Connect with us

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV: Alex Vlad, FF Theatre: “Au fost atât trenuri pierdute, cât și pariuri câștigate”

“Ma bucură acest lucru pentru că din fiecare experiență am avut ceva de învățat sau de descoperit – uneori mai mult decât mă așteptam. Probabil că cel mai important lucru pe care l-am aflat e acela că dacă drumul e ușor înseamnă că nu înveți prea multe”

Published

on

Foto Credit: FABRICA DE PR
 

După iubiri, despărțiri și împăcări, FF Theatre îi invită pe spectatori la o piesă de teatru despre… culisele actoriei! Duminică, 4 februarie, de la ora 20:00 la bar „Centru”, pe Calea Victoriei 48-50, piesa „Actorul” spune povestea unuia dintre cele mai comice și versatile personaje ale dramaturgului Aldo Nicolaj – actorul care ar fi dispus să facă orice, oricât de nedemn, pentru a obține succesul!

Iubitorii de teatru, și mai ales de comedii, nu trebuie să rateze această piesă cu răsturnări de situații neașteptate,  un spectacol care vorbește despre lupta care se dă în fiecare dintre noi atunci când suntem puși în fața unor situații-limită.

Alex Vlad, care interpretează personajul principal și care semnează și regia acestui spectacol marca FF Theatre, a absolvit Facultatea de Teatru și a urmat și cursurile masterale în arta actorului la UNATC „I.L.Caragiale”, București. Și-a obținut titlul de doctor în teatru în cadrul aceleiași universități unde, în prezent, susține și cursuri de arta actorului.

Actorul Alex Vlad a stat de vorba cu Radar de Media si a raspuns la o serie de intrebari! Va invitam sa cititi interviul de mai jos:

 

Cum este să și regizezi o piesă de teatru în care joci?

E un pariu important pentru că nu ai ocazia să te vezi din exterior și crește riscul de a oferi publicului un produs care lasă de dorit. „Actorul” e o excepție; e singurul proiect de acest fel pe care l-am făcut. În spectacolele pe care le regizez de regulă aleg să nu joc (deși de multe ori îmi doresc), dar în acest caz am mizat pe faptul că voi fi singur pe scenă – lucru important pentru că mi-a oferit din start un control mai bun asupra situației. Un alt argument a fost dorința de a trage un semnal de alarmă asupra situației actuale, ca un protest dacă vreți. Problemele lui Attilio sunt de fapt problemele reale ale fiecărui tânăr actor din România care abia a ieșit de pe băncile facultății. După ce am citit textul, nu am vazut altă cale decât asta: de a deveni propriul meu regizor.

 

Ce te-a atras la personajul tau din „Actorul” și la povestea care se desfasoară în piesa de teatru?

Cred că oricine se poate regăsi în povestea „Actorului” într-o măsură mai mare sau mai mică. Lupta cu propriile alegeri, frustrarea că nu ești apreciat atât cât simți sau crezi că meriți, dorința de a avea o viață mai bună, sunt lucruri de care ne lovim constant în viața de zi cu zi. Mi-a plăcut că spectacolul poate vorbi despre toate aceste aspecte. E ceva sincer, vulnerabil, uman în tot ceea ce prezintă; poate chiar brutal de sincer.

 

Cât te-ai identificat cu „chinurile” prin care trece acest actor în fața unor decizii grele?

În ciuda faptului că spectacolul stârnește râsul, problemele personajului sunt de natură dramatică. Nu asistăm la chinul unui om de a lua una sau mai multe decizii; suntem martori la un întreg proces de dezumanizare. Ceea ce este mai grav, e faptul ca personajul nu realizează acest lucru. Dar cu problemele lui Attilio cred ca m-am identificat total, cred că oricine s-ar identifica. La nivel uman, spectacolul prezintă o serie de situații de care cred că se poate lovi în cursul vieții orice om.

 

Drumul tău, pe calea actoriei, cum a fost?

Cred că drumul e mai important decât destinația – oricare ar fi destinația. E o muncă neîntreruptă de autodepășire. Asta face ca alegerea proiectelor să fie un pas extrem de important. De asemenea, un actor cred că are nevoie de întâlniri valoroase pentru a putea crește. Știind asta, am încercat să spun “da” acelor experiențe care la momentul respectiv mă ajutau să mă întrec. Au fost atât trenuri pierdute, cât și pariuri câștigate. Ma bucură acest lucru pentru că din fiecare experiență am avut ceva de învățat sau de descoperit – uneori mai mult decât mă așteptam. Probabil că cel mai important lucru pe care l-am aflat e acela că dacă drumul e ușor înseamnă că nu înveți prea multe.

 

Când ai realizat că îți dorești să fii actor și de ce ai ales meseria asta?

Hahaha, am fost întrebat de multe ori lucrul ăsta. Nu a existat un moment fix în timp, lucrurile cred că au venit natural. Nu îmi găseam locul în niciun domeniu real și tot ceea ce ținea de uman, de creație de artă, mă atrăgea. Indiferent dacă era vorba de pictură, muzică, fotografie, scris. Când eram mic încercam să le fac pe toate. În momentul în care am fost nevoit să aleg la ce liceu vreau să merg să îmi continui studiile, fără să stau pe gânduri am ales liceul de artă, profil teatru. Apoi au urmat facultate, masterat, etc., și lucrurile au curs. De la bun început în teatru m-am simțit mai acasă decât acasă.

 

Cine te-a inspirat pe acest drum și ce piedici ai întâmpinat tu?

Imediat cum l-am vazut pe Ștefan Iordache pe scenă, am zis că e genial. Aceeași reacție am avut-o și când am descoperit filmele lui Daniel Day Lewis. Au contat mult întâlnirile cu David Esrig, Gelu Colceag, Alvis Hermanis. Cred că am fost inspirat de oamenii și filmele sau spectacolele care m-au determinat să îmi pun întrebări importante, indiferent dacă eram spectator sau performer. Ca artist, ca actor sau regizor, indiferent de ștampila pe care ți-o pune societatea, nu cred că există piedici, doar oportunități și provocări. Dacă vorbim însă despre aspectul mercantil al domeniului, atunci există piedici la tot pasul, dar acest lucru nu mă interesează.

 

Ce anume predai la ateliere de artă a actorului sau masterclass-uri unde ești profesor?

Așa cum se înțelege și din întrebare, în primul rând exerciții de arta actorului, dar susțin și cursuri de oratorie, public speaking, leadership, analiza textului dramatic sau literar, construcția personajului, etc. Desigur, toate aceste ateliere sau masterclass-uri se bazează pe exerciții de arta actorului, multe preluate de la titani ai universului teatral precum Stanislavski, Viola Spolin, Brech, Grotowski, etc, altele preluate de la artiști alături de care am lucrat, precum Vlad Massaci, Gelu Colceag, Adriana Titieni, David Esrig, etc., și unele sunt concepute de mine.

 

Cum ai prezenta această profesie, care sunt aspectele bune sau mai puțin bune despre care ai discuta în cadrul acestor workshop-uri?

Cred că e nevoie de pasiune și de a fi suficient de „nebun” încât să vrei să te arunci în bătaia puștii. E un domeniu care se face cu sufletul în fundul gol și e nevoie de timp și de antrenament să poți renunța la tine, la intimitate, la bariere. Iată de ce nu diferențiez între bine și rău, între corect și greșit. Fiecare face și simte altfel. Dacă ne dorim foarte tare, cu siguranță putem depista în orice domeniu aspecte pe care le-am putea cataloga drept pozitive sau negative, dar în teatru cred că e mai important să descoperi cât de mult ești dispus să te oferi tu pe tine, celor din fața ta. Și atunci, în workshop-uri, nu le prezint oamenilor aspecte pozitive sau negative, îi invit să se descopere, să își găsească limitele și să și le doboare, îi invit să nu le fie frică să simtă, să fie, să existe fără teama că vor fi criticați și să împărtășească acest lucru cu cei care îi privesc.

 

 Care este primul lucru pe care îl spui cuiva care își dorește să devină actor?

Depinde de situație, banuiesc. Nu am un sfat, pentru că nu există o rețetă; arta actorului nu are manual. Fiecare actor în parte își clădește propria metodă. Există în schimb reguli (mai multe nescrise decât scrise), care dacă nu sunt respectate, pot duce la la ceva ce riscă să nu mai poată fi numit teatru sau act artistic. De multe ori însă i-am invitat pe cei aflați la început de drum să renunțe la ideile preconcepute și să nu-și piardă curiozitatea.

 

Cum este colaborarea cu FF Theatre și ce alte proiecte mai pregătiți împreună?

Mă bucură faptul că îi cunosc de mult pe membrii trupei FF Theatre și că putem comunica cu ușurință. E un lucru important. Acum nu am în lucru ceva nou alături de trupa FF, dar cine știe ce ne rezervă viitorul. În prezent lucrez la un spectacol care va avea premiera la Godot pe 18 februarie.

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV , Iulia Ionescu: “…noi, jurnaliștii, trebuie să ținem într-un fel sau altul pasul cu tehnologia și cu toate celelalte surse …”

Published

on

Foto Credit: DIGI 24
 

Iulia Ionescu a debutat la Digi24, în martie 2012, ca redactor și reporter la știri. De atunci și până astăzi, își împarte zilele între studio, redacție și filmările de pe teren, realizând reportaje pentru departamentul de producție.

Noul sezon al emisiunii de gadget 2.0 o aduce în fața telespectatorilor în fiecare duminică dimineața, de la ora 11:30, cu noutățile din social media, tehnologie, gadget și gaming.

 

De la redactor la producător. A fost o călătorie lungă. Când și cum a început pasiunea ta pentru televiziune?

M-am decis că vreau să fiu jurnalist după ce am terminat liceul. Atunci mi-am dat seama că asta vreau să fac. Nu pot să spun că mi-am dorit neapărat să fac televiziune. Am avut norocul ca încă din timpul facultății să întâlnesc oameni care să mă îndrume spre televiziune și să mă facă să iubesc și mai mult această meserie. Anii petrecuți la Digi24 au fost decisivi pentru mine. Am învățat foarte multe lucruri aici. Mă mândresc cu faptul că am trecut prin foarte multe etape înainte de a fi realizatorul emisiunii 2.0. Am fost redactor, reporter la stiri, la departamentul de producție, dar am trecut și prin experiența emisiilor LIVE. Am petrecut destul de mult timp și în regia de emisie și cred că acolo am învățat cele mai multe lucruri. Cea mai mare schimbare a venit, însă, odată cu propunerea de a face parte din echipa Digimatinal. Poziție pe care o ocup și acum. Sunt reporterul special al matinalului de un an și jumătate și îmi place foarte mult ceea ce fac. Aici am avut și o rubrică de social media, iar de atunci lucrurile au evoluat destul de repede. Sunt recunoscătoare pentru fiecare etapă prin care am trecut și pentru fiecare lecție învățată.

Care e ultima lecție despre jurnalism învățată?

Cred că în fiecare zi învăț ceva nou. Este un domeniu care evoluează constant. Probabil că aceasta este una dintre lecțiile învățate recent. Aceea că noi, jurnaliștii, trebuie să ținem într-un fel sau altul pasul cu tehnologia și cu toate celelalte surse de la care oamenii își iau informațiile.

 

Social media ne ocupă mare parte din timp. Pentru tine, rețelele de socializare sunt mai mult decât divertisment. Povestește-ne despre cum a apărut la Digi24 rubrica Social Media Trends. 

În perioada în care am realizat materiale pentru știri și pentru departamentul de producție am tot abordat subiecte care aveau legătură cu acest domeniu, dar am început să acord și mai multă atenție rețelelor de socializare din momentul în care am devenit și eu blogger și am cunoscut mai mulți oameni din online. Atunci am observat interesul foarte mare al publicului către tot ce înseamnă Facebook, Instagram sau Youtube. Digi24 și-a câștigat treptat și susținerea oamenilor din online. Rubrica a fost primită foarte bine de ei. Am avut un reach de 200.000 de oameni la postarea care a anunțat lansarea rubricii de la Digimatinal.

Tehnologia ne-a schimbat radical. Datorită conexiunii la net și social media, teoretic, fiecare posesor de smartphone poate deveni influencer. E bine, e rău?

Este greșit să spunem că orice posesor de smartphone poate ajunge influencer. În primul rând nu cred că termenul “influencer” le face dreptate celor care și-au transformat pasiunea pentru fotografie, social media, cooking sau alt domeniu într-un job full time. Unii dintre ei sunt oameni extrem de creativi, care muncesc foarte mult. Nu este deloc ușor să faci ceea ce fac ei și cred că acum este din ce în ce mai greu să fii creator de conținut în mediul online. Publicul este mult mai atent cui dă follow sau unfollow.

 

Apropos de bine și rău. Copiii și internetul sunt o combinație care dă fiori părinților. Ai recomandări? Aplicații utile?

Internetul este din ce în ce mai prezent în viața noastră și cu siguranță în viitor asta se va simți și mai mult decât acum. Așa cum îi învățăm pe cei mici să se comporte în viața reală, așa trebuie să știe și cum stau lucrurile în mediul virtual. Pericole sunt la tot pasul și de multe ori copiii sunt puși în situații în care ei singuri trebuie să distingă binele de rău. Asta încearcă să facă și cei de la “Salvați Copiii”, prin proiectul “Ora de Net”, iar eu încerc să-i susțin prin tot ceea ce fac. La începutul acestui an am fost numită ambasador “Salvați Copiii” pentru “Ora de Net” care ajută copiii să folosească internetul în mod sigur și creativ. Avem și acum o campanie în desfășurare în acest sens.

Care e rețeaua de socializare a viitorului?

