Connect with us

Business

Latte Art și percepția românilor despre cafea

Avatar

Published

on

În ultimii ani, meseria de barista este din ce în ce mai discutată și a căpătat valențe tot mai perfecționiste, odată cu creșterea apetitului românilor pentru cafeaua de calitate, ce trebuie preparată în consecință. Drept urmare, pretențiile clienților au crescut, iar jobul de barista a devenit o artă meticuloasă, în timp ce Latte-ul a devenit cea mai populară băutura pe bază de cafea în țara noastră. 

Pentru sfaturi cheie și unele lămuriri în ceea ce privește cele mai importante aspecte referitoare la prepararea Latte-ului perfect, am apelat la un barista profesionist, totodată și Training Manager în cadrul lanțului de cafenele Okfea: Ionuț Levențu.

 

  1. Ce cursuri speciale de barista ai urmat și ce recomanzi începătorilor care își doresc să devina barista profesionist ?

 

Eu am urmat cursurile de barista în Italia, la IIAC (Istituto Internazionale Assaggiatori Caffè). Au trecut ceva ani de atunci, dar pot spune cu siguranță că fară curiozitatea de a încerca tot timpul ceva nou și fără documentarea zilnică completată de practica continuă, nu poți atinge performanțele de a mulțumi și cele mai rafinate gusturi.

Recomand pasionaților de cafea sau tinerilor care vor să înceapă o carieră în acest domeniu să urmeze cursurile de barista la una din academiile din București, unde vor învăța de la oameni pasionați si dedicați întru totul preparării băuturilor pe bază de cafea. Sperăm ca, în viitor, să dezvoltăm o școală de barista chiar în cadrul brandului Okfea. Totodată practica este obligatorie pentru a-ți forma simțurile și skill-ul necesar pentru o carieră de succes în acest domeniu. Bariștilor juniori nu trebuie să le fie frică să strice lapte si cafea pentru a învăța și pentru a găsi rețeta perfectă pe gustul lor, pe care să o poată împărtăși cu din ce în ce mai numeroșii consumatori de cafea din România.

 

  1. Cum influențează ingredientele folosite în prepararea băuturii pe bază de cafea și desenul Latte Art?

 

În industria cafelei și a preparatelor pe bază de cafea, ingredientele folosite de fiecare barista influențează major și modelează produsul final. Doar utilizând produse corecte, aparate și ustensile profesionale, dar și materii prime atent alese putem obține o calitate superioară a produsului în sine. Începând de la calitatea apