Connect with us

INTERVIU

Ce parere are Andreea Esca despre Știrile PRO TV! Interviu Exclusiv!

Avatar

Published

on

Andreea Esca este cea mai longevivă prezentatoare de știri din peisajul media autohton, este realizator-prezentator în cadrul Știrilor PRO TV, director editorial al revistei „ALIST” și unul din cei mai apreciați oameni de televiziune din România.

Frumoasa prezentatoare a urmat programe de pregătire profesională în cadrul Centrului pentru Jurnalism Independent, la Praga, CNN Atlanta, SUA și Atena, Grecia. Munca de jurnalist presupune foarte  multă muncă și cercetare de teren, dar și verificarea corectitudinii informațiilor, lucru pe care ”Știrea României” îl subliniază în  a doua parte a interviului acordat în exclusivitate, pentru RADAR DE MEDIA.

 

Vartan Arachelian, Marilena Rotaru, Adrian Sârbu sunt doar câteva nume care au avut încredere în jurnalistul Andreea Esca. Mai multe detalii despre importanța rețelelor de socializare, dar și despre valoarea școlii PRO TV, aflați în rândurile de mai jos.

 

Care este părerea ta vizavi de presa online?

Presa online este un setup normal care trebuia să vină în felul în care se organizează și se reorganizează media. Cred că are, ca și alt tip de presă, avantaje și dezavantaje.

Consider că avantajul foarte mare al presei este atunci când are jurnaliști buni și informații corecte, verificate din trei surse, independente, așa cum am învățat la școală, în care oamenii sunt respectați, lucrurile nu sunt reinterpretate și nu sunt scoase din context și, în care jurnalistul îl respectă pe cel intervievat și intervievatul pe jurnalist.

Cred că online-ul are avantajul de a fi mult mai rapid, spre deosebire de presa scrisă unde trebuie să aștepți să apară printul, sau chiar de televiziune, unde ai nevoie să montezi niște imagini.

Bineînțeles, vorbim și de alte investiții. Investiția în online este mult mai mică față de investiția în alt tip de media. Pe de altă parte, și veniturile sunt deocamdată mult mai mici decât în alt tip de media.

Cred că la baza oricărui tip de media, dacă ea vrea să fie o media de valoare, se prezintă valoarea jurnaliștilor care lucrează acolo, și jurnalismul, cred că, indiferent de unde îl faci, trebuie să se facă la fel de bine.

În presa online există această presiune a oamenilor care te accesează, există această nebunie și viteză în care foarte mulți nu mai reușesc să dea un produs de calitate.

Desigur, dacă ai niște ore la dispoziție, reușești să închegi un material poate mult mai bine, mult mai valoros din punct de vedere calitativ, dar eu nu cred că este o regulă. Cred că sunt materiale online foarte bune calitativ.

Cred că e alegerea jurnalistului dacă vrea să facă un material bun sau prost, indiferent că-l dă la online sau la offline. Depinde cât de mult te respecți tu pe tine.

 

Rețelele sociale au jucat un rol hotărâtor în mediatizarea fenomenului ”Primăvara arabă”. La noi a existat un subiect de amploare care a coborât din online în offline?

Nu știu dacă putem vorbi de un subiect anume. Cred că rețelele de socializare își au rostul lor. Toate vin cu plusuri și cu minusuri. Cred că e în regulă pentru că poți să comunici mult mai ușor o mulțime de lucruri valoroase și să obții un feedback rapid și adevărat.

Foarte mulți oameni nu au curaj și atunci pentru ei este așa, un fel de struț care își bagă capul  în nisip, și le convine să vorbească acolo pentru că nu îi vede nimeni și spun, poate de multe ori exact ceea ce trăiesc.

Dezavantajul este că sunt și foarte mulți oameni care scriu o mulțime de mizerii și de frustrări personale, care n-au nicio legătură cu subiectul. Lipsa de asumare aduce și bune și rele.

Așa cum un model bun de pe online poate să fie bun pentru că poate aduna oamenii pentru o cauză bună, așa pot fi și tot felul de nebuni care pot să adune oameni la fel ca ei pentru niște lucruri negative.

 

Ești foarte activă pe facebook. Cât contează networking-ul?

Mi-am făcut destul de târziu cont pe facebook. Credeam că nu o să am timp să mă ocup și sunt destul de perfecționistă și de serioasă. Când fac ceva, nu-mi place să dau rateuri și atunci mă gândeam că dacă nu sunt în stare să fac ca lumea, nu are sens să o fac. Atunci când m-am apucat, am zis că vreau să o fac așa cum trebuie.

Asta nu înseamnă că mi-am programat ca în fiecare zi să pun ceva pe facebook. Și acum sunt unele lucruri care mă deranjează, dar consider că nu trebuie luate neapărat în seamă.

 

Te gândești înainte de a pune o poză pe facebook?

Da, mă mai gândesc, dar nu vreau să-mi trăiesc viața în funcție de tot felul de oameni care se hrănesc făcând rău gratuit altora. Fiecare pe limba lui piere. Chiar cred că există așa ceva.

 

Ai spus că e foarte important ca și alții să aibă încredere în tine. Cine a avut încredere în jurnalistul Andreea Esca?

Cel mai important este ca de la bun început, părinții să aibă încredere. Cred că de mic pornește încrederea în tine. Se întâmplă și mai târziu, dar mult mai greu. Un copil care pleacă cu multă încredere în el va reuși să depășească etapele în viață mult mai ușor.

Ca jurnalist, cred că a avut încredere în mine Vartan Arachelian, un om extraordinar de apreciat de mine și de foarte mulți alții; Marilena Rotaru, care este un om de televiziune extrem de valoros, un om de cultură, în general, extrem de valoros.

A avut încredere Adrian Sârbu, care a hotărât să mă ia de la SOTI să facem PRO TV-ul. Sper să nu-i fi dezamăgit, și să fie și ei într-un fel mândri că au avut mână bună.

Pentru mine, este foarte important că au încredere în mine colegii mei alături de care lucrez în fiecare zi.

Alea sunt momente esențiale care te pun oarecum pe o rută, dar pe urmă, lucrez zi de zi cu niște oameni pe care mă bazez și pe care îi apreciez foarte mult.

Speranța este ca și ei să aibă aceeași încredere în mine și apreciere pentru că numai așa poți să lucrezi în media.

 

Ai realizat de-a lungul anilor diverse materiale. Care rămâne totuși, materialul tău de suflet?

Of, nu știu să zic care rămâne materialul meu de suflet. Am lucrat foarte mult la un documentar despre sistemul educațional din Statele Unite, rețeaua publică și privată.

Am făcut un documentar pe care l-am dat noi la începutul PRO TV-ului, și mi-a rămas în suflet, pentru că eram și foarte tânără și am muncit și foarte mult la el.

Am stat, cred, aproape o lună în America ca să-l fac. Am văzut 1000 de școli, au fost milioane de ore de vizionare, mulți copii, am făcut și multe interviuri, și mi-a plăcut foarte mult.

A mai fost o perioadă a intrării țării noastre în Uniunea Europeană,  și tot așa am avut o serie de reportaje de peste tot și corespondenți plecați și multe materiale făcute. A fost o perioadă foarte încărcată pentru noi, dar care mi-a rămas la suflet.

Lucrurile pe care le faci cu greutate și cu sudoare ca să zic așa, pe alea le ții minte. Alea pe care le faci ușor și totul iese ok de la început, alea îți ies cel mai ușor din minte.

 

Cum vezi situația actuală de la PRO TV?

Mie mi se pare că e o falsă problemă, mi se pare totul foarte exagerat. Din punctul meu de vedere, în cazul departamentului de știri n-am simțit nicio modificare, suntem aceeași oameni care fac aceleași lucruri de 20 de ani.

 

Crezi că migrarea vedetelor către postul concurent va defavoriza cumva stația?

Nu cred. Multe dintre aceste nume sunt găsite și formate de PRO TV, pentru a deveni adevărate vedete de televiziune.

Facem asta și în continuare, cu alți oameni. Deci, nu cred că va fi o problemă. Oricum, PRO TV, a fost întotdeauna o fabrică de vedete, peste gardul căreia s-a uitat mereu cu jind concurența.

Iar faptul că acum unii se laudă cu vedetele create de PRO TV este măgulitor pentru noi, și este recunoașterea clară a valorii pe care o are școala PRO.

Comentarii

Pagini: 1 2

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV: Alexandra Paucescu – „Doar o sotie de diplomat”

Avatar

Published

on

„Just a diplomatic spouse”/ „Doar o sotie de diplomat”, de Alexandra Paucescu, este o colecție inedită de crâmpeie din viața personala a autoarei, evenimente diplomatice, un jurnal bine documentat de călătorie prin țările prin care a calatorit aceasta, ca sotie a unui diplomat de cariera, dar și un ghid de etichetă și ierarhie diplomatică. Cartea prezintă detaliile de culise ale unei lumi profund ierarhice, fascinante,  dar care este, în general, necunoscută marelui public.

Am stat de vorba cu autoarea acestei carti pentru a afla cum se vede lumea prin ochii unei „Sotii de diplomat”.

Cum a luat naștere cartea?

Ideea cărții mi-a venit vorbind cu un prieten vechi, cu care nu mă mai vazusem de peste 20 de ani, de pe vremea liceului… Mi-am dat seama că percepția lumii despre viața noastră este în general mult romanțată și plină de clișee, nu întotdeauna conforme cu realitatea. Apoi am avut în minte zeci de conversații cu alte soții de diplomați, care trăiesc aceleași experiențe și pentru care viața este plină de provocări si trăiri puternice, care de cele mai multe ori nu se văd. Am simțit nevoia sa spun povestea mea și a lor totodată.

 

Ce e cel mai frumos în această experiență dar și cel mai dificil?

Trăind în acest univers diplomatic ai șansa să vezi lumea și să înțelegi culturi și oameni mult mai profund decât ai putea-o face într-o vacanță de exemplu, întâlnești personalități cu adevărat impresionante și trăiești experiențe care cu siguranță te marchează și te transformă.  Dar, odată cu fiecare nouă mutare, lași în urmă o parte din suflet, te rupi de tot și o iei din nou de la zero, ca într-o reeditare perpetuă a legendei meșterului Manole… Faptul că o dată la câțiva ani îți pui întreaga viață în câteva cutii și părăsești tot ce-ți era cunoscut și familiar  pune o presiune enormă atât pe tine cât și pe cei din jur. E un întreg carusel de trăiri pe care înveți doar în timp să îl gestionezi… Nu există rutină, dar nici continuitate, e practic un șir de episoade înlănțuite într-o viață.

 

Cum ati descrie experiența in cateva cuvinte?

Aș spune că viața tuturor e un amalgam de situații, unele fericite, altele mai puțin… Important este să înveți ceva din tot ce trăiești. Ultimii zece ani din viața mea au fost plini de lecții și experiențe inedite pentru mine. Am învățat regulile acestei lumi diplomatice, am devenit o observatoare mult mai atentă a ceea ce se întâmplă în jur, am deprins arta navigării line pe terenuri necunoscute, dacă pot spune așa. Dar cel mai important, cred eu, este că am invățat să nu compar oameni, locuri… să am răbdare, sa fiu optimistă și să iau ce e mai bun din fiecare moment trăit.

 

Cum e adaptarea la o noua cultura, alte mecanisme sociale?

Fiecare nouă mutare vine la pachet cu un șoc cultural, mai mare sau mai mic, în funcție, desigur, de destinație. Dar șocul există de fiecare dată și, probabil, doar experiența te face, în timp, sa îl resimți poate mai puțin. Oraș nou, oameni necunoscuți și poate nu întotdeauna deschiși la dialog, limbă necunoscută… Începutul e mereu greu, primele șase luni sunt cele mai dificile. Secretul este, cred eu, să fii deschisă la nou, mereu prietenoasă și dornică să cunoști oameni, să le înțelegi mentalitatea și sa încerci pe urmă o integrare și adaptare la valorile lor. Așa am procedat eu de fiecare dată, nu am refuzat nicio invitație la vreun eveniment diplomatic, tocmai pentru a cunoaște oameni noi și a putea astfel intra pe un făgaș social normal. La început nimeni nu te cunoaște și nu îți cunoaște nici valoarea sau calitățile. Trebuie să te afirmi de fiecare dată, să dovedești că meriți să fii implicată în diverse proiecte, pe care tot tu le descoperi cel mai adesea. Nimeni nu vine să te invite, tu trebuie să ai inițiativa, să vrei să fii mai mult decât un simplu partener decorativ de „călătorie”, nu „doar o soție de diplomat”…

 

De ce va este cel mai dor din Romania?

Când ești departe de România, dorul îmbracă multiple forme. Firesc, în primul rând mi-e dor de familie, de părinți. Apoi, de prieteni. Am realizat că oricât de multe și trainice ar fi prieteniile pe care le legi în anii când ești departe de țară, niciuna nu se compară cu cele vechi, din copilărie.  Sunt oameni cu care, deși acum mă văd poate o dată pe an, mă simt ca și cum nu ne-am fi despărțit nici măcar o zi… este acea legătură sufletească, mai presus de timp și distanțe, pe care, să fim sinceri, e destul de greu să o stabilești printre străini. Câteodată mi-e dor și de locuri, arome locale, poate și gusturi. Un exemplu banal… mi-e dor de covrigii cu mac, pe care nu i-am gasit nicăieri in lume.

 

Cum percep străinii România și pe români?

Aș zice că sunt două tipuri de reacție, atunci când interlocutorul află că sunt româncă. Uneori  observ o reticență sau, foarte rar, chiar o retragere deliberată din conversație, atitudine alimentată de șabloanele uneori nefavorabile, în care suntem încadrați. Dar de cele mai multe ori oamenii apreciază caracterul nostru tradițional prietenos, apreciază onestitatea si naturalețea interlocutorului. De multe ori mi se povestește cu drag despre excursii reușite in România, soldate cu amintiri frumoase, mi se cer detalii despre locuri ce ar trebui vizitate. E plăcut și onorant totodată să fii in postura de a-ți promova țara printre străini, de a fi un fel de ghid neoficial al locurilor unde te-ai născut. Au fost evenimente la care am purtat cu mândrie portul popular, altele la care am oferit posibilitatea degustării unor mâncăruri tradiționale românești. Sincer vorbind, cu o mâncare gustoasă ajungi sigur la sufletul invitaților.

 

Cartea „Just a diplomatic spouse” este disponibilă (exclusiv in limba engleza) in rețeaua Amazon, în varianta tradițională, pe hârtie, dar și e-book.

Comentarii

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIU by Marina Almășan: “Mass-media coronavirusului”, sub lupa lui DORIN HUNTAI, redactor-șef Radar de Media

Avatar

Published

on

Foto Credit: RADAR DE MEDIA

Urmăresc, de ani buni, site-ul radardemedia. Îl urmăresc cu interes și nu m-a dezamăgit niciodată, detasându-se din oceanul de publicații “pe hârtie” sau online prin profesionalism, acuratețe și calitate a informațiilor. Ca lucrător în media, este extrem de confortabil să găsești, adunate la un loc, informații despre colegii tăi de breaslă, despre “produsele” lor. Și nu can-can-uri și mizerii, ci informații pertinente. Pe Dorin Huntai, “căpetenia” site-ului, nu l-am cunoscut decât foarte târziu, după ce apăruserăm și noi, în repetate rânduri cu emisiunile noastre, în relatările radardemedia. Chiar și când ne-a criticat ( o dată, parcă) , nu am avut niciodată a-i reproșa nimic lui Dorin, pentru că a făcut-o colegial, decent și constructiv. 

Pentru că presa ultimelor luni a ținut pasul cu vremurile, adică ..s-a dat peste cap, nemaisemănând aproape deloc cu cea pe care o știam și pentru că am vrut să am o paralelă între “ce-a fost” și “ce este acum” în mass-media din România, unde anume puteam să apelez mai nimerit, dacă nu la cel care cu asta se ocupă , de ani buni : la Dorin Huntai! 

Marina Almășan : – Bună, Dorin! Site-ul tău are o popularitate de invidiat, puțini știu însă cine se ascunde în spatele lui. Ce-ar trebui să știe lumea despre tine?

Dorin Huntai : – Pe scurt, in anul 2009, am infiintat site-ul www.radardemedia, in timp ce eram student la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din Bucuresti. Initial am avut un blog in care scriam, in mod special despre ce vedeam la televizor, si am observat ca in scurt timp aveam mult trafic si comentarii de la cititori. Apoi acel blog s-a transformat in site-ul profesionist de stiri de media, Radar de Media, care in scurt timp a devenit o sursa credibila pe nișa de media. Vreau sa mentionez ca  am facut totul singur, doar din tutoriale si sfaturi de la specialisti. Succesul cel mai mare l-am avut in momentul in care am organizat prima editie a Galei Premiilor Radar de media 2012. La gala au venit vedete de talie mare sa-i ridice premiile. Printre care: Pavel Bartoș, Laura Cosoi, Dana Rogoz, Paula Seling, Alex Dima cu echipa emisiunii “România, te iubesc!”, Raluca Belciu, Razvan Popescu, Mihai Morar şi echipa emisiunii Neaţa cu Răzvan şi Dani (in conditiile in care multi dintre acestia nici nu ma cunosteau).

Marina Almășan : – Daaa, știu, ți-am admirat întotdeauna acest eveniment, organizat “ca la carte” . Și de la noi, de la TVR, sunt destule vedete care au fost premiate de tine! Chiar vroiam să te întreb, pentru că și eu intenționez să realizez o Gală a Românilor de 10, cum anume ai făcut clasamentul?

Dorin Huntai : – Castigatorii au fost alesi de publicul cititor,  cu vot la vedere pe site, unde peste 1 milion de cititorii si-au votat favoritii,  la toate cele 15 categorii participante.
In total am organizat opt editii Gala Radar de Media si au fost premiate majoritatea vedetelor mari, vreau sa amintesc pe cei care au fost desemnați castigatorii Marele Premiu al Galei (se acorda o singura data): Andreea Esca, Smiley, Andra, Mirela Vaida, Horia Brenciu, Loredana Groza. De asemena, fiecare vara am organizat evenimentul Summer Gala unde am anuntat finalistii pentru Gala din toamna. In total au fost peste 10 evenimente unde au participat peste 2000 de invitati. Anul trecut site-ul a aniversat 10 ani de existenta,  vedete si jurnalisti au fost prezenti la eveniment.

Marina Almășan : – Deci…încet-încet, ai ajuns o mică industrie! De fapt, ce ți-ai propus, inițial, prin această platformă online? …și ce ai reușit? 😁

Dorin Huntai : – Am reusit in scurt timp sa inchei colaborari si parteneriate cu cele mari televiziuni nationale, precum PRO TV, TVR, ANTENA 1, KANAL D, PRIMA TV, etc. Mi-am propus sa public zilnic topuri cu audientele tv, zilnice, lunare dar si anuale, grile de programe, modificari in program tv.. si am reusit cu brio. Am si o rubrica de Interviuri cu personalitati din zona media, dar si culturala, digital evenimente si multe altele pe care le puteti vedea pe site.

Marina Almășan : – Foarte tare! Și te asigur că ești citit cu mare “nesaț” de noi, “subiecții” tăi! Dorin, pentru că mi te imaginez ca pe o entitate cu 100 de ochi, care stau ațintiți asupra televiziunilor si publicațiilor din România 😁, am să te rog să încerci să “radiografiezi” ceea ce se întamplă în media de astăzi. Cum a transformat-o coronavirusul?

Dorin Huntai : – Sincer, este este trist ce se intâmplă, majoritatea statiilor si-au oprit filmarile (in special cele inregistrate, Next Star Antena, Bravo ai Stil Kanal D, Romanii au talent care avea preselectiile inregistrate au fost difuzate toate, Asia Express, Antena 1 inca se difuzeaza pentru ca reality show-ul a fost filmat toamna trecuta, in acelasi caz se afla si Survivior de la Kanal D,  plus o serie de seriale : Vlad Pro TV si Sacrificiul de la Antena (inca mai are cateva episode scurtate de difuzat. Bine ca s-a putut organiza Selectia Nationala Eurovision la TVR, dar din pacate show-ul de la Rotterdam a fost anulat. Un  lucru bun este că la anul ne va reprezenta tot tânăra Roxen. In schimb, multe filme artistice in prime time, reluari si stiri cat cuprinde, chiar editii speciale care intrerup programul pt Breaking News. La singurele emisiuni cu difuzare zilnica, “Neata” cu Razvan si Dani si “La Maruta”, invitatii comunica prin Skype.

Marina Almășan : – Care crezi că sunt plusurile și minusurile acestor schimbări? De fapt, se poate vorbi, oare,  de “plusuri”?

Dorin Huntai : – Plus a fost o explozie in audienta tv dar si trafic in online, insa de vreo saptamana toate sunt in scadere, intrucat lumea s-a panicat si evita in special stirile. In cazul site-ului meu,  avand stiri din zona de tv, pot spune ca ne-au afectat pe cei din breasla.

Marina Almășan : – Ai sesizat derapaje majore?

Dorin Huntai : – Da, destul de multe, in special pe Facebook, dar si pe diverse site-uri care nu au nicio creditibilitate, dar prefera sa joace murdar,  doar pentru trafic. Dar în special pe Facebook, unde toată lumea se filmeaza si povestește tot felul de aberatii,  care nu mai au oprire.

Marina Almășan : – Da, am sesizat și eu această isterie. Probabil că izolarea te împinge la “a ieși” din casă pe orice fereastră, inclusiv cea de pe Facebook!  Încearca, oare,  politicienii și vedetele să-si facă imagine și pe seama acestei tragedii planetare?

Dorin Huntai : – Da! Politicienii se lauda ca au facut, ca au adus echipamente, insa nu au fost distribuite peste tot, cred ca totul tine de “prietenii”. Cea mai mare gafa a fost atunci când seful satului  a participat la lansarea unei sectii de la Spitalul din Suceva, (cu ceva timp in urma) și i-a laudat pe manageri, etc si iata, Suceava, un oras resedinta de judet , este acum blocat/inchis.
Majoritatea vedetelor posteaza video-uri cu diverse activitati din casa, gatesc, se joaca cu copii, altii canta, citesc poezii, basme pentru copii. Spre exemplu Damian Draghici a oferit ,de ziua lui de nastere,  pe terasa blocului,  un recital la nai, iar oamenii de vis-a-vis l-au aplaudat minute în șir.

Marina Almășan : – Ei, aici se mai inspiră lumea și din ce vede pe la alții, afară! Povestea asta cu cântatul prin balcoane și de pe acoperișuri a început , dacă nu mă înșel, la Wuhan! Dar dacă tot ai adus vorba, spune-mi, ai avut curiozitatea să “tragi cu ochiul” și la cei din afară? Respectă mass-media lor același trend?

Dorin Huntai : – Am rude in Roma, Madrid, si zilnic imi spun ce se intampla acolo. Spre exemplu, televiziunea Nationala RAI difuzeaza doar stiri. Au fost intrerupt tot ce insemna divertisment… In Italia statul editeaza zilnic un ziar care se distribuie gratuit,  cu informatii 100% probate din surse oficiale.

Marina Almășan : – O informare corecta a populației mi se pare și mie esențială, în această perioadă.  Și chiar vreau să te întreb : oare  este  corectă această tendință  de inducere a panicii în populație, sau e mai constructiv să lansăm mesaje optimiste, care să ridice starea de spirit a populației? 

Dorin Huntai : – Da, cred ca e un lucru normal, pe care nu doar statul român il pune in aplicare; in toate tarile afectate,  autoritatile indeamna pe cat posibil ca populatia sa ramana in case. Cred ca ar trebui sa nu ne mai uitam tot timpul la tv, pentru ca panica intervine involuntar. Spre exemplu,  ma uit la Telejurnalul de la ora 8 si ziua, putin la Digi! La Pro TV, Antena,  am impresia ca insista cu prea multi invitati, medici, specialisti,  care nu spun alte lucruri noi. Mai mult ma intereseaza stirile economice.

Marina Almășan : – Astea ar trebui să ne intereseze pe toți, ca să fim cât de cât pregătiți pentru ceea ce ne va aștepta după pandemie. Dar tu,  personal, lăsând la o parte funcția pe care o ai, de ce fel de emisiuni ești atras?

Dorin Huntai : – Imi plac mai multe emisiuni, referitor la show-uri de divertisment : Vocea Romaniei, Romanii au Talent, Te cunosc de Undeva, Vulturii de noapte (Kanal D), si emisiunea ta Femei de 10 mi place, chiar in weekend am vazut o editie din reluare, dar si Drag de Romania mea.

Marina Almășan : – …Asta ai zis-o ca să-mi faci plăcere! 😁 Aș vrea să incheiem cu un mesaj pe care să îl adresezi jurnaliștilor din mass-media română.

Dorin Huntai : – In primul rand,  sunt multi jurnalisti care se ataca unul pe altul ; si pe vremea cand lucram ca  reporter de stiri la Realitatea TV, cei care lucrau la Pro sau Antena aveau “prioritate”. Ca in orice job, exista tensiuni, mai ales la stiri dar si la productiile mari! Am fost in public, la un show de diverisment, ca invitat din partea presei, si am stat in studiou vreo 10 ore! Sa speram sa treaca criza asta cat mai repede sa ne apucam serios de treabă!

Marina Almășan : – Dar n-am avut niciodată senzația că tu personal ai fi relaxat, măcar o clipă,  motoarele!  😁 Succes, Dorin! Și sănătate!

Comentarii

Continue Reading

INTERVIU

Interviu cu Aluziva: „De mică am fost pasionată de știri, presă și jurnalism”

Redactia Radar de Media

Published

on

Interviu realizat de Robert Muteș

Prima dată am auzit de ea la TV, în presă, dar chiar și pe YouTube, iar acum am ajuns să-i iau un interviu. Alina Greavu, cunoscută sub numele de Aluziva, era fata aia cu care ne petreceam timpul în fața televizorului urmărind jurnalele Digi24 Constanța prezentate de ea. Acum, e o mamă și-o soție nemaipomenită, gospodină de excepție și pricepută in toate.

Dacă ma pui în postura de a-i face o descriere Alinei aș spune că e carismatică, implicată, devotată și are un tact deosebit în a spune storytime-uri abonaților ei mai mult sau mai puțin fericite. Iată în rândurile de mai jos un interviu de suflet cu… Aluziva.

Îți urmărim intens videoclipurile, iar feeling-ul tău ne binedispune ziua! De unde îți culegi toată energia?

Aluziva: „Înainte de orice, mă bucur că munca mea e apreciată și că reușesc să-i bucur la rândul meu pe cei care mă urmăresc. Nu știu de unde am energia, dar este aproape zilnic la cote maxime și îmi place de mor să îmi pun singură obiective și să le ating. Cred că așa am fost mereu. Energia de content creator, însă, a venit inițial de la mine, ca apoi să mă alimentez de la abonații mei, prin mesajele și comentariile lor de apreciere și mai ales cele în care îmi spun că au învățat ceva urmărindu-mă în online, că i-am făcut să se simtă mai bine legat de chestiuni de zi cu zi, că mamele s-au mai relaxat cu privire la copiii lor sau că pur și simplu i-am făcut să râdă când aveau o zi proastă.”

Când erai mică ce îți doreai să te faci?

Aluziva: „De mică am fost pasionată de știri, presă și jurnalism, în general. După cum am zis și pe YouTube, prezentam știrile la oglindă și mă jucam de-a reporterii cu copiii în fața blocului. Deci visul meu era să fiu prezentatoare de știri sau cel puțin jurnalist. În schimb, mama râde și acum, că își aduce aminte de mine la patru-cinci ani, când m-a întrebat educatoarea ce mi-ar plăcea să fiu când o să fiu mare și am răspuns „tranzistor”. Eu, de fapt, voiam să zic translator. Jurnalist, translator și ghid turistic mai ziceam câteodată, toate fiind legate de comunicare, până la urmă.”

Ce materie de la școală era punctul tău forte?

Aluziva: „Limba română, engleză și franceză erau materiile mele preferate, respectiv la care aveam cele mai mari note din carnet. Eram mereu în topul clasei la materiile astea, dar mai ales la limba română, la care “aberam trei pagini”, cum spuneau colegii mei, și luam deseori 10. Mai luam și câte un 7 uneori, când n-aveam chef să învăț, dar asta se întâmpla foarte rar, pentru că îmi plăcea foarte mult și învățam de plăcere.”

Dacă ai avea șansa să schimbi ceva în trecut, ce ai schimba?

Aluziva: „Nimic. Dacă sunt într-un punct în care sunt fericită sau mulțumită de prezent, înseamnă că absolut fiecare decizie a vieții mele, bună sau proastă, m-a adus aici. Trecând în alt registru, eventual aș schimba frecvența cu care mergeam să o vizitez pe mamaie, pentru că am plecat devreme în viață, în drumul meu spre independență și fiind prea preocupată de facultate, carieră, job-uri și proiecte, nu știu când au trecut anii și acum nu mai e. Oriunde ar fi mamaie acum, în schimb, știu că știe că o iubesc și mă gândesc la ea aproape zilnic.”

Că tot am adus vorba de trecut – dacă ai mai avea ocazia să te întorci la Digi24, ai mai face-o și de ce?

Aluziva: „Absolut deloc. Digi24 a fost un capitol intens din viața mea, un fel de armată, dacă vrei, un proces de călire în care am crescut și învățat enorm de multe, dar care își are locul în trecut și atât. Sunt atât de multe alte lucruri pe care îmi doresc să le fac, personal și profesional, atâția oameni pe care mi-ar plăcea să îi întâlnesc sau cu care să lucrez, am atâtea visuri, idei de business sau de conținut, încât consider că ar fi o nebunie sau chiar o tâmpenie să mă întorc la Digi24. În plus, Alina de azi e foarte schimbată de Alina de acum șapte ani, iar pupitrul de știri nu mai este un target pentru mine; dar dacă ar fi să mă întorc în televiziune, pentru că acum încă mai am un an de stat acasă în concediul de creștere a copiilor, aș face-o pentru un vis vechi, respectiv să am un talk-show de divertisment, pentru că simt că am ce trebuie pentru așa ceva – însă cu siguranță că Digi24 nu ar fi locul potrivit pentru asta.”

Cum ar arăta pentru tine o vacanță ideala în care să-ți încarci bateriile cu adevărat?

Aluziva: „Oh, vacanță! Mă gândesc zilnic la asta. Aș vrea să stau două săptămâni într-o stațiune de vacanță la mare; o Thailanda, să zicem, că îmi doresc mult să văd cu ochii mei peisajele superbe, de le pun oamenii pe desktop. Mi-ar plăcea ca timp de două săptămâni să citesc zilnic, pentru că sufăr de lipsa timpului pentru lectură de când am copii, să închiriez cu soțul meu biciclete, să ne plimbăm peste tot, vizităm muzee și să mâncăm ciudățenii. Mi-aș încărca bateriile și mai bine dacă soțul meu ar fi puțin mai chill și dacă n-ar fi genul de turist care se trezește la 07:00 dimineața în vacanțe, ca să mă târască apoi la paișpe obiective turistice, în timp ce eu mă plâng că mă dor picioarele și el stă cu harta în mână și zice că mai avem de bifat două muzee. Râd și acum pentru că știu că va citi interviul și va zice „hai, mă, că nu e chiar așa”, dar pentru mine așa se simte; ca un training, nu ca o vacanță.”

Care a fost cel mai greu moment din carieră?

Aluziva: „Când lucram la revista PLAYBOY în facultate și ne-am trezit brusc, toți angajații, că micul trust a dat faliment, a vândut revista și s-a închis. Am trecut printr-o depresie atunci nu doar pentru că se încheia un capitol mișto din viața mea, ci pentru că atunci revista a fost preluată de trustul PRO, care a păstrat câțiva angajați, iar eu nu am trecut interviul. La vremea aia mă ocupam de social media, scriam articole pentru site și câteva rubrici pentru print, dar angajatorii din PRO au considerat că eram prea mică și aveau nevoie de oameni cu mai multă experiență. M-am dezechilibrat atunci, nu știam pe ce drum să mă duc, plus că am avut o perioadă în care plângeam zilnic de ciudă și furie că nu mi s-a dat șansa să demonstrez ce știu. M-am zbătut câteva luni așa, apoi m-am adunat și în jumătate de an m-am angajat la Digi24.”

Povestește-ne cea mai ciudată, dar și cea mai palpitantă peripeție neștiută de abonați din cadrul emisiunii „Sunt celebru, scoate-mă de aici!”

Aluziva: „Cele mai palpitante lucruri… cred că le-am spus deja în clipul de pe canalul meu de YouTube, în care am povestit experiența din Africa. Ceva palpitant pentru colegii mei, dar nu și pentru mine, a fost când m-am certat rău de tot cu o colegă, în mijlocul campusului de birouri. Ea era responsabilă cu întocmirea programului de transport, de microbuze care ne duceau la muncă și la hotel, dar și de cele cu care eu duceam concurenții la aeroport după ce ieșeau din emisiune. Câteva zile la rând mi-a trimis microbuzul pentru vedete foarte târziu, motiv pentru care a trebuit să mergem cu 200 km/h ca să ajungem la timp la aeroport. De fiecare dată i-am reply la mail și am rugat-o să trimită microbuzul cu o oră mai devreme, dar la fel de târziu îl trimitea. Într-una din zile, era să facem accident pe autostradă că ne grăbeam să ajungem la aeroport cu o vedetă, așa că atunci când m-am întors la birou eram spume de nervi și o căutam prin campus, că îmi venea să mor cu ea de gât. Atunci am făcut urât pe set, am spus că eu nu îmi risc viața pentru job, că nu vreau să mor în Africa, mai ales pentru un bilet de avion și că eu plec în România din mijlocul proiectului dacă mai face așa ceva. Am țipat la ea și i-am zis să îmi ia bilet de avion, pentru că, gata, eu plec în România. Următoarea zi, microbuzul a venit cu o oră mai devreme și m-am întors la ritmul meu cardiac normal. A fost intensă reacția mea, dar cât se poate de necesară. Chiar riscam să mor din cauza ei.”

Ce planuri ai pus la cale pentru 2020? Pregătești surprize pentru susținătorii tăi?

Aluziva: „Am multe planuri pentru 2020. Mă voi implica nițel în politică, pentru că vreau să schimb niște legi stupide, vreau să organizez niște campanii de strângeri de fonduri și donații la un nivel mai mare decât o fac acum și să fac mult conținut util pentru abonații mei – pe care îi apreciez enorm și cărora le mulțumesc pentru toată energia pe care mi-o transmit. Simt că 2020 e anul în care brandul personal ALUZIVA va bubui și spun asta fără niciun fel de aroganță sau nas pe sus, pentru că muncesc intens la treaba asta și de prea mult timp ca să nu iasă tot ce mi-am propus. Promit, în schimb, content mai des și mai bun decât până acum și lucrez mental la încă două materiale care au potențialul de a deveni virale. Sper să-mi iasă! #doamneajută #sănătatelatoatălumea”

Dacă ți-a plăcut acest interviu cu Aluziva, citește și despre „Principalele tendințe în comunicarea digitală la nivel global și aplicabilitatea lor pe piața locală”.

Foto: Instagram

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0