Connect with us

Muzica

K-POP: Un univers muzical plin de culoare

Avatar

Published

on

Se spune că muzica are propriul ei limbaj, ne emoţionează, ne inspiră şi ne uneşte. Muzica este un element important al culturii şi poate deveni un simbol pentru ţara de origine, un adevărat mijloc de promovare a identităţii culturale. Cel mai bun exemplu este fenomenul k-pop, originar din Coreea de Sud. Numele genului muzical este o abreviere de la korean pop” sau pop coreean, care continuă să câştige popularitate la nivel internaţional.

 

          Din punct de vedere muzical, k-pop înseamnă o fuziune între pop bineînţeles, dar şi alte stiluri, ca hip-hop, muzică dance şi electronică, R&B sau rock. Adolescenţii şi tinerii sunt cuceriţi de beat-urile moderne, însă nu doar sud-coreenii. K-pop-ul are tot mai mulţi fani internaţionali, iar limba coreeană nu reprezintă deloc un impediment, din contră. Datorită muzicii, ascultătorii din alte ţări manifestă interes pentru învăţarea limbii coreene şi a alfabetului coreean numit „hangul”. Şi merită efortul, deoarece versurile spun întotdeauna o poveste, transmit mesaje puternice, motivaţionale sau pline de emoţie.

Interpreţii sud-coreeni sunt artişti complecşi care scriu piese, cântă, dansează, sunt modele pentru diferite branduri şi activează ca actori, iar uneori toate acestea la un loc. Un alt aspect specific culturii pop sud-coreene este accentul pus pe trupele muzicale, mai mult decât pe carierele solo. Desigur, sunt artişti independenţi foarte apreciaţi de către public, dar formaţiile rămân cele mai populare. Grupurile sunt formate fie doar din băieţi sau doar din fete, cu un număr variat de membri: patru, cinci, şapte, nouă, uneori chiar mai mulţi. În trupă, fiecare membru are rolul său: lider, dansator, vocalist principal, raper, etc. şi debutează la vârste foarte tinere, după antrenamente intense în artele spectacolului.

Şi totuşi, de ce sunt atât de populare trupele k-pop ? Nu există un singur răspuns, dar cu siguranţă sunt multe argumente. Alături de vizualul lor şi talentele artistice multiple, lansările noi înseamnă resurse din partea agenţiilor de divertisment, multă muncă şi creativitate. Fiecare formaţie are un nume şi un concept reprezentativ care va influenţa ulterior stilul abordat: inocent şi romantic, misterios şi elegant, matur, care promovează imaginea femeii independente, mesaje profunde, care vorbesc despre diferite probleme sociale şi lista poate continua. Pe măsură ce au evoluat, trupele au surprins de multe ori cu schimbări de concepte care le-a adus popularitate. Altele au rămas fidele alegerilor iniţiale. Cert este că ideea de bază trebuie să se regăsească până în cele mai mici detalii, de la versuri, la sunet, dans şi ţinutele scenice spectaculoase, pline de culoare. Cât despre dans, fanii k-pop ştiu că orice apariţie nouă pe scenă este însoţită de o coregrafie complexă care arată şi mai bine unitatea trupei. De aceea, fiecare reprezentaţie este un spectacol în sine, un alt motiv pentru care fenomenul pop coreean este aşa de popular.

Social media este pentru noua generaţie k-pop un instrument puternic de promovare, ce îl face cunoscut peste graniţe. Cântăreţii sud-coreeni au început să aibă tot mai multe colaborări de succes la nivel internaţional, cu artişti de top sau să fie invitaţi în cadrul celor mai populare emisiuni de divertisment din străinătate. În octombrie 2018, cântăreaţa de origine britanică Dua Lipa colaborează cu BlackPink, una dintre cele mai îndrăgite trupe de fete din Coreea de Sud. Single-ul „Kiss and Make Up” a fost premiat cu argint şi aur în ţări din Europa şi cu discul de platină în Australia.

Nici băieţii nu se lasă mai prejos. Un alt exemplu este trupa Monsta X care a debutat în anul 2015, a cucerit inimile fanilor japonezi, iar apoi următoarea oprire a fost America. Cei şapte membri au colaborat cu producătorul muzical Steve Aoki pentru piesa „Play it Cool”, iar pe albumul „All About Luv” lansat anul acesta, îi putem asculta cântând în limba engleză alături de French Montana, Pitbull sau will.i.am. La final de 2019, Monsta X surprinde publicul cu o altă colaborare unică pe scena k-pop. Împreună cu artistul de origine columbiană Sebastián Yatra, ei ne atrag ca un magnet cu single-ul „Magnetic”, un mix exploziv între stilul k-pop şi cel latin.

Monsta X invitaţi speciali în platoul emisiunii The Ellen DeGeneres Show

Dacă ar fi să găsim un sinonim pentru genul k-pop, acela cu siguranţă ar fi BTS. Bangtan Boys sau pe scurt BTS sunt cea mai de succes trupă pop coreeană a momentului, care doboară record după record în muzică. Ei au o adevărată „armată” de fani în toată lumea, iar fan-clubul lor poartă numele de Army. Trupa este formată din şapte membri: Jin, Suga, J-Hope, RM, Jimin, V şi Jungkook, cu vârste cuprinse între 22 şi 27 de ani. Vedetele agenţiei Big Hit Entertainment au debutat în vara anului 2013 cu piesa „No More Dream”. Încă de la debut, trupa nu a trecut neobservată, câştigând mai multe premii la cele mai importante festivaluri de muzică din Seul. De pildă au luat trofeul Best New Artist of the Year 2013, o categorie râvnită de cântăreţii novice.

Cel de-al doilea album complet „Wings”, lansat în 2016, le-a adus locul 26 în faimosul top american Billboard 200, o adevărată performanţă pentru genul k-pop. Dar BTS a surprins din nou în 2017 cu noua lansare „Love Yourself: Her” care a ajuns pe locul 7 în acelaşi binecunoscut top. Prezenţa celor de la BTS în Billboard a început să devină o obişnuinţă şi a fost doar o chestiune de timp până când au obţinut prima poziţie. Asta s-a întâmplat în 2018 cu cel de-al treilea album de studio „Love Yourself: Tear” care s-a vândut în milioane de copii peste tot în lume. Şi anul 2019 a fost unul plin pentru cei şapte membri, cu multe concerte în ţară, dar şi în străinătate, cu nominalizări, premii şi apariţii TV la principalele emisiuni de divertisment din ţară, dar şi de pe continentul american. Cât despre colaborări, Nicki Minaj, Halsey sau Sia sunt doar câteva nume, alături de care BTS au lansat adevărate hit-uri.

În cadrul ceremoniei EMA 2019 de la MTV, BTS au câştigat trei premii: Best Live, Biggest Fans şi Best Group. Şi nu este de mirare că sunt cel mai bun grup, pentru că prestaţiile live sunt impecabile, coregrafiile au un sincron perfect, iar asta presupune talent, dar şi lungi antrenamente, spirit de echipă, muncă şi implicare.

 

K-pop nu mai este demult doar un gen muzical popular în Asia. Muzica sud-coreenilor a cucerit fani din întreaga lume şi chiar dacă piesele în limba engleză sunt o bucurie pentru ascultătorii internaţionali, ei continuă să promoveze valorile ţării de origine, fapt ce a ajutat la răspândirea culturii coreene în lume, o cultură a frumosului, unică, plină de emoţie şi culoare.

 

REDACTOR: Bianca Bujor

Comentarii

Muzica

BIBI ne spune „Povești pe pielea ta”

Avatar

Published

on

            După ce a cântat despre ce înseamnă să fii „Repetentă la dragoste”, BIBI lansează „Povești pe pielea ta” și dezvăluie „rețeta” perfectă pentru o poveste de dragoste plină de pasiune. Artista a avut nevoie doar de un strop de iubire și de o singură privire pentru ca cel mai frumos sentiment de pe pământ să o inspire și să prindă contur în versuri. 

 

Compusă de către BIBI alături de Edward Sanda și Randi, „Povești pe pielea ta” este o piesă fresh, despre o iubire trăită undeva la malul mării, acolo unde doar valurile sunt martore, iar videoclipul regizat de Alex Ceaușu completează prin imagini mood-ul romantic al single-ului.

„Summer vibes & loveee, Povești pe pielea ta este piesa care te transpune direct pe plajă, lângă persoana iubită și care te face să simți fiorii unei povești de dragoste pasionale. O piesă din inima mea, pentru inimile voastre… Sper din suflet să vă placă, să o ascultați cu drag și să o share-uiți peste tot”, povestește entuziasmată artista.

 

BIBI, una dintre cele mai fresh apariții muzicale, și-a început cariera în 2014 cu piesa „Radio Song”, urmând apoi „Ciocolata”, hit ce a devenit viral rapid și a adunat aproape 50 de milioane de viziualizări pe YouTube. Printre single-urile de succes ale artistei se numără „Repetentă la dragoste”, „Coji de portocale”, „Ani de liceu”, „Sing my life”, „Friendzone” și „Vara în stilul meu”. În iulie 2019 a lansat „Sola”, single cu versuri în limba spaniolă ce a cucerit țări precum Albania, Rusia, Turcia și Italia.

 

În plus, în urmă cu trei ani, BIBI a făcut parte din distribuția filmului de scurt metraj „Star Darlings”, creat de Disney Channel și a fost vocea care a interpretat „Hai dorește-ți”, coloana sonoră a serialului animat. Cu peste 715.000 de următoritori pe Instagram, peste 90.000.000 de vizualizări și peste 680.000 de abonați pe canalul său de YouTube, BIBI este una dintre cele mai de succes vloggeriţe și artiste ale momentului.

 

Comentarii

Continue Reading

Muzica

Olga Verbițchi lansează „Iluzia”

Avatar

Published

on

            Olga Verbițchi lansează „Iluzia”, un single ce marchează încheierea unei etape din viață. Atunci când inevitabil apare, sentimentul de negare iese primul în față și încearcă să te facă să crezi într-o iluzie care te amăgește că totul poate fi ca la început.

 

„Iluzia nu este doar un nou single cântat de către mine, ci este povestea care a stat închisă în mine ani la rând așteptând să fie auzită. Este prima oară când am reușit să mă expun și să creez ceva din durerea pe care am simțit-o. Piesa asta care reprezintă și debutul meu în songwriting m-a vindecat și mi-a demonstrat că toate încercările ce mi se dau sunt de fapt pentru a-mi găsi inspirația și a transmite mai departe. Mulțumesc echipei mele, băieților de la studio care mi-au prins vibe-ul și mi-au ascultat povestea, împreună cu ei am reușit să aducem Iluzia”, povestește Olga.

Compusă de către artistă alături de Roland Kiss și Vlad Cirsan, piesa este pentru cei care iubesc din toată inima, dar care aleg să creadă în iluzii când magia iubirii dispare. Protagonistă în propria poveste, Olga joacă rolul personajului încătușat în propriile iluzii, iar videoclipul transpune într-un mod simplu dar intens toate trăirile artistei.

 

În 2016, Olga Verbițchi a participat la X Factor unde a câștigat marele premiu, iar la scurt timp după, a lansat primul single din carieră ,„Prietena ta”, urmat de „Pagini albe” (featuring Kio). La începutul anului 2018, colaborează cu DJ Sava pentru „Coco Bongo” și tot în același an lansează piesa „Portofele”, piesa ce face parte din proiectul Naked Truth, semnat de MCulture by Damian Drăghici. La scurt timp după, câștigă premiul „Vocea Internațională” în cadrul Sanremo Music Awards, iar în 2019 lansează „Oameni” și „De ce mă minți”.

 

Comentarii

Continue Reading

Muzica

The Motans lansează albumul „My Rhythm & Soul”, o colecție de 12 piese de suflet

Avatar

Published

on

            The Motans prezintă cel de-al doilea album din carieră care se numește My Rhythm & Soul” și include 12 piese compuse de artist și produse de Alex Cotoi, Viky Red, Marcel Botezan & Sebastian Barac, Vlad Lucan, Vladimir Coman, Achi Petre.

 

Pe acest album se regăsește și colaborarea cu Irina Rimes, super hitul „Poem”, dar și un feat. atipic, cu Marea Neagră. Diferit este și intro-ul albumului care este integral torsul unei pisici.

Tracklist:

INTRO

  1. ÎNAINTE SĂ NE FI NĂSCUT
  2. ANI LUMINĂ
  3. MARATON
  4. INVITAT
  5. POEM feat. Irina Rimes
  6. ÎNTÂMPLĂTOR
  7. JACKPOT
  8. BINE INDISPUS
  9. MR. TORT
  10. SPIRIT ATEIST
  11. VALURI MARI
  12. SAINT LONELINESS feat. Marea Neagră

 

„M-am gândit mult cum aș putea descrie acest album, dar mi-am dat seama că nu mai e nevoie să vorbesc despre piese pentru că ele vorbesc de la sine. Cred că cel mai important lucru pe care ar trebui să îl spun acum legat de album este MULȚUMESC. Mulțumesc familiei The Motans, acelor oameni care au fost alături de mine și de întreaga echipă în tot acest timp, mulțumesc pentru fiecare zâmbet, cuvânt de încurajare, pentru dragostea și emoțiile pure și atât de frumoase pe care, credeți-mă, că le-am simțit din plin ! Mulțumesc oamenilor cu care am lucrat la acest album, celor cu care cânt aceste piese live și oamenilor din spatele cortinei care fac ca lucrurile din față să se întâmple. Vă mulțumesc !” a declarat The Motans.

 

Albumul poate fi achiziționat în format fizic pe  themotans.ro și carturesti.ro (pre-sale de pe 13 august, cu livrare posibilă de pe 18 august), iar de pe 18 august și în magazinele Cărturești. Include un booklet cu versurile pieselor, iar grafica este creată de Hardtask (Andrada Udrea). „My Rhythm & Soul” este disponibil pe YouTube în acest playlist.

 

The Motans (Denis Roabeș) este un artist foarte cunoscut în peisajul muzical românesc. Melodiile sale sunt captivante și pline de semnificație, iar live-urile trezesc emoții puternice în rândul fanilor. The Motans reușește să surprindă publicul cu fiecare lansare, dezvoltând o relație cu adevărat profundă cu acesta.

The Motans scrie și compune pentru mulți alți artiști precum INNA, Antonia, Alina Eremia, Irina Rimes și Mark Stam. În 2019, The Motans a susținut un concert sold-out pentru prima dată la Arene Romane în fața a 5.000 de fani. Artistul a avut întotdeauna darul muzicii, iar melodiile sale au ajuns mereu pe primele locuri în topurile muzicale românești.

 

Printre cele mai îndrăgite piese ale artistului, se numără: „Poem” feat. Irina Rimes cu aproape 45 de milioane de vizualizări, „Înainte să ne fi născut” cu peste 20 milioane de vizualizări, „Jackpot” cu peste 24 de milioane, „Versus” cu peste 27 de milioane de vizualizări.

 

Denis Roabeș a lansat la începutul lunii august 2019 proiectul „BursaTheMotans”, destinat tinerilor care sunt pasionați de domeniul pe care și l-au ales, dedicați și serioși în ceea ce-și propun să facă. În urma unui amplu proces de recrutare, 5 tineri vor primi burse de studiu lunare.

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0