Connect with us

DIGITAL

iSense Solutions: 8 din 10 români schimbă canalul TV în timpul pauzei publicitare

Published

on

Foto Credit: GOLIN
 

Consumatorii români evită reclamele de la televizor, 80% dintre aceștia schimbând canalul în timpul pauzei publicitare, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Datele au fost prezentate în exclusivitate în cadrul Digital Marketing Forum, cel mai cunoscut eveniment despre promovarea în mediul online, organizat anual de Evensys.

Principalul motiv pentru care românii nu sunt interesaţi de reclamele de la televizor, potrivit studiului iSense Solutions, este faptul că le consideră plictisitoare şi repetitive. În același timp, 2 din 10 români au instalate programe de Ad Block pentru publicitatea online.

„Datele noastre confirmă că brandurilor le este din ce în ce mai dificil să ajungă la un consumator care nu mai are răbdare, care este multiscreen și multitasking și care nu mai este dispus să-și piardă timpul sau să accepte mesaje cu care nu rezonează. Acest trend va reconfigura industria de marketing și publicitate, întrucât brandurile vor fi nevoite să se concentreze pe conținut relevant, adaptat nevoilor și așteptărilor publicului pe care îl targetează”, a declarat Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Traian Nastase, Managing Partner iSense.Solutions

Traian Nastase, Managing Partner iSense.Solutions

În timpul pauzei publicitare, 5 din 10 români mănâncă sau fumează, ceea ce arată o axare a consumatorului pe plăceri și pe propria persoană. De asemenea, consumatorii sunt multiscreen în timpul reclamelor de la TV, 60% utilizând în mod obișnuit smartphone-ul și 56% laptopul sau PC-ul. Sunt preferate activitățile de relaxare – aceștia accesează social media (66% de pe smartphone și 70% de pe laptop/PC) sau se joacă diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).

Totodată, 7 din 10 consumatori vorbesc cu alte persoane, pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin care ei comunică sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC) și messenger-ul (49% – smartphone, 49% – laptop/PC), în timp ce 69% dintre aceștia vorbesc la telefon şi 50% trimit sms-uri.

Studiul mai arată că, în timpul pauzei publicitare de la televizor, consumatorii caută informaţii diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%). Cele mai căutate informații online sunt cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promoţii (36%), sănătate şi medicină (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), călătorii şi vacanţe (25%).

Potrivit datelor iSense Solutions, sursele de informație care influențează consumatorul să cumpere un produs, indiferent de tipul produsului, sunt: propria experienţă (59%), motoarele de căutare (54%), recomandările de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producătorilor (43%), informaţiile direct din magazin (41%) și site-urile care evaluează diverse produse (40%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un eșantion de 500 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta intre 18-65 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,3%, la un nivel de încredere de 95%.

 

Lasa un comentariu aici!

DIGITAL

Marketing in direct: Inteligența artificială, preocuparea lumii moderne

Published

on

 

Recent s-a încheiat a 10a ediție a Conferinței „Marketing în Direct”, la care au participat 200 specialiști marcomm, eveniment care s-a bucurat de susținerea a 34 branduri și a 32 parteneri media. Tema dezbătută de cei 10 speakeri a fost „Inteligenţa Artificială în Marketing” iar impactul sistemelor inteligente asupra vieții noastre nu a fost contestat de nimeni.

În urmă cu câțiva ani inteligența artificială părea să fie doar un subiect necunoscut, desprins parcă din literatura științifico-fantastică: mașini care pot vorbi și realiza task-uri pe care doar oamenii le puteau îndeplini. Ba chiar au existat multe voci care susțineau că inteligența artificială nu ne poate înlocui, nu poate face predicții precise și nici nu ne oferă informații în timp real. Lucrurile au luat într-un timp foarte scurt întorsătura pe care o știm azi cu toții. Mai mult decât atât: am devenit ‚dependenţi’ de acești ‚roboti’, care, iată, ne fac viața mai ușoară.

 

Speakerii MID au dezvăluit lucruri incitante și nebănuite despre puterea inteligenței artificiale în mediul online:

 

Dragoş Smeu, General Manager şi Trainer Mavericks a atras atenția asupra faptului că avem la dispoziție o mulțime de date, însă încă nu știm ce să facem cu ele. Răspunsul lui? Să le analizăm la micro SCOP. Analiza e făcută de mașinile inteligente, însă oamenii sunt ‚scopul’ final. Și chiar dacă mașinile fac ceea ce le spunem, verificând și analizând volume uriașe de date, oamenii creează și văd scopul holistic al vieții.

 

Patricia Bertea, Managing Partner & Co-fondator Brandweb şi CozoApp a prezentat ‚Humanize’ – singurul centru de cercetare din țară pentru produse digitale care folosește eye tracking, acesta fiind instrumentul cu care măsurăm interesul și atenția consumatorilor. „Eye-tracking nu poate spune ce înțeleg consumatorii din ce percep vizual. Însă sistemul știe exact unde s-a uitat utilizatorul și cât timp a alocat pe o pagină web.”

 

Mihai Vînătoru, Managing Partner & Head of SEO @ DWF a vorbit despre vechiul și noul SEO în era inteligenței artificiale și pașii de urmat: ne asigurăm că site-ul corespunde recomandărilor Google, suntem atenți la conținut urcând materiale optimizate în funcție de interes și volume căutări și realizăm link-building cu precădere prin Native Advertising pentru creșterea autorității.

 

Cristian Ignat, Chief Canopyst Canopy a vorbit despre ‚robotul’ din agenție „Rosy nu poate fi numit un robot, ci mai degrabă un sistem care poate învăța rapid diverse task-uri, fără erori, fără să își ia zile libere sau să se îmbolnăvească. Face toate acele lucruri pe care oamenii le urăsc în fiecare zi la birou, însă fără să se plângă. Este cu noi pentru a ne îmbunătăți performanța.”

 

Andreea Moisă, Managing Director & Fondator Beans United  a vorbit despre trecerea de la marketingul automatizat la marketingul inteligent, despre cele 4 abordări actuale în email marketing, fluxurile de comunicare, generarea de limbaj natural de către AI. “Robotii ne vor ajuta să devenim mai umani. Inteligența artificială este la fel că internetul în ‘98.  Nu este perfectă dar impactul va fi major.”

 

Iulian Ghişoiu, General Manager TargetWeb „Până în 2022 peste 50% din numărul total de căutări pe mobile vor fi realizate prin căutare vocală. Viteza este cel mai important criteriu: 53% dintre vizitatori abandonează un site care se încărcă în mai mult de 3 secunde, deoarece oamenii vor să afle rapid răspunsuri la orice nelămuriri pe care le au în acel moment. Certificatul SSL este obligatoriu pentru site-urile care se respectă. Lungimea conținutului, snippeturile îmbunătățite și autoritatea sunt și ele criterii extrem de importante în SEO.

 

Alexandru Jijian, SAP Customer Experience Solution Engineering, SAP Central and Eastern Europe a explicat bazele termenilor Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML) şi Deep Learning (DL), precum și strategia SAP pentru afacerile inteligente. Pentru Dept. Marketing a ști în ce direcție să investească, analizând predictiv beneficiile versus costuri (inclusiv în ceea ce privește sponsorizările) reprezintă un ajutor extraordinar.

 

Doina Vîlceanu, Business Development Manager Content Speed a prezentat schimbarea de paradigmă în marketing sumarizând în sales funnel noii pași, punctând eficient câteva concluzii verificate în numeroase campanii: „Profitul vine din retenție nu din achiziția constantă de noi clienți. Pentru că o creștere de 5% în Rata de Retenție poate genera o creștere de 30% a venitului. Nu te opri niciodată din optimizat! Îmbunătățește constant sursele de trafic și generează leaduri calificate. Calitate NU Volum!”

 

Ioana Frîncu, Chief Operations Officer la Under Development Office ne-a spus ce se ‚poartă’ azi în materie de criptare virtuală, direcția fiind în zona Blockchain. „O versiune electronică a numerarului ar permite ca plățile efectuate online să fie transmise direct, dintr-o parte în alta, fără a trece printr-o instituție financiară.”

 

Horia Neagu, Owner & Digital Marketing Consultant la Napoleon.Digital, l-a citat pe Asimov spunând că „Pentru prima dată în istorie, am construit mașinării care să ușureze munca nu doar a mușchilor, ci și a creierului.” A povestit despre ecosistemul Google, despre cum folosim telefonul mobil, cum sunt personalizate reclamele, modelele semnatice de interpretare a căutării și cum învață acesta limbile străine de la utilizatori, cum creează opere de artă, cum identifică chipuri, cum generează conținut și cum ne bate la jocuri. Și nici Facebook nu se lasă mai prejos: manipulează starea de spirit, înțelege textele și analizează hashtag-urile.

 

Prezentarile tuturor speakerilor pot fi descărcate integral de pe site-ul Conferinţei.

 

Partenerii fără de care acest eveniment nu ar fi fost posibil: Profi Rom, Seroussi, SAP România, Brandweb, Trendy Sound, Sanovita, Meantime, Benvenuti, Solina, Angels Distributions, Green Sugar, Heidi Chocolate, Boromir, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Piramida, Nissa, Diamond by Adesgo, Flormar, Touch Antibacterial, SANA, Zarea, RoStar, Papioane.ro, Sprinter Promotion, ProfiPrint, ListaFirme.ro, ClausWeb, Nikon, SEOMark, Marveii888, Marketing România, Millenium Tour, Giotto, Agerpres, România Liberă, Capital, Forbes, Revista BIZ, NewsWeek, Şapte Seri, Curierul Naţional, Rol.ro, ManagerExpress.ro, Ziare.com, Business24.ro, Finzoom.ro, RadardeMedia.ro, Imedia, Eva.ro, Cariereonline.ro, Naţional FM, JurnaluldeAfaceri.ro, Portal Management, PRCafe, Chic-Elite.ro, PRWave, Mediawrite, BlitzTV, ARIES, Contentpedia, TechCafe, CalendarEvenimente.ro, SmartFinancial.ro, România Pozitivă, OrdineaZilei.ro, Rabbit Media.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Vodafone România lansează campania neconvențională de brand „Trăiește frumos, înainte de toate”

Published

on

 

Vodafone România lansează o nouă campanie de brand sub conceptul „Trăiește frumos, înainte de toate”, gândită să comunice într-o manieră creativă și neconvențională rolul pe care Vodafone și-l asumă în îmbunătățirea vieții clienților și pentru susținerea echilibrului în folosirea tehnologiei.

Abordarea campaniei ilustrează într-un mod creativ prezența pe piață și scopul Vodafone de a conecta oamenii, pentru un viitor mai bun. Filozofia de brand se traduce în activitatea și implicarea companiei în comunitate, prin asigurarea conectivității care le permite oamenilor să-și îmbunătățească și să-și ușureze viața. În același timp, brandul Vodafone îi încurajează să păstreze echilibrul și să rămână conectați cu lumea reală participând la activități dincolo de mediul online.

Campania este construită în jurul videoclipului interactiv, „Trăiește frumos“, interpretat de cunoscuta cântăreață Delia. Vodafone comunică astfel noua filozofie de brand într-un mod interactiv, cu ajutorul versurilor, ceea ce reprezintă o premieră în industrie.

Campania folosește noul videoclip pentru a-l transforma într-un produs cu un bogat conținut digital interactiv, integrat într-o platformă online dedicată. Vodafone România folosește astfel experiența deținută ca lider în tehnologie creând un instrument inovator ce ilustrează atenția acordată atât clienților, cât și abordării care pune viața pe primul loc. Toate scenele din videoclipul Deliei, care prezintă diverse secvențe inspirate din viață, sunt transpuse în scurte povești video. Acestea sunt încarcate pe platformă sub formă de serial, fiind adaptate pentru ca utilizatorii să le poată derula și pentru a explora noua experință interactivă pe durata melodiei. Seria de secvențe video are scopul de a susține conversația pe tema prezenței tehnologiei în viața oamenilor și de a inspira filozofia unei vieți echilibrate.

„Tehnologia este parte a experiențelor noastre de fiecare zi, oferindu-ne beneficii extraordinare, în primul rând prin faptul că ne ajută să fim conectați oriunde, oricând. Într-o lume în care avem tehnologia la îndemână, filozofia noastră de brand susține calitatea vieții care vine din echilibru, inclusiv în modul în care folosim tehnologia: este important mai întâi să mănânci, apoi să postezi, să dansezi, apoi să faci streaming video de la concert. Campania Vodafone, prin manifestul interactiv realizat sub formă de videoclip muzical, încurajează oamenii să pună viața pe primul loc, înainte de toate și să privească tehnologia ca pe un excelent suport pentru experiențele autentice pe care le trăiesc în realitate”, a declarat Laura Barbu, Brand and Marketing Communication Director, Vodafone România.

Videoclipul Deliei și conceptul platformei online folosesc o soluție tehnică inovatoare, pentru a ilustra diverse situații din viață. Videoclipul ilustrează o mișcare continuă sus-jos, purtându-i pe cei care îl urmăresc printr-o clădire de apartamente, în fiecare interior, unde pot vedea secvențe cu oameni care mimează versurile melodiei ca dialog purtat între ei. De asemenea, vizitatorii platformei online pot parcurge videoclipul urmărind poveștile pe parcursul melodiei.

Noua campanie de brand Vodafone este dezvoltată pe toate canalele de comunicare și în toate punctele de contact cu clientul, inclusiv în mediul digital, pe TV, radio, în publicațiile tipărite, cinema, și outdoor.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Google a împlinit 20 de ani. Cum arăta garajul în care a funcționat primul birou Google?

Published

on

 

Google sărbătorește azi, 27 septembrie, 20 de ani, ocazie cu care invită pe toată lumea la o călătorie în timp. Mai precis într-o vizită virtuală în Street View în garajul în care a funcționat primul birou Google. Acesta a fost refăcut să arate aproape exact ca acum 20 de ani (septembrie 1998), când fondatorii Google Sergey Brin și Larry Page au deschis primul birou al companiei în garajul lui Susan Wojcicki (în prezent CEO YouTube), de pe Santa Margarita 232, Menlo Park, California, Statele Unite.

Odată ce intră pe ușa laterală a garajului, vizitatorul va observa o masă cu picioare galbene pe care se află un monitor CRT, pe ecranului căruia este deschisă una dintre primele variante ale paginii de căutare Google. Plus o mașină de spălat și un uscător de rufe, de care Larry și Sergey erau foarte încântați.

În celălalt capăt al holului se află un dormitor, care acum 20 de ani juca rolul de „sediu central”, iar înauntru se găsește o tablă pe care scrie “Google’s Worldwide Headquarters” (în traducere: ”sediul global al Google”). Pe o altă tablă se poate vedea logo-ul Google din 1988. Mai mult, vizitatorii vor putea descoperi în garajul Google de pe Street View câteva „secrete”: 20 de piese din istoria companiei, de la prototipul ochelarilor Google la scaunul original al lui Larry. Pentru asta trebuie găsită ușa secretă care face legătura cu lumea paralelă unde sunt plasate aceste 20 de piese.

Foto Credit: Captura Street View

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending