Connect with us

Digital

Julien Ducarroz, CCO Orange România: “Alfabetizarea digitală a devenit o necesitate, nu doar un hobby sau o pasiune”

Redactia Radar de Media

Published

on

 Julien Ducarroz, CCO Orange România, vorbește într-un interviu acordat Radar De Media despre inițiativa educațională #parintilascoala.

Radar De Media: Povestiți-ne câteva lucruri despre campania #parintilascoala…

Julien Ducarroz: #parintilascoala este o inițiativă educațională pe care am demarat-o la începutul acestui an și care se adresează persoanelor care nu sunt inca familiarizate cu noile tehnologii. Este un pas firesc în strategia noastră de a susține accesibilizarea digitală pentru toate categoriile de clienți, de la cei mai mici la cei mari.

Urmărim în permanență nevoile clienților noștri si comunicam cu ei în shopuri, online prin chat sau la telefon prin departamentul de relații cu clienții. De asemenea, am fost foarte atenți la discuțiile din mediul online și la problemele cu care se confruntă chiar și specialiștii în comunicare digitală în relația cu părinții. Acesta este un motiv care ne-a confirmat că este nevoie de un program special pentru părinți prin care să-i ajutăm să depășească dificutățile pe care le au în utilizarea tehnologiilor digitale. Ne-am luat foarte în serios rolul de digital coach pentru toate categoriile de clienți și de aici a pornit ideea proiectului #parintilascoala.

Vrem să oferim soluții pentru situațiile dificile întâmpinate zilnic în utilizarea laptopului, smartphone-urilor sau rețelelor sociale. Într-o primă etapă am lansat o provocare publicului larg.  Pe parcursul a 3 săptămâni de campanie, am invitat tinerii să ne povestească experientele părinților în era digitalizării. S-au înscris peste 100 de povești care ne-au ajutat să înțelegem îndeaproape dificultățile părinților în raport cu tehnologia și să ne conturăm o direcție clară despre cum îi putem ajuta si pe viitor. Utilizarea telefonului mobil, a email-urilor sau accesarea internetului sunt printre cel mai des întâlnite provocări ale părinților în lumea digitală. Prima parte a campaniei #parintilascoala, tabăra digitală oferită celor 10 câștigători, se va transforma ulterior într-un program de care sa beneficieze un număr cât mai mare de clienți.

Cum a apărut ideea unei astfel de inițiative?

Proiectul a pornit de la nevoile pe care le-am identificat în rândul clienților noștri. În ultimii ani a devenit tot mai evident că digitalizarea face parte din viaţa noastră, a tuturor, indiferent de vârstă sau locul unde ne aflăm, de jobul pe care-l avem.

O dată cu evoluția terminalelor mobile, utilizarea la scară largă a smartphone-urilor și a tabletelor, comunicarea intensă pe rețelele sociale, am observat că există categorii de public unde e nevoie de sprijinul nostru pentru ca fiecare persoană să se familiarizeze și să aibă acces la noile tehnologii. Iar părinții noștri, ne referim aici la persoane de peste 45 de ani în general, au nevoie de ajutor în acest sens.

Radar De Media: Este o initiațivă implementată la nivel local sau există și în alte țări în care Orange activează? Va avea un caracter anual?

Proiectul #parintilascoala este o inițiativă locală, care a primit susținere la nivelul grupului Orange. Ne dorim ca în continuare să extindem programul și să-l aducem mai aproape de clienții noștri, astfel încât să aibă acces la el un număr cât mai mare de persoane.

#parintilascoala

Câte povești au fost înscrise în competiție?

Pe platforma #parintilascoala au fost înscrise în concurs peste 100 de povești și citindu-le am descoperit multe situații în care ne regăsim sau pe care le întâlnim la apropiații noștri. Cum ar fi:

„… l-am sunat pe tata, care în graba lui, în loc să-mi răspundă mi-a dat mesaj prestabilit: sunt în ședință! Tata fiind pensionar”

„S-a-ntâmplat că nu găsesc arondul. Am nevoie de el și nu-l găsesc. Nu mai râde! Să știi că înainte să te sun chiar l-am căutat pe toată tastatura, ca să nu te sun degeaba”

“De fiecare dată când Google schimbă imaginea, tata se ceartă cu mama pentru că i-a stricat calculatorul’”

“…tata s-a trezit invadat într-un final de spambots. Pentru că dă click pe toate chestiile care sclipesc, probabil.”  

Câți părinți vor beneficia de acest program?

Cei 10 câștigători ai competiției de pe platforma #parintilascoala vor merge timp de trei zile într-o tabără digitală unde vor învăța despre utilizarea internetului, wifi, trafic de date, contul de Gmail, Facebook sau Skype. Intenția noastră este să ducem acest proiect mai departe, în etapa a doua, învățarea fiind un proces pe termen lung.

Care sunt așteptările trainerilor în privința celor selectați?

Să pună multe întrebări! ☺ Din chestionarul campaniei #parintilascoala a reieșit că patru din cinci părinți cer ajutorul copiilor atunci când nu știu cum să gestioneze diverse situații în mediul digital. Așadar ne așteptăm să fie curioși, interesați, foarte pragmatici și, de ce nu, să vină cu o listă de întrebări și situații de clarificat. Și cu un carnețel unde să își noteze răspunsurile trainerilor.

Care sunt necesitățile în materie de tehnologie ale parinților?

Suntem martorii unei adevărate „revoluții” digitale, tehnologia a devenit parte din viața noastră cotidiană. Asta înseamnă că rolul nostru este atât să le oferim clienților cele mai performante produse și servicii, cât și acces la noile tehnologii, iar asta se traduce inclusiv în programele noastre de educație digitală.

O parte dintre clienți sunt deja familiarizați cu zona digitală, folosesc servicii online, plătesc pe internet cu cardul, au un stil de viaţă care include aceste servicii, au gadgeturi. În acelaşi timp există persoane din această categorie de vârstă care nu fac parte din universul digital, în sensul că nu folosesc astfel de tehnologii. Și aici putem interveni noi pentru a-i ajuta să depășească barierele de utilizare a noilor tehnologii ca să descopere beneficiile acestora, ceea ce le va face viața mult mai ușoară.

Vă rugăm să ne prezentați și alte date disponibile în privința comportamentului părinților față de tehnologie.

Dacă ne uităm la statistici vedem că cel puțin o dată pe săptămână, persoanele adulte caută informații prin motoare de căutare (27%), transmit email-uri (21,9%), citesc știri online (19,8%) sau utilizează instant messaging (17,3%), în timp ce doar 18,5% au cel puțin un cont pe o rețea socială sau platformă de blogging/microblogging (conform Studiului Național de Audiență Focus – SNA-Focus realizat în perioada august 2012 – august 2014).

Ce alte inițiative de educare a publicului în domeniul tehnologiei a întreprins Orange?

Alfabetizarea digitală a devenit o necesitate, nu doar un hobby sau o pasiune. În acest context, rolul nostru de digital coach este de a dezvolta constant proiecte de educație și accesibilizare digitală. Avem un focus educațional specific pentru fiecare categorie de public: de la inițiative de programare și proiecte de siguranță pe internet pentru copii, la programe de internship și burse pentru elevii de liceu și studenți, până la proiecte dedicate adulților și seniorilor.

De altfel, primul nostru proiect de responsabilitate socială în România este unul educațional pornit în parteneriat cu Universitatea Politehnică din București ce a evoulat și a devenit Orange Educational Program. De-a lungul anilor, programul s-a extins și a ajuns să cuprindă mai multe componente dedicate studenților și masteranzilor care doresc să își consolideze cunoștințele dobândite în timpul facultății: Orange Educational Program Engineering, Orange Educational Business Administration și Orange First Step.

Pentru elevii de liceu, derulăm programe de orientare în carieră, acțiuni în cadrul programului „Școala Altfel” sau inițiative precum Orange 4G Discovery Tour în care am oferit elevilor de liceu o experiență de învățare și relaționare inovatoare, într-un tur al lumii digitale din care au aflat informații despre tehnologia 4G și utilizarea responsabilă a internetului.

Anul trecut am lansat pentru copiii cu vârste între 10-13 ani programul SuperCoders, o serie de ateliere de programare unde aceștia învață să codeze.

În toate aceste inițiative angajații noștri au un rol foarte important și se implică adesea ca voluntari. Un astfel de proiect este Orange App Week în cadrul căruia colegii noștri îi învață pe clienți cum pot utiliza aplicațiile Orange.

Foto credit: Orange Romania

Comentarii

Tehnologie

ViewSonic extinde portofoliul de proiectoare consumer și de business

Avatar

Published

on

ViewSonic Europe Ltd., lider global pe piața soluțiilor de afișare, anunță lansarea de noi modele de proiectoare Lamp Free, ce au rolul de a redefini divertismentul de acasă și prezentările în mediul de business. Printre noile serii lansate se numără: seria X dedicată segmentului Home Entertainment, cu funcționalități inteligente preinstalate, seria M de proiectoare portabile și seria LS de produse dedicate domeniilor comercial și public.

Activitățile noastre sunt dedicate schimbării stilului de viață al utilizatorilor și al companiilor. Astfel, lansăm periodic proiectoare și alte produse performante, de ultimă generație, ce dispun și de un design modern și au un raport calitate preț corect. Noul nostru portofoliu de produse confirmă angajamentul și promisiunile companiei ViewSonic față de toți clienții săi, oferind produse care pot transforma orice spațiu într-o sală de cinema”, a declarat Dean Tsai, Head of Projector BU, ViewSonic.

Seria X: Caracteristici Inteligente și performanțe audio-video superioare

În era streaming-ului, domeniul home cinema este tot mai căutat și accesibil. Acesta oferă utilizatorilor un confort maxim. Noile proiectoare ViewSonic dispun de rezoluții 4K și integrează funcționalități de streaming inteligente. Seria X cuprinde variate modele de până la 2900 de lumeni LED și dispun de procesoare HDR, tehnologii Cinema SuperColor+ cu 125% Rec.709 și audio de la Harman Kardon.

În plus, acestea integrează funcționalități inteligente ce au rolul de a schimba experiența divertismentului de acasă. Astfel, cu ajutorul conectivității Wi-Fi, utilizatorii pot să partajeze conținut direct de pe smartphone-uri sau tablete, sau pot transforma echipamentul mobil într-o telecomandă inteligentă, via aplicației vCastSender, care permite realizarea de adnotări direct pe ecranul de proiecție. Echipamentele suportă și streaming direct prin intermediul aplicațiilor Amazon Alexa, respectiv Google Assistanta via Control Vocal.

Seria M: Proiectoare portabile pentru un confort sporit

Pe măsură ce stilul de viață al utilizatorilor devine din ce în ce mai mobil, ViewSonic a redesenat seria M de proiectoare LED, transformându-le în produse portabile, cu un design modern, care pot fi folosite oriunde, oricând. Seria M este dedicată tuturor persoanelor care vor să se bucure de o flexibilitate maximă, putând să urmărească conținutul preferat de câte ori au ocazia, indiferent de locație.

Proiectorul M1 mini Plus are o greutate de doar 300 de grame și necesită o distanță de proiecție de doar 1,2m. Acesta oferă o imagine de calitate, dispune de baterii integrate și de difuzoare JBL. Produsul mai poate fi folosit și pentru proiecția pe tavan.

Noul model, M2, a fost conceput ca fiind cel mai performant proiector mobil al companiei, reprezentând mixul perfect de performanță și design modern, potrivit pentru startup-uri, freelanceri, traineri și oameni de vânzări.

Seria LS: Adaptibilitate pentru aplicații comerciale și publice

Pentru a fi folosite în aplicații comerciale și publice, domenii ce necesită proiectoare cu un nivel ridicat de luminozitate, performanță consistentă 24/7 și instalare flexibilă, ViewSonic a dezvoltat seria de proiectoare laser LS, adopând Laser Phosphor.

LS860WU dispune de un throw ratio de doar 0,81-0,89, fiind potrivit pentru centre comerciale. Iar modelul LS831WU are un throw ratio și mai mic, de 0,25, acest model digital signage putând să proiecteze o imagine de 100” de la doar 21cm. Acest produs poate fi folosit împreună cu display-uri touch de 24”, precum ViewBoard Mini IFP2410.

Pentru a afla mai multe despre ViewSonic, vizitați ViewSonic.com și urmăriți paginile dedicate de Facebook, Instagram, Linkedin și YouTube.

 

Despre ViewSonic

Fondată în anul 1987 în California, ViewSonic este o importantă companie producătoare de echipamente și soluții de afișare, lider în dezvoltarea de tehnologii vizuale. Datorită spiritului inovator și viziunii sale, ViewSonic contribuie la interconectarea mondială cu ajutorul unui portofoliu de soluții de afișare profesionale, care îmbunătățesc semnificativ modul în care utilizatorii lucrează, colaborează, comunică și se conectează. Gama de produse include monitoare LED, ecrane comerciale interactive, ecrane tactile, videoproiectoare, dispozitive client cu dimensiuni reduse și ecrane inteligente.

Comentarii

Continue Reading

Digital

Minio Studio anunță cel mai mare departament de strategie al unei agenții locale independente

Avatar

Published

on

Minio Studio, agenție de comunicare integrată, își extinde departamentul de strategie, având astfel cea mai mare echipă de strategie a unei agenții locale independente. Din cei 23 de profesioniști ai agenției, 5 sunt dedicați activităților de strategie creativă.

Echipa de Strategie

Noua echipă este una mixtă, formată din specialiști cu expertize complementare.

  • Cristiana Pană conduce departamentul din poziția de Head of Strategy & Growth. Cu peste 7 ani de experiență, Cristiana aduce un mix magic între gândire logică, creativitate și empatie, care se traduce într-o viziune strategică integrată.
  • Ilinca Văleanu, Integrated Communication Manager, are un rol activ în a seta direcția corectă a campaniilor agenției, pornind de la obiective pe care le monitorizează pe tot parcursul proiectului.
  • Andrada Ionescu, Junior Digital Strategist, este un exponent al Generației Z – pasionată de mediul digital, curioasă, energică și cu un Master în Marketing la Lancaster University, UK.
  • Marius Marin, Reputation Manager, gestionează aspectele de comunicare și amplificare ale proiectelor, asigurându-se că vor genera impactul dorit.
  • Paul Cotor, Head of Creatives, preia temporar un dublu rol, adăugând și funcția de Innovation Designer. Paul este mereu la curent cu cele mai noi tehnologii, iar abilitățile sale multiple (design, video, UX & tech) completează perfect echipa.

 

Expertiza strategică este asigurată și de Ioana Mucenic, CEO al agenției, strateg ca formare profesională, cu o amplă experiență de 15 ani. Membrii echipei au diferite certificări care le-au consolidat know-how-ul, precum Design Thinking, Service Design Thinking, Neuromarketing și Creative Leadership.

Noua structură vine să susțină poziționarea agenției ca un studio de creativitate strategică, despre care puteți găsi detalii aici: www.minio.ro/services.

 

Ce înseamnă acest lucru pentru clienții Minio Studio?

Odată cu creșterea dinamicii de schimbare socială, a rolului milenialilor și a Generației Z, cu multitudinea de platforme de comunicare, multe branduri se confruntă cu întrebări precum:

  • „Cum putem să fim relevanți pentru noile generații?”
  • „Cum ar trebui să ne ajustăm strategia de comunicare din perspectiva mixului de canale?“
  • „Cum putem să măsurăm mai bine rezultatele inițiativelor de Comunicare? Cum putem cuantifica impactul investițiilor noastre în noile canale sau trenduri?”
  • „De ce nu mai răspund consumatorii mei la inițiativele care funcționau? Cum îi pot înțelege mai bine?”
  • „Cum putem să ne creștem brandul și vânzările în contextul curent atât de aglomerat?”
  • „Cum pot să știu dacă această campanie îi va atrage atenția shopperului în magazin?”
  • „Cum pot să eficientizez investiția de media prin creative sau mesaje mai de impact?“

 

Acestea sunt întrebările la care Minio Studio își propune să găsească răspunsuri personalizate pentru fiecare client, să le transforme în mesaje creative și să dezvolte campanii de comunicare cu impact real.

 

Viziunea strategică

 

„Încă de la lansare, am gestionat proiecte în care am lucrat cu clientul ca să clarificăm problema, nu brieful de creație. Am derulat campanii dificile, complexe, în care, de multe ori, simțeam că nu știm nici de unde să începem. Dar cu multă muncă, metodologie corectă, creativitate, am transformat astfel de proiecte în campanii numite Best-Practice de către clienți., a declarat Ioana Mucenic.

„Majoritatea proiectelor la care lucrăm sunt integrate, așadar obiectivul final nu este ideea creativă în sine, ci generarea unor rezultate acționabile, cu impact direct în businessul brandurilor pentru care lucrăm. Clienții noștri apreciază capacitatea noastră de integrare multicanal tocmai pentru că îmbrăcăm soluția strategică într-un mod creativ care nu se diluează și care păstrează un fir roșu care dă relevanță campaniei: de la arhitectura de mesaj și până la ultimul detaliu de implementare.”, a adăugat Cristiana Pană.

 

4 ani de Minio Studio – pe minio.ro

De-a lungul celor 4 ani, agenția a avut o creștere foarte rapidă, derulând proiecte pentru clienți locali și internaționali de prestigiu. Cu această ocazie, agenția și-a relansat website-ul, prezentându-și proiectele, echipa și viziunea, pe www.minio.ro.

 

DESPRE MINIO STUDIO

Minio Studio este o agenție decisă să dezvolte campanii de comunicare curajoase și autentice. Pe lângă campaniile de comunicare integrate, agenția derulează și proiecte inovatoare de tehnologie. Minio Studio aduce la un loc 23 de oameni, cu expertize diferite, conduși de Ioana Mucenic, un antreprenor nativ, cu 15 ani de experiență și cu pasiune pentru calitate și inovație. Compania oferă un mix între strategie, creativitate și tehnologie, ceea ce i-a permis să se dezvolte foarte rapid în cei 4 ani de existență. Printre clienții agenției se numără companii de top, precum Avon, Jacobs Douwe Egberts (România și Olanda), JYSK România, L’Oréal, Milupa, Miniso, Mondelēz, Novartis, Reckitt Benckiser (peste 20 de țări), Rowenta, Sun Plaza, Tefal, Tymbark sau West Gate Studios.

 

 

Comentarii

Continue Reading

Digital

Zeci de mii de participanți sunt așteptați la Bucharest Tech Week, festivalul care transformă Bucureștiul în capitala tehnologiei

Avatar

Published

on

București devine pentru al cincilea an consecutiv capitala tehnologiei timp de o săptămână, între 18-24 mai. Peste 25.000 de pasionați de tehnologie își dau întâlnire la Bucharest Tech Week pentru a afla care sunt noile soluții tech. Ca în fiecare an, festivalul cuprinde trei componente: Business Summits, care au loc la Radisson Blu Hotel, Tech Expo se întâmplă în Piața Universității și Partner Events organizate în diverse puncte din oraș.

Anul acesta, festivalul vine cu o serie de noutăți care vor transforma Bucureștiul în epicentrul evenimentelor tech din Europa Centrală și de Est. Pe lângă cele cinci conferințe deja cunoscute de la edițiile anterioare: Innovation Summit, HR Masters Summit, Fintech Summit, Java Summit și .NET Summit, noutatea din acest an este lansarea Future Retail Summit, conferință dedicată profesioniștilor din retail. Participanții vor avea oportunitatea de a afla de la speakeri de top ce presupune o experiență completă în retail, de la impactul pe care îl are realitatea augmentată asupra industriei, până la modalitățile noi pe care retailerii le pot aborda pentru a livra o experiență diferită consumatorilor. Printre primii speakeri confirmați la Business Summits se numără reprezentanți de la: HBO, IBM, Microsoft, PwC, FedEx, The Telegraph și Ripple.

Noutățile anunțate la expoziția de tehnologie din Piața Universității sunt extinderea suprafeței expoziționale și a zonei de gaming, unde pasionații și profesioniștii din industrie vor descoperi soluții hardware, pe care le pot testa prin jocurile aduse de parteneri. Un alt obiectiv este introducerea unei zone educaționale de tehnologie dedicată copiilor. În cadrul Tech Expo, pasionații de soluții hi-tech, indiferent dacă sunt studenți, profesioniști sau antreprenori vor putea interacționa cu inovații tehnologice aduse de companii locale și internaționale. Roboții, tehnologiile VR/AR, dronele, mașinile electrice și hibrid, stații de încărcare, gadget-urile și dispozitivele pentru casele inteligente sunt doar câteva dintre soluțiile prezentate la expoziție.

Partners Events reprezintă cea de-a treia componentă Bucharest Tech Week. Peste 65 de evenimente vor fi realizate de organizatori parteneri pe parcursul săptămânii în diferite puncte din București. Subiectul comun al evenimentelor partenere este tehnologia și oferă șansa locuitorilor capitalei de a se implica în cadrul celui mai amplu manifest de acest gen.

,,Bucharest Tech Week aniversează în 2020 cinci ani de când reunește, timp de o săptămână, întreaga comunitate tech oferindu-i resursele necesare pentru a încuraja inovația și adoptarea de noi tehnologii.
Continuăm, prin sesiunile susținute de către invitații noștri internaționali, dar și prin soluțiile expuse de către cei mai importanți jucători din industria de tech, să subliniem faptul că noile tehnologii ne pot face viața mai ușoară și munca mai productivă. Vă invităm, așadar, să descoperim tehnologiile care ne sprijină să progresăm pe plan profesional și pe care le putem utiliza în viața cotidiană pentru a ne optimiza timpul petrecut cu familia într-o perioadă de asalt informațional. Credem cu tărie că putem îmbrățișa tehnologia și putem învăța să o utilizăm în favoarea noastră.” a declarat Alexandru Măxineanu, managerul diviziei de evenimente tech din cadrul Universum Events.

Accesul la oricare dintre cele trei componente ale Bucharest Tech Week se face prin înregistrarea online pe www.techweek.ro. Accesul la Tech Expo este gratuit, doar în baza înregistrării online. Cei interesați de Business Summits își pot achiziționa biletele în perioada Early Registration cu un discount de 21% față de prețul final al acestora.

Partenerii Bucharest Tech Week 2020: Business Summits inspired by certSIGN Innovation Summit Partner: IQOS HR Masters Summit Partner: Undelucram.ro Sponsorii Bucharest Tech Week 2020: Ubisoft, Enel X, Bittnet Training, Luxoft, Endava, METRO SYSTEMS, Genesis, Wolf Theiss Digital Partner: Republika Internet Partner: VIVA Telecom

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0