Connect with us

INTERVIU

Iulian Comănescu: Anumite tipuri de public continuă să consume anumite tipuri de gunoi

Published

on

 
Prev1 of 2

Analistul media Iulian Comănescu vorbește într-un interviu acordat în exclusivitate pentru RADAR DE MEDIA, despre dosarul de proxenetism al asistentelor tv, acuzațiile Elenei Udrea la adresa lui Oreste Teodorescu, dar și despre scandalul de prostituție în care este implicată Aura Poterașu, prezentatoare a Telejurnalului matinal.

 

Cum vedeți implicarea unor fete precum Daniela Crudu sau Mădălina Pamfilie, care apar la tv, în dosarul de proxenetism al asistentelor tv?

Nu e clar dacă și ce acuzații există la adresa lor, din ce-a apărut în presă. Poate fi vorba de proxenetism, prostituție sau simpla calitate de martor – de altfel acestea se pot stabili sau modifica după audieri. Așa că nu putem decât spune că audierea e în ton cu zvonuri care circulau pe piață de ceva vreme.

Separat de aspectele penale, există în România o filiație lungă a fetelor scandaloase, care pornește de la Floriana Jucan și istoria ei cu ambasadorul elvețian Jean-Pierre Vettovaglia, din anii ’90. Azi directoare de revistă, Floriana Jucan a însemnat apariția în plan public a unui gen de femeie care își crește cota dezvăluind relațiile ei cu bărbați celebri. Desigur că nu mă refer neapărat la tariful pentru servicii din clasa prostituție, lucrurile sunt mult mai complicate de atât. Dar după ea a mai existat o Laura Andreșan, care a scos la iveală înregistrări și date compromițătoare cu primarul Liviu Negoiță și diverși fotbaliști și multe altele. În principiu, expunerea prin scandal poate face un personaj de acest gen dezirabil pentru, iarăși, un anume gen de bărbați. Sumele care apar în transcrierile telefonice ale dosarului de la DNA sunt foarte mari. E greu de stabilit clar ce legătură au cu cota de celebritate, dar lucrurile se desfășoară conform zicerii lui Milan Kundera: „Femeile nu caută bărbați atrăgători. Caută bărbați care au avut femei frumoase.”

Astfel de personaje pot fi luate drept repere de către tineri. Cum comentați măsurile pe care CNA le-a luat până în prezent împotriva unor astfel de emisiuni?

Din câte știu, CNA nu a luat măsuri și nici nu avea de ce, până la proba contrarie. Mă indispune faptul că tot mai multă lume, inclusiv din intelighenția, cere de la Consiliul Audiovizualului tot felul de verdicte în materie de morală publică, limba română și altele. De aici și până la un Consiliu Media ca în Ungaria nu e o distanță foarte mare. Chiar a trecut atât de mult de când aveam Consiliul Culturii și Educației Socialiste?

Ce explicație găsiți pentru apariția în dosarul de proxenetism a unor oameni din media, precum Horia Ivanovici – directorul publicației Fanatik, Dan Bucura – jurnalist, drept beneficiari ai serviciilor fetelor, potrivit surselor evz.ro?

Din câte am înțeles, presa citează surse judiciare care afirmă că oamenii respectivi ar fi fost clienți. Am înțeles că au mai ieșit la iveală și niște asfaltatori, nu numai ziariști. Teoretic, poate, ziariștii ar trebui să aibă o viață personală mai morală decât asfaltatorii, în ideea că au o misiune publică. Dar despre ce vorbim? Presa arată mai prost decât restul societății de câțiva ani.

De ce promovează televiziunile excesiv astfel de fete?

E vorba de rețete simple, practicate la emisiunile de scandal, care sunt ieftine la propriu. În principiu, a arunca pe piață o saga semi-ficțională care se învârte în jurul unei astfel de fete – sau a unui tip ca Botezatu – aduce audiență fără prea mare bătaie de cap.

Cum ar putea fi curățată televiziunea de aceste pseudo-vedete?

Ciudat mi se pare că cel puțin unele din personajele de acest tip sunt plătite pentru prestația TV. Au apărut astfel de informații, desigur neconfirmate, despre Oana Zăvoranu. Există deja o meserie a invitatei care își pune lenjeria intimă pe masă, spune lucruri despre o relație cu un bărbat căsătorit și așa mai departe – lucrurile se pot prelungi cu zecile de episoade. Stupid în toată povestea asta e faptul că televiziunile cu pricina au, până la urmă, niște resurse care le-ar scoate din zona mizerabilă, dar în loc să le investească în creier și echipe, le cheltuiesc pe acest gen de invitat sau invitată. Invitata pleacă ulterior pe la alte televiziuni ca să-și exploateze notorietatea, e în poziția de a cere mai mult. La un moment dat, Botezatu avea emisiune la Antena 1 și debita la Kanal D, la concurență, enormități despre sex în trei cu propriul fiu. Habar n-am cât e totalul sumelor încasate de la televiziuni pentru acest gen de prestație a acestui gen de personaj, într-un an, dar dacă-mi permiteți cinismul, miile de euro vehiculate în dosarul de proxenetism sugerează că nici tarifele de TV nu sunt chiar mici. Cred că din toți banii ăștia ar putea ieși de niște formate autohtone curate și atrăgătoare.

Un alt jurnalist implicat în scandaluri de corupție este Oreste Teodorescu, despre care Elena Udrea spune că i-ar fi cerut bani. A devenit un trend reducerea la tăcere a jurnaliștilor cu ajutorul banilor?

Dacă e s-o credem pe Elena Udrea, ceea ce eu nu țin neapărat, Oreste Teodorescu n-a avut nicio treabă cu jurnalismul în întregul episod. A șterpelit niște date sau dosare compromițătoare din grupul Intact, pe care a încercat să i le vândă Elenei Udrea. Sigur, Oreste e chemat la tot felul de emisiuni, are acces și la documentele Intact, și la Elena Udrea. Dar hai să ne uităm puțin la CV-ul lui, e de jurnalist? Există acum un soi de comunicatori care apar la TV, mai ales în postura de invitați, și pescuiesc în ape tulburi. Care primesc documente și dispoziții dintr-un anumit loc, le difuzează într-un alt loc sau fac pur și simplu servicii de intermediar. După Mugur Ciuvică, și un Robert Turcescu s-a apucat brusc să producă „investigații”, cam în vremea în care își punea pe blog livretul acela suspect de colonel. Oamenii de acest fel vor mai „investiga” destulă vreme de acum încolo. E drept că asta înseamnă o mare parte din ceea ce apare în media, dar eu mă încăpățânez să nu numesc asta jurnalism.

Ce influență au aceste scandaluri asupra imaginii breslei?

Niciuna, fiindcă nu cred că mai există în momentul de față ceva ce am putea numi o breaslă jurnalistică. Suntem într-un peisaj post-atomic, în care anumite tipuri de public continuă să consume anumite tipuri de gunoi – cei de la Capatos, asistentele, iar cei de pe televiziunile de știri, „dezvăluiri” și „investigatori”. În rest, vor apărea și vor exista în continuare diferite nume și branduri media respectabile, dar cu adresare redusă, cum sunt în momentul de față Casa Jurnalistului sau, dinainte de criză, Dilema veche. Pentru un cotidian sau un site de știri serios, trebuie milioane de euro pe an, pentru o televiziune mare, zeci de milioane. Acești bani nu se găsesc, necondiționat, în piața de media din România.

Prev1 of 2

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

INTERVIU

INTERVIU: Eda Marcus, prezentatoarea Festivalului Cerbul de Aur: „Este momentul meu de maximă glorie!”

Published

on

 

În luna august, vedeta TVR își va aniversa ziua de naștere pe scena Festivalului Cerbul de Aur 2019. Despre șansa de a prezenta un eveniment atât de important, experiența pe care o are în televiziune și vedetele mari pe care le-a cunoscut, Eda Marcus a vorbit pe larg într-un interviu.

 

Pentru prezentatoarea Eda Marcus, Televiziunea Română înseamnă acasă. Primii pași i-a făcut la TVR alături de mama sa, care lucra în televiziune. Era copil și a rămas fascinată de această lume. A început să lucreze de la 19 ani și spune cu mândrie că a parcurs toate etapele: de la omul bun la toate în colectivul unei emisiuni, până la muncă de prezentator și realizator, așa cum o vedem în Telejurnalul matinal, de la TVR 1. Cel mai mare vis i se va împlini în luna august, când, deși va fi ziua sa de naștere, Eda spune că nu se gândește la petrecere pentru că va fi pe ultima sută de metri cu pregătirile la Cerbul de Aur.

 

De 25 de ani visezi să prezinți „Cerbul de Aur”. Cum a început pasiunea pentru festival de la Brașov?

 

M-am născut și am crescut cu Cerbul de Aur pentru că mama mea a lucrat pe parcursul carierei sale la foarte multe festivaluri, în mod special la Cerb. Am prins toate edițiile de la Brașov, fiind alături de ea, jucându-mă pe scenă, prin culise, printre cei mai mari artiști care au venit la festival, printre oameni de televiziune de mare valoare. Și așa am înțeles ce înseamnă acest eveniment, din toate unghiurile posibile. Am fost cucerită pe viață de atmosfera unică, de emoțiile puternice pe care le trăiam alături de concurenți, de tensiunea aceea de ,,direct” și de amploarea fenomenului.

 

Cum au reacționat cei dragi când le-ai spus că anul acesta vei prezenta Cerbul de Aur? Cine s-a bucurat cel mai mult?

Pentru că nimeni nu se aștepta, bucuria a fost mult mai intensă. Cred că încântarea lor a fost la fel de mare ca a mea. Știau cât de mult îmi doream o astfel de provocare. Toată familia a fost extrem de fericită la aflarea veștii.

 

Am înțeles că îți vei aniversa ziua de naștere chiar în perioada festivalului. Te gândești și la o mică petrecere alături de colegi? Se vor află prietenii și familia alături de tine?

Voi împlini 37 de ani pe 20 august, chiar în săptămâna cea mare, a pregătirilor. Nu mă gândesc la petrecere pentru că mă voi concentra pe ceea ce voi avea de făcut. Când sunt preocupată de ceva nu îmi stă mintea la distracție, însă voi fi înconjurată de oamenii dragi, fetița mea, parinții și colegi frumoși iar acest aspect mă împlinește pe deplin.

 

Povesteai că ți-ai petrecut copilăria la TVR, unde mama ta, Nicoleta Păun, era unul dintre realizatorii apreciați. Ce sfat ți-a dat când i-ai spus că ți-ai ales o carieră în televiziune?

Că nu voi reuși niciodată să realizez ceva, dacă nu iubesc această meserie suficient și dacă nu voi munci pe măsură. Ea a fost un profesionist în adevăratul sens al cuvântului, chiar dacă nu a fost ,,vizibila” pe micul ecran. În schimb, eu mi-am dorit fix acestă zonă pe care ea nu a îmbrățișat-o. Mama a fost cel mai aspru critic al meu dar și cel mai sincer și obiectiv privitor. Și asta mi-a prins extrem de bine. Nu am primit niciodată laude nemeritate și chiar și atunci când făceam o treabă bună, nu primeam toate confirmările pe care mi le-aș fi dorit din partea ei.

 

Ce amintiri te leagă de perioadă copilăriei în TVR. Ce vedete ai cunoscut?

Am trăit multe în lumea acesta fascinantă. Și am atâtea amintiri care pornesc din copilărie și ajung până în punctul în care am devenit și eu om de televiziune ,,cu acte”. Am avut oportunitatea de a crește printre vedete, artiști mari din toate domeniile, din țară dar și din străinătate. Sunt mândră că am avut ocazia pe parcursul carierei mele în televiziune, să intervievez câțiva oameni importanți. Am cunoscut prin intermediul emisiunilor la care am lucrat, de la oameni politici marcanți până la artiști mari ai scenei muzicale sau teatrale. La Cerb am avut ocazia să-i văd în carne și oase pe Joe Cocker, Kylie Minogue, Ricky Martin, Christina Aguilera, Ray Charles și mulți alții. Și îmi aduc aminte că tot la Cerb, copil fiind, găsisem în spatele scenei un apărat prin care se ținea legătură cu regizorul din Carul de transmisiune, iar eu mă prinsesem că dacă era apăsat, se auzea în cabina acestuia. Și îl apăsam ca să cânt porțiuni din melodiile interpretate la repetiții de concurenți. La un moment dat, din aparat se aude vocea regizorului: ,,Va rugăm să încetați!”. Așa că…am amintiri legate și de mici năzdrăvănii pe care le făceam.

 

Povesteai că ai urmărit în fiecare an Cerbul de Aur și chiar ai fost redactor la acest festival… Au fost multe momente pe care le-am trăit din perspective diferite, prin ochii de copil și apoi prin cei ai omului de televiziune. Dar un anume moment m-a marcat cu adevărat. Îmi aduc aduc aminte cu multă emoție de momentul în care Cerbul de Aur era câștigat de Monica Anghel, în anul 1996, iar eu, în vârstă de 14 ani, eram în public. Eram atât de emoționată și plângeam de fericire, gândindu-mă timid la ideea că poate cândva, când voi crește mare și poate voi avea ocazia să fiu și eu parte din ceea ce înseamnă Cerbul de Aur. Și dorință mi s-a împlinit

 

Știu că fiică ta are doar câțiva ani. Va veni și ea la Brașov? Cum reacționează când te vede la televizor?

Da, Aria, fetiță mea de 4 ani, va fi acolo cu mine. Și pentru că voi fi ocupată, îi voi avea alături pe părinții mei care vor avea grijă de ea. Pentru că a avut ocazia să mă vadă zilnic la jurnalul de sport i se pare ceva firesc. Nu e impresionată în nici un fel de aparițiile mele :))

 

Vei prezenta festivalul alături de Elvin Dandel. Ați avut ocazia să va mai întâlniți?

Am avut ocazia să îl cunosc cu ani în urmă, când mi-a fost invitat într-o emisiune, alături de tatăl sau. Și l-am tot la Cerb l-am văzut când eram copil. Însă sunt sigură că nu își mai amintește. Poate îmi face o surpriză 🙂 și își va aminti.

 

Ai început să te gândești la toaletele pentru serile festivalului?

Da! Mă gândesc într-una la acest aspect. Vreau să strălucesc la propriu. Este momentul meu de maximă glorie și îmi doresc să se reflecte și în acest mod. Și am încredere în echipa desemnată pentru acest capitol că vor face tot posibilul să mă pună în valoare.

 

Ce dorință îți vei pune la Cerbul de Aur 2019?

Să iasă totul așa cum îmi doresc să îi am pe cei dragi alături de mine!

 

e

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV, Teo Trandafir: Cultura este singura modalitate de a fi liber!

Published

on

Foto Credit: KANAL D
 

Teo a inceput un nou proiect la KANAL D, show-ul “Vrei sa fii milionar?”, unul dintre cele mai longevive formate tv la nivel mondial. In noua productie o vom descoperi pe Teo si intr-o alta ipostaza.

In continuare va prezentam un Interviu cu Teo Trandafir pe tema “Vrei sa fi milionar”

 

  1. Cat este stiinta, cat este noroc si cat este prezenta de spirit in gasirea/oferirea raspunsurilor corecte la “Vrei sa fii milionar?”

In primul rand, este vorba despre stiinta, apoi despre prudenta, pentru ca trebuie sa te folosesti de variantele ajutatoare, oferite in concurs, daca simti ca este ceva in neregula, si ai o sansa mai mare de 20% sa fii in eroare cu raspunsul. Apoi este vorba de strategie, pentru ca unii considera ca trebuie sa iti pastrezi o varianta ajutatoare pentru momentele grele, cand ajungi la sume mari. Se mai intampla insa, sa nu ajunga acolo si sa plece acasa cu varianta ajutatoare “in buzunar”, in ciuda strategiei. Fiecare “o joaca” asa cum simte.

 

  1. Ce temeri ai avut atunci cand “ti s-a dat pe mana” acest format?

Mi-a fost teama ca nu am sa tin minte toate “comenzile”, ca toata echipa va sta dupa mine sa spun “raspuns final” si “ok”. Mi-a fost teama ca oamenii nu vor sti sa raspunda la intrebari, mi-a fost teama sa nu inceapa sa planga vreun concurent, ceea ce s-a si intamplat.

  1. Ce inseamna sa fii, dupa parerea ta, cel mai slab concurent “Vrei sa fii milionar?”?

Sa nu treci de prima intrebare. Sa nu stii cate personaje centrale sunt in “Tom si Jerry”, in conditiile in care apar, de cele mai multe ori, numai ei …

 

  1. Exista vreun concurent care te-a uimit, in sens pozitiv/negativ, pur si simplu, la “Vrei sa fii milionar?”

Toti m-au uimit! Sunt multe lucruri pe care eu le aflu despre concurenti in timpul filmarilor; era o doamna tanara si foarte, foarte draguta, care era pensionata pe caz de boala si despre care am aflat atunci, in fata ei, ce boala avea … Si, nu prea era bine. Doar ca doamna o trata ca pe o situatie pasagera. Chiar Nicu Peroju a venit din alta tara ca sa participe la “Vrei sa fii milionar?”; un alt domn si-a dorit ca, in urma participarii la concurs, si a banilor pe care voia sa-i castige, sa-si aduca acasa copilul, aflat in strainatate. Fiecare concurent are povestea lui, iar unele pot fi spuse, altele nu J

 

  1. Exista o <tipologie> pentru a fi castigatorul concursului <Vrei sa fii milionar?> Cum poti ajunge, in viziunea ta, castigatorul “Vrei sa fii milionar?”

Ar fi bine sa fii bine pregatit, in primul rand. Probabil ca este si o chestiune de noroc, dar nu am dat peste o astfel de situatie, ci am intalnit doar concurenti bine pregatiti si carora nu le-a fost teama de munca, intr-un fel sau altul. Asta inseamna ca nu s-au intimidat in fata a ceea ce se numeste cultura generala. Cei mai multi oameni refuza cultura de orice fel pentru ca ii intimideaza. De fapt, cultura este singura modalitate de a fi liber. Poti sa te refugiezi in orice, in fizica, geografie, chimie, geologie, muzica, istorie, in ce vrei … .  Asa, daca nu vrei sa te refugiezi in nimic si vrei sa “treci” pe Facebook, chiar nu vrei sa fii milionar. Oamenii care au venit si pe care eu i-am cunoscut pana acum erau bine pregatiti. Au venit foarte multe femei, mai multe decat ma asteptam eu sa se incrie. Femeile mi se par un pic mai prudente, mai asezate, mai calculate, “cantaresc” mai mult; barbatii sunt mai “speriosi”, exact ca in viata reala. Vezi cum reactioneaza barbatul si femeia la spital sau cum reactioneaza barbatul care are guturai si femeia care are aceeasi boala! Exact asa este la “Vrei sa fii milionar?”.

“Vrei sa fii milionar?”, prezentata de Teo Trandafir, incepe la KANAL D.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIURI VIDEO EXCLUSIVE: Palatul Noblesse Life Style

Published

on

 

Radar de Media va prezinta o serie de interviuri cu  participantii la evenimentul organizat de Palatul Noblesse Life Style.

Multumiri echipei RADAR DE MEDIA, Mihai Mitrea, Director Video. 

 

Daca doriti sa va luam un interviu va rog sa ne contactati pe mail: contact@radardemedia.ro, treceti la subiect – interviu.

 

Multumiri echipe RADAR DE MEDIA:

Reporter: CODRUT MOLDOVAN

Director de productie: MIHAI MITREA

Director de vanzari: MIHAELA BUTOI

REDACTOR-SEF: DORIN HUNTAI 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: