După două sezoane palpitante, DIVA aduce din 16 Martie 2023 sezonul cu numărul 3 al serialului Departure – Premisa unui dezastru. În fiecare seară de joi, de la ora 21:00, telespectatorii pot urmări continuarea acţiunii într-un nou cadru, pe mare. Însă până la premieră vă invităm să citiţi un interviu în exclusivitate cu actorul Kris Holden-Ried, despre rolul său – Dominic Hayes, dar şi multe alte noutăţi din culisele Departure.
Interviu realizat de Bianca Bujor (Editor Coordonator) pentru RADAR DE MEDIA.
Ce anume te-a atras la acest rol ? Te-ai implicat în dezvoltarea personajelor sau totul a rămas la aprecierea scenariştilor ?
Încă de la primul sezon am lucrat cu regizorul şi producătorul executiv TJ Scott. Suntem prieteni de câţiva ani, iar echipa formată împreună cu Christina Jennings este extraordinară. Fiind vorba de o mini-serie organizată în şase episoade, este bine structurată şi se pliază pe programe de lucru diferite. În plus, îmi place şi rolul pe care îl joc, Dominic, şi lumea în care acest personaj trăieşte. Ţin mult la toată echipa, iar acum, pentru sezonul al treilea din Departure, am început în forţă şi pare că nu au trecut opt luni de la ultimele filmări.
Cu această ocazie am călătorit în Newfoundland (Canada), unde totul este tare frumos. Natura şi tot acest mediu influenţează jocul actoricesc într-un mod pozitiv. M-am implicat în conturarea personajului meu, însă este un show destul de tehnic, unde se pune accent pe poveste, pe firul narativ. Am lucrat îndeaproape cu Archie pentru a dezvolta relaţia dintre personajele noastre.
Cu ce este diferit acest rol faţă de alte proiecte şi cum te-ai pregătit pentru acesta ?
Fiecare rol este diferit. Pot spune că acesta este mai procedural, în sensul că personajul meu face parte dintr-o echipă. Show-ul este despre a rezolva cazul sau a afla ce s-a întâmplat cu vaporul. Spre deosebire de alte seriale în care am jucat, unde s-a pus accent pe dramatism şi emoţie, aşa cum a fost, de exemplu, The Vikings sau alte producţii cu stiluri diferite, acesta este mult mai ancorat în realitate. De aceea folosim termenul procedural. Trebuie să ştii despre ce vorbeşti, să te documentezi şi să colaborezi cu scenariştii, să cunoşti povestea şi rolul. Personajul meu acţionează rapid şi este bine informat, nu se pune accent atât de mult pe latura emoţională. Deşi emoţia face parte din orice act artistic, aici domină acţiunea.

De-a lungul celor trei sezoane, ai observat schimbări în dinamica personajului pe care îl interpretezi ?
Cu siguranţă. Dom – personajul meu, trebuia să meargă în Irlanda pentru o cercetare, însă din cauza restricţiilor impuse de pandemie nu am putut filma acolo, aşa că a trebuit să schimbăm rapid scenariul. Trebuia să-l repunem în scenă, a fost o provocare pentru că planurile iniţiale s-au schimbat. Multe scene îl surprind de Dom vorbind la telefon, în cadre filmate la distanţă. Pe când în acest sezon, Dom este alături de Kendra încă de la începutul investigaţiei. La fel ca în primul sezon, am fost prezent pe platoul de filmare în fiecare zi. Un alt aspect care mi-a plăcut tare mult a fost locul în care am filmat – Newfoundland, o zonă cu deschidere spre mare. Dom a crescut într-un loc asemănător şi automat intervine o latură emoţională mai profundă. Cu această ocazie aflăm mai multe despre trecutul său. Cred că pentru Dom, acesta este cel mai bun sezon.
În timp, televiziunea a trecut printr-o serie de schimbări fenomenale. Cum este să lucrezi acum în acest mediu, comparativ cu perioada când ai debutat ?
În mod cert au fost multe schimbări. Este interesant faptul că dinamica de pe platoul de filmare a rămas totuşi familiară. Lucrezi cu regizorul, cu asistenţii regizorului, iar toată munca trebuie făcută într-o anumită ordine. Dar s-au schimbat multe în organizarea echipelor şi planificarea spectacolelor. Cred că în prezent se alocă mai multe fonduri, este mai mult interes, creativitate, libertate de exprimare şi integritate. Se pare că producţiile care au avut succes în ultimii 15 ani, au beneficiat de un buget consistent şi au fost scrise bine.
Mă consider norocos că am făcut parte dintr-un astfel de serial care a rămas emblematic – The Tudors. „Dinastia Tudorilor” şi Rome chiar au creat un precedent datorită bugetului investit în producţie şi s-a dovedit că publicul apreciază calitatea. Gusturile spectatorilor au devenit tot mai rafinate. Mai nou au apărut şi platformele de streaming şi oamenilor le pasă de show-urile care rulează aici. Acest lucru este extraordinar datorită accentului care se pune pe calitate. Desigur că serialul Departure nu face excepţie. Avem o echipă motivată şi implicată în dezvoltarea show-ului. Am filmat destul de repede, dar alături de TJ (producătorul executiv) şi o echipă atât de creativă, am fost capabili să creăm ceva aparte. Îmi place noua eră a televiziunii şi sunt încântat că pot fi parte din aceasta.

Eşti o fire sportivă şi este cunoscut faptul că ai practicat câteva sporturi. Te-a ajutat acest lucru în cariera de actor ?
Absolut, întotdeauna am considerat că merg bine împreună. Actoria este o performanţă. Uneori se spune că interpretarea scenică este similară, de exemplu, cu a face o piruetă. Dar în realitate a interpreta presupune a face ceva intens, unde este nevoie de multă concentrare. Şi despre asta este vorba şi în sport. Din acest punct de vedere, cred că cele două domenii, actoria şi sportul, au multe aspecte în comun. La această filmare am fost şi pe mare, camerele erau pornite, eu mă pregăteam să-mi pun echipamentul în timp ce comunicam cu ceilalţi actori.
Pentru anumite scene am făcut şi scufundări, camerele filmau în timp ce eu continuam să dialoghez. Este foarte palpitant, ca într-un eveniment sportiv. M-am apucat de actorie tot prin intermediul sportului. Am făcut alergări, înot, echitaţie, scrimă, iar ultimele două sunt sporturi cinematografice. Când aveam 21 de ani, am văzut un anunţ pentru un casting unde se căutau persoane cu astfel de abilităţi atletice. Aşa că pentru mine a fost o legătură directă. Am şi fost distribuit într-un film de epocă pentru copii unde mi-am folosit aceste aptitudini.
Care au fost cele mai interesante, dificile sau pline de provocări scene pe care le-aţi filmat pentru acest sezon, având în vedere că s-au desfăşurat în timpul pandemiei ?
Asta a fost fascinant la provincia Newfoundland, fiind o zonă cu ieşire spre mare, dar izolată unde pare că nu a ajuns pandemia. Nu era nevoie să purtăm masca datorită numărului foarte scăzut de cazuri. Părea că suntem într-o lume diferită, într-un alt timp. Dar şi asta a fost interesant la acest sezon, pentru că am filmat afară, pe mare, în bărci. Cameramanii şi echipamentele de filmat stăteau de asemenea pe nişte nave de pescuit, pe apă. Mediul acela, atmosfera, totul a fost perfect. Nu a trebuit să improvizăm ca într-un studio de înregistrări, cadrul a fost unul real. Am fost acolo, în mijlocul apei şi am interpretat un rol grozav într-un serial pe măsură. Acesta cred că a fost cel mai bun dar al acestui sezon.
Având în vedere povestea şi experienţa de a participa în cadrul proiectului Departure, preferi să călătoreşti cu avionul, trenul sau cu feribotul ?
Cu toate aceste mijloace de transport! Toate sunt foarte sigure pentru a călători şi nimeni nu trebuie să-şi facă griji în această privinţă (râde). Acesta este unul dintre lucrurile pe care le-am învăţat în timpul filmărilor. Datorită rolului de investigator pe care îl am în serial, m-am documentat cu privire la modalităţile de transport şi mi s-a confirmat cât de riguroase sunt protocoalele de siguranță pentru pasageri.
Din păcate se mai întâmplă şi accidente, iar povestea filmului se concentrează pe un astfel de incident. Dar în realitate, mijloacele de transport sunt sigure, protejate şi se pune mare accent pe prevenţie. Aşadar pot spune că acum sunt şi mai încrezător decât înainte să călătoresc. Am învăţat să am încredere în persoanele care ştiu să-şi facă treaba.