Connect with us

ALL MEDIA

LANSARE | Alexandru Tomescu și noul său DVD – Stradivarius Obsesii

Avatar

Published

on

Violonistul Alexandru Tomescu se pregăteşte de o nouă lansare discografică: în 18 septembrie, în Piaţa Festivalului „George Enescu”, artistul dezvăluie publicului cel mai recent proiect video al său: „Stradivarius Obsessions”. DVD-ul are la bază proiectul cu același nume, prezentat în anul 2012 într-un turneu național cuprinzând 15 orașe.

Pentru acest demers artistic, Alexandru Tomescu i-a avut alături pe actorii Ana Pepine şi Paul Cimpoieru și pe directorul de creație Oana Drăgulinescu. Ideea care a stat la baza scenariului a fost descrierea lumii artistului care caută neîncetat perfecţiunea, fără să aibă vreodată certitudinea de a o atinge. Este lumea populată de obsesii, temeri, vise de glorie, auto-critică şi îndoieli. Spectatorul pătrunde într-un univers fascinant, străbătând contraste violente, reunind întâlniri magice între sunet, lumină, gest, mit şi realitate. Fiecare Sonată propune o nouă poveste, punând în lumină o altă latură din viaţa interioară a artistului. Astfel, spectatorul devine martor al metamorfozărilor succesive prin care creația și creatorul trec în drumul spre desăvârșire.

Este o muzică plină de contraste, al cărei caracter pictural şi-a găsit perfect locul în asocierea cu teatrul non-verbal. Totul capătă relief, iar muzica dobândeşte sensuri noi. Viaţa unui artist nu e atât de simplă precum pare, însă satisfacţia pe care o ai atunci când strigi Evrika! este de nepreţuit, declară Alexandru Tomescu.

DVD-ul „Stradivarius Obsessions” nu este o filmare din spectacol, ci o înveșmântare cinematografică a acestui proiect sincretic de muzică și teatru non-verbal. Cu alte cuvinte, filmările pentru DVD-ul „Stradivarius Obsessions” au fost realizate utilizând mijloace proprii tehnicii cinematografice. Față de prezentarea în spectacol a proiectului, înregistrarea scenă de scenă a permis acuratețea maximă a cadrelor, luminii și decupajului, conferind un plus de dinamism și spectaculozitate.

“Muzica este un foarte puternic generator de imagine, ceea ce a transformat-o în asociatorul favorit al artelor care se adresează preponderent ochiului (teatru, dans, film etc). Am încercat să utilizăm forţa mesajului teatral şi cinematografic pentru a spori capacitatea muzicii de a emoţiona. Practic, este o creaţie structurată pe paliere: muzica generează un mesaj care este transpuns în gest (prin intermediul teatrului) şi mai departe acest flux informaţional se transformă în film. Nu sunt mesaje paralele, ci aceeaşi informaţie, transmisă prin metode diferite: sunet, gest, imagine. Paul şi Ana au găsit o explicaţie foarte simplă: “este ca şi cum ai face o subtitrare muzicii, prin teatru”, declară Oana Drăgulinescu, directorul de creaţie care a elaborat conceptul ce stă la baza spectacolului.

„Stradivarius Obsessions” este cel de-al doilea proiect sincretic prezentat de Alexandru Tomescu, cuprins pe un DVD. Anteriorul s-a intitulat „24/ 24” și a fost dedicat Capriciilor de Paganini, bucurându-se de un succes extraordinar şi fiind vândut în mii de exemplare într-un timp record.

Lansarea DVD-ului „Stradivarius Obsessions” din 18 septembrie va fi dublată de un recital în care Alexandru Tomescu va interpreta lucrări semnate de Eugène Ysaÿe, dar şi de Johann Sebastian Bach, în preambului unei alte lansări, programate însă pentru sfârşitul toamnei: cea a CD-ului „Bach to Basics” ce va conţine cele şase Sonate şi Partite compuse de marele Bach.

Comentarii

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Proiecte

Fundația Globalworth finanțează prima platformă de strângere de fonduri, dezvoltată de Narada, pentru profesorii din România

Avatar

Published

on

             Fundația Globalworth donează organizației Narada 30.000 de euro pentru prima platformă online care centralizează în timp real nevoile profesorilor și elevilor din România, generate de digitalizarea forțată a educației în contextul pandemiei.

 

Tot mai multe școli și gradinițe sunt deja în scenariile roșu și galben, ceea ce presupune educație exclusiv digitală. În acest context, Fundația Globalworth și Narada au lansat prima platformă narada.ro în care profesorii din România pot semnala problemele pe care le întâmpină și nevoile concrete pentru adaptarea la mediul de educație online. Este nevoie de o platformă unde proiectele de crowdfunding ale profesorilor să fie exprimate și să rezoneze în comunitățile care, astfel, se pot mobiliza pentru a facilita accesul elevilor din medii defavorizate la educația digitalizată.

 

Platforma de strângere de fonduri își propune să ajute peste 10.000 de copii și 100 de profesori. Aceștia pot sesiza nevoi și probleme precum: accesul la calculatoare și la internet; accesul la cataloage electronice și software de securitate online; dotarea sălilor din clasă cu echipamente IT; cursuri de formare pentru profesori, etc. Ulterior, profesorii articulează proiecte de crowdfunding în care își mobilizează comunitățile pentru finanțarea lor.

„Unul dintre beneficiile pe care le vor avea profesorii pe platforma de crowdfunding va fi faptul că în momentul în care comunitatea locală dă primele rezultate că validează cauza unui anume profesor prin contribuții financiare, noi căutăm să preluăm din efortul de fundraising. Așadar, strângem echipamente de la donatorii noștri, le recondiționăm și le livrăm profesorilor. Partea de recondiționare, alocare și livrare a device-urilor către comunități este realizată de comunitatea de voluntari Narada în spațiul oferit de Fundația Globalworth”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.

 

Tot cu scopul de a ajuta la deblocarea sistemului educațional din România, Fundația Globalworth a pus la dispoziția organizației Narada un hub în care recondiționarea, alocarea și livrarea echipamentelor către școli și profesori sunt realizate mai rapid, mai eficient și în condiții de siguranță.

 

Tehnologia este unul dintre pilonii principali pe care a fost construită Fundația Globalworth, așa că ne-am dorit ca acest pilon să fie utilizat în zonele de maximă nevoie. Educația este pilonul societății, așa că ne-am orientat atenția spre a găsi o soluție rapidă de integrare a tehnologiei în scopuri educaționale. Alături de partenerul nostru, Narada, am gândit acest plan de acțiune pentru a sprijini dezvoltarea competențelor în educația digitală. Pandemia este încă aici și efectele ei vor rămâne o perioadă îndelungată printre noi, așadar ne bazăm pe solidaritatea comunităților pentru că noi, toți, avem aceeași miză: să mai facem câțiva pași spre viitorul tehnologizat pe care îl visăm în sistemul educației din România”, a adăugat Georgiana Iliescu, Director Executiv al Fundației Globalworth.

Despre Fundația Globalworth

Fundația Globalworth a fost înființată în 2018 de Globalworth, liderul pieței de clădiri de birouri din România și Polonia, și este o entitate non-profit, independentă de activitățile comerciale ale grupului. Fundația are ca misiune dezvoltarea de proiecte pe trei piloni principali: oameni, locuri și tehnologie.

 

Pornind de la ideea că viitorul oricărei societăți este reprezentat de generațiile tinere, fundația se concentrează pe grija pentru oameni, care poate fi susținută prin programe de educație și prin proiecte care le pot îmbunătăți acestora accesul la servicii medicale de calitate, indiferent de categoria socială din care fac parte. La fel de importante sunt și inițiativele care au ca scop construirea de locuri și dezvoltarea de comunități urbane în care oamenii se pot întâlni, pot interacționa și pot găsi împreună soluții care îi ajută pe cei cu nevoi speciale. În completarea acestora, Fundația Globalworth crede în impactul pozitiv al proiectelor care integrează tehnologia, precum incubatoarele dedicate tinerilor și susține finanțarea inovațiilor care, printre altele, pot aduce oamenii împreună.

Mai multe informații sunt disponibile pe site și pe canalele de comunicare Facebook, Instagram și LinkedIn.

 

Despre NARADA

Narada este o comunitate formată din antreprenori, lideri, oameni de acțiune al cărei scop este acela de a oferi soluții eficiente și rapide de modernizare a educației. Narada este o organizație născută sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation (rbls.ro) cu scopul de a accelera inovația în educație.

 

NARADA conectează proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business și viceversa. Cu alte cuvinte, #1 încurajează și ajută profesorii să creeze proiecte care inovează în sălile de clasă și rezolvă problemele elevilor, #2 aduce în atenția mediului de business și a comunităților proiectele profesorilor și face tot posibilul ca acestea să fie finanțate. #3 supervizează implementarea soluțiilor, măsoară rezultatele și multiplică proiectele care au funcționat.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Televiziunea Română susține producătorii independenți de film din România cu suma de 807 000 lei

Avatar

Published

on

            Televiziunea Română, singura instituţie media care contribuie la Fondul Cinematografic Naţional cu 15% din veniturile încasate din publicitate, deschide sesiunea de finanţare pentru anul 2020, conform Ordonanţei de Guvern nr. 39/2005.

 

Producătorii independenţi de pe piaţa de film din România pot beneficia de suma totală de 807 000 lei, în următoarele condiţii:

 

–  solicitanţii de finanţare din Fondul Cinematografic Naţional trebuie să fie titulari ai unui contract de credit direct cu Centrul Naţional al Cinematografiei;

–  solicitanţii să nu aibă/să nu fi avut contract de finanţare cu TVR, contract a cărui derulare a fost viciată, suspendată sau întreruptă din cauze neimputabile finanţatorului;

–  filmele de ficţiune de lung metraj şi documentarele de lung metraj pentru care se solicită finanţare trebuie să se afle în perioada de postproducţie.

 

Finanţatorul va departaja solicitările în funcţie de îndeplinirea condiţiilor enunţate mai sus şi numai după:

–  analiza sinopsisului, treatmentului/viziunea regizorală, scenariului;

–  vizionarea unei secvenţe de 15’ din film;

–  primirea acceptului din partea producătorului privind limita superioară a finanţării, care nu va depăşi 7% din suma totală de 807.000 de lei alocată pentru finanţări;

 

La încheierea contractelor de finanţare, cu termene de plată integrală până la data de 31 decembrie 2020, cesionarea drepturilor de difuzare constituie avantaj.

 

Proiectele pentru care se solicită finanţare trebuie trimise online pe adresa casadeproducție@tvr.ro

 

Fiecare proiect trebuie să fie însoţit de:

 

a) copie de pe notificarea prin care CNC a declarat proiectul câștigător sau de pe contractul de credit

b)  un document cu contactele (mail si telefon) a minimum două persoane care vor administra relația cu echipa TVR privind această procedură de finanțare

c)  declarație prin care producătorul acceptă ca limită maximă de finanțare 7% din 807000 lei

d) copie de pe procesul verbal de finalizare a filmarilor depus la CNC

e)  scenariu
f)   treatment sau viziune regizorală
g)  sinopsis
h)  plan de producţie
i)   plan financiar
j)   distribuția filmului
k)  un link securizat cu o secvenţă de 15′ din film.

 

Documentele enumerate de la punctul a) la punctul j) vor fi trimise într-un singur fișier de tip .zip sau .rar (care să nu depășească 24 MB). Fișierul va fi denumit după cum urmează: DenumireProducator_ TitluProiect.zip/.rar

 

Data limită pentru depunerea proiectelor este marţi 6 noiembrie 2020, ora 12.00.

 

Până în prezent, TVR a finanţat peste 165 de filme, din toate genurile cinematografice, producţii semnate de regizori debutanţi sau consacraţi, multe dintre acestea fiind premiate la festivaluri de anvergură.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Proiecte

Muma Pădurii – povestea a doi tineri antreprenori care vor să planteze 1 milion de copaci cu ajutorul brățărilor

Avatar

Published

on

             A fost odată ca niciodată, că de n-ar fi, nu s-ar povesti. Au fost odată doi tineri antreprenori care au decis că este momentul să ia atitudine și să se implice într-una dintre cele mai frumoase misiuni: aceea de a planta 1 milion de copaci în România!

 

Pentru că defrișările iresponsabile trebuie să fie combătute, pentru că, potrivit Greenpeace România, țara noastră pierde 3 ha de păduri pe oră, iar doar 1% din suprafața tăiată și exportată ilegal este descoperită, Filip Baschir și Robert Szkokan au înțeles că o criză a pădurilor este și o criză a dezinformării. Cei doi antreprenori au avut astfel ideea de a deschide un business cu brățări realizate manual, din ață de proveniență românească, iar pentru fiecare brățară vândută să planteze un copac. Așa a luat naștere Muma Pădurii, a cărei poveste e astăzi cât se poate de reală și de actuală și care are o misiune clară, pe lângă componenta sa educativă: să ajungă la 1 milion de copaci plantați, cu ajutorul tuturor!

 

O brățară = un copac plantat

De la această idee simplă, Filip și Robert, ca doi veritabili feciori ai codrului animați de amintirile copilăriei petrecute în mijlocul naturii, au reușit să lanseze un business de poveste. Iar misiunea lor este una ce poate deveni a tuturor, căci pentru fiecare brățară vândută se va planta un copac. Pe 22 octombrie, Muma Pădurii lansează noua colecție de brățări, în culorile toamnei, dar și două modele noi, dintre care unul poate fi purtat atât ca brățară, cât și drept colier. „1 milion de copaci e un target pe care ni l-am impus, iar pentru atingerea lui e nevoie de implicarea copiilor Mumei care cumpără brățările și în felul acesta contribuim cu toții la plantarea copacilor. După ce vom vedea plantat acest milion, de ce să nu privim și mai departe și să ne propunem, poate, să plantăm 20, un copac pentru fiecare român ?! Dar le luăm pe rând”, spune încrezător Filip Baschir, co-fondator Muma Pădurii.

 

Lansat la finele anului trecut, business-ul și povestea sa au fost foarte bine primite, iar în primele două luni a fost deja donată suma necesară plantării a 1.000 de copaci, cu ajutorul celor care au cumpărat brățări și au devenit astfel parte din comunitatea Mumei. Și ca orice personaj de poveste, Filip și Robert au și ei parte de ajutoare în basmul pe care l-au pornit: „În primele două luni am vândut și am donat echivalentul a puțin peste 1.000 de copaci. Feedback-ul din piață ne umple inimile de fericire pentru că oameni tare faini au venit lângă noi. Vom crește o comunitate tare, tare frumoasă! Plantăm cu partenerii noștri de la Tășuleasa Social, ei fac asta de 16 ani deja, o fac bine și nu se lasă. Momentan ei aleg zonele în care se fac plantările, având experiența și expertiza necesare. În timp, ne dorim să plantăm în zonele de care este mai multă nevoie și în care pădurea să ajute comunitatea respectivă”, explică Filip.

 

Muma Pădurii, un business puternic social

Oamenii care au nevoie de reintegrare socială sunt precum copacii tăiați, dar cu rădăcini bune care pot să crească frumos din nou. De la această idee au pornit fondatorii Muma Pădurii atunci când și-au ales făuritorii brățărilor: adulți care au nevoie de reintegrare socială. Ei sunt cei care realizează manual toate modelele de brățări, astfel că o brățară vândută înseamnă un copac plantat, dar și un loc de muncă pentru cineva care are mare nevoie de asta. „Ideea a venit după multe prototipuri de brățări care nu erau ce ne trebuia. Fail după fail. Până când, la un moment dat cineva ne-a dat ideea să căutăm asociații diverse care fac asta. Zis și făcut! Așa am găsit pe Eli și pe Roxana, care împreună au acest minunat proiect numit „Un Loc”. Acești făuritori sunt toți abandonați de mici și, ajunși la vârsta de adult, sunt încă blocați în instituțiile statului. Așadar, ei trebuie scoși de acolo de asociații. Noi ajutăm la faptul ca acești oameni să aibă un job”, mai spune Filip.

 

Povestea Mumei Pădurii poate fi povestea oricui, așa cum mărturisesc Filip Baschir și Robert Szkokan. Cei doi tineri antreprenori își continuă misiunea, iar cei care vor să se alăture acestei comunități de fapte bune, o pot face pe site-ul proiectului: https://www.mumapadurii.com/ .

 

Muma Pădurii

Facebook: https://www.facebook.com/mumapaduriiro

Instagram: https://www.instagram.com/mumapadurii_/

Web: https://www.mumapadurii.com/

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Facebook

Trending