Connect with us

INTERVIU

Melania Medeleanu: Pentru mine, televiziunea a fost mult timp o a doua casă

Published

on

Reclame

Debordează de energie, se implică în proiecte sociale, predă cursuri de dicție și public speaking și este unul dintre cei mai apreciați oameni de televiziune din România. Cam așa o putem descrie pe Melania Medeleanu. Frumoasa prezentatoare are la activ un premiu APTR pentru cel mai bun jurnal de știri pe care l-a obținut împreună cu echipa Realitatea TV în 2005.

Interviul acordat în exclusivitate pentru RADAR DE MEDIA ne ajută să pătrundem în lumea Melaniei, cea care a început să lucreze în televiziune de la 16 ani, cea care a trăit intens fiecare moment de groază pentru părinții de la maternitatea Giulești, și cea care consideră că rolul mass media este să scoată adevărul la suprafață. 

tomistravel.ro

 

Ce înseamnă televiziunea pentru tine?

Viața fiecăruia se definește printr-o sumedenie de lucruri, mari sau mici, care se află pe o listă a priorităților în schimbare – în funcție de vârstă, de context, de satisfacțiile care vin (sau nu vin) în plan personal și profesional. Pentru mine, televiziunea a fost mult timp o a doua casă, am crescut în televiziune – aveam doar 16 ani când am început – aici am întâlnit oameni care m-au modelat, mi-au dat repere.

Cu timpul am constatat că pot să fac și altele – să împart cu alții din experiența căpătată – și de aceea țin cursuri de dicție și public speaking – www.dictiefaracusur.ro, –  să mă implic în proiecte sociale – la Fundația Regina Maria, Fundația Motivation,  Fundația Principesa Margareta și Asociația Pavel și să fac copiii să se bucure și să râdă.  Și pentru asta, am constatat, n-am nevoie de o cameră de luat vederi.

Televiziunea rămâne însă o parte importantă din mine, fără de care m-aș simți incompletă.

Mass media mai are funcția de informare, de educare, mai este imparțială sau pur și simplu s-a transformat într-o unealtă de manipulare?

Principala funcție a mass media, așa cum am învățat-o eu cu ani în urmă, rămâne cea de informare. Că adesea, mijloacele de comunicare în masă sunt  folosite ca instrument de manipulare e, din păcate, un adevăr incontestabil. Evit însă  generalizările. Ar fi nedrept față de toți acei jurnaliști care își fac treaba cu onestitate,  mânați doar de dorința de a afla care sunt lucrurile importante, care merită spuse mai departe, care demască nedreptățile.

Te-ai gândit vreodată să pleci din presă? Ce te-ar determina să părăsești această branșă?

Da, cred că pentru toți jurnaliștii buni sau răi există un moment când le vine să lase totul. Dar cu jurnalismul e o relație de dragoste și ură așa că după ce ai senzația că ți-a ajuns, nu mai poți, ai zile când te reândrăgostești de meserie, când redescoperi ce interesant este să fii în miezul evenimentelor,  să le urmărești, să le relatezi, să le analizezi. Cred că un jurnalist rămâne jurnalist chiar și dacă se reorientează spre altă meserie.

Ce trebuie să aibă un breaking news de calitate?

Breaking news de calitate ar trebui să fie un pleonasm. Un breaking-news, așa cum a fost el conceput inițial presupune informație de calitate, utilă, relevantă pentru telespectatori.

Ce părere ai de jurnalismul online?

Jurnalismul e jurnalism, indiferent de canalul prin care se difuzează informația.  Unii fac jurnalism – și asta înseamnă că-și caută informația și, mai ales, o verifică, alții se mulțumesc să preia și să perpetueze neadevăruri pretinzând că fac jurnalism. Ține de respectul față de propria persoană, față de cei care te urmăresc, față de meseria asta.

Care este opinia ta vizavi de schimbările de pe piața media din prezent?

Cred că media e într-o situație foarte dificilă, ceea ce  a făcut ca interesele patronale să domine interesul public. Media trebuie să aibă ca reper interesul public și pe termen mediu abandonarea acestui obiectiv diminuează și rolul și capacitatea mass media de a-și împlini vocația. Din păcate, această împrejurare a fost posibilă și din cauza situației economice precare prin care a trecut media.

Ce tip de știre vinde în România?

Dacă aș spune că doar știrea bine scrisă, cu multe surse, aș fi o visătoare. Nu e chiar așa. Peste tot însă, nu doar la noi, știrea cu personaje mai mult sau mai puțin colorate  vinde! Problema e când o împachetezi cu SENZAȚIONAL sau COLOSAL înainte. Parcă s-a mai epuizat și tendința asta.

Poți spune că la Prima TV ești împlinită profesional? Care este cel mai mare vis al tău legat de carieră?

Advertisement

Dacă mă întrebai acum câțiva ani aș fi spus că îmi doresc  să aflu cât mai multe lucruri importante, care pot schimba atitudini, comportamente, nedreptăți și să le spun mai departe cât mai convingător. În continuare îmi doresc toate  astea,  doar că  nu le  mai așez neapărat la capitolul carieră. Ele toate fac parte din mine, fie că sunt acasă, la serviciu, printre copii sau adulți care au aceleași valori ca și mine.

În ultimii ani, piața media a fost sufocată de economia precară a țării. Ce ar trebui să facă o instituție media pentru a rămâne în continuare pe tabla de șah?

Greu de spus și mai greu de făcut. Să caute investiții străine. Media este printre domeniile cu cele mai puține investiții străine. Și dacă nici acum nu avem nevoie de investiții, atunci când?

Pagini: 1 2

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending