Connect with us

INTERVIU

Ce parere are Andreea Esca despre Știrile PRO TV! Interviu Exclusiv!

Published

on

 
Prev1 of 2

Andreea Esca este cea mai longevivă prezentatoare de știri din peisajul media autohton, este realizator-prezentator în cadrul Știrilor PRO TV, director editorial al revistei „ALIST” și unul din cei mai apreciați oameni de televiziune din România.

Frumoasa prezentatoare a urmat programe de pregătire profesională în cadrul Centrului pentru Jurnalism Independent, la Praga, CNN Atlanta, SUA și Atena, Grecia. Munca de jurnalist presupune foarte  multă muncă și cercetare de teren, dar și verificarea corectitudinii informațiilor, lucru pe care ”Știrea României” îl subliniază în  a doua parte a interviului acordat în exclusivitate, pentru RADAR DE MEDIA.

 

Vartan Arachelian, Marilena Rotaru, Adrian Sârbu sunt doar câteva nume care au avut încredere în jurnalistul Andreea Esca. Mai multe detalii despre importanța rețelelor de socializare, dar și despre valoarea școlii PRO TV, aflați în rândurile de mai jos.

 

Care este părerea ta vizavi de presa online?

Presa online este un setup normal care trebuia să vină în felul în care se organizează și se reorganizează media. Cred că are, ca și alt tip de presă, avantaje și dezavantaje.

Consider că avantajul foarte mare al presei este atunci când are jurnaliști buni și informații corecte, verificate din trei surse, independente, așa cum am învățat la școală, în care oamenii sunt respectați, lucrurile nu sunt reinterpretate și nu sunt scoase din context și, în care jurnalistul îl respectă pe cel intervievat și intervievatul pe jurnalist.

Cred că online-ul are avantajul de a fi mult mai rapid, spre deosebire de presa scrisă unde trebuie să aștepți să apară printul, sau chiar de televiziune, unde ai nevoie să montezi niște imagini.

Bineînțeles, vorbim și de alte investiții. Investiția în online este mult mai mică față de investiția în alt tip de media. Pe de altă parte, și veniturile sunt deocamdată mult mai mici decât în alt tip de media.

Cred că la baza oricărui tip de media, dacă ea vrea să fie o media de valoare, se prezintă valoarea jurnaliștilor care lucrează acolo, și jurnalismul, cred că, indiferent de unde îl faci, trebuie să se facă la fel de bine.

În presa online există această presiune a oamenilor care te accesează, există această nebunie și viteză în care foarte mulți nu mai reușesc să dea un produs de calitate.

Desigur, dacă ai niște ore la dispoziție, reușești să închegi un material poate mult mai bine, mult mai valoros din punct de vedere calitativ, dar eu nu cred că este o regulă. Cred că sunt materiale online foarte bune calitativ.

Cred că e alegerea jurnalistului dacă vrea să facă un material bun sau prost, indiferent că-l dă la online sau la offline. Depinde cât de mult te respecți tu pe tine.

 

Rețelele sociale au jucat un rol hotărâtor în mediatizarea fenomenului ”Primăvara arabă”. La noi a existat un subiect de amploare care a coborât din online în offline?

Nu știu dacă putem vorbi de un subiect anume. Cred că rețelele de socializare își au rostul lor. Toate vin cu plusuri și cu minusuri. Cred că e în regulă pentru că poți să comunici mult mai ușor o mulțime de lucruri valoroase și să obții un feedback rapid și adevărat.

Foarte mulți oameni nu au curaj și atunci pentru ei este așa, un fel de struț care își bagă capul  în nisip, și le convine să vorbească acolo pentru că nu îi vede nimeni și spun, poate de multe ori exact ceea ce trăiesc.

Dezavantajul este că sunt și foarte mulți oameni care scriu o mulțime de mizerii și de frustrări personale, care n-au nicio legătură cu subiectul. Lipsa de asumare aduce și bune și rele.

Așa cum un model bun de pe online poate să fie bun pentru că poate aduna oamenii pentru o cauză bună, așa pot fi și tot felul de nebuni care pot să adune oameni la fel ca ei pentru niște lucruri negative.

 

Ești foarte activă pe facebook. Cât contează networking-ul?

Mi-am făcut destul de târziu cont pe facebook. Credeam că nu o să am timp să mă ocup și sunt destul de perfecționistă și de serioasă. Când fac ceva, nu-mi place să dau rateuri și atunci mă gândeam că dacă nu sunt în stare să fac ca lumea, nu are sens să o fac. Atunci când m-am apucat, am zis că vreau să o fac așa cum trebuie.

Asta nu înseamnă că mi-am programat ca în fiecare zi să pun ceva pe facebook. Și acum sunt unele lucruri care mă deranjează, dar consider că nu trebuie luate neapărat în seamă.

 

Te gândești înainte de a pune o poză pe facebook?

Da, mă mai gândesc, dar nu vreau să-mi trăiesc viața în funcție de tot felul de oameni care se hrănesc făcând rău gratuit altora. Fiecare pe limba lui piere. Chiar cred că există așa ceva.

 

Ai spus că e foarte important ca și alții să aibă încredere în tine. Cine a avut încredere în jurnalistul Andreea Esca?

Cel mai important este ca de la bun început, părinții să aibă încredere. Cred că de mic pornește încrederea în tine. Se întâmplă și mai târziu, dar mult mai greu. Un copil care pleacă cu multă încredere în el va reuși să depășească etapele în viață mult mai ușor.

Ca jurnalist, cred că a avut încredere în mine Vartan Arachelian, un om extraordinar de apreciat de mine și de foarte mulți alții; Marilena Rotaru, care este un om de televiziune extrem de valoros, un om de cultură, în general, extrem de valoros.

A avut încredere Adrian Sârbu, care a hotărât să mă ia de la SOTI să facem PRO TV-ul. Sper să nu-i fi dezamăgit, și să fie și ei într-un fel mândri că au avut mână bună.

Pentru mine, este foarte important că au încredere în mine colegii mei alături de care lucrez în fiecare zi.

Alea sunt momente esențiale care te pun oarecum pe o rută, dar pe urmă, lucrez zi de zi cu niște oameni pe care mă bazez și pe care îi apreciez foarte mult.

Speranța este ca și ei să aibă aceeași încredere în mine și apreciere pentru că numai așa poți să lucrezi în media.

 

Ai realizat de-a lungul anilor diverse materiale. Care rămâne totuși, materialul tău de suflet?

Of, nu știu să zic care rămâne materialul meu de suflet. Am lucrat foarte mult la un documentar despre sistemul educațional din Statele Unite, rețeaua publică și privată.

Am făcut un documentar pe care l-am dat noi la începutul PRO TV-ului, și mi-a rămas în suflet, pentru că eram și foarte tânără și am muncit și foarte mult la el.

Am stat, cred, aproape o lună în America ca să-l fac. Am văzut 1000 de școli, au fost milioane de ore de vizionare, mulți copii, am făcut și multe interviuri, și mi-a plăcut foarte mult.

A mai fost o perioadă a intrării țării noastre în Uniunea Europeană,  și tot așa am avut o serie de reportaje de peste tot și corespondenți plecați și multe materiale făcute. A fost o perioadă foarte încărcată pentru noi, dar care mi-a rămas la suflet.

Lucrurile pe care le faci cu greutate și cu sudoare ca să zic așa, pe alea le ții minte. Alea pe care le faci ușor și totul iese ok de la început, alea îți ies cel mai ușor din minte.

 

Cum vezi situația actuală de la PRO TV?

Mie mi se pare că e o falsă problemă, mi se pare totul foarte exagerat. Din punctul meu de vedere, în cazul departamentului de știri n-am simțit nicio modificare, suntem aceeași oameni care fac aceleași lucruri de 20 de ani.

 

Crezi că migrarea vedetelor către postul concurent va defavoriza cumva stația?

Nu cred. Multe dintre aceste nume sunt găsite și formate de PRO TV, pentru a deveni adevărate vedete de televiziune.

Facem asta și în continuare, cu alți oameni. Deci, nu cred că va fi o problemă. Oricum, PRO TV, a fost întotdeauna o fabrică de vedete, peste gardul căreia s-a uitat mereu cu jind concurența.

Iar faptul că acum unii se laudă cu vedetele create de PRO TV este măgulitor pentru noi, și este recunoașterea clară a valorii pe care o are școala PRO.

Prev1 of 2

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

INTERVIU

INTERVIURI VIDEO EXCLUSIVE: Palatul Noblesse Life Style

Published

on

 

Radar de Media va prezinta o serie de interviuri cu  participantii la evenimentul organizat de Palatul Noblesse Life Style.

Multumiri echipei RADAR DE MEDIA, Mihai Mitrea, Director Video. 

 

Daca doriti sa va luam un interviu va rog sa ne contactati pe mail: contact@radardemedia.ro, treceti la subiect – interviu.

 

Multumiri echipe RADAR DE MEDIA:

Reporter: CODRUT MOLDOVAN

Director de productie: MIHAI MITREA

Director de vanzari: MIHAELA BUTOI

REDACTOR-SEF: DORIN HUNTAI 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIU VIDEO EXCLUSIV: Fenomenul André, premiat in cadrul unuia dintre cele mai asteptate concerte ale verii

Published

on

 

Marti seara, André a sustinut primul show oficial la doar cateva zile de la momentul relansarii. Trupa fenomen a urcat pe scena Arenelor Romane si a cantat cele mai iubite hituri ale anilor 2000 in fata a mii de oameni. Spectacolul a fost incheiat cu o surpriza din partea Cat Music, label care a fost alaturi de trupa inca din anul 1998 – cele doua André au primit trofeul pentru Reginele Muzicii Dance. 

Andreea Balan si Andreea Antonescu au cantat o parte dintre hiturile generatiei André: „Prima iubire”, „Libera la mare”, „Mosule”, „Flori de tei”, intr-un show plin de energie, coregrafii actuale, dar si miscari de dans ce aduc aminte de anii 2000.

Trupa s-a infiintat in 1998, iar un an mai tarziu a lansat single-ul “Libera la mare” si odata cu el a creat o explozie in muzica, moda, dar si in atitudinea unei intregi generatii – generatia André. Fenomenul André inseamna nu mai putin de sase albume lansate, 1.500.000 de de unitati vandute, patru discuri de platina, un disc de aur, sute de concerte, fan-cluburi in fiecare oras din Romania, dar si milioane de admiratori in strainatate.

 

In anul 2001, André este desemnata “Cea mai buna trupa pentru adolescenti”, iar cele doua fete sunt numite „Reginele muzicii dance”. Dupa super hitul „Libera la mare”, urmeaza „Noapte de vis”, „Lasa-ma papa la mare”, „Prima iubire”, „Am sa imi fac de cap”, „Flori de tei”, „Fac ce vreau”, „Prima iubire” si multe alte piese de succes care au devenit imnuri.

 

Multumiri echipe RADAR DE MEDIA:

Reporter: CODRUT MOLDOVAN

Director de productie: MIHAI MITREA

Director de vanzari: MIHAELA BUTOI

REDACTOR-SEF: DORIN HUNTAI 

 

Daca doriti sa va luam un interviu va rog sa ne contactati pe mail: contact@radardemedia.ro, treceti la subiect – interviu.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

DAN NEGRU, explica cum reuseste de ani de zile sa obtina cele mai marti audiente tv din Romania! INTERVIU EXCLUSIV

Unul dintre cei mai experimentaţi oameni de televiziune din România, Dan Negru cel care de 16 ani aduce telespectatorilor programul Revelionul Starurilor la Antena 1 a stat de vorbă în ultimele zile ale lui 2016 cu RADAR DE MEDIA.

Published

on

Foto Credit: ANTENA 1
 
Prev1 of 2

INTERVIU EXCLUSIV, DAN NEGRU, despre Revelionul Starurilor şi producţiile sale de la Antena 1: “Știu și haterii care spun că acu’ e ușor, pentru că Pro-ul nu mai are un program puternic de Revelion”

 

Unul dintre cei mai experimentaţi oameni de televiziune din România, Dan Negru cel care de 16 ani aduce telespectatorilor programul Revelionul Starurilor la Antena 1 a stat de vorbă în ultimele zile ale lui 2016 cu RADAR DE MEDIA. În interviul acordat, Dan Negru a vorbit despre show-urile consacrate, în care el este gazda, Next Star şi Te pui Blondele, dar şi despre marea producţie dintre ani, care va fi difuzată la Antena 1.

 

Dragi cititori, vă invităm să citiţi interviul acordat în exclusivitate publicaţiei noastre de către Dan Negru, cel care noi îl numim şi un analist media desăvârşit!

 

 

S-a terminat un alt sezon Next Star. Cum a fost anul acesta? Schimbarea juriului a adus avantaje?

 

 Când am început NexT Star”, nimeni nu-i dădea nicio șansă! Un show cu copii, în prime-time, părea aiureală. Nimeni n-o făcea! Am început în primele sezoane cu poveștile copiilor talentați, apoi am început să punem accentul doar pe talent, fără povești, și am reconstruit juriul, adică am căutat diferite variante ca să punem lumina pe copii. Culmea, singurul show de prime-time cu copii l-am prezentat tot eu, prin 2002, acu’ 14 ani. Se numea “Echipa Fantastică”, era a lui Titus Munteanu și căuta copii talentați prin orfelinatele din România. Iaca o idee de reluat, ha,ha. Oricum, Next Star” nu a fost “pomul lăudat” la începuturi. E un format românesc 100%. 

 

În ceea ce priveşte audienţele înregistrat de Next Star – ce ne poţi spune? Au fost ediţii care au fost lider de audienţă, iar altele cifre mai modeste. Care ar fi motivul fluctuaţiei de telespectatori?

 

A depins de concurență, asta e valabil pentru orice show tv. Piața tv din România însă e atipică din punctul ăsta de vedere, pentru că de luni până joi în competiție sunt trei televiziuni, Pro, Antena și Kanal D, aceasta din urmă cu telenovelele turcești, în vreme ce în weekend, Kanal D nu există în audiențe și rămân doar doi competitori, Pro și Antena. Joia, ziua de Next Star” e cu atât mai complicată, cu cât Pro a avut Steaua în Europa League tot sezonul de toamnă, la pachet cu “Las Fierbinți”, un produs tv puternic, probabil cel mai puternic produs de umor de pe piața tv de la noi. Deci concurența a adus fluctuația. La pachet, netam-nesam, a intrat și Digi, care a avut Steaua-Dinamo, tot joia.. așa, ca exemplu.

 

La anul va fi un nou sezon Next Star?

Da, revenim din februarie. 

 

DAN NEGRU, NEXT STAR

DAN NEGRU, NEXT STAR

 

Acum pe sfârşit de an toată lumea aşteaptă noapte dintre ani să urmărească la Antena 1 celebrul Revelion al Starurilor. Cum va fi în acest an? Ne poţi dezvălui câteva detalii?

 

Sunt 17 ani de când prezint Revelionul la Antena 1. Eu nu cred că longevitatea e o performanță, cred că poziția de lider în acești 17 ani e performanța. Întâlnesc mulți oameni mirați că am rezistat 17 ani să prezint Revelioane. Suntem încă o piață imatură de televiziune care-și caută identitatea. În lumea civilizată, longevitatea în televiziune nu e o mirare. La noi, adeseori, neputința producătorilor sau eșecul lor sunt puse în cârca vedetei și, atunci, vedeta e prima sacrificată. Lumea tv de la noi e ticsită de astfel de exemple. E ca în fotbal, schimbi antrenorul care nu are o tactică bună, nu schimbi jucătorul. La noi se schimbă jucătorul și așa identitatea televiziunii se pierde, pentru că vezi mereu alți “jucători”.  De asta longevitatea a ajuns să ne mire! 

 

Ce aşteptări ai cu ediţia din acest an a Revelionului?

 

Sper să fie un succes ca ultimele 16. Știu și haterii care spun că acu’ e ușor, pentru că Pro-ul nu mai are un program puternic de Revelion. Totuși, vreo 15 ani, Pro a avut super-programe de Revelion și tot eu le făceam și pe atunci pe astea de la Antenă. Așa, ca un secret, un competitor periculos de revelioane nu era Pro, ci TVR. E trist că Televiziunea Română a abdicat de la programele care au consacrat-o, cele de divertisment. E hilar să te lauzi cu Alexandru Bocăneț, dar tu să nu mai ai divertismesnt pe stație. Revelioanele TVR, în vremurile bune, erau un pericol. Îmi amintesc că cel mai greu Revelion a fost unul în care TVR a adunat o mulțime de vedete într-un platou gigant și PRO i-a adus pe Vacanța Mare, regii tv în anii ăia! Atunci a fost cel mai greu an, dar l-am câștigat! La noi au fost Traian Băsescu, Mihaela Rădulescu, Florin Piersic.

 

DAN NEGRU, REVELIONUL STARURILOR

DAN NEGRU, REVELIONUL STARURILOR

 

Am văzut că eşti activ pe Facebook, însă nu postezi lucruri din viaţa ta personală. Cum poţi rezuma activitatea ta din Social Media.

 

Nu vreau să-mi arat familia la tv, copiii, cățelul, casa. E opțiunea mea, cred că e mai civilizat pentru noi, ca familie, să fie așa. Știu că sunt împotriva curentului, dar e o opțiune. Uneori, din an în Paște, postez poze cu copiii sau cu ciobănescul meu mioritic. Pozele alea adună mii de like-uri, pe când, atunci când postez lucruri interesante, inedite, când dau audiențe tv de prin Statele Unite sau Europa, nimeni nu e curios. Asta spune multe și despre FB. Dar prefer discreția și pe FB. O fac și în rest. Refuz orice altă apariție TV, în afara show-urilor mele. Nu mă duc niciodată la nicio emisiune și nu calc pe la petreceri mondene. N-am nicio ancoră în lumea mondenă. Când am venit în București, acu’ vreo 17 ani, un director tv mi-a spus că n-o să pot face performanță dacă nu încep să socializez cu vedetele, cu lumea mondenă. Iaca, n-am făcut-o și, totuși, am reușit. 

 

Mulţi romani nu ştiu că tu prezenţi de câţiva ani buni şi în Republica Moldova un show tv care este lider de audienţă! Cum este acolo ?

 

Fac “Deal or nor deal” în Republica Moldova, un format Endemol care se difuzează sâmbătă seara. L-am început în 2010. E mai greu să faci televiziune în Moldova, pentru că publicul e vorbitor de două limbi, rusa și româna, și poate să aleagă între televiziunile rusești, românești sau moldovenești. Și rușii fac televiziune la nivel de America, cu bugete și formate mult peste tot ce se face în Europa. “Da sau Nu”, show-ul meu din Moldova, e lider detașat de piață sâmbătă seara la Prime TV. 

 

DAN NEGRU, REPUBLICA MOLDOVA, (DA SAU NU - PRIME TV)

DAN NEGRU, REPUBLICA MOLDOVA, (DA SAU NU – PRIME TV)

 

Game show-ul Te pui cu Blondele va reveni de la anul?

 

Da! L-am început în 2008 și a fost singurul quizz care a rezistat în prime-time. Suntem singura țară europeană fără quizz la televizor. “Blondele” au rezistat, dar mi-a luat ceva vreme până să-i conving pe unii ca Ilie Năstase sau Florin Piersic că show-ul e despre cultură generală și că pot să vină liniștiți ca invitați. Ideea de blonde sperie o parte din public, dar atrage o alta. Cel mai greu e să-i găsești echilibrul. 

 

TE PUI CU BLONDELE, ANTENA 1

TE PUI CU BLONDELE, ANTENA 1

 

Făcând o retrospective acum la sfârşit de ani, cum a fost piaţa de divertisment în 2016? S-a mai îmbunătăţit? În condiţiile în care au fost multe emisiuni/formate noi în grilele de programe, o previziune a breslei pentru 2017?

 

Suntem dependenți de piața internațională tv, nu avem forța italienilor sau a spaniolilor să construim televiziune, noi o cumpărăm. Totuși, și așa, suntem defazați. De exemplu, piața de divertisment mondială se întoarce la formatele vechi, la Varietățile clasice, fără vreo miză anume. Va trece ceva timp până le vom prinde și noi. E greu să faci previziuni, chiar și pe piața mondială de divertisment, e greu și pentru ei. Marile formate s-au cam stins, o să vină o perioadă de acalmie… Nimeni nu te lua în seamă dacă spuneai acu’ câțiva ani că breasla bucătarilor va conta în tv. Sunt etape, mode. Am învățat de la Paolo Bonolis, un mare moderator italian, că e bine ca un moderator să nu fie la modă, să fie clasic, asta e șansa lui, să fie longeviv și nu trecător. Eu am prins Revelioane și cu Dan Spataru, dar și cu Alex Velea. Mi-am păstrat poziția de moderator. Încerc să fiu moderatorul clasic, nu cel la modă. 

 

Ce face Dan Negru în 2017? Proiecte noi? Idei noi? Schimbări?

 

Probabil că da. Mi-e greu să spun de pe acu’ ,dar sunt deja mulți ani de când construiesc aceleași formate. E adevărat, ele funcționează și e o prostie să sari din trenul care merge. Lazarov, îl pomenesc adeseori, mă sfătuia întodeauna să nu fiu prizonierul unui singur tip de format tv, așa că le-am încercat pe toate, de la game-show-uri (Ciao Darwin”, „Academia Vedetelor”) la emoție (“O seară de vis”), de la quizz (“Te pui cu blondele?”) la adventure-reality-show („Șerifi de România”). 

 

Continuarea pe urmatoarea pagina!

Prev1 of 2

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: