vineri, martie 29, 2024

PUBLICITATE@RADARDEMEDIA.RO

More
    AcasăINTERVIUINTERVIU EXCLUSIV, Mihai Ghiţă, Asta-i România: "Ne propunem să găsim oamenii în...

    INTERVIU EXCLUSIV, Mihai Ghiţă, Asta-i România: „Ne propunem să găsim oamenii în faţa cărora să ne dăm pălăria jos, să le strângem mana şi să le mulţumim că au investit în România”

    Mihai Ghiţă, prezentatorul „Asta-i România!” a vorbit în exclusivitate cu RADAR DE MEDIA despre culisele realizării uneia dintre cele mai apreciate emisiuni din peisajul media autohton, precum şi despre schimbările pe care le aduce noul sezon al producţiei, care începe duminică, la ora 20:00, la Kanal D .

    Mihai Ghiţă şi-a început activitatea în media lucrând ca realizator şi prezentator la Radio Contact, Radio Semnal şi MixFM. Din 2006, a făcut primul pas în televiziune, ca reporter la Realitatea TV.

     

    Până în 2010, a realizat mii de relatări live de la evenimentele importante din ţara sau din afara ţării. A creat proiectul “Tu decizi”, dezvoltat de Realitatea TV la alegerile locale. Mihai Ghiţă este şi absolvent al unui curs de specializare la Sky News Londra.

    Din 2008, s-a alăturat echipei Kanal D şi, în prezent, este realizator şi prezentator al emisiunii “Asta-i România!”, producţie premiată an de an de jurii de specialitate precum cel al Asociaţiei Profesioniştilor de Televiziune din România.

     

    Vă invităm să savuraţi un interviu complex cu un om dedicat meseriei de jurnalist, Mihai Ghiţă. La finalul interviului puteţi viziona si promo-ul noului sezon al producţiei. 

     

     

    RADAR DE MEDIA: Începe un nou sezon al emisiunii de reportaje/anchete/investigaţii  “Asta-i România!”. Cu ce noutăţi vine acest sezon?

    MIHAI GHIŢĂ: “Asta-i Romania” revine, din aceasta duminica, de la ora 20:00, cu un concept nou, de la abordarea jurnalistica, documentare, pana la concentrarea de informatie; incercam sa ne axam mai mult pe informatia relevanta decat pe spectaculos. Ne dorim, de asemenea ca telespectatorii, din momentul cand urmaresc “Asta-i Romania!”, sa vada tara asta cu totul, cu bune, cu rele, sa inteleaga problemele pe care noi le expunem, dar, mai ales, vrem sa cautam solutii la aceste probleme mai mult decat am facut-o in trecut. Pentru ca este usor sa vorbesti despre Romania, sa o acuzi, asa cum e usor sa ii iei apararea, dar principalul factor care ne lipseste noua in momentul de fata este sa dam solutii. Vrem sa aducem in fata publicului oamenii cei mai competenti in domeniul lor de activitate, sa ne spuna ce ar putea fi facut referitor la problema expusa in emisie.

     

     

    De ce începeţi un sezon nou în toiul verii?

    Nu e neaparat de toiul verii. “Asta-i Romania!” este de sapte ani, fara oprire, pe post. Ca sa oferim ceva nou publicului, am avut nevoie de o pauza in care sa ne gandim la ce e important pentru Romania, sa resetam informatia, sa ne resetam si noi. Am avut nevoie de pauza aceasta ca sa oferim omului schimbarea de care e nevoie – ca informatie, ca identitate, ca pachet grafic al emisiunii. Pentru ca se schimba totul – inclusiv logo-ul emisiunii este diferit, inclusiv abordarea, modul in care eu prezint materialele. Vom oferi o alta imagine, mult mai curata, fara foarte multe montaje. Incercam sa mergem pe simplitate, acuratete a imaginii si a informatiei.

     

    Am văzut că aţi realizat şi un nou Promo al emisiunii. Care este mesajul?

    Mesajul este < drumul> . Vorbim despre drumuri, despre calatorie. Ca sa cunosti tara asta, trebuie sa pleci la un drum. Noi, ca sa cunoastem Romania, luam o camera, luam un microfon, facem bagajul si pornim la un drum, fie ca ne poarta in Maramures, in Anglia sau in sudul tarii, oriunde e nevoie de noi. In loc sa stam intr-un birou si sa discutam despre tara asta, preferam sa pornim la drum si sa constatam si sa prezentam mai departe adevarul. De fapt, purtam oamenii intr-o calatorie. Iar ei trebuie sa decida daca ceea au vazut e bine sau e rau.

    Ne dorim foarte mult sa descoperim noua generatie, vrem sa ii descoperim pe oamenii care lucreaza in corporatii, in orase, vrem sa stim care sunt nevoile lor. De asemene, ne propunem sa gasim oamenii in fata carora sa ne dam palaria jos, sa le strangem mana si sa le multumim ca au investit in Romania, ca fac ceva pentru tara asta. Cautam povesti de succes pe care sa le aratam tuturor, sa vada omul de acasa ca se intorc romanii acasa si ca <se poate> si aici, in tara.

     

     

    Referitor la subiecte – cu ce ne veţi surprinde în acest nou sezon? Vă axaţi mai mult pe a arăta publicului lucruri negative sau pozitive?

    Realitatea e cum e ea, depinde cum vrei tu sa o vezi. Ce alegi sa extragi dintr-o poveste. O poveste poate sa aiba implicatii pozitive sau negative. Cred ca ceea ce trebuie sa gasim in sezonul acesta este echilibrul. Sa aratam ca nu totul este dezastruos in tara asta. Ca exista si un strop de speranta. Dar, pana la urma, menirea jurnalistului este sa mearga acolo unde exista o buba. Iar daca prezentam ceva negativ, incercam sa completam cu ceva pozitiv, sa aratam omului care are solutia la acea problema. Pana la urma, emisiunea este despre oameni, iar solutiile sunt la oameni.

     

     

    Ce ne poţi spune despre echipa emisiunii?  Si câţi reporteri are emisiunea Asta-i România?

    Suntem cinci reporteri la “Asta-i Romania!”. Fiecare are un loc al lui, pentru ca “Asta-i Romania!” reprezinta mai multe voci care vorbesc romanilor. De-asta emisiunea a rezistat atat de mult, pentru ca sunt voci diferite, de buna-credinta, care vad problemele din diferite unghiuri. Unul iti vorbeste despre romanii care sunt plecati din tara, altul iti vorbeste despre problemele din spitale, altul filmeaza cu o camera ascunsa si iti arata cum se da spaga unui medic, altul merge sa spuna o poveste frumoasa despre un satuc traditional romanesc, unde s-ar putea face turism.

     

     

    Cum alegeţi subiectele? Cât timp lucraţi în medie la un reportaj/ancheta?

    Subiectele, de regula, vin de la oameni. Incercam sa tinem contactul cu ei pe tot ce inseamna platforma online, vorbim cu ei pe Facebook, vorbim cu ei pe mail. Abordam subiectele care sunt importante pentru o mare parte a societatii, un subiect trebuie sa fie relevant pentru toata societatea. Sunt materiale pentru care am lucrat o luna. Sunt materiale pe care le poti face din doua-trei filmari. Sunt materiale pe care le poti realiza intr-o singura zi. Un material bun sau un material relevant pentru public nu poate fi contorizat in timp. Exista materiale mai complexe si materiale mai usor de facut, la fel de valoroase si de relevante pentru public.

     

     

    Am înţeles ca emisiunea va beneficia de un pachet grafic nou. Ce ne poţi dezvălui?

    Se schimba tot ce inseamna pachetul grafic, inclusiv sigla. Intotdeauna este bine sa modifici si sa incerci sa te improspatezi, sa te aduci in actual. Tot ce inseamna pachetul grafic trebuie sa reflecte abordarea si maniera in care noi tratam acum subiectele, maniera in care filmam. Si cum va spuneam, mergem mult mai mult pe acuratete a imaginii, a textului; veti vedea, de exemplu, mult mai putine burtiere.

     

     

    Emisiunea va prezenta şi o serie de interviuri cu oameni speciali şi poveştile lor. Vom vedea în fiecare ediţie câte o nouă poveste?

    Vom prezenta in fiecare editie o poveste a unui om care a reusit in tara asta. Va fi cu un om poate necunoscut publicului, care are ceva de spus, care a facut ceva in tara asta sau care a facut ceva pentru cei de langa el. Nu exista rubrica de interviuri, dar in fiecare editie vom prezenta un roman si povestea lui, vom afla de la el cum se descurca in tara asta si, mai ales, ce a facut el aici.

     

     

    Tu participi la filmări? Ai propriile tale reportaje pe care le realizezi?

    Fireste ca ma implic total. “Asta-i Romania!” este un proiect pe care l-am gandit, am grija de el, merg la filmari, nu numai ca merg pe teren si imi construiesc propria versiune de subiecte, ci incerc sa vorbesc cat mai mult cu colegii mei, sa inteleaga mai bine subiectul abordat sau sa il inteleg eu. Nu functionam ca un jurnal de stiri, in care fiecare semneaza un material. Toate materialele sunt semnate de echipa “Asta-i Romania!”, in general.

     

     

    Cu ce se deosebeşte emisiunea „Asta-i România!” faţă de celelalte producţii concurente de pe piaţă?

    Noi nu ne-am nascut ca o alternativa la un alt program TV. Realizam o productie care, din punctul meu de vedere, nu se aseamana cu alta. Nici nu am vrea, nici nu am cautat si nici nu am vrut sa fie similitudini intre noi si ceilalti. Fiecare emisiune are particularitatea ei. Nu poti sa pui semnul egal intre ‘Asta-i Romania!” si alta productie. Noi vorbim despre om, daca omul are o problema sau are o poveste de spus, il vedeti la “Asta-i Romania”.

     

    Emisiunea pe care o prezinţi are şi un caracter educativ. Ce putem învăţa?

    Noi nu suntem nici profesori, nici educatori, suntem pur si simplu jurnalisti. Nu venim in fata oamenilor sa ii invatam lucruri. Nici nu ne permitem si nici nu avem competenta si nici studiile necesare sa ii invatam pe oameni ce sa faca. Suntem un mesager, un translator, daca vreti. Noi mergem sa intrebam alti specialisti despre problemele care pe ii framanta pe ei. Suntem niste purtatori de mesaj, noi mergem sa intrebam. Datoria noastra este sa cautam cele mai relevante persoanje care sa ne raspunda pe anumite intrebari. Atata tot. Pentru ca traim intr-o societate in care sunt puse pe acelasi calapod pareri avizate cu pareri neavizate.

    De exemplu, sezonul acesta vom vorbi foarte mult despre mancarea noastra cea de toate zilele. Pentru ca mancarea este una dintre principalele probleme ale romanilor. S-a ajuns in ziua de azi sa auzi din toate sursele ca nu mai poti sa mai mananci nimic. Orice este rau, orice provoaca cancer. Este o frica generala de a mai cumpara ceva. Aici intervine, daca vrei, rolul nostru “educativ”. Ii indrumam pe oameni sa caute sursa reala, sa caute omul pregatit care poate sa spuna, bazandu-se pe studii, pe ani de cercetari, daca este adevarat sau nu ce se spune in tot felul de articole, pe tot felul de bloguri. Asadar ii indrumam pe oameni spre informatia corecta.

     

    MIHAI GHITA, JURNALIST, KANAL D

    .

     

    Cum vezi evoluţia presei online? Ce părere ai despre ştirile senzaţionale?

    Sa nu iei in seama presa online inseamna sa nu fii ancorat in realitate. Totul migreaza in online. Dar intrebarea care se pune este ce e relevant in online si ce e real in online. In cazul nostru, exista o institutie care ne reglementeaza, si tot ce vezi la televizor ar trebui sa fie relevant si, mai ales, real. Pe cand, pe internet, trebuie sa fii foarte atent la sursele care te informeaza. Cel mai greu, in jurnalismul de azi, e sa verifici informatia. Daca inainte trebuia sa verifici din trei surse, acum trebuie sa il verifici din o suta, ca sa fii sigur. Cei care isi iau informatia de pe internet trebuie sa discearna foarte bine ceea ce citesc, precum si sursa de unde isi procura acea informatie.

     

     

    De ce au succes stirile imbracate cu titluri pompoase sau cu titluri cu tentă falsă?

    Din acelasi motiv pentru care intotdeauna, cand mergi sa cumperi un produs, il alegi pe cel mai stralucitor, pe cel mai frumos impachetat, cu cele mai multe detalii. Este vorba despre natura umana. Suntem curiosi din fire, ne place tot ce ne trezeste interesul si ce ne intriga. Normal ca daca vezi pe internet un titlu, “ A murit o celebra prezentatoare”, esti curios si dai “click” . Ca ulterior afli ca este o prezentatoare din din Burkina Faso este altceva! Acesta este si rostul titlurilor bombastice, pentru ca lumea acum nu se mai lupta ca “pe vremea mea” pentru cine da primul informatia, acum lupta se da in click-uri. Si pentru cat mai multe click-uri ai nevoie de un titlu bombastic.

    “Un celebru cantaret a cazut si si-a rupt gatul”. Esti curios, ca poate este un artist pe care tu il placi. Intri si afli ca este vorba de Badobe Badobe din Africa! Ceea ce mi se pare mie senzational este ca oamenii nici macar nu isi modifica comportamentul dupa ce iau plasa prima oara. Adica ramai la fel de curios si a doua oara, si a treia, si a cincea oara.

     

     

    Cum va promovaţi în social media? Interacţionaţi cumva şi cu publicul consumator online?

    Este prioritatea noastra, pentru ca incercam cat putem noi sa fim acolo, pentru oameni, pentru cei care ne urmaresc. Pe Facebook-ul emisiunii, nu cred ca exista un mesaj care sa fi ramas fara raspuns. Suntem mai multi reporteri si incercam sa le raspundem cat mai prompt celor care ne scriu.

     

    Pe lângă televiziune ce hobby-uri mai ai? Cum îţi petreci timpul liber?

    Plecam de la premisa ca am timp liber (rade).  Nu am hobby-uri. Intr-adevar, as vrea sa fac foarte multe lucruri, dar nu sunt la maniera de hobby. Tot ce inseamna timp liber investesc in prieteni. Am constatat acum foarte mult timp ca singura constanta din viata ta, poate mai importanta decat familia, uneori, sunt prietenii. Prietenii te echilibreaza, te aduc pe drumul cel bun. Si timpul mi-l investesc in prieteni: fie ca mergem sa bem o cafea, ca ne plimbam. Si nu trebuie sa ma duc la 100 km departare, ca sa ma simt bine, ma simt bine si daca fac o vizita pana la Calarasi. Pentru mine este OK. Nu pictez, nu cant, nu dansez foxtrot, nu colectionez timbre. N-am pisici, n-am caini, nu colectionez cani, n-am clopotei, n-am ingerasi, nu ma dau cu salupa. Am bicicleta! J

     

     

    Emisiunea „Asta-i România” se afla în finala Premiilor RADAR DE MEDIA 2017 . De ce ar trebui cititorii, consumatori de televiziune să voteze emisiunea voastră?

    Daca vor sa ne voteze e foarte bine! Le multumesc si le cer oamenilor, in general, sa ne urmareasca, sa ne inteleaga si sa ne ajute pe noi sa ii intelegem. Cata vreme exista conexiunea aceasta intre noi si public, cata vreme canalul de comunicare e deschis, noi vom putea sa fim acolo pentru ei. In definitiv, ce ramane este relatia cu oamenii. Si daca ei simt nevoia sa ne voteze, noi le multumim pentru orice premiu. Premiul cel mai important este acela ca ai contat, ca ai facut ceva semnificativ, ca nu treci degeaba prin viata. Un premiu vine si pleaca. Ce-ti ramane este credibilitatea in fata oamenilor. Sa ramai credibil este cel mai important premiu.

    În final, un mesaj pentru cititorii RADAR DE MEDIA.

    Sa nu uite ca duminica seara, de la ora 20:00 ne intoarcem! Incepem un nou sezon “Asta-i Romania!”. O sa fie spectaculos, o sa fie un nou drum, o sa fie la fel de frumos, dar mult mai palpitant ca pana acum!

     

     

    Foto & Video Credit: KANAL D

     

    Dorin Huntai- Redactor-Șef

    Editor-in-Chief, Founder, Owner | dorin.huntai@radardemedia.ro

    Dorin Huntai- Redactor-Șefhttps://www.radardemedia.ro
    Editor-in-Chief, Founder, Owner | dorin.huntai@radardemedia.ro
    ARTICOLE SIMILARE

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    - Advertisment -spot_img

    Articole recente