Cred că rețeaua de socializare a viitorului este cea care ne va scoate din fața laptopului și a smartphone-ului. Întâmplător există deja o astfel de platformă. Este creată de un grup de antreprenori români și se numește Keunde. Vom aborda subiectul în curând la emisiunea 2.0. Rețeaua de socializare a prins deja în Statele Unite și are mare potențial și în alte țări.

Ce aduce noul sezon 2.0?

Testăm cele mai noi gadgeturi alături de specialiștii care le folosesc zi de zi și prezentăm pasionaților de gaming jocurile lansate recent. Duminica aceasta punem la încercare smartwatch-urile de pe piață. Mai ales că acum Apple a lansat și un dispozitiv aprobat de Food and Drug Administration (FDA), care îți poate face inclusiv o electrocardiogramă. Eu și colega mea Ioana Matei vom testa un ceas inteligent și o brățară inteligentă. Am adunat, însă, și părerile unor utilizatori fideli de wearables. Sunt foarte interesate concluziile lor. La rubrica de gaming vorbim despre FIFA 19, unul dintre cele mai așteptate jocuri ale anului, care se lansează săptămâna aceasta.

 

Un mesaj pentru cei care află acum despre 2.0?

Vrei să fii primul care află ce jocuri noi se lansează? Sau care sunt gadget-urile momentului? Vrei o dronă, dar nu știi cum să alegi? Aruncă o privire pe contul nostru de Instagram sau Facebook. O dată ajuns acolo, o să vrei să vezi mai mult!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

Henning Roch (NBCU): „Suntem încântați să clădim pe această relaţie fantastică pe care o avem cu fanii noștri”

Published

on

Sursa foto © NBCUniversal
 

Henning Roch este directorul de marketing al NBCUniversal International Networks pentru Europa Centrală și de Est. El este responsabil de activitățile de marketing pentru brandurile TV din portofoliul NBCUniversal International Networks din Europa Centrală și de Est și în regiunea Benelux (Belgia, Olanda şi Luxemburg), un portofoliu complex care include binecunoscutele staţii tv DIVA şi E! Entertainment, dar şi canalele de nişă 13th Street, SYFY și UNIVERSAL TV, alături de serviciile de streaming online foarte populare în Germania şi Austria, SYFY Horror şi Studio Universal Classics.

Henning Roch s-a alăturat companiei NBCUniversal la München în 2010 și este membru al echipei de conducere din 2014. El coordonează o echipă internațională care generează campanii de marketing complete. Cu o diplomă de master în studii de comunicare și mai mult de 12 ani de experiență de marketing în industria mass-media, Henning Roch este un om de marketing cu abilități puternice de leadership. Înainte de a se alătura echipei NBCUniversal, a lucrat ca Marketing Manager pentru Axel Springer Mediahouse, precum și pentru compania Vision Media din München.

Cu o vastă experienţă în televiziune, Henning Roch cunoaște deja foarte multe despre specificul pieței românești de televiziune şi a acceptat cu multă amabilitate un interviu în exclusivitate pentru Radar de media.

Numiţi trei lucruri care credeți că s-au schimbat în cei peste 10 ani de activitate în industria de marketing și televiziune?

În primul rând, social media ne permite să interacționăm cu telespectatorii noștri într-un mod pe care nu l-am fi putut face niciodată acum zece ani, iar asta aduce nenumărate schimbări. Între timp, noile instrumente de marketing digital cum ar fi bannerele de anunțuri pre-roll (anunţurile care se difuzează înaintea conţinutului ales de către utilizator n.r.) sau mobile, oferă multiple oportunități de a fi în legătură cu audiența noastră. Instrumentele noi pe care le avem acum ne permit să amplificăm impactul filmelor şi serialelor noastre, putând astfel inspira spectatorii actuali și potențiali, în special prin programele de înaltă calitate pe care le avem în portofoliul nostru de canale. Şi când spun asta mă gândesc atâta la serile de film de pe DIVA de la Shrek la King Kong pentru seria „Eroi neobișnuiți” sau seriale extrem de populare precum Castle, Bibliotecarii, Anatomia lui Grey  and Hawaii 5.0 Pe canalul nostru de cultură pop E! publicul se poate întâlni cu Keeping Up with the Kardashians și noul nostru show Very Cavallari cu Kristin Cavallari.

Ce apreciați în emisiunile TV?

Pentru mine, vizionarea emisiunilor TV este modalitatea perfectă de a mă relaxa după o zi la birou. Personal prefer showurile care sunt distractive și amuzante, dar și palpitante, cu multe răsturnări de situaţie – mereu surprinzătoare. M-aş putea uita la seriale cu medici, cum ar fi Camera de gardă sau cu criminalişti, cum este Hawaii 5.0, toată noaptea, dacă aş putea.

În ce fel schimbarea de comportament de consum a publicului a schimbat piața de divertisment TV?

Publicul are astăzi multe multe opțiuni ca oricând pentru a accesa conținut TV. În România de exemplu a existat o schimbare clară a preferinţei de la filme la seriale dramatice americane. Aşa cum e normal, este important să ne adaptăm strategia pentru a răspunde noilor tendințe, fără a neglija pasiunea fanilor pentru programele consacrate. Continuăm astfel să investim în conținut premium pentru brandurile noastre tematice: DIVA ca staţie de divertisment cu cu design feminin – care oferă atât seriale dramatice din SUA, cât și filme excelente – și E! Entertainment ca brand dedicat exclusiv culturii pop din ziua de azi.

Aici, canalele cele mai populare sunt DIVA și E! Entertainment. Ce alte staţii v-aţi dori să fie cunoscute în țara noastră?

Ne mândrim de cota puternică de piaţă obţinută în 2018 de DIVA care şi-a păstrat poziţia de lider în rândul statiilor internaţionale de divertisment și suntem încântați de creșterea cotei de piaţă de care se bucura E! Prioritatea noastră în România este continuarea consolidării DIVA și E!, prin creșterea audienţei. O altă marcă din portofoliul NBCUniversal International Networks (NBCUIN), care ar atrage spectatorii români, este Telemundo – canalul de telenovele. Acest canal se adresează întregii familii oferind o paletă largă de genuri: de la poveştile clasice de dragoste, mister, acțiune și aventură la telenovelele bazate pe evenimente din viața reală, foarte bine produse și având în distribuţie actori de top din industrie.

Ce ne puteți spune despre noile programe DIVA din acest sezon? Dar despre E! Entertainment?

Suntem foarte mulțumiți de performanţa DIVA și sunt convins că amestecul de seriale de acţiune inteligente şi seducătoare, cum ar fi Detaliul, Castle și Monk, precum și o selecție excelentă de filme din prime time şi din după-amiezile de weekend au contribuit la succesul său. E! este staţia noastră dedicată pentru tot ce e relevant astăzi ca şi cultura pop. Alături de noile seriale Model Squad și Ashlee + Evan care au premiera programată acum în septembrie, ne mândrim că E! este “casa” Kardashians. E! a lansat showul în 2007 iar astăzi sezonul 15 din Keeping Up with the Kardashians, a avut premiera în România în această vară în exclusivitate la E! Entertainment.

Care sunt principalele provocări de marketing pentru NBCU în România?

La fel ca in toate teritoriile noastre internaționale, pentru a avea succes, este necesar să ne concentrăm asupra particularităţilor pieței respective și să explorăm idei inovatoare de marketing. Am derulat în vară campania “Vacanța de vară a lui Moș Crăciun” pe DIVA și l-am trimis „Moş Crăciun“ la Parcul Herăstrău din Bucureşti pentru a promova seria de programe speciale, care s-au dovedit foarte bine primite de către public.

Care credeţi ca ar fi diferențele esențiale dintre telespectatorii români și cei din Germania sau Austria, de exemplu?

Evident, fiecare țară are propria cultură și este foarte important să fi conştient de unicitatea fiecărei piețe pentru a oferi o programare adaptată la aceasta și campanii de marketing personalizate. Canalele de social-media DIVA și E! din România au depășit cu mult așteptările noastre. Suntem încântați să clădim pe această relaţie fantastică pe care o avem cu fanii noștri. Este nemaipomenit.

Care sunt cele mai performante medii pentru campaniile de marketing din ziua de azi?

Nu este niciodată un singur vehicul media, este întotdeauna mixtul potrivit de digital, reţele sociale, PR, billboarduri și publicitate on-air. Cu o abordare de 360 de grade, putem spune aceeași poveste puternică și consistentă in mai multe feluri, pentru a ajunge la audiența noastră pe mai multe căi.

Care vor fi principalele provocări pentru dvs. în acest an?

Provocarea noastră este întotdeauna să ne facem auziţi într-o piață competitivă pentru a ne asigura că spectatorii noștri români sunt la curent cu marea varietate de programe disponibile. În cazul DIVA aceasta a inclus seria de filme de Crăciun din cursul acestui an, Hawaii 5.0 și Misterele scrisorilor pierdute precum și Profesorul T. La E! aceasta include Keeping Up with the Kardashians, Model Squad, Ashlee + Evan și Live from the Red Carpet: The 2018 Prime Time Emmy Awards.

