Connect with us
Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

             A colorat universul copilăriei cu rolul Mirabela din filmul cu acelaşi nume, munca şi talentul artistic i-au adus în 2004 o distincţie importantă Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler – iar acum revine pe micul ecran într-un rol puternic şi carismatic. Superba actriţă Medeea Marinescu face parte din distribuţia celui mai nou serial HBO, „Bani Negri (pentru zile albe)”, despre care ne-a vorbit în următorul interviu, cum la filmări a făcut echipă chiar cu băieţelul ei, dar şi despre importanţa teatrului şi a comunicării, mai ales în această perioadă.

 

Un interviu original realizat de Bianca Bujor pentru RADAR DE MEDIA.

 

1.Povestiţi-ne, vă rog, despre Evelina, personajul pe care îl interpretaţi în serialul HBO, „Bani negri (pentru zile albe)” şi ce rol are în poveste ?

Evelina Pricop este directoare de bancă. O femeie puternică și tenace, care se trezește în situația de a fi posibila victimă a unui jaf ce urmează să se întâmple. Înțelegând foarte repede situația hilar – absurdă în care se află, întrevede posibilitatea unei noi provocări. O femeie care aparent are totul în plan profesional, social și familial, Evelina intră în acest joc, văzând șansa unui neașteptat câștig.

 

2. Care este scena dvs. preferată din serial, care desigur o implică pe Evelina ?

Aș alege secvența în care este asaltată de doi dintre complicii ei, șeful barului Adi și șeful poliției, apoi de apariția neașteptată a procurorului, secvență în care își arată nu doar capacitatea de a conduce, dar și abilitatea de a disimula și influența ancheta aflată în desfășurare.

3. Cu ce este diferit acest rol faţă de altele din cariera dvs. ?

Evelina este o altă tipologie față de ce am jucat până acum. Un personaj rece, rațional, cu o anume rigiditate pe care o afișează în mod voit, cu o foarte mare stăpânire de sine și curajul unui gangster versat, deși e clar că e pentru prima oară pusă într-o astfel de situație.

 

4. Ce întâmplări interesante, inedite sau amuzante ne puteţi împărtăși din culise, de la filmările pentru serialul „Bani negri (pentru zile albe)” ?

În serial, Evelina este mama unui copil mic. Pentru ca scenele să capete veridicitate mai mare, s-a hotărât că ar fi bine el să fie chiar fiul meu cel mic, Filip (avea 3 ani atunci), pentru că era mult mai ușor să comunicăm. La una din scenele în care mă enervam, fiind la masă cu familia, mi-am permis să improvizez și să-mi revărs starea pe cel mic, obligându-l să mănânce. Reacția lui a fost pe măsură, m-a înfruntat, după care a început să plângă. S-a dat stop și a durat ceva timp să îi explic lui Filip că nu e obligat să mănânce dacă nu vrea și că totul fusese doar „un joc”.

5. Care sunt cele mai importante diferențe între a juca într-un serial pentru TV şi a interpreta un rol pe scenă, într-un spectacol de teatru ?

Sunt foarte multe diferențe. Teatrul se întâmplă aici și acum, într-o relație directă cu cel ce te privește, în timp ce filmul presupune mai mult relația ta cu obiectivul camerei de filmat, o atenție asupra detaliilor filigranate.

 

6. Dacă tot vorbim despre teatru, cum percepeţi dvs. impactul pandemiei asupra culturii şi a desfăşurării activităţilor culturale ? De pildă, poate mediul online să transmită emoţia din sala de spectacol ? În ce fel ?

Valoarea teatrului constă în emoția care se naște într-o relație directă între actori și spectatori. Așa ceva internetul nu poate suplini. Veți spune: bine, dar la film se poate. Da, pentru că filmul are o altă structură, o altă manieră de a spune povești. Și nici filmul nu poate înlocui teatrul.

Dar, revenind la internet, eu cred că el îți oferă informație, un tip de comunicare rapidă, un posibil divertisment și cam atât. Altfel ar fi simplu… când am vrea să mergem în vacanță, am intra pe internet, ne-am uita la niște fotografii cu insulele din Caraibe sau Munții Bucegi, spre exemplu, și ne-am simți odihniți și relaxați. La fel și cu relațiile interumane sau cu cititul, și exemplele pot continua. De aceea cred că trebuie să păstrăm o balanță justă între importanța internetului și celelalte forme de comunicare. Suntem închiși de luni bune în case și vom rămâne cel mai probabil până în vara viitoare. Îmi place să sper că teatrul nu va dispărea de pe fața pământului, ci dimpotrivă, oamenii vor simți nevoia să se întoarcă în sălile de teatru. Problema e că noi trebuie să rămânem antrenați (pentru că da, la fel ca în sport, avem nevoie de exercițiu și antrenament), să fim apți să ne întoarcem pe scenă cu aceeași încredere și bucurie cu care urcam pe scenă înaintea acestei pandemii.

7. Cum aţi trecut peste perioada izolării ?

Încă n-am trecut. Pentru că, deși e stare de alertă și nu de urgență, pentru noi actorii asta înseamnă tot izolare. E greu, nu e simplu deloc. Am zile mai bune, zile în care mă tem, zile în care mă întreb dacă are vreo importanţă profesia asta, e o perioadă în care îmi exersez răbdarea, dar mai ales speranța. Iar cel mai important sprijin este familia. Nu am timp să mă plictisesc și nu am voie să nu sper că totul va fi bine.

 

8. În ciuda incertitudinii pe care o trăim cu toţii, the show must go on. Ce alte proiecte aveţi în plan pentru perioada următoare, mai ales că ne apropiem de final de an ?

Sunt toate spectacolele (multe dintre ele vândute deja) puse în hold, „Străini în noapte” alături de Florin Piersic, „All Inclusive”, „Pânza de păianjen”, „Fă-mi loc”, „Dineu cu proști”, „UFO”, „Memoria apei”, „Magnolii de oțel”, „Două liniuțe”, „Intrigă” și un spectacol nou al Liei Bugnar pe care abia așteptăm să îl lansăm imediat ce se va putea.

9. Vă dorim mult succes în noul proiect şi în toate activităţile pe care le realizaţi şi v-aş ruga să le transmiteţi un gând cititorilor noştri şi desigur, fanilor dvs.

Le doresc să aibă grijă de sănătatea lor și a celor din jur și să nu își piardă speranța.

 

 

 

Comentarii

comments

Facebook

IN Trending