Connect with us
Avatar

Published

on

De opt ani sunt într-o relație. Este cu șuișuri și coborâșuri. Nu ne-am iubit mereu, însă am avut nevoie unul de celălalt. M-a ademenit cu cadouri de Crăciun și Paști. Mi-a oferit prânzuri gustoase în locații selecte. Am fost împreună la mare și la munte. De câteva ori chiar și în străinătate.

De opt ani ne auzim zilnic, am ajuns să ne cunoaștem bine și să ne vorbim pe numele mic. M-a sunat la ore imposibile, să-mi reamintească de întâlniri importante pentru mine.

Dar iubirea scade de fiecare dată când îmi trimite e-mail-uri cu virgulă între subiect și predicat, când pune în titlu cuvântul Senzațional fără motiv sau îmi spune Sârbu în loc de Știrbu. Dar nu mă supăr.

Și totuși relația mea cu oamenii din PR nu se poate dizolva. Am nevoie de ei pentru că publicația trebuie alimentată cu știri. Au nevoie de mine pentru că clienții sunt interesați de expunere.

Fetele și băieții din PR lucrează sub un stres continuu, presiunea este mare asupra lor și îi înțeleg. Jurnaliștii însă taxează comunicatele de presă cu greșeli crezând că rolul lor e de a da un simplu Copy/Paste. Ei bine, permiteți-mi să nu fiu de acord. Nu comentez pregătirea celor care ajung să lucreze în Relații Publice. Așa cum și în Jurnalism ajung să lucreze de cele mai multe ori persoane care nu au absolvit o facultate de profil, îmi imaginez că și în PR sunt oameni care au altă pregătire.

De cele mai multe ori, PR-iștii simplifică munca jurnalistului. De cele mai multe ori, PR-iștii devin noii jurnaliști și scormonesc împreună cu clienții lor după subiecte care au potențial de știre. Am multe exemple de oameni de relații publice care își desfășoară activitatea fără cusur. Aceștia nu uită de ziua ta de naștere, nu te stresează cu telefoane după ce trimit un comunicat de presă să te întrebe dacă l-ai primit și când va fi publicat. Sunt PR-iști care fac diferența între un subiect de presă și unul de umplutură, care își educă clienții să fie deschiși la conferințele de presă și să răspundă la obiect la întrebările jurnaliștilor.

PR-iștii și jurnaliștii  ar trebui să se afle în aceeași barcă și să vâslească împreună mânați de interesul public.

Și, credeți-mă, nu am nevoie de cadouri de Crăciun sau de Paști, nici de delegații în țară sau străinătate. Ci doar de informări de presă consistente și răspunsuri la întrebări care de obicei sunt catalogate ca incomode.

Comentarii

comments

Facebook

IN Trending