Connect with us

Muzica

K-POP: Un univers muzical plin de culoare

Avatar

Published

on

Se spune că muzica are propriul ei limbaj, ne emoţionează, ne inspiră şi ne uneşte. Muzica este un element important al culturii şi poate deveni un simbol pentru ţara de origine, un adevărat mijloc de promovare a identităţii culturale. Cel mai bun exemplu este fenomenul k-pop, originar din Coreea de Sud. Numele genului muzical este o abreviere de la korean pop” sau pop coreean, care continuă să câştige popularitate la nivel internaţional.

 

          Din punct de vedere muzical, k-pop înseamnă o fuziune între pop bineînţeles, dar şi alte stiluri, ca hip-hop, muzică dance şi electronică, R&B sau rock. Adolescenţii şi tinerii sunt cuceriţi de beat-urile moderne, însă nu doar sud-coreenii. K-pop-ul are tot mai mulţi fani internaţionali, iar limba coreeană nu reprezintă deloc un impediment, din contră. Datorită muzicii, ascultătorii din alte ţări manifestă interes pentru învăţarea limbii coreene şi a alfabetului coreean numit „hangul”. Şi merită efortul, deoarece versurile spun întotdeauna o poveste, transmit mesaje puternice, motivaţionale sau pline de emoţie.

Interpreţii sud-coreeni sunt artişti complecşi care scriu piese, cântă, dansează, sunt modele pentru diferite branduri şi activează ca actori, iar uneori toate acestea la un loc. Un alt aspect specific culturii pop sud-coreene este accentul pus pe trupele muzicale, mai mult decât pe carierele solo. Desigur, sunt artişti independenţi foarte apreciaţi de către public, dar formaţiile rămân cele mai populare. Grupurile sunt formate fie doar din băieţi sau doar din fete, cu un număr variat de membri: patru, cinci, şapte, nouă, uneori chiar mai mulţi. În trupă, fiecare membru are rolul său: lider, dansator, vocalist principal, raper, etc. şi debutează la vârste foarte tinere, după antrenamente intense în artele spectacolului.

Şi totuşi, de ce sunt atât de populare trupele k-pop ? Nu există un singur răspuns, dar cu siguranţă sunt multe argumente. Alături de vizualul lor şi talentele artistice multiple, lansările noi înseamnă resurse din partea agenţiilor de divertisment, multă muncă şi creativitate. Fiecare formaţie are un nume şi un concept reprezentativ care va influenţa ulterior stilul abordat: inocent şi romantic, misterios şi elegant, matur, care promovează imaginea femeii independente, mesaje profunde, care vorbesc despre diferite probleme sociale şi lista poate continua. Pe măsură ce au evoluat, trupele au surprins de multe ori cu schimbări de concepte care le-a adus popularitate. Altele au rămas fidele alegerilor iniţiale. Cert este că ideea de bază trebuie să se regăsească până în cele mai mici detalii, de la versuri, la sunet, dans şi ţinutele scenice spectaculoase, pline de culoare. Cât despre dans, fanii k-pop ştiu că orice apariţie nouă pe scenă este însoţită de o coregrafie complexă care arată şi mai bine unitatea trupei. De aceea, fiecare reprezentaţie este un spectacol în sine, un alt motiv pentru care fenomenul pop coreean este aşa de popular.

Social media este pentru noua generaţie k-pop un instrument puternic de promovare, ce îl face cunoscut peste graniţe. Cântăreţii sud-coreeni au început să aibă tot mai multe colaborări de succes la nivel internaţional, cu artişti de top sau să fie invitaţi în cadrul celor mai populare emisiuni de divertisment din străinătate. În octombrie 2018, cântăreaţa de origine britanică Dua Lipa colaborează cu BlackPink, una dintre cele mai îndrăgite trupe de fete din Coreea de Sud. Single-ul „Kiss and Make Up” a fost premiat cu argint şi aur în ţări din Europa şi cu discul de platină în Australia.

Nici băieţii nu se lasă mai prejos. Un alt exemplu este trupa Monsta X care a debutat în anul 2015, a cucerit inimile fanilor japonezi, iar apoi următoarea oprire a fost America. Cei şapte membri au colaborat cu producătorul muzical Steve Aoki pentru piesa „Play it Cool”, iar pe albumul „All About Luv” lansat anul acesta, îi putem asculta cântând în limba engleză alături de French Montana, Pitbull sau will.i.am. La final de 2019, Monsta X surprinde publicul cu o altă colaborare unică pe scena k-pop. Împreună cu artistul de origine columbiană Sebastián Yatra, ei ne atrag ca un magnet cu single-ul „Magnetic”, un mix exploziv între stilul k-pop şi cel latin.

Monsta X invitaţi speciali în platoul emisiunii The Ellen DeGeneres Show

Dacă ar fi să găsim un sinonim pentru genul k-pop, acela cu siguranţă ar fi BTS. Bangtan Boys sau pe scurt BTS sunt cea mai de succes trupă pop coreeană a momentului, care doboară record după record în muzică. Ei au o adevărată „armată” de fani în toată lumea, iar fan-clubul lor poartă numele de Army. Trupa este formată din şapte membri: Jin, Suga, J-Hope, RM, Jimin, V şi Jungkook, cu vârste cuprinse între 22 şi 27 de ani. Vedetele agenţiei Big Hit Entertainment au debutat în vara anului 2013 cu piesa „No More Dream”. Încă de la debut, trupa nu a trecut neobservată, câştigând mai multe premii la cele mai importante festivaluri de muzică din Seul. De pildă au luat trofeul Best New Artist of the Year 2013, o categorie râvnită de cântăreţii novice.

Cel de-al doilea album complet „Wings”, lansat în 2016, le-a adus locul 26 în faimosul top american Billboard 200, o adevărată performanţă pentru genul k-pop. Dar BTS a surprins din nou în 2017 cu noua lansare „Love Yourself: Her” care a ajuns pe locul 7 în acelaşi binecunoscut top. Prezenţa celor de la BTS în Billboard a început să devină o obişnuinţă şi a fost doar o chestiune de timp până când au obţinut prima poziţie. Asta s-a întâmplat în 2018 cu cel de-al treilea album de studio „Love Yourself: Tear” care s-a vândut în milioane de copii peste tot în lume. Şi anul 2019 a fost unul plin pentru cei şapte membri, cu multe concerte în ţară, dar şi în străinătate, cu nominalizări, premii şi apariţii TV la principalele emisiuni de divertisment din ţară, dar şi de pe continentul american. Cât despre colaborări, Nicki Minaj, Halsey sau Sia sunt doar câteva nume, alături de care BTS au lansat adevărate hit-uri.

În cadrul ceremoniei EMA 2019 de la MTV, BTS au câştigat trei premii: Best Live, Biggest Fans şi Best Group. Şi nu este de mirare că sunt cel mai bun grup, pentru că prestaţiile live sunt impecabile, coregrafiile au un sincron perfect, iar asta presupune talent, dar şi lungi antrenamente, spirit de echipă, muncă şi implicare.

 

K-pop nu mai este demult doar un gen muzical popular în Asia. Muzica sud-coreenilor a cucerit fani din întreaga lume şi chiar dacă piesele în limba engleză sunt o bucurie pentru ascultătorii internaţionali, ei continuă să promoveze valorile ţării de origine, fapt ce a ajutat la răspândirea culturii coreene în lume, o cultură a frumosului, unică, plină de emoţie şi culoare.

 

REDACTOR: Bianca Bujor

Comentarii

Muzica

Faceţi cunoştinţă cu CLEO, artista din România cu o carieră de succes în America

Avatar

Published

on

            Cleopatra Ilie Taloș sau CLEO pe numele ei de scenă, este o figură extrem de cunoscută în domeniul muzicii clasice. Artista româncă și-a creat o carieră de succes în America şi a lucrat cu artiști celebri  ca Stevie Wonder, DeeDee Bridgewater, BB King, Herbie Hancock, dar și cu mari companii precum Cirque du Soleil sau studiourile FOX Entertainment. Acum, ea ne emoţioneză cu cea mai nouă lansare Puzzle”, o piesă în limba română, plină de sensibilitate, acompaniată de un videoclip în regia lui Alex Ceaușu şi producția Ovi Jacobsen.

 

            Puzzle” este o piesă specială din mai multe puncte de vedere. Pentru CLEO reprezintă prima apariție în sfera muzicii pop, atât versurile, cât şi muzica îi aparţin, iar mesajul este cât se poate de actual.  Mesajul piesei Puzzle” reprezintă reflecția mea vis-a-vis de presiunea asupra fetei / femeii din 2020 de a se ridica la irealele standarde mediatizate. Puzzle” este despre adolescenta care simte că nu este destul de perfectă” și petrece minimum 30 de minute să-și aplice nenumărate filtre… Cine decide ce definește frumosul ? Cine dă dreptul oricui să se simtă superior doar prin prisma exteriorului ?” ne povesteşte ea.

Urmează şi alte detalii interesante despre viaţa artistei şi din culisele noii lansări, dar până atunci trebuie să ascultaţi Puzzle”.

 

Cu o voce de neegalat și cu un timbru vocal de excepție, Cleopatra Ilie Taloș a muncit mult pentru a-şi cultiva talentul. Solista a studiat muzica în Los Angeles, facultatea de interpretare muzicală la secția de flaut „Magna cum Laude”, cât și Masterul în Arta Interpretării în cadrul prestigioasei University of California. La pregătirea ei profesională se adaugă şi absolvirea programului de artiști interpreți în cadrul University of Southern California, unde a avut ocazia să lucreze cu profesionişti ai scenei.

Toată această experinţă se reflectă şi în piesa „Puzzle” care este o provocare pentru CLEO și totodată, primul pas pe care îl face în afara sferei muzicii clasice. Artista nu vede acest debut ca pe o reinventare, ci ca pe o formă de exprimare într-un gen muzical diferit. „Este foarte important pentru mine să fiu inedită și independentă, să am puterea de alegere, puterea de creație, puterea de a scrie ce simt eu fără să mă simt constrânsă de parametrii comerciali dictați de piață”. ” a mărturisit ea. În plus, crede că va continua să scrie versuri motivaționale şi pregăteşte două piese noi pe care speră să le poată lansa în viitorul apropiat.

Videoclipul piesei „Puzzle” a fost filmat în București și regizat de Alex Ceaușu, clip în care CLEO a scos „la plimbare” pe Kiseleff un minunat pian alb la care își spune povestea. Dar înainte de asta, premiera absolută a cântecului a avut loc pe 7 Martie la Ateneul Român alături de OVI, în cadrul concertului aniversar „80 de Ani de Viață a Maestrului Jean Lupu”, fondatorul Corului Symbol. Momentul a fost unul emoţionant pentru CLEO, deoarece a pășit pe scena Ateneului Român după 20 de ani. Din păcate, din cauza pandemiei ce a urmat, 7 Martie a fost şi ultima seară în care s-au putut ține concerte la Ateneu.

Referitor la colaborarea cu reprezentantul României la Eurovision, artista are doar cuvinte de laudă şi se consideră o norocoasă pentru că a avut această şansă. Cum i-am spus și lui, mă simt onorată să lucrez cu un om atât de vertebral pe plan artistic cât și pe plan uman. În ziua de azi mulți vorbesc, puțini cunosc în această industrie. OVI este un muzician cum rar mai întâlnești în ziua de azi pe piața locală, este de un profesionalism impecabil și de un enorm bun-simţ artistic.” a spus solista despre producătorul piesei.

Cleopatra Ilie Taloș – CLEO, un artist complet şi un om împlinit

                La cei 40 de ani ai săi, CLEO se poate mândri cu realizări atât pe plan profesional, cât şi personal. Ea este nu doar muzician, dar şi profesor, antreprenor, soție și mama a doi băieți talentați și carismatici. Muzica este mediul prin care totul vibrează în sufletul ei. În 1990 s-a alăturat Corului de copii Symbol al Patriarhiei Române, devenind astfel prima solistă a acestei corale la doar 11 ani. În clasa a V-a s-a îndrăgostit iremediabil de flaut, care a devenit instrumentul principal. Astfel a cucerit peste 30 de premii naționale și internationale, 7 titluri naționale la Olimpiadele de Muzică și Premiul Absolut pentru instrumente de suflat, premii prezidențiale, dar şi burse de studiu în Paris, New York și Los Angeles.

Artista nu a uitat cum a început totul, pasiunea ei pentru muzică, fiecare oră de studiu, fiecare arpegiu, fiecare concert dat sau numele mari ale muzicii care au inspirat-o ca Bach sau Mozart. CLEO nu i-a uitat nici pe profesorii ei, cărora le este recunoscătoare. Ca flautist a fost formată de domnul Virgil Oprițoiu în România, iar mai târziu de celebrii Jim Walker, Carol Vincent și Sheridon Stokes în S.U.A. Pentru Cleopatra Ilie Taloș scena este locul unde a devenit om mare şi crede că mai valoroasă decât lista interminabilă de premii obținute, este experiența anilor petrecuți pe scenă.

Comentarii

Continue Reading

Muzica

Global Records prezintă DOMINO, un proiect nou cu un sound vibrant

Avatar

Published

on

            Dacă vă e dor de vară, soare şi vreţi să lăsaţi grijile la o parte, atunci trebuie să ascultaţi noua piesă Shake it girl” de la DOMINO, cu un sound fresh, la care cu siguranţă veţi da replay. Proiectul este cea mai nouă lansare marca Global Records, iar artistul responsabil de beat-ul molipsitor este un adevărat cameleon atunci când își exprimă personalitatea efervescentă prin muzică, fiind producător, compozitor, dar şi pianist.

 

            Primul single de la DOMINO, „Shake it girl” este compus și produs chiar de artist şi combină diverse ritmuri care creează dependenţă încă de la prima ascultare. Ritmurile amețitoare se simt în fiecare beat și duc cu gândul la o petrecere care pare că nu se termină niciodată. Despre noul său proiect, DOMINO ne spune că „este o piesă foarte funny, care mă ajută să mă relaxez și să uit de orice griji sau probleme. Mă duce cu gândul direct la o petrecere pe plajă. Până o sa ajungem şi noi acolo, ascultăm „Shake it girl”, cu un videoclip plin de culoare.

Artistul din spatele proiectului DOMINO nu este la prima întâlnire cu domeniul muzicii. De-a lungul timpului, a experimentat o gamă largă de stiluri muzicale, de la jazz la rock, dance sau reggaeton şi a semnat hituri internaționale pentru mai mulți artiști. Muzica lui este ascultată peste tot în lume, la radiouri și în cluburi din Europa, Rusia, ajungând până în Statele Unite ale Americii și Orientul Mijlociu. Piesele sale reprezintă o joacă printre diverse genuri și sunt un mix excelent de electro dance, pop house, reggaeton, R&B și soul.

Comentarii

Continue Reading

Muzica

Randi surprinde cu o lansare specială „Femeia care m-a învins”

Avatar

Published

on

            Anul acesta, Randi şi-a sărbătorit ziua de naştere într-un mod special, lansând o nouă piesă. Artistul Famous Production a împlinit pe 23 mai, vârsta de 37 ani şi chiar sărbătoritul le-a făcut cadou fanilor single-ul „Femeia care m-a învins”. Videoclipul a fost filmat la Chișinău, în colaborare cu Spoială Brothers, înainte de restricțiile de circulație.

 

Atât versurile, cât şi muzica îi aparţin integral lui Randi. Pe scurt, piesa este despre acea femeie care „reușește să-mi înțeleagă esența, nu doar aparența, să îmi dea jos măștile”, după cum descrie însuşi artistul. Totuşi, el a mai adăugat că melodia nu își găsește încă inspirația în realitate. Filmările au avut loc la începutul lunii martie, nu cu mult timp înainte de perioada de izolare, iar videoclipul este o colaborare în premieră cu frații Spoială Brothers. Lor le aparține și scenariul clipului, pe care îl puteţi urmări chiar aici. Videoclipul este deja în trending, momentan pe locul #22.

 

 

Randi ne împărtăşeşte detalii şi din culise, precizând că decorul a fost construit de la zero, special pentru această filmare, iar povestea vine nu ca o completare, ci ca o exprimare opusă a piesei. „Mi-am dorit ca videoclipul să fie diferit, mai dinamic și cinematografic și, mai ales, să vină ca o antiteză a poveștii despre iubire profundă și emoții. Astfel, videoclipul vorbește despre o luptă fizică, deloc ușoară, în care ea mă învinge”.

Pe lângă lansarea noii melodii, Randi şi-a petrecut ziua de naştere în familie, alături de părinţi şi de fratele său. Artistul şi-ar fi dorit să-i aibă şi pe prieteni aproape, dar momentan pandemia, care vine la pachet cu distanţarea socială, împiedică acest lucru. „Sperăm în iunie să plecăm la Dubova, un loc foarte frumos de la Dunăre, la granița cu Serbia. Desigur, dacă vom putea călători., a mai spus el. Până atunci, ne bucurăm de o piesă specială, în stilul Randi şi îi urăm La Mulţi Ani şi la mai multe proiecte frumoase !

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0