Concursul Eurovision 2011, de la Dusseldorf nu e deloc ieftin. Prezenta la prima conferinta de presa a trupei Hotel FM, Marina Almasan, coordonatoarea proiectului Eurovizion 2011, a dezvaluit ca suma investita in participarea baietilor la competitia cantecelor se ridica la 500.000 de euro.
Ea a tinut sa precizeze ca numai cele 3 minute in care Hotel FM vor urca pe scena din Germania costa nici mai mult, nici mai putin de 100.000 euro, reprezentand taxa de participare. In plus, o mare parte din bani provin din fonduri atrase. “ Unul dintre sponsorii nostri este Rin Grand Hotel, cu care TVR-ul a incheiat un contract. Ei ii vor gazdui pe toti concurentii care vin in Romania pentru a-si promova piesele. Suntem in discutii si cu Ministerul Turismului, insa nu e nimic batut in cuie”, a mai declarat Marina Almasan.
Jumatate de million de euro poate parea enorm pentru o tara cu economia mai subreda ca o casa in paragina. Azerbaijanul insa, o tara cu 9 milioane de locuitori, a cheltuit in 2010 fabuloasa suma de 1,6 milioane de euro, iar Safura Alizadeh, reprezentanta lor s-a clasat pe locul 5. Inceput in 1956, cu participarea a doar sapte tari, Eurovizionul gazduieste in acest an 43 de tari si se dovedeste a fi din ce in ce mai costisitor. Nici nu e de mirare ca Muntenegru s-a retras datorita problemelor financiare. Ungaria, Slovacia, Italia, Monaco, Andorra si San Marino au fost si ele la un pas de retragere.
Daca Paula Seling si Ovi au avut parte anul trecut de un eveniment numit “ Oslo, venim!”, traditia continua si in acest an, pe 9 aprilie. “ Dusseldorf, venim!” este un concert de promovare, la care vor fi prezente nume mari din arta, sport, cultura in general. Evenimentul va putea fi urmarit si pe TVR International, pentru ca romanii de peste hotare sa-si faca o idee despre cei pe care-i vor vota.