Connect with us

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV. Alex Mihaila, Finance & Online Director Kanal D: „Dorim sa ne apropriem de publicul nostru cat mai mult prin ceea ce transmitem zi de zi atat in mediul online cat si in TV”

Am reusit performanta de a creste un canal de youtube (WOWnews) la peste 100.000 de surscriberi in decurs de un an, cu un continut original, independent de productiile TV, dar corelat cu cele mai de succes emisii ale statiei. Veniturile din continut video au crescut cu 40% fata de anul precent.

Published

on

Foto Credit: KANAL D

Alexandru  Mihaila, Finance & Online Director Kanal D,  ne-a vorbit in exclusivitate pentru RADAR DE MEDIA despre provocarile din domeniul online-ului in perioada pandemiei, despre strategii de succes intr-un mediu extrem de dinamic si concurential, cum este cel media.

Portofoliul digital Kanal D, statia TV Kanal D si Radio Impuls fac parte din grupul Dogan Media International.

  1. In martie s-au implinit 14 ani de Kanal D! ati implinit o varsta frumoasa, la care statia se afla in top 3 televiziuni generaliste. In acelasi timp, Kanal D e un trust de presa acum, care are in  componenta, TV, online ai Radio. Cat conteaza divizia online in obtinerea succesului? ewwtnn

E adevarat, au trecut 14 ani de cand Kanal D intra pe piata media din Romania, la acea vreme exista doar televiziunea Kanal D, nu un trust de presa cum este astazi, cu divizie de Digital si Radio in componenta, pe langa TV.  Divizia de Digital contine acum 5 website-uri importante in media din Romania (wowbiz.ro, kanald.ro, stirilekanald.ro, Kfetele.ro si radioimpuls.ro), toate aceste proprietati sunt extrem de importante in succesul Kanal D, pentru ca acestea reusesc sa genereze e o coeziune intre publicul activ din online si cel consumator de TV. Aceste publicuri nu se exclud, dimpotriva, exista un continut complementar, pe cele doua medii de comunicare, astfel incat cei interesati de show-urile si vedetele statiei pot accesa o varietate tot mai mare de informatie si entertainment. In social media s-au creat adevarate comunitati de fani care reactioneaza rapid, schimba impresii si se implica activ chiar in economia show-urilor, un exemplu concret in acest sens este „Survivor Romania”. Prin canalele de social media (Youtube, Facebook, Instagram) ale trustului Kanal D am dezvoltat adevarate comunitati in jurul brandurilor Kanal D – pe langa productiile TV accesibile integral sau partial pe canalele noastre de YouTube, le oferim in permanenta continut aditional, productii video exclusive sau backstage moments, ii implicam activ in productii – de exemplu, in Survivor, fanii din Social Media au posibilitatea de a alege recompense pentru echipele castigatoare.

Dorim sa ne apropriem de publicul nostru cat mai mult prin ceea ce transmitem zi de zi atat in mediul online cat si in TV, iar acest lucru il facem oferind aceasta interconectivitate intre medii: TV, online si radio (prin Radio Impuls, statie care a intrat in portofoliul Dogan Media International in urma cu doi ani).

 

  1. Care este specificul fiecarei componente online Kanal D, ce publicuri tinta vizati?

Avem un continut variat cu care reusim sa atragem  mai multe categorii de public specific fiecarui canal de comunicare. Core target-ul este cel din online, cu precadere cei cu varstele cuprinse intre 18-44 de ani din mediul urban. Fiecare site Kanal D are o anumita adresabilitate: kanald.ro – site-ul de brand unde se regasesc cu precadere informatii despre vedetele si emisiile postului; stirilekanald.ro –  site-ul grupajelor informative Kanal D, locul unde sunt informatii din Stirile Kanal D, dar si continut complementar acestora; kfetele.ro – site dedicat femeilor, cu continut de life & style, sfaturi ale specialistilor in nutritie, sport, viata sanatoasa, interviuri in exclusivitate pe diverse teme de interes general; wowbiz.ro – site unde cititorii gasesc stiri de actualitate, din varii domenii, social, showbiz; radioimpuls.ro este un site legat ombilical de statia Radio Impuls, unde sunt informatii despre emisiile postului, continutul acestora, muzica, artisti din tara si strainanate, tot ceea ce ar putea interesa un public consumator de infotainment si muzica.In acelasi timp, ne dezvoltam tot mai mult continutul video exclusiv, pentru ca oamenii sunt tot mai interesati de acest aspect.

Am reusit performanta de a creste un canal de youtube (WOWnews) la peste 100.000 de surscriberi in decurs de un an, cu un continut original, independent de productiile TV, dar corelat cu cele mai de succes emisii ale statiei. Veniturile din continut video au crescut cu 40% fata de anul precent.
Avem emisii zilnice, in regim de live, difuzate pe paginile de Facebook adiacente website-urilor din portofoliul Dogan Media si incarcate ulterior pe canalele de youtube. Iata cateva din emisiile permanente ale Departamentului Video Online: Stafeta Mixta cu Alex si Cornelia – emisiune dedicata Survivor Romania, in care sunt dezbatute cele mai interesante faze din indragita competitie. Tot aici sunt invitati concurentii care parasesc competitia din Republica Dominicana ori rude ale concurentilor care inca evolueaza pe trasee; Totul despre Puterea Dragostei by Cornelia Ionescu – emisiune corelata cu show-ul fenomen de pe TV – Puterea Dragostei; Barbati vs Femei cu Bianca si Mihai – emisiune dedicate tinerilor, trending-urilor, social media, youtube etc;  Totul despre zodii cu Bianca  Comanici, Cornelia Ionescu si Ana Maria Ticea – astrologul nostru; Jurnalul saptamanii cu Alex Mihai si Cornelia Ionescu – sunt prezentate cele mai arzatoare subiecte ale momentului; Horoscopul Saptamanii cu Ana Maria Ticea; Do or Drink cu Mihai Hinda – emisiune – provocare pentru canalul de Youtube Radio Impuls.

 

  1. Care au fost provocarile in online in 2020 si in anul in curs? Cum v-ati regandit strategiile? Se poate spune ca a putut fi identificata o oportunitate in aceasta criza?

Desi anul 2020 a inceput foarte bine, in aprilie, odata cu restrictiile venite pe fundalul pandemiei, a avut loc o scadere destul de mare in special in volumul de reclame video.

In perioada imediat declansarii pandemiei, interesul pentru stirile legate de criza sanitara a fost unul urias, era vizibil ca oamenii incearca sa se documenteze, sa inteleaga, era o nevoie acerba de informare in acest sens, iar noi ne-am adaptat rapid acestor noi obiceiuri de consum. Cu timpul, contentul s-a reechilibrat, orientandu-se si spre alte subiecte de interes.

Continutul video este foarte important pentru publisherii locali, iar aici reusim sa ne diferentiem printr-o librarie bogata in continut. Daca initial consumul de video a avut de suferit, pe la jumatatea lui 2020 a inceput sa-si revina, ba chiar sa creasca peste nivelul anului anterior.

 

  1. Cum si-au regandit adevertiserii campaniile dupa declansarea pandemiei? Si cu ce ati venit in intampinarea lor? (un exemplu?)

Daca ne referim la momentul din primavara anului trecut, advertiserii si-au inghetat campaniile sau si-au redus drastic bugetele. Am venit in intampinarea partenerilor nostri cu solutii flexibile, tehnologii noi si un continut variat, care sa le permita o paleta larga de solutii, folosindu-ne de specificul fiecarei platforme in parte, coroborat cu continutul emisiilor, reflectat in toate proprietatile Kanal D.

 

  1. Cum se foloseste Kanal D de acest tool important al online-ului, ca prelungire sau comunicare complementara cu cea de pe TV si Radio?

Kanal D acorda o atentie deosebita componentei online din dorinta de oferi o experienta completa utilizatorului indiferent de mediul in care doreste sa consume continutul. Consideram ca acest tool vine ca o completare a succesului din TV oferind mobilitate si vizibilitate a contentului, indiferent de locatia utilizatorului.

Facebook, Youtube, Instagram, TikTok sunt medii foarte vaste in care s-au creat adevarate comunitati ale fanilor emisiunilor si vedetelor statiei. Exista o permanenta circulatie a publicurilor pe culoarele diferitelor medii – daca in social media comenteaza, impartasesc impresii, pe site-urile Kanal D cauta informatie la care sa se raporteze; de asemenea, continutul show-urilor se afla in stransa corelatie cu toata efervescenta din online.

Aceste platforme  sunt complementare, si se potenteaza reciproc in permenenta, iar cresterea este una organica, in primul rand, si are legatura cu continutul pe toate palierele de comunicare.

Advertisement

Insa, producem si continut exclusiv online, proprietatile noastre cuprind informatii de interes general, adaptate specificului fiecarui site; nu toate informatiile sunt dezvoltate in jurul televiziunii, acestea sunt site-uri indepedete, cu informatie proprie, competitori puternici in piata de publishing din Romania.

 

  1. Ce va propuneti in urmatoarea perioada, pe ce va veti axa in mod special?

In urmatoarea perioada ne propunem sa oferim o experienta cat mai placuta utilizatorului prin informatii relevante si content video exclusiv online. Investim in continuare in toate proprietatile online ale Kanal D si ne dorim sa venim cu un continut cat mai diversificat, corespunzator preocuparilor variate ale consumatorilor nostri si exigentelor acestora.

 

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Reclame
Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE

www.creditrapid.ro

motocultor

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending