Connect with us

INTERVIU

Alina Popa: Azi, PR-ul nu mai este ce a fost ieri

Published

on

 
Prev1 of 2

Promovata recent in pozitia de Head of Consumer Division la agentia de relatii publice GolinHarris, Alina Popa raspunde intr-un interviu exclusiv RadarDeMedia la cateva intrebari legate de industria din care face parte, cum e sa lucrezi intr-o agentie si ce sfaturi le da studentilor la Comunicare.

 Alina Popa a lucrat in trustrul Pro unde a facut lucruri frumoase. A lasat insa industria media pentru o agentie de branding, BrandTailors. Dupa un an, se alatura echipei Lowe PR, cunoscuta astazi sub numele de GolinHarris.

Ai fost numita Head of Consumer Division la GolinHarris. Ce presupune aceasta noua pozitie? Povesteste-ne putin despre acest departament.

In ultimii trei ani, GolinHarris a cunoscut o crestere accelerata pe toate palierele. Rezultatele noastre ne-au ajutat sa atragem business, clientii nu au ezitat sa ne recomande si, astfel, am asistat la o explozie a business-ului. Perioada aceasta a fost pentru noi un adevarat maraton. Ne-am oprit doar pentru pauze de apa! Pastrand paralela, experienta oamenilor de la GolinHarris, pasiunea cu care fac lucrurile si dorinta a fi mereu cei mai buni a reprezentat „stamina” fara de care nu am fi putut duce aceasta cursa la bun sfarsit.  Spun „sfarsit” pentru ca, in prezent, am intrat intr-o etapa de consolidare,  necesara dupa acesti trei ani.

Cresterea aceasta a implicat si o regandire fireasca a modelului de business. Portofoliul GolinHarris a devenit din ce in ce mai complex, extrem de diversificat si extrem de provocator, de la clienti din zona de fashion la fonduri de investitii. Evident, nevoile de comunicare in multiplele zone acoperite de noi sunt total diferite. In acest context, s-a nascut Divizia de Corporate GolinHarris (care gestioneaza companii din diferite zone: industrii financiare, capital markets, energie, servicii profesionale, real estate, IT&C, institutii europene s.a.m.d.) si cea de Consumer (care se focuseaza preponderent pe Brand & Marketing PR – o zona extrem de vasta, sub care intra un spectru larg de produse, de la masini, la electrocasnice si cosmetice), care presupun doua echipe independendente, formate din tipologii diferite de specialisti, cu un background educational specific, gandite „custom made” pentru clientii din cele doua zone.

Desi am lucrat pe multe conturi corporate de cand am ajuns la GolinHarris, balanta a inclinat clar catre zona de consumer, iar atunci cand s-a facut acest split, a fost clar unde imi este locul 🙂 . Intr-un ritm rapid, din punctul meu de vedere, cu sprijinul echipei mele, am evoluat in cadrul Diviziei de Consumer pe care astazi o conduc. Din punct de vedere organizational, aceasta schimbare inseamna pentru mine mai multi oameni pe care vreau sa ii inteleg, sa ii motivez si sa ii ajut in evolutia lor (la fel cum mi s-a intamplat si mie 🙂 ) si, pe de alta parte, o serie de clienti noi, pe care incep sa ii „asimilez”, pentru a le putea oferi consultanta la nivelul GolinHarris. Din punct de vedere al job-ului de zi cu zi, ceea ce fac astazi se duce din ce in ce mai mult spre zona de strategie si planning si dezvoltare de business.

 Care a fost traseul tau profesional de cand ai plecat de la BrandTailors si ai ajuns la GolinHarris?

Din prima mea zi la cursurile CIPR, la care ma duceam in urma cu trei ani, „mi-a cazut cu tronc” o doamna bruneta, cu bucle perfecte, care cerea mereu mai multa cafea  🙂 Era desteapta, amuzanta, foarte franca. Genul de om cu care am clickuit din secunda 1. In mod clar, sentimentul a fost reciproc, caci in scurt timp, am primit un biletel in timpul orei: „Cand vii la Lowe PR?”. Intre acel biletel si prima mea zi in agentie, au fost cateva interviuri si probe. Intamplator (sau nu!) testul de angajare a presupus dezvoltarea unor campanii pentru clienti de care ma ocup acum, din noua pozitie, precum Electrolux. Destinul 🙂

De cand am plecat de la BrandTailors, un loc care m-a ajutat mult in dezvoltarea mea, si am ajuns la GolinHarris, lucrurile au evoluat in ritmul in care oricine si-ar dori: am fost apreciata pentru ce faceam, am fost incurajata in permanenta, am beneficiat de training-uri, mi-au fost incredintate conturi complexe, din care am invatat mult. Si asa, in 3 ani, am trecut de la pozitia de Senior PR Executive la cea de PR Manager, apoi Senior PR Manager si acum Head of Consumer Division.

Care sunt brandurile de care raspunzi?

In ordine alfabetica: AFI Palace Cotroceni, AFI Palace Ploiesti, Centrofarm, Colgate-Palmolive, Electrolux, J&J, Lidl, HISTORY, Mercedes-Benz Romania, Transavia, URBB, Veka, Vicomte A.

Care sunt particularitatile si trendurile in ceea ce priveste comunicarea in aceasta zona de business?

Ceea ce in urma cu catva timp era un trend, acum a devenit o realitate, la care, daca nu te adaptezi, te autoexcluzi. Democratizarea comunicarii sau ceea ce numim „citizen journalism”, un fenomen prin care fiecare dintre noi are o voce si poate construi sau distruge reputatia unei companii, a schimbat complet regulile jocului. Traim vremuri unice in istoria comunicarii. Vremuri in care oricine poate emite oricand pareri despre brand-uri sau companii. Tot ceea ce inseamna PR in ziua de astazi trebuie gandit prin prisma acestei paradigme – in momentul in care pierzi din vedere „jurnalistul” cel mai important pentru tine – clientul sau consumatorul tau – eforturile de comunicare se pot intoarce usor impotriva ta.

Acest shift in comunicare reprezinta o mare oportunitate pentru specialistii adevarati, oameni care au o pasiune adevarata pentru storytelling – pentru ca interactiunea cu end consumer-ul este atat de la indemana, poti crea experiente cu adevarat memorabile pentru target-ul tau, oferindu-i un loc la masa, pentru a scrie povestea brand-ului/companiei tale impreuna.

De care campanie pe care ai implementat-o te simti cel mai apropiata?

Un lucru care ne deosebeste ca agentie este ca luam foarte „personal” toate campaniile pe care le facem. Suntem ACOLO pe toata durata proiectului si ne implicam mult peste „litera contractului”. Asa ca mi-ar fi greu sa numesc o singura campanie.

Insa, ca sa iti raspund totusi, in general, sunt trei tipuri de campanii care imi fac inima sa bata mai tare: cele care au o cauza in spate (cum a fost Zidul Protexiei – o campanie initiata de Protex de Ziua Mondiala a Spalatului pe Maini, prin care am adunat peste 15.000 de promisiuni ale mainilor curate la metrou, promisiuni care s-au transformat in peste 15.000 de sapunuri Protex donate catre Crucea Rosie), cele care folosesc noile tehnologii (cum a fost lansarea celui mai nou model Mercedes-Benz Sprinter – The Best Sprinter Ever – in cadrul careia am trecut jurnalistii prin istoria Sprinterului cu ajutorul realitatii augmentate) si cele care te scot din zona de confort, prin creativitate (cum a fost Cercul Fetelor Destepte, o campanie care a umplut presa de articole cu titlul „Adela Popescu o face o data pe luna”, titlu care se referea la diferentiatorul produsului pe care il promovam, inelul vaginal, care se foloseste o data pe luna). Si mai este acel tip de campanie care le uneste pe cele trei, un exemplu recent fiind campania de lansare a serialului Vikingii, de pe HISTORY, o adevarata desfasurare de forte dpdv PR, foarte apreciata in social media si nu numai – cu o luna jumatate inainte de lansarea serialului l-am tuns pe Cosmin Tudoran ca un pe un viking, am lasat vikingi sa umble pe strazile Bucurestiului, am organizat un ospat vikingesc pentru prietenii nostri din presa/blogosfera si multe altele.

Cum ai descrie relatia dintre tine si clientii din portofoliu?

Cred foarte mult in reciprocitate. Cred ca daca tu pui pe masa profesionalism, suflet si onestitate, vei primi acelasi lucru in schimb. Asta incerc sa le ofer clientilor mei si asta simt ca imi dau inapoi.

Cu multi dintre clientii mei, relatia a trecut de multa vreme de schimburi de mailuri si intalniri formale: ne consultam mereu, radem impreuna, iesim la evenimente, impartasim intamplari din viata personala. Pentru ca vorbim de oameni cu care iti petreci peste 80% din timpul tau, e inevitabil (si de dorit!) sa se creeze o relatie mai mult decat profesionala. Norocul meu este ca am avut parte de clienti excelenti, atat din punct de vedere profesional cat si personal.

Cum arata o zi din viata ta?

In primul rand, nicio zi nu seama cu alta, si asta imi place cel mai mult. Pot fi zile in care stau la birou, fac prezentari, brainstorming-uri etc si altele in care sunt plecata toata ziua la intalniri. Un lucru e sigur: nu am timp sa ma plictisesc. De altfel, daca esti o persoana care s-ar culcusi comod in rutina, PR-ul nu are cum sa fie o meserie pentru tine.

Spre norocul meu, am persoane in viata mea care inteleg ca imi place la nebunie stilul acesta de viata, alert, si ca m-as „ofili” intr-un job 9-17 🙂 .

Prev1 of 2

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

INTERVIU

Interviu, Tony Adam: Un astfel de proiect implica toate ingredientele artistice – actorie, muzica live, coregrafie speciala

Published

on

FOTO CREDIT: FABRICA DE PR
 

Tony Adam îl interpretează pe Harry, prietenul lui Alfred Doolittle în My Fair Lady, musical care se va juca în șase spectacole, pe scena sălii Epika de la Grand Cinema & More din Băneasa Shopping City, pe 21 martie de la ora 20:00, pe 22 martie de la ora 20:00 și pe 23 și 24 martie, de la ora 15:00 și 20:30, în câte două reprezentații pe zi.

 

  1. Musicalul „My Fair Lady”. Ce înseamnă acest proiect pentru tine? În ce moment al vieții tale a venit spre tine propunerea?

Sunt sigur ca nimic nu este intamplator. „Coincidentele” sunt doar niste semnale care iti arata ce sa faci J In facultate am jucat in aceasta piesa, in rolul lui Pickering. Apoi, cu doar cateva luni inainte de anuntarea castingului pentru aceasta productie, ma intorsesem din Spania, unde ajutasem la montarea textului My Fair Lady, in limba engleza, la o celebra deja scoala de teatru – „ACT&PLAY”. Pot spune, intr-un fel, ca textul m-a urmarit J

 

  1. Ce îți aduce nou, din punct de vedere profesional, „My Fair Lady”? Cu ce se diferențiază de toate celelalte proiecte pe care le-ai avut acum până acum?

Este primul musical in care joc. Un astfel de proiect implica toate ingredientele artistice – actorie, muzica live, coregrafie speciala, etc. Este diferit de un spectacol de teatru obisnuit. Pentru mine este o experienta unica si minunata.

 

  1. Cand ai vazut prima data filmul My Fair Lady? Te-ai fi gandit atunci ca vei juca in poveste, in varianta musical?

Cred ca am vazut pentru prima data filmul la inceputul anilor 90 si nu, nu m-am gandit ca voi juca vreodata intr-un musical. J

 

  1. De ce ai invita spectatorii sa vina la My Fair Lady, la spectacolele care vor incepe din 21 martie?

E foarte simplu. In Romania musical-ul e inca la inceput. Nu avem o traditie pe acest segment. Faptul ca avem regizori care sunt in stare sa aduca in fata publicului romanesc astfel de productii, nu poate fi decat laudabil si publicul ar trebui sa incurajeze asemenea initiative. In plus, vor avea ocazia sa se bucure de un decor impresionant, de muzica live, de coregrafii  originale si, nu in ultimul rand, de niste interpretari actoricesti speciale.

 

  1. Ce îți place cel mai mult la profesia de actor? Cum ai ales-o?

Sa traiesti cu adevarat in circumstante imaginare! Cred ca asta este esenta profesiei de actor. Asta inseamna pentru mine a trai mai multe vieti intr-una singura. Cred ca, intuitiv, am inteles asta pe la 17-18 ani. Atunci am hotarat ca asta vreau sa fac – sa traiesc mai multe vieti intr-una singura.

 

  1. Ce îți doreai să devii, în copilărie?

Inca de mic, de la 4-5 ani, am stiut ca vreau sa devin cantaret. Am urmat toata copilaria cursuri de muzica, iar pe la 20 de ani ma pregateam pentru Festivalul Mamaia. Intre timp, pasiunea pentru teatru pusese deja stapanire pe mine si n-am mai avut „ochi” pentru muzica.

 

  1. Ce altă profesie ți-ai alege acum? Ce ți-ar plăcea să faci?

In urma cu 3 ani am regizat pentru prima data un spectacol de teatru si de atunci incerc sa ma perfectionez in arta regiei J De atfel, peste cateva luni am sa si absolv Universitatea de Arta Teatrala si Cinematografica I.L Caragiale din Bucuresti- sectia Regie Teatru.

 

  1. Ce alte talente ai, mai puțin cunoscute celor din jur?

Am rabdare. J

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

Interviu Ionut Burlan, despre experienta din spectacolul My Fair Lady

Published

on

FOTO CREDIT: FABRICA DE PR
 

Ionuț Burlan – interpretul lui Alfred Doolittle în My Fair Lady, musical care se va juca în șase spectacole, pe scena sălii Epika de la Grand Cinema & More din Băneasa Shopping City, pe 21 martie de la ora 20:00, pe 22 martie de la ora 20:00 și pe 23 și 24 martie, de la ora 15:00 și 20:30, în câte două reprezentații pe zi.

 

  1. Ce iti doreai sa devii în copilărie și cum ai descoperit actoria?

De cand eram foarte mic am vrut sa ma fac actor. La 3 ani eram cu bunicul meu la Casa Pionierilor, unde o asteptam pe sora mea sa termine cursurile de balet. Eu m-am desprins din mana bunicului si am intrat pe o usa… Usa aceea era intrarea catre cursul de teatru. Acolo am ramas timp de 15 ani. Apoi, la 18 ani, am intrat la U.N.A.T.C., la clasa profesorului Florin Zamfirescu, iar dupa absolvire am dat concurs la Teatrul „Toma Caragiu” din Ploiesti. Aici am ramas in ultimii 19 ani.

 

  1. Ce roluri ai avut și cum ai făcut trecerea la musical? În câte musicaluri ai mai jucat?

Am jucat in peste 60 de spectacole de teatru, am cochetat si cu muzica și am avut chiar si un band rock, „Sedativ”. Am cantat intr-un quartet acapella și am jucat si in spectacole de revista. Prima mea experienta profesionala in teatru de musical a fost undeva prin anii 2003 cand Victor Ioan Frunza a montat la Ploiesti un spectacol „din viata insectelor”, unde interpretam vreo trei roluri. Acolo am cantat prima data intr-un spectacol live, cu band. Dupa aceea au urmat mai multe spectacole de musical: „Supermarket”, „Laught Story” si „Visul unei nopti de vara”, in regia lui Theo Herghelegiu, „My fair lady” in regia Alice Barb, „My Fair Lady” în regia lui Razvan Ioan Dinca, în „Zaraza”, „Sunetul muzicii” si „We will rock you” in regia lui Razvan Mazilu.

 

  1. Ai o poveste cu totul speciala cu „My Fair Lady” cu rolul lui Alfred Doolittle. Care este aceea?

În ceea ce priveste „My Fair Lady”, povestea este foarte frumoasa… La prima punere in scena, cea a regizoarei Alice Barb, s-a nascut fiul meu Damian. La cea de a doua, cea a lui Razvan Dinca, cu putin inainte de premiera s-a nascut fetita mea, Ozana. Nu stiu daca piesa este de vina sau rolul Alfred Doolittle pe care l-am jucat in ambele productii, asa ca nu voi mai accepta sa mai joc acest rol si aceasta piesa intr-o noua punere in scena… J Cel putin, nu in viitorul apropiat!:)

 

  1. Ce înseamnă pentru tine  reîntoarcea în My Fair Lady și reîntâlnirea cu personajul, pentru spectacolele de la finalul lui martie?

My Fair Lady este pentru mine unul dintre cele mai vizionate filme ale copilariei mele… Lucrul la acest spectacol a fost o reala placere, intalnirea cu cativa colegi cu care, dupa acest spectacol, am ramas prieten… Dar, un lucru deosebit a fost reintalnirea cu Razvan Dinca. Noi am fost colegi de facultate, eu eram la actorie, el la regie si in studentie am jucat intr-un spectacol de-al lui. Dupa o pauza de 17 ani, ne-am vazut la My Fair Lady mai batrani, mai intelepti si mai maturi profesional și acest lucru a fost o mare bucurie. Si, nu in ultimul rand, intalnirea cu coregrafa Violeta Dinca a fost de neuitat! Este cea care a reusit sa ma faca sa descopar ca am si un picior drept, nu doua picioare stangi, asa cum credeam eu! :)))

 

  1. De ce spectatorii ar trebui sa nu rateze My Fair Lady, in martie?

Pentru ca este bun. Este al naibii de bun. Si este 100% live. Restul motivelor le vor descoperi abia dupa ce il vor vedea și chiar merita! 🙂

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV, Teo Trandafir: Cultura este singura modalitate de a fi liber!

Published

on

Foto Credit: KANAL D
 

Teo a inceput un nou proiect la KANAL D, show-ul “Vrei sa fii milionar?”, unul dintre cele mai longevive formate tv la nivel mondial. In noua productie o vom descoperi pe Teo si intr-o alta ipostaza.

In continuare va prezentam un Interviu cu Teo Trandafir pe tema “Vrei sa fi milionar”

 

  1. Cat este stiinta, cat este noroc si cat este prezenta de spirit in gasirea/oferirea raspunsurilor corecte la “Vrei sa fii milionar?”

In primul rand, este vorba despre stiinta, apoi despre prudenta, pentru ca trebuie sa te folosesti de variantele ajutatoare, oferite in concurs, daca simti ca este ceva in neregula, si ai o sansa mai mare de 20% sa fii in eroare cu raspunsul. Apoi este vorba de strategie, pentru ca unii considera ca trebuie sa iti pastrezi o varianta ajutatoare pentru momentele grele, cand ajungi la sume mari. Se mai intampla insa, sa nu ajunga acolo si sa plece acasa cu varianta ajutatoare “in buzunar”, in ciuda strategiei. Fiecare “o joaca” asa cum simte.

 

  1. Ce temeri ai avut atunci cand “ti s-a dat pe mana” acest format?

Mi-a fost teama ca nu am sa tin minte toate “comenzile”, ca toata echipa va sta dupa mine sa spun “raspuns final” si “ok”. Mi-a fost teama ca oamenii nu vor sti sa raspunda la intrebari, mi-a fost teama sa nu inceapa sa planga vreun concurent, ceea ce s-a si intamplat.

  1. Ce inseamna sa fii, dupa parerea ta, cel mai slab concurent “Vrei sa fii milionar?”?

Sa nu treci de prima intrebare. Sa nu stii cate personaje centrale sunt in “Tom si Jerry”, in conditiile in care apar, de cele mai multe ori, numai ei …

 

  1. Exista vreun concurent care te-a uimit, in sens pozitiv/negativ, pur si simplu, la “Vrei sa fii milionar?”

Toti m-au uimit! Sunt multe lucruri pe care eu le aflu despre concurenti in timpul filmarilor; era o doamna tanara si foarte, foarte draguta, care era pensionata pe caz de boala si despre care am aflat atunci, in fata ei, ce boala avea … Si, nu prea era bine. Doar ca doamna o trata ca pe o situatie pasagera. Chiar Nicu Peroju a venit din alta tara ca sa participe la “Vrei sa fii milionar?”; un alt domn si-a dorit ca, in urma participarii la concurs, si a banilor pe care voia sa-i castige, sa-si aduca acasa copilul, aflat in strainatate. Fiecare concurent are povestea lui, iar unele pot fi spuse, altele nu J

 

  1. Exista o <tipologie> pentru a fi castigatorul concursului <Vrei sa fii milionar?> Cum poti ajunge, in viziunea ta, castigatorul “Vrei sa fii milionar?”

Ar fi bine sa fii bine pregatit, in primul rand. Probabil ca este si o chestiune de noroc, dar nu am dat peste o astfel de situatie, ci am intalnit doar concurenti bine pregatiti si carora nu le-a fost teama de munca, intr-un fel sau altul. Asta inseamna ca nu s-au intimidat in fata a ceea ce se numeste cultura generala. Cei mai multi oameni refuza cultura de orice fel pentru ca ii intimideaza. De fapt, cultura este singura modalitate de a fi liber. Poti sa te refugiezi in orice, in fizica, geografie, chimie, geologie, muzica, istorie, in ce vrei … .  Asa, daca nu vrei sa te refugiezi in nimic si vrei sa “treci” pe Facebook, chiar nu vrei sa fii milionar. Oamenii care au venit si pe care eu i-am cunoscut pana acum erau bine pregatiti. Au venit foarte multe femei, mai multe decat ma asteptam eu sa se incrie. Femeile mi se par un pic mai prudente, mai asezate, mai calculate, “cantaresc” mai mult; barbatii sunt mai “speriosi”, exact ca in viata reala. Vezi cum reactioneaza barbatul si femeia la spital sau cum reactioneaza barbatul care are guturai si femeia care are aceeasi boala! Exact asa este la “Vrei sa fii milionar?”.

“Vrei sa fii milionar?”, prezentata de Teo Trandafir, incepe in aceasta seara, de la 22:30.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending