consume continutul. Consideram ca acest tool vine ca o completare a succesului din TV oferind mobilitate si vizibilitate a contentului, indiferent de locatia utilizatorului.

Facebook, Youtube, Instagram, TikTok sunt medii foarte vaste in care s-au creat adevarate comunitati ale fanilor emisiunilor si vedetelor statiei. Exista o permanenta circulatie a publicurilor pe culoarele diferitelor medii – daca in social media comenteaza, impartasesc impresii, pe site-urile Kanal D cauta informatie la care sa se raporteze; de asemenea, continutul show-urilor se afla in stransa corelatie cu toata efervescenta din online.

Aceste platforme  sunt complementare, si se potenteaza reciproc in permenenta, iar cresterea este una organica, in primul rand, si are legatura cu continutul pe toate palierele de comunicare.

Insa, producem si continut exclusiv online, proprietatile noastre cuprind informatii de interes general, adaptate specificului fiecarui site; nu toate informatiile sunt dezvoltate in jurul televiziunii, acestea sunt site-uri indepedete, cu informatie proprie, competitori puternici in piata de publishing din Romania.

 

  1. Ce va propuneti in urmatoarea perioada, pe ce va veti axa in mod special?

In urmatoarea perioada ne propunem sa oferim o experienta cat mai placuta utilizatorului prin informatii relevante si content video exclusiv online. Investim in continuare in toate proprietatile online ale Kanal D si ne dorim sa venim cu un continut cat mai diversificat, corespunzator preocuparilor variate ale consumatorilor nostri si exigentelor acestora.

 

Comentarii

comments

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV cu artistul Paul Surugiu – Fuego: „Am încercat mereu să mă reinventez, să aduc noutăți, să surprind”

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

            Surprizele primăverii continuă cu un nou interviu pentru artistul Paul Surugiu – Fuego. În vremuri deloc uşoare pentru toate domeniile, unde nici cultura şi arta nu fac excepţie, îndrăgitul artist continuă să vină cu proiecte noi, deosebite şi asta nu doar în plan muzical. Alături de muzică, pictură şi implicarea în emisiuni TV sau radio, Paul Surugiu – Fuego pregăteşte şi apariţii editoriale de excepţie, din drag de poezie, cuvânt, limbă română şi valoare artistică. Despre cea mai recentă expoziţie, volumul lansat cu această ocazie, emisiuni noi sau concerte aflaţi în continuare, într-un interviu special.

 

Interviu realizat de Bianca Bujor pentru RADAR DE MEDIA

 

1.Aş dori să începem cu detalii despre cea mai recentă expoziţie de pictură pe care aţi organizat-o în luna februarie, cu o tematică aparte, „Recurs la memorie”. Cu ce este diferită faţă de celelalte expoziţii de până acum ?

 

Este inedită prin tematica ei. Am realizat-o dintr-o joacă și mi se pare că e cu adevărat specială. Colecția de pictură „RECURS LA MEMORIE” reprezintă reverența făcută de mine în fața imensității culturii noastre. Aceasta zugrăvește casele memoriale, părintești ale marilor noștri scriitori, în semn de omagiu pentru genialitatea lor. Colecția spune o poveste în culori despre cei care definesc imensitatea sufletului românesc, dându-i nuanțele de seamă în literatură sau în muzică.

 

Cele 10 opere poartă oamenii în locuri de neuitat ale României, chiar acolo unde a luat naștere inspirația și bucuria de a zidi prin cuvânt și prin nuanțe o lume o frumosului! I-am strâns laolaltă pe o parte dintre cei mai importanți autori, simboluri incontestabile, într-un omagiu, o viziune proprie a caselor în care lumina lor a prins glas și formă. Autorii ale căror case memoriale le-am pictat sunt: Mihai Eminescu, Ștefan Luchian, Ion Creangă, Grigore Vieru, Tudor Arghezi, Adrian Păunescu, Nicolae Iorga, Nicolae Labiș, Nichita Stănescu și George Enescu!

2. Tot în cadrul aceluiaşi eveniment deosebit aţi mai pregătit o premieră, volumul „Învăţând sublimul…”. Vă rog să ne povestiţi mai multe şi să ne spuneţi de unde poate fi achiziţionat ?

 

Vreau să cred că fiecare proiect al meu este o responsabilitate. Sunt tare fericit că am putut scoate acest volum special, realizat împreună cu Asociația Culturală REGAL D’ART și doamna Lili Bobu! Cartea e spectaculoasă, într-o realizare editorială de excepție! Practic, este un interviu cu mine, în care eu răspund cu versuri din cei mai mari poeți români, ca într-o rugăciune, o confesiune a sufletului meu! Proiectul și-a avut startul la începutul pandemiei, din drag de poezie. De asemenea, volumul este despre năzuințele mele pe pânză.

 

Un interviu inedit, pe-o o filă de poem, despre condiția artistului, într-un volum care ar putea fi privit din unghiuri diferite: un album de artă cu modestele mele lucrări, o antologie de poezie românească sau un jurnal de pandemie, pentru că surprinde stările și trăirile din perioada debutului stării de urgență care ne-a bulversat pe toți! Este un volum de colecție, care se va regăsi în bibliotecile din țară, cuprinzând poeme, versuri și reflecţii din peste 100 de mari poeți români!

 

3. Am înţeles că surprizele nu se vor opri aici şi că intenţionaţi să lansaţi un alt volum de colecţie cu editorialele dvs. Ce ne puteţi spune despre acest proiect aşteptat de public ? 

 

Într-adevăr, anul acesta intenționez să scot un volum special, o carte de suflet cu toate gândurile și trăirile mele, mare parte din ele adunate în editorialele săptămânale pe care le scriu de vreo doi ani în revista „TAIFASURI”, fie cu gânduri și opinii, fie cu articole despre marile personalități ale României. V-am mai spus eu că nu sunt scriitor. V-am spus de asemenea și că nu mă cred un star anume. Nu consider că oamenii trebuie să-mi urmeze pașii și vorbele ca literă de lege. În schimb, consider că e de datoria mea, ca artist, să vin cu mesaje. În fond, nu sunt un păpușar fără opinii și experiențe. Faptul că am ales să le scriu e o responsabilitate și mai mare.

 

Cuvintele sunt cele care zugrăvesc, dincolo de sens și însemnătate, profilul unei anumite persoane și mie-mi place să cred că în scris chiar sunt un altul, putând să-mi dau frâu liber ideilor, iar ele să curgă, ca într-o frumoasă înșiruire a unei vieți pe care o trăiesc, fără menajamente, la prima clasă, pentru că știu sigur că nu vor exista prea multe stații și că la un moment dat se va rupe lanțul strălucirilor.

 

Am o prietenă care-mi spune să mă feresc să fac analize alambicate și să vin eu cu soluții. Știu că nu sunt o instanță morală, dar sunt un artist care e de 30 de ani în lumina scenei, care a adunat atâtea și atâtea trăiri, dezamăgiri și nedreptăți. Un artist care face multe și care a crescut, care a citit, s-a informat, a stat în preajma celor mai mari nume ale culturii noastre, a muncit, a trudit, a luat de la viață ce-i mai bun și a observat, din umbră cumva, deși mereu în față, cum sunt oamenii și cum arată lumea aceasta complicată în care trăim. Și atunci apar și gândurile mele așternute pentru oameni!

4. Primăvara va veni cu siguranţă, cel puţin pe unde radio, cu noi ediţii ale  Gramofonului, la Naţional FM. Ce ne-aţi pregătit cu această ocazie ?

 

Gramofonul va reveni în luna aprilie, spre mijlocul ei, într-o nouă formă și prezentare, cu mult mai multe surprize inedite. Radioul este o relaxare pentru mine. Gramofonul meu este ceva relaxat, o lume a calității, a liniștii, a vorbelor frumoase. Un loc din care ai câte ceva de învățat sau dacă nu, măcar auzi o noutate sau asculți ceva ce poate nu ai auzit până azi.

 

Diversitatea va fi, ca prin toate proiectele mele, cuvânt de bază, asta pentru că am și poezie, am mai multe genuri muzicale, am rubrici diverse, lucruri diferite de spus, povești și perioade diferite, de la muzica de altădată, la cea ușoară, melodioasă, până la muzica de azi, fără separatisme de vreun fel. Gramofonul meu este o trecere prin mai multe capitole, un loc în care toată lumea are loc, fără vreun fel de excepție, primând desigur, așa cum îmi place mie, calitatea. 

5. Se apropie şi premiera noului sezon Drag de România Mea. Ce noutăţi vor descoperi telespectatorii TVR 2 ?

 

Vom intra în casele oamenilor cu sezonul al șaselea începând cu data de 4 aprilie, în fiecare duminică, de la ora 15.00, la TVR 2. Dincolo de orice, sunt fericit că proiectul acesta, care marșează pe decență, pe bun simț și pe un divertisment clasic, de calitate, are succes, are continuitate și face audiențe foarte bune. Cred cumva că publicul are nevoie de o astfel de alternativă și ne place să facem zilele de duminică mai plăcute, cu eroi ai țării, oameni care au făcut și fac ceva pentru țara aceasta. Noul sezon va fi fresh, mult mai relaxat și mai dinamic. Avem noutăți în rândul invitaților, exclusivități, reuniri inedite, duete inedite, omagii, un discurs mai lejer, dar și noi rubrici, despre România și despre invitați.

 

Baletul va avea o nouă componență, iar platoul va suferi și el câteva modificări de imagine. Vom face câteva gale tematice, celebrând câteva mari personalități ale țării, dar și o gală dedicată Basarabiei. Vom avea o nouă identitate vizuală și încercăm să fim cât mai buni cu putință! Publicul de acasă va fi alături de noi la fiecare gală, online! Nu vreau neapărat să fac reclamă, dar creu eu că se merită să ne urmăriți, pentru că suntem altfel, pentru că ne pasă, pentru că vrem ca România să strălucească prin arta ei, prin muzică și prin oamenii remarcabili care au făcut ceva!

6. Dar până atunci, tot la început de primăvară, o parte a publicului vă poate revedea în mini-turneul „Trăiesc”. Care sunt oraşele anunţate până acum ?

 

E mult spus turneu. Sunt câteva spectacole și mărturisesc că am avut curaj să le fac, dar mi-am spus că viața trebuie să meargă mai departe și că oamenii au nevoie de căldura unui spectacol. Și mie mi-e dor de scenă și mi-e dor de admiratori, de bucuria de a transmite și de emoția unui concert! Deși e complicat, iată că la începutul lui martie, voi vesti primăvara într-un concert de suflet, într-o formulă restrânsă, în câteva orașe.

 

Am pregătit și cântece noi, melodii care să aline, dar și parte din cele mai cunoscute piese! Pandemia nu ne dă voie să avem prea multe locuri în sală, respectând prevederile, dar vom încerca să ne comportăm firesc și să ne lăsăm purtați de puterea muzicii! Ajung pe 6 martie la Focșani, pe 7 și 8 martie sunt la Slănic Moldova și Târgu Ocna, pe 9 martie la Iași, pe 10 martie la Bacău și pe 11 martie la Buzău!

 

7. Pregătiţi şi piese noi pentru fanii dvs. ?

Nu obosesc niciodată să-mi surprind fanii. Cred că asta e cumva și rețeta longevității mele – faptul că nu am stat niciodată, am încercat să mă reinventez, să aduc noutăți, să surprind și să creez muzica sufletului meu, pe mai multe genuri și planuri. Da, în primăvara aceasta am câteva clipuri noi pregătite, pe care le voi lansa pe canalul meu oficial de Youtube – FUEGO – PAUL SURUGIU, la care vă invit să vă abonați. Am melodii ritmate, moderne, noi, dar și un cântec popular de toată frumusețea, potrivit pentru perioada prin care trecem.

 

Totodată, pregătesc și câteva melodii care se vor lansa în cadrul emisiunii de la TVR 2, precum și o piesă manifest cu privire la situația prin care trece țara noastră, aflată deseori în situații critice. Dincolo de toate acestea, mai am în plan lucruri interesante. Sper să pot juca concertul pop-simfonic din mai de la Sala Palatului, de pe 21 mai. Dacă nu ne permit restricțiile, vom reprograma pentru luna noiembrie, atunci când, sper eu, să ne fie mai bine!

8. În curând vom sărbători Ziua Mamei, de aceea spre final, v-aş ruga să încheiem cu o urare, cu un vers dacă doriţi, dedicat celei mai speciale fiinţe, mama.

E greu să găsești doar câteva cuvinte potrivite. Grigore Vieru spunea că mama este patria noastră! Cred cumva că dragostea unei mame poate muta munți, poate învinge bătălii și poate aduce mai multă seninătate pe chipuri. Ea, suprema tăcere, este cea mai frumoasă declarație de dragoste pe care divinitatea a făcut-o lumii. Și nu vorbesc doar la modul ideal, ci ca o realitate pe care toți, dar absolut toți o înțelegem cu sufletul. Poate că ar trebui să ne bucurăm mai mult de ele și să le prețuim mai des.

 

 

 

Comentarii

comments

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV cu actriţa Ebru Şahin, în rolul tinerei Reyyan din serialul „Hercai”, difuzat la Kanal D

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

Foto Credit: Kanal D

            În luna mărţişorului, Radar de Media vă aduce în dar un interviu cu frumoasa actriţă Ebru Şahin din serialul de succes „Hercai”. Îndrăgita actriţă interpretează rolul tinerei Reyyan din influenta familie Șadoglu, casă care nu i-a adus însă fericirea şi liniştea. Viaţa ei se schimbă odată ce îl întâlneşte pe Miran şi amândoi vor lupta pentru iubirea lor. Despre experienţa de pe platourile de filmare, pasiuni, planuri de viitor sau cum reuşeşte să depăşească emoţiile în faţa camerelor ne va povesti chiar Ebru Şahin. Serialul „Hercai” poate fi urmărit de luni până miercuri, de la ora 20:00, la Kanal D și se bucură de succes uriaș în rândul publicului.

 

 

Interviu realizat de Bianca Bujor pentru RADAR DE MEDIA

 

 

1.Pentru început, te rog să ne povestești mai multe despre personajul tău din serialul Hercai. Cum ai descrie experienţa de a interpreta rolul tinerei Reyyan ?

Experiența Reyyan este una extraordinară pentru că așa este și personajul meu, extraordinar de-a dreptul. Am îndrăgit-o pe Reyyan Șadoglu de la început, iar emoția pe care am simțit-o la debutul proiectului „Hercai” o simt și acum… Când am primit propunerea de a interpreta rolul principal feminin, Reyyan Șadoglu, din fascinanta producție „Hercai”, am fost extrem de fericită pentru că nu doar scenariul mi s-a părut fascinant, dar Reyyan reprezintă, pentru mine, și interpretarea primului meu rol principal. Mai mult, Reyyan mi-a „oferit” primul meu premiu important, acela de Cea mai bună actriță, distincție primită în cadrul Festivalului Fluturele de Aur, desfășurat anul trecut, în Iran.

2. Ne poţi împărtăşi câteva întâmplări din culise, situaţii amuzante sau neaşteptate apărute în timpul filmărilor ?

Sigur că am avut întâmplări neașteptate și situații amuzante în timpul filmărilor, iar ele au „condimentat” întreaga perioadă de filmare. Țin minte că, încă dinaintea începerii filmărilor, cu puțin timp înainte, am aflat că voi avea scene în care voi călări, iar eu nu știam să fac acest lucru… Timp de o săptămână, am luat lecții de echitație, optând pentru un curs rapid, prin care mi-am căpătat deprinderile necesare. Amuzant cred că a fost, cel puțin pentru colegii mei, că „Albăstrel”, prietenul meu cabalin din serial, era cam nărăvaș și mi-a dat ceva de „furcă”…  Amuzante erau și momentele când ajungeam acasă, iar ai mei, după ce urmăreau un episod în care aveam și scene în care plângeam, că așa era scenariul, îmi spuneau: „Gata, ajunge cât ai plâns pentru astăzi!”

 

3. Cine sunt modele tale din punct de vedere profesional ? Ce actori / artişti admiri cel mai mult ?

Admir foarte mulți dintre colegii mei de scenă și, în special, pe cei alături de care am jucat, și în „Hercai”, dar și în producțiile anterioare, pentru că de la fiecare am avut câte ceva de învățat. Mi se pare incredibilă această profesie, iar oamenii sunt de-a dreptul uluitori. N-aș dori să menționez doar o parte dintre aceștia pentru că nu îmi doresc să se supere nimeni sau să omit, fără intenție, pe cineva. Însă vă spun drept, oamenii alături de care am lucrat și cei alături de care îmi doresc să lucrez în viitor, nume de frunte ale cinematografiei turcești, sunt minunați de-a dreptul.

4. Ești o actriţă talentată, dar şi o fire sportivă. Cum ai luat decizia ca în cele din urmă să urmezi o carieră în actorie ? Obişnuieşti să practici sporturi şi acum ?

Da, este adevărat că îmi place foarte mult mișcarea, sportul în general. Eu mi-am dorit de copil să devin actriță însă, până la un moment dat, viața m-a călăuzit către alt domeniu. Dar nu m-am lăsat și, după absolvirea Facultății de Științe Sportive a Universității din Istanbul, mi-am spus că, dacă nu voi încerca să-mi îndeplinesc visul meu cel mai mare, cu siguranță voi regreta mai târziu. Nu mi-a fost teamă să încerc și… am reușit! Pe lângă sport, călătorii, călărie, îmi place să cânt. Nu cânt la nivel profesionist, dar îmi doresc ca, pe viitor, să-mi dezvolt această latură care mă va ajuta și în carieră, cred eu.

 

 

5. Ce alte pasiuni ai ? Ce îţi place să faci atunci când nu ești pe scenă, mai ales acum când cu toţii am stat mai mult acasă ?

Așa cum vă spuneam, îmi place să fac sport, să citesc, să călătoresc, să cânt și da, perioada aceasta a pandemiei, care ne-a afectat pe toți, într-o mai mare sau mai mică măsură, mi-a „permis” să-mi dedic mai mult timp mie. Au fost și neajunsuri, din cauza pandemiei, cele impuse de restricții, însă mergem mai departe, cu fruntea sus și curaj, dar și cu speranța că totul va fi bine!

6. Ai emoţii atunci când interpretezi şi cum reușești să treci peste ele ? 

Da, am foarte mari emoții pentru că pun tot sufletul atunci când interpretez un rol și în special în ceea ce privește personajul Reyyan, pentru că ea este o fire sensibilă, dar și puternică în același timp, temătoare de suferință, dar îndârjită să o depășească și să-și clădească viață așa cum și-o dorește și, cel mai important, crede în iubire, că dragostea este salvarea ei, calea spre o viață frumoasă… ceea ce este de admirat, apreciat și … luptat pentru un astfel de „scop”. Nu știu dacă reușesc să-mi depășesc emoțiile de fiecare dată, dar cred că pot să „le ascund” ca să-mi pot face cât mai bine treaba.

7. Ce planuri de viitor ai, în special din punct de vedere al carierei ?

Din fericire, producția „Hercai” este foarte îndrăgită și peste hotare și mă bucură nespus acest aspect. Îmi doresc să fiu implicată în tot mai multe proiecte interesante și să mă ridic la înălțimea așteptărilor publicului și ale colegilor. În același timp, nu stau să aștept pur și simplu, ci învăț zilnic, din cărți, de la colegii actori, astfel încât să mă perfecționez, să fiu într-o continuă evoluție, în ceea ce privește cariera și, implicit, viața.

8. Serialul „Hercai se bucură de un real succes în România şi a fost de mai multe ori lider de audienţă. Spre finalul interviului, te-aş ruga să le transmiţi un mesaj fanilor tăi de aici.  

Vă mulțumesc din toată inima că urmăriți serialul meu de suflet, „Hercai”, care este absolut fabulos. Întreaga echipă, colegii actori, locația de filmare, toate acestea sunt minunate, și vă invit să ne fiți alături până la final, pentru a afla ce se va întâmpla cu minunatul cuplu, dar și greu încercat, Reyyan – Miran, pentru că vă spun, vor mai fi multe obstacole pe care cei doi tineri îndrăgostiți vor trebui să le treacă… Dacă vor reuși Reyyan și Miran să rămână împreună, așa cum își doresc, dar mai ales, cum vor lupta ei împotriva destinului neprielnic, rămâne să aflați urmărind „Hercai” aici, la Kanal D.

 

 

 

Comentarii

comments

Continue Reading

MENIU

pentru sufletul tau

SHOW MAGAZINE

IN Trending