joi, martie 28, 2024

PUBLICITATE@RADARDEMEDIA.RO

More
    AcasăA-Z NEWSInvestiţiile în artă, sigure chiar şi pe timp de criză la Romania,...

    Investiţiile în artă, sigure chiar şi pe timp de criză la Romania, te iubesc!

    Operele de artă au valoare intrinsecă şi, implicit, nu sunt vulnerabile în faţa recesiunii care a zdruncinat serios afaceri ce se bucurau de un succes uriaş. Cine stăpâneşte arta de a face bani, poate face bani din artă, pentru că, paradoxal, criza economică se dovedeşte a fi o oportunitate pentru vânzători şi cumpărători deopotrivă. Duminică, la România, te iubesc!, telespectatorii Pro Tv vor putea vedea că în timp ce unele investiţii de milioane sunt ameninţate de faliment, piaţa de artă e în creştere, în ciuda numărului de cumpărători mai scăzut faţă de 2009. Beneficiile investiţiilor în artă par a fi substanţiale mai ales în contextul actual, când bursele au devenit nesigure, iar preţul imobiliarelor, din ce în ce mai greu de stabilit.

    Astfel, preţul lucrărilor lui Grigorescu a crescut cu 40%, Luchian, de la 5000 de euro cu cât a fost tranzacţionat în 2001, la aproape 150.000 de euro în 2010, iar Petraşcu, din 1996 şi până în prezent, a avut un randament de peste 40%. Cu adevărat spectaculoasă este evoluţia cunoscută de piaţa externă, unde preţul obiectelor de artă a crescut de anul trecut cu 40 până la 140% faţă de 2009.

    Tabloul Aise, semnat de Camil Ressu, s-a vândut anul trecut cu 160.000 de euro, iar tranzacţia reprezintă recordul oficial deţinut de România în acest domeniu. Experţii spun însă că preţurile vor cunoaşte o creştere accelerată, mai ales datorită faptului că tablourile marilor autori se regăsesc în marile colecţii ale pasionaţilor şi sunt foarte greu de găsit pe piaţă. Colecţionarii renumiţi afirmă cu tărie că operele de artă au fost şi vor fi investiţii sigure. În aceste condiţii, nu doar numărul pasionaţilor de frumos este în continuă creştere, ci şi al tinerilor artişti. Din păcate pentru ei însă, puţini sunt cei dispuşi să parieze pe un pictor în ascensiune, deşi experţii spun că România are mulţi artişti contemporani care completează ca valoare paleta marilor maeştri interbelici. Ceea ce nu ar trebui să uite colecţionarii este tocmai faptul că marele avantaj al picturii noi este că ea este autentică, un detaliu cheie într-o ţară în care falsurile sunt la mare modă. Spre exemplu, deşi Nicolae Grigorescu a pictat doar 4600 de tablouri, pe piaţă se găsesc 12.000 care-i poartă „tuşa”.

    Despre pasiunea unor oameni de a reda frumosul, despre dorinţa altora de a-l colecţiona şi despre arta de a face bani din artă, duminică, la ,,România, te iubesc!”.

    Lucian Zavoianu -Reporter

    Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

    Lucian Zavoianu -Reporterhttps://www.radardemedia.ro
    Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!
    ARTICOLE SIMILARE

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    - Advertisment -spot_img

    Articole recente