Munca și responsabilitățile dvs. au nevoie cu siguranță de o modalitate de relaxare. În afară de televiziune, care sunt modalitățile preferate de a vă petrece timpul?

Cu siguranță timpul petrecut cu familia și prietenii mei. Și dacă mai rămâne ceva timp, îmi place să joc fotbal în echipă locală, concentrându-mă pe minge timp de 90 de minute și uitând totul în jurul meu.

În sfârșit, dar nu în ultimul rând, vă rugăm să trimiteți un mesaj cititorilor noștri “Radar de media” care urmăresc cu mare interes schimbările rapide ale pieței mass-media din România.

Fiți mereu curioşi și deschişi pentru noile tendințe ale pieţei. Și fiţi curajoşi, uneori este mai bine să faci o greșeală și să tragi concluziile în loc să dai înapoi.

Vă mulţumim.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

Interviu, Maria Magdalena Chihaia: Vă invităm să petreceţi o seară magică cu actori “criminali”

Published

on

 

Spectacolul de teatru “CRIMĂ LA CINĂ” invită spectatorii într-o călătorie interbelică, în care publicul devine confidentul personajelor şi chiar complicii lor.
Spectacolul va avea loc la Teatrul Elisabeta, la ora 20:00 pe data de 10 martie .

Iubitorii de teatru, și mai ales de comedii, nu trebuie să rateze această piesă cu răsturnări de situații neașteptate,  un spectacol care vorbește despre lupta care se dă în fiecare dintre noi atunci când suntem puși în fața unor situații-limită.

Maria-Magdalena Chihaia, care interpretează personajul Vera, modista din casa divei Chantal Vernescu, este şi coordonatoarea proiectului.

Mă numesc Maria-Magdalena Chihaia, am 31 de ani, sunt actriţă, sunt MC la evenimente, fac showuri de dans, joc în trei spectacole de teatru: “Crimă la cină” la Teatrul Elisabeta, “Iubire pentru trei plus unu’ “ la Centrul Cultural Unesco şi “Michelle”- un one woman show cu teatru şi dans;  predau dansuri latino-americane, valsul mirilor, fac cursuri de teatru pentru copii, entertainment prin dans la diferite evenimente, am propria mea afacere: o firmă de organizări evenimente Magdinia Studio Art. În timpul liber îmi place să fac shootinguri şi prezentări de modă.

 

De unde a pornit ideea proiectului Crimă la cină ?

Ideea a venit acum câţiva ani , când am fost chemată la un casting de către o prietenă Irina Munteanu, scenarista piesei. S-a jucat timp de 2 ani în diferite locaţii, sub mai multe distribuţii. Apoi proiectul s-a “stins”, până în iarna anului 2016 , când am fost provocaţi de coordonatorul unui eveniment corporate să-l refacem. Acela a fost momentul când eu şi unul dintre colegii mei am hotărât să-l “reînviam”.

 

Ce te-a atras la personajul tău din “Crimă la cină” şi la povestea care se desfăşoară în piesa de teatru?
Personajul Vera este fermecător. Vera este modista divei Chantal Vernescu, la aniversarea căreia sunt invitaţi şi spectatorii. Vera este o fată modestă, care îşi iubeşte stăpână, pentru că a fost luată de mică “sub aripa “ ei şi care are grijă ca diva să fie mereu impecabilă. Pot spune că este un fel de “mâna dreaptă” a divei, nemăritată, fidelă şi totodată grijulie. Ea nu vrea să o părăsească pe madam, deşi există momente când flirtează cu bărbaţii. Ea este într-o relaţie cu majordomul Jiji, care o iubeşte la nebunie.
Piesă în sine este interactivă, complexă, conţine atât teatru, cât şi dans şi muzica live. Face parte din conceptul: Murder at dinner… un concept nou în România, unde invitaţii sunt poftiţi să fie martori şi totodată judecători ai acestui spectacol, pe stilul Agathei Christie. Acest spectacol da posibilitatea actorilor să se detaşeze de spectacolele clasice de teatru şi să-şi construiască personajul cât mai complex şi mai autentic, rămânând totuşi în perioada interbelică.

Care au fost criteriile prin care ai ales ceilalţi actori, care interpretează celelalte roluri?

A fost destul de greu să-mi aleg colegi de scenă, care să se potrivească cu ideea spectacolului. Deşi pare ciudat că zic acest lucru, dar pentru mine în afară de talentul actoricesc, contează seriozitatea şi devotamentul… aşa că pot spune că lucrurile au venit de la sine şi piesa şi-a ales singură actorii. Suntem o gaşcă frumoasă de actori tineri şi visători, care avem un singur ţel: să introducem publicul în povestea noastră interbelica şi să-l facem măcar pentru câteva ore să zâmbească şi să uite de viaţa cotidiană.

 

Din spectacolul “Crimă la cină”, spectatorii au ceva de învăţat?
Da, au multe de învăţat. În primul rând trebuie să ştii, că niciodată nu ajungi să cunoşti cu adevărat un om, chiar dacă stai cu el în casă. Că exact la cine nu te aştepţi te poate măslui pe la spate. Că trebuie să te comporţi mereu frumos cu oamenii din jurul tău şi să fi corect, că ei să te iubească şi să te aprecieze. Că nu întotdeauna duşmanul este cel care te sapă. Şi bineînţeles că trebuie să fi un om bun, să dăruieşti, să nu reproşezi, că viaţa să-ţi ofere şi ea mai departe.

Cât de deschişi sunt spectatorii la interacţiunea cu voi?
Foarte deschişi. Mă bucur să văd că oamenii intră în povestea noastră şi se aruncă în interacţiunea cu noi, chiar pot spune că ne devin complici, râd o dată cu noi, plâng o dată cu noi şi totodată şi chiar simt o dată cu noi. De fiecare dată îi simţim aproape de noi, ca şi cum am fi un întreg.

 

Drumul tău pe calea actoriei cum a fost?
Mi-am dorit foarte mult să fac actorie şi deşi poate la început părinţii nu au fost de acord, vrând să fie siguri că o să am un viitor strălucit şi o viaţă liniştită, m-au încurajat şi m-au susţinut cum au putut ca să-mi îndeplinesc visul. E adevărat că nu am dat imediat după liceu la teatru , am făcut mai întâi Economia Turismului Intern şi Internaţional la Universitatea Româno-Americană – 4 ani. Între timp am făcut 1 an de Şcoală Populară de Artă şi înainte să dau la Facultatea de Arte am mers la multe sesiuni de comunicări, mi-am luat primul job că promoterita ,totul numai ca să capăt mai mult curaj. Apoi în anul 3 am dat admiterea la UNATC, am picat,în anul 4 am mai dat o dată şi iar în picat, tot la ultima probă şi atunci mi-am zis că trebuie să mă duc şi la Hyperion să încerc şi acolo. Am intrat printre primii şi am nimerit la cel mai profesor, Virgil Ogasanu, care m-a învăţat cum să fiu puternică, încrezătoare în mine, m-a învăţat să fiu versatilă, datorită rolurilor pe care mi le-a dat,într-un cuvânt m-a călit pentru această lume, chiar dacă la început credeam că este prea dur şi mă făcea să plâng mereu.

 

Când ai realizat că îţi doreşti să fi actriţă şi de ce ai ales această meserie?
Când eram micuţă, dacă mă întrebă cineva ce vreau să mă fac când o să fiu mare, eu răspundeam mereu că eu vreau să mă fac prinţesa şi actriţă. Eu sunt romano-catolică şi la noi în fiecare an la Teatrul Ţăndărica se ţinea câte un spectacol: “Festivalul prieteniei”, unde fiecare parohie prezenta o scenetă. Eu am fost Eva, din “Adam şi Eva” (Biblie). În momentul în care am urcat pe scenă, iar la finalul momentului meu publicul m-a aplaudat şi s-a ridicat în picioare am simţit aşa o bucurie şi o emoţie, încât acela a fost momentul, în care am zis :”Gata! Eu mă fac actriţă!” Apoi mai târziu, am văzut filmul cu “Prinţesa Sissi”, unde personajul principal era jucat de Romy Schneider, o actriţă foarte frumoasă, talentată, jovială, cu care semănăm puţin şi mi-am dat seama din nou, că asta este destinul meu…să fiu actriţă, să aduc zâmbete pe feţele oamenilor şi să-i iau cu mine în diferite povesti create de regizori.

 

Ce te-a inspirat pe acest drum şi ce piedici ai întâmpinat pe parcurs?
Drumul meu spre calea actoriei a fost anevoios, dar niciodată nu m-am dat bătută. Deşi de multe ori am fost provocată la diferite “compromisuri”, am preferat să plec şi să mă zbat mai mult, ca să demonstrez că se poate să faci ceea ce iubeşti, dacă faci cu sufletul şi dacă eşti perseverenţă şi îţi construieşti singură drumul. Ca în orice profesie există urcuşuri şi coborâşuri, important e să ai fruntea sus, sufletul curat şi iubirea pentru artă, atât de puternică încât să mergi mai departe.
Eu am avut norocul să joc în mai multe tipuri de teatru, după facultate: teatru clasic, teatru forum, teatru de stradă, teatru non verbal, teatru contemporan, teatru interbelic, teatru-dans. Am vrut să îmbin teatrul şi dansul şi am început să aprofundez mai mult anumite stiluri de dans: salsa, bachata, vals, tango, charleston, burlesque, etc. Acum în prezent pot spune că sunt fericită pentru că am 3 piese de teatru în care joc, am showuri de dans (teatru şi dans) şi fac promo-uri şi mai filmez pentru diferite seriale.
Deşi existat momente când poate era mai simplu să renunţ şi să fac altceva, care să-mi aducă un venit constant, am preferat să mă dezvolt mai mult pe artă, să devin versatile, să fac evenimente pentru copii : animaţie, zâne ursitoare la botezuri, să fac MC la nunţi, să predau teatru, dans şiş a învăţ cuplurile valsul mirilor.

 

Care este relaţia ta cu ceilalţi actori din piesă?
Mă înţeleg foarte bine cu toţi actorii din piesă, suntem buni prieteni, suntem uniţi şi fericiţi pentru că în sfârşit simţim că suntem un întreg. Pe unii dintre ei îi ştiam din alte proiecte, iar cu doi dintre ei am lucrat tot la acest spectacol acum câţiva ani. Mă bucura faptul că învăţăm unii de la alţii, că ne dăm sfaturi constructive, că ne ajutăm reciproc să creştem şi că putem fi transparenţi unii faţă de alţii, lucru care în ziua de azi nu prea există.

 

Care este primul lucru pe care i-l spui cuiva care doreşte să devină actor?
Dacă îşi doreşte să fie actor cu tot sufletul lui, simte că nu e făcut pentru altceva şi simte că poate trece peste orice piedică numai ca să-şi facă cu mândrie profesia, atunci da … să se facă actor şi să fie mândru de asta. Cred că este foarte important să faci ceea ce iubeşti cu adevărat, pentru că numai aşa nu simţi cum trece timpul, numai aşa simţi că trăieşti şi deşi la sfârşitul zilei eşti rupt de oboseală, eşti fericit că ai făcut ceea ce ţi-ai dorit.

 

 

Ţinând cont că ai jucat şi în piese de teatru clasice, puse în scenă “ca la carte” , care este diferenţa dintre teatrul clasic şi teatru independent?
Este o diferenţă de percepţie între cele două tipuri de teatru: clasic jucat în teatru şi modern jucat şi în locaţii independente de teatru.
La teatru lucrurile stau într-un anumit fel : ai spaţiu, ai regizor, coregraf, ai spectacole stabilite, ai totul aranjat, atât artistic , cât şi logistic. La teatrul independent ai regizor, actori şi cam atât…trebuie să găseşti tu spaţiu, să-ţi negociezi, spectacolele, să te ocupi atât de partea artistică, cât şi logistica – TU , coordonatorul proiectului. De multe ori ţi se închid uşi în faţă, pentru că nu e producţia lor sau pentru că nu ai “cap de afiş” (actor cu renume), dar se întâmplă şiş a găseşti şi directori, drăguţi, care îţi deschid uşa şi care te primesc cu braţele deschise, aşa cum ni s-a întâmplat cu spectacolul ‘Crima la cină” atunci când am venit la Teatrul Elisabeta. Avem noroc că sunt şi oameni, care apreciază şi iubesc arta, încurajează tinerii şi oferă sprijin în dezvoltarea culturală.

 

La final să ne spui unde te mai putem vedea şi în ce proiecte mai eşti implicate?
În prezent am propria firmă de evenimente: MAGDINIA STUDIO ART, în cadrul căreia desfăşor activităţi artistice la nunţi, botezuri, evenimente corporate (MC, showuri de dans, valsul mirilor) ,spectacole pentru copii, evenimente pentru copii, spectacole de teatru. Am propriul meu spectacol MICHELLE – un one woman show cu teatru şi dans, care se joacă în diferite locaţii.
Joc în cadrul Centrului Cultural Bălcescu în spectacolul “Iubire pentru trei plus unu’ “. (30 martie, ora 20:00).

Un mesaj pentru iubitorii Radar de Media : Vă invităm să petreceţi o seară magică cu actori “criminali”.

 

Distribuţie:
Chantal Vernescu – Dorina Vasilashko
Jorj (fratele divei) – Rareş Zimbran
Vera (modistă) – Maria-Magdalena Chihaia
Jiji (majordomul) – Andrei Bratu
Laurence (vecinul) – Răzvan Rotaru
Văduva lui Papadopol – Beatrice Peter
Recuperatorul – Anton Gabriel

Locaţie: Teatrul Elisabeta
Oră: 20:00
Preţ bilet: 49 lei
Link către site: https://www.facebook.com/events/2071859666384886/permalink/2084123545158498/

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending