Connect with us

INTERVIU

Alina Popa: Azi, PR-ul nu mai este ce a fost ieri

Published

on

 
Prev1 of 2

Promovata recent in pozitia de Head of Consumer Division la agentia de relatii publice GolinHarris, Alina Popa raspunde intr-un interviu exclusiv RadarDeMedia la cateva intrebari legate de industria din care face parte, cum e sa lucrezi intr-o agentie si ce sfaturi le da studentilor la Comunicare.

 Alina Popa a lucrat in trustrul Pro unde a facut lucruri frumoase. A lasat insa industria media pentru o agentie de branding, BrandTailors. Dupa un an, se alatura echipei Lowe PR, cunoscuta astazi sub numele de GolinHarris.

Ai fost numita Head of Consumer Division la GolinHarris. Ce presupune aceasta noua pozitie? Povesteste-ne putin despre acest departament.

In ultimii trei ani, GolinHarris a cunoscut o crestere accelerata pe toate palierele. Rezultatele noastre ne-au ajutat sa atragem business, clientii nu au ezitat sa ne recomande si, astfel, am asistat la o explozie a business-ului. Perioada aceasta a fost pentru noi un adevarat maraton. Ne-am oprit doar pentru pauze de apa! Pastrand paralela, experienta oamenilor de la GolinHarris, pasiunea cu care fac lucrurile si dorinta a fi mereu cei mai buni a reprezentat „stamina” fara de care nu am fi putut duce aceasta cursa la bun sfarsit.  Spun „sfarsit” pentru ca, in prezent, am intrat intr-o etapa de consolidare,  necesara dupa acesti trei ani.

Cresterea aceasta a implicat si o regandire fireasca a modelului de business. Portofoliul GolinHarris a devenit din ce in ce mai complex, extrem de diversificat si extrem de provocator, de la clienti din zona de fashion la fonduri de investitii. Evident, nevoile de comunicare in multiplele zone acoperite de noi sunt total diferite. In acest context, s-a nascut Divizia de Corporate GolinHarris (care gestioneaza companii din diferite zone: industrii financiare, capital markets, energie, servicii profesionale, real estate, IT&C, institutii europene s.a.m.d.) si cea de Consumer (care se focuseaza preponderent pe Brand & Marketing PR – o zona extrem de vasta, sub care intra un spectru larg de produse, de la masini, la electrocasnice si cosmetice), care presupun doua echipe independendente, formate din tipologii diferite de specialisti, cu un background educational specific, gandite „custom made” pentru clientii din cele doua zone.

Desi am lucrat pe multe conturi corporate de cand am ajuns la GolinHarris, balanta a inclinat clar catre zona de consumer, iar atunci cand s-a facut acest split, a fost clar unde imi este locul 🙂 . Intr-un ritm rapid, din punctul meu de vedere, cu sprijinul echipei mele, am evoluat in cadrul Diviziei de Consumer pe care astazi o conduc. Din punct de vedere organizational, aceasta schimbare inseamna pentru mine mai multi oameni pe care vreau sa ii inteleg, sa ii motivez si sa ii ajut in evolutia lor (la fel cum mi s-a intamplat si mie 🙂 ) si, pe de alta parte, o serie de clienti noi, pe care incep sa ii „asimilez”, pentru a le putea oferi consultanta la nivelul GolinHarris. Din punct de vedere al job-ului de zi cu zi, ceea ce fac astazi se duce din ce in ce mai mult spre zona de strategie si planning si dezvoltare de business.

 Care a fost traseul tau profesional de cand ai plecat de la BrandTailors si ai ajuns la GolinHarris?

Din prima mea zi la cursurile CIPR, la care ma duceam in urma cu trei ani, „mi-a cazut cu tronc” o doamna bruneta, cu bucle perfecte, care cerea mereu mai multa cafea  🙂 Era desteapta, amuzanta, foarte franca. Genul de om cu care am clickuit din secunda 1. In mod clar, sentimentul a fost reciproc, caci in scurt timp, am primit un biletel in timpul orei: „Cand vii la Lowe PR?”. Intre acel biletel si prima mea zi in agentie, au fost cateva interviuri si probe. Intamplator (sau nu!) testul de angajare a presupus dezvoltarea unor campanii pentru clienti de care ma ocup acum, din noua pozitie, precum Electrolux. Destinul 🙂

De cand am plecat de la BrandTailors, un loc care m-a ajutat mult in dezvoltarea mea, si am ajuns la GolinHarris, lucrurile au evoluat in ritmul in care oricine si-ar dori: am fost apreciata pentru ce faceam, am fost incurajata in permanenta, am beneficiat de training-uri, mi-au fost incredintate conturi complexe, din care am invatat mult. Si asa, in 3 ani, am trecut de la pozitia de Senior PR Executive la cea de PR Manager, apoi Senior PR Manager si acum Head of Consumer Division.

Care sunt brandurile de care raspunzi?

In ordine alfabetica: AFI Palace Cotroceni, AFI Palace Ploiesti, Centrofarm, Colgate-Palmolive, Electrolux, J&J, Lidl, HISTORY, Mercedes-Benz Romania, Transavia, URBB, Veka, Vicomte A.

Care sunt particularitatile si trendurile in ceea ce priveste comunicarea in aceasta zona de business?

Ceea ce in urma cu catva timp era un trend, acum a devenit o realitate, la care, daca nu te adaptezi, te autoexcluzi. Democratizarea comunicarii sau ceea ce numim „citizen journalism”, un fenomen prin care fiecare dintre noi are o voce si poate construi sau distruge reputatia unei companii, a schimbat complet regulile jocului. Traim vremuri unice in istoria comunicarii. Vremuri in care oricine poate emite oricand pareri despre brand-uri sau companii. Tot ceea ce inseamna PR in ziua de astazi trebuie gandit prin prisma acestei paradigme – in momentul in care pierzi din vedere „jurnalistul” cel mai important pentru tine – clientul sau consumatorul tau – eforturile de comunicare se pot intoarce usor impotriva ta.

Acest shift in comunicare reprezinta o mare oportunitate pentru specialistii adevarati, oameni care au o pasiune adevarata pentru storytelling – pentru ca interactiunea cu end consumer-ul este atat de la indemana, poti crea experiente cu adevarat memorabile pentru target-ul tau, oferindu-i un loc la masa, pentru a scrie povestea brand-ului/companiei tale impreuna.

De care campanie pe care ai implementat-o te simti cel mai apropiata?

Un lucru care ne deosebeste ca agentie este ca luam foarte „personal” toate campaniile pe care le facem. Suntem ACOLO pe toata durata proiectului si ne implicam mult peste „litera contractului”. Asa ca mi-ar fi greu sa numesc o singura campanie.

Insa, ca sa iti raspund totusi, in general, sunt trei tipuri de campanii care imi fac inima sa bata mai tare: cele care au o cauza in spate (cum a fost Zidul Protexiei – o campanie initiata de Protex de Ziua Mondiala a Spalatului pe Maini, prin care am adunat peste 15.000 de promisiuni ale mainilor curate la metrou, promisiuni care s-au transformat in peste 15.000 de sapunuri Protex donate catre Crucea Rosie), cele care folosesc noile tehnologii (cum a fost lansarea celui mai nou model Mercedes-Benz Sprinter – The Best Sprinter Ever – in cadrul careia am trecut jurnalistii prin istoria Sprinterului cu ajutorul realitatii augmentate) si cele care te scot din zona de confort, prin creativitate (cum a fost Cercul Fetelor Destepte, o campanie care a umplut presa de articole cu titlul „Adela Popescu o face o data pe luna”, titlu care se referea la diferentiatorul produsului pe care il promovam, inelul vaginal, care se foloseste o data pe luna). Si mai este acel tip de campanie care le uneste pe cele trei, un exemplu recent fiind campania de lansare a serialului Vikingii, de pe HISTORY, o adevarata desfasurare de forte dpdv PR, foarte apreciata in social media si nu numai – cu o luna jumatate inainte de lansarea serialului l-am tuns pe Cosmin Tudoran ca un pe un viking, am lasat vikingi sa umble pe strazile Bucurestiului, am organizat un ospat vikingesc pentru prietenii nostri din presa/blogosfera si multe altele.

Cum ai descrie relatia dintre tine si clientii din portofoliu?

Cred foarte mult in reciprocitate. Cred ca daca tu pui pe masa profesionalism, suflet si onestitate, vei primi acelasi lucru in schimb. Asta incerc sa le ofer clientilor mei si asta simt ca imi dau inapoi.

Cu multi dintre clientii mei, relatia a trecut de multa vreme de schimburi de mailuri si intalniri formale: ne consultam mereu, radem impreuna, iesim la evenimente, impartasim intamplari din viata personala. Pentru ca vorbim de oameni cu care iti petreci peste 80% din timpul tau, e inevitabil (si de dorit!) sa se creeze o relatie mai mult decat profesionala. Norocul meu este ca am avut parte de clienti excelenti, atat din punct de vedere profesional cat si personal.

Cum arata o zi din viata ta?

In primul rand, nicio zi nu seama cu alta, si asta imi place cel mai mult. Pot fi zile in care stau la birou, fac prezentari, brainstorming-uri etc si altele in care sunt plecata toata ziua la intalniri. Un lucru e sigur: nu am timp sa ma plictisesc. De altfel, daca esti o persoana care s-ar culcusi comod in rutina, PR-ul nu are cum sa fie o meserie pentru tine.

Spre norocul meu, am persoane in viata mea care inteleg ca imi place la nebunie stilul acesta de viata, alert, si ca m-as „ofili” intr-un job 9-17 🙂 .

Prev1 of 2

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

INTERVIU

INTERVIU: Eda Marcus, prezentatoarea Festivalului Cerbul de Aur: „Este momentul meu de maximă glorie!”

Published

on

 

În luna august, vedeta TVR își va aniversa ziua de naștere pe scena Festivalului Cerbul de Aur 2019. Despre șansa de a prezenta un eveniment atât de important, experiența pe care o are în televiziune și vedetele mari pe care le-a cunoscut, Eda Marcus a vorbit pe larg într-un interviu.

 

Pentru prezentatoarea Eda Marcus, Televiziunea Română înseamnă acasă. Primii pași i-a făcut la TVR alături de mama sa, care lucra în televiziune. Era copil și a rămas fascinată de această lume. A început să lucreze de la 19 ani și spune cu mândrie că a parcurs toate etapele: de la omul bun la toate în colectivul unei emisiuni, până la muncă de prezentator și realizator, așa cum o vedem în Telejurnalul matinal, de la TVR 1. Cel mai mare vis i se va împlini în luna august, când, deși va fi ziua sa de naștere, Eda spune că nu se gândește la petrecere pentru că va fi pe ultima sută de metri cu pregătirile la Cerbul de Aur.

 

De 25 de ani visezi să prezinți „Cerbul de Aur”. Cum a început pasiunea pentru festival de la Brașov?

 

M-am născut și am crescut cu Cerbul de Aur pentru că mama mea a lucrat pe parcursul carierei sale la foarte multe festivaluri, în mod special la Cerb. Am prins toate edițiile de la Brașov, fiind alături de ea, jucându-mă pe scenă, prin culise, printre cei mai mari artiști care au venit la festival, printre oameni de televiziune de mare valoare. Și așa am înțeles ce înseamnă acest eveniment, din toate unghiurile posibile. Am fost cucerită pe viață de atmosfera unică, de emoțiile puternice pe care le trăiam alături de concurenți, de tensiunea aceea de ,,direct” și de amploarea fenomenului.

 

Cum au reacționat cei dragi când le-ai spus că anul acesta vei prezenta Cerbul de Aur? Cine s-a bucurat cel mai mult?

Pentru că nimeni nu se aștepta, bucuria a fost mult mai intensă. Cred că încântarea lor a fost la fel de mare ca a mea. Știau cât de mult îmi doream o astfel de provocare. Toată familia a fost extrem de fericită la aflarea veștii.

 

Am înțeles că îți vei aniversa ziua de naștere chiar în perioada festivalului. Te gândești și la o mică petrecere alături de colegi? Se vor află prietenii și familia alături de tine?

Voi împlini 37 de ani pe 20 august, chiar în săptămâna cea mare, a pregătirilor. Nu mă gândesc la petrecere pentru că mă voi concentra pe ceea ce voi avea de făcut. Când sunt preocupată de ceva nu îmi stă mintea la distracție, însă voi fi înconjurată de oamenii dragi, fetița mea, parinții și colegi frumoși iar acest aspect mă împlinește pe deplin.

 

Povesteai că ți-ai petrecut copilăria la TVR, unde mama ta, Nicoleta Păun, era unul dintre realizatorii apreciați. Ce sfat ți-a dat când i-ai spus că ți-ai ales o carieră în televiziune?

Că nu voi reuși niciodată să realizez ceva, dacă nu iubesc această meserie suficient și dacă nu voi munci pe măsură. Ea a fost un profesionist în adevăratul sens al cuvântului, chiar dacă nu a fost ,,vizibila” pe micul ecran. În schimb, eu mi-am dorit fix acestă zonă pe care ea nu a îmbrățișat-o. Mama a fost cel mai aspru critic al meu dar și cel mai sincer și obiectiv privitor. Și asta mi-a prins extrem de bine. Nu am primit niciodată laude nemeritate și chiar și atunci când făceam o treabă bună, nu primeam toate confirmările pe care mi le-aș fi dorit din partea ei.

 

Ce amintiri te leagă de perioadă copilăriei în TVR. Ce vedete ai cunoscut?

Am trăit multe în lumea acesta fascinantă. Și am atâtea amintiri care pornesc din copilărie și ajung până în punctul în care am devenit și eu om de televiziune ,,cu acte”. Am avut oportunitatea de a crește printre vedete, artiști mari din toate domeniile, din țară dar și din străinătate. Sunt mândră că am avut ocazia pe parcursul carierei mele în televiziune, să intervievez câțiva oameni importanți. Am cunoscut prin intermediul emisiunilor la care am lucrat, de la oameni politici marcanți până la artiști mari ai scenei muzicale sau teatrale. La Cerb am avut ocazia să-i văd în carne și oase pe Joe Cocker, Kylie Minogue, Ricky Martin, Christina Aguilera, Ray Charles și mulți alții. Și îmi aduc aminte că tot la Cerb, copil fiind, găsisem în spatele scenei un apărat prin care se ținea legătură cu regizorul din Carul de transmisiune, iar eu mă prinsesem că dacă era apăsat, se auzea în cabina acestuia. Și îl apăsam ca să cânt porțiuni din melodiile interpretate la repetiții de concurenți. La un moment dat, din aparat se aude vocea regizorului: ,,Va rugăm să încetați!”. Așa că…am amintiri legate și de mici năzdrăvănii pe care le făceam.

 

Povesteai că ai urmărit în fiecare an Cerbul de Aur și chiar ai fost redactor la acest festival… Au fost multe momente pe care le-am trăit din perspective diferite, prin ochii de copil și apoi prin cei ai omului de televiziune. Dar un anume moment m-a marcat cu adevărat. Îmi aduc aduc aminte cu multă emoție de momentul în care Cerbul de Aur era câștigat de Monica Anghel, în anul 1996, iar eu, în vârstă de 14 ani, eram în public. Eram atât de emoționată și plângeam de fericire, gândindu-mă timid la ideea că poate cândva, când voi crește mare și poate voi avea ocazia să fiu și eu parte din ceea ce înseamnă Cerbul de Aur. Și dorință mi s-a împlinit

 

Știu că fiică ta are doar câțiva ani. Va veni și ea la Brașov? Cum reacționează când te vede la televizor?

Da, Aria, fetiță mea de 4 ani, va fi acolo cu mine. Și pentru că voi fi ocupată, îi voi avea alături pe părinții mei care vor avea grijă de ea. Pentru că a avut ocazia să mă vadă zilnic la jurnalul de sport i se pare ceva firesc. Nu e impresionată în nici un fel de aparițiile mele :))

 

Vei prezenta festivalul alături de Elvin Dandel. Ați avut ocazia să va mai întâlniți?

Am avut ocazia să îl cunosc cu ani în urmă, când mi-a fost invitat într-o emisiune, alături de tatăl sau. Și l-am tot la Cerb l-am văzut când eram copil. Însă sunt sigură că nu își mai amintește. Poate îmi face o surpriză 🙂 și își va aminti.

 

Ai început să te gândești la toaletele pentru serile festivalului?

Da! Mă gândesc într-una la acest aspect. Vreau să strălucesc la propriu. Este momentul meu de maximă glorie și îmi doresc să se reflecte și în acest mod. Și am încredere în echipa desemnată pentru acest capitol că vor face tot posibilul să mă pună în valoare.

 

Ce dorință îți vei pune la Cerbul de Aur 2019?

Să iasă totul așa cum îmi doresc să îi am pe cei dragi alături de mine!

 

e

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV, Teo Trandafir: Cultura este singura modalitate de a fi liber!

Published

on

Foto Credit: KANAL D
 

Teo a inceput un nou proiect la KANAL D, show-ul “Vrei sa fii milionar?”, unul dintre cele mai longevive formate tv la nivel mondial. In noua productie o vom descoperi pe Teo si intr-o alta ipostaza.

In continuare va prezentam un Interviu cu Teo Trandafir pe tema “Vrei sa fi milionar”

 

  1. Cat este stiinta, cat este noroc si cat este prezenta de spirit in gasirea/oferirea raspunsurilor corecte la “Vrei sa fii milionar?”

In primul rand, este vorba despre stiinta, apoi despre prudenta, pentru ca trebuie sa te folosesti de variantele ajutatoare, oferite in concurs, daca simti ca este ceva in neregula, si ai o sansa mai mare de 20% sa fii in eroare cu raspunsul. Apoi este vorba de strategie, pentru ca unii considera ca trebuie sa iti pastrezi o varianta ajutatoare pentru momentele grele, cand ajungi la sume mari. Se mai intampla insa, sa nu ajunga acolo si sa plece acasa cu varianta ajutatoare “in buzunar”, in ciuda strategiei. Fiecare “o joaca” asa cum simte.

 

  1. Ce temeri ai avut atunci cand “ti s-a dat pe mana” acest format?

Mi-a fost teama ca nu am sa tin minte toate “comenzile”, ca toata echipa va sta dupa mine sa spun “raspuns final” si “ok”. Mi-a fost teama ca oamenii nu vor sti sa raspunda la intrebari, mi-a fost teama sa nu inceapa sa planga vreun concurent, ceea ce s-a si intamplat.

  1. Ce inseamna sa fii, dupa parerea ta, cel mai slab concurent “Vrei sa fii milionar?”?

Sa nu treci de prima intrebare. Sa nu stii cate personaje centrale sunt in “Tom si Jerry”, in conditiile in care apar, de cele mai multe ori, numai ei …

 

  1. Exista vreun concurent care te-a uimit, in sens pozitiv/negativ, pur si simplu, la “Vrei sa fii milionar?”

Toti m-au uimit! Sunt multe lucruri pe care eu le aflu despre concurenti in timpul filmarilor; era o doamna tanara si foarte, foarte draguta, care era pensionata pe caz de boala si despre care am aflat atunci, in fata ei, ce boala avea … Si, nu prea era bine. Doar ca doamna o trata ca pe o situatie pasagera. Chiar Nicu Peroju a venit din alta tara ca sa participe la “Vrei sa fii milionar?”; un alt domn si-a dorit ca, in urma participarii la concurs, si a banilor pe care voia sa-i castige, sa-si aduca acasa copilul, aflat in strainatate. Fiecare concurent are povestea lui, iar unele pot fi spuse, altele nu J

 

  1. Exista o <tipologie> pentru a fi castigatorul concursului <Vrei sa fii milionar?> Cum poti ajunge, in viziunea ta, castigatorul “Vrei sa fii milionar?”

Ar fi bine sa fii bine pregatit, in primul rand. Probabil ca este si o chestiune de noroc, dar nu am dat peste o astfel de situatie, ci am intalnit doar concurenti bine pregatiti si carora nu le-a fost teama de munca, intr-un fel sau altul. Asta inseamna ca nu s-au intimidat in fata a ceea ce se numeste cultura generala. Cei mai multi oameni refuza cultura de orice fel pentru ca ii intimideaza. De fapt, cultura este singura modalitate de a fi liber. Poti sa te refugiezi in orice, in fizica, geografie, chimie, geologie, muzica, istorie, in ce vrei … .  Asa, daca nu vrei sa te refugiezi in nimic si vrei sa “treci” pe Facebook, chiar nu vrei sa fii milionar. Oamenii care au venit si pe care eu i-am cunoscut pana acum erau bine pregatiti. Au venit foarte multe femei, mai multe decat ma asteptam eu sa se incrie. Femeile mi se par un pic mai prudente, mai asezate, mai calculate, “cantaresc” mai mult; barbatii sunt mai “speriosi”, exact ca in viata reala. Vezi cum reactioneaza barbatul si femeia la spital sau cum reactioneaza barbatul care are guturai si femeia care are aceeasi boala! Exact asa este la “Vrei sa fii milionar?”.

“Vrei sa fii milionar?”, prezentata de Teo Trandafir, incepe la KANAL D.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIURI VIDEO EXCLUSIVE: Palatul Noblesse Life Style

Published

on

 

Radar de Media va prezinta o serie de interviuri cu  participantii la evenimentul organizat de Palatul Noblesse Life Style.

Multumiri echipei RADAR DE MEDIA, Mihai Mitrea, Director Video. 

 

Daca doriti sa va luam un interviu va rog sa ne contactati pe mail: contact@radardemedia.ro, treceti la subiect – interviu.

 

Multumiri echipe RADAR DE MEDIA:

Reporter: CODRUT MOLDOVAN

Director de productie: MIHAI MITREA

Director de vanzari: MIHAELA BUTOI

REDACTOR-SEF: DORIN HUNTAI 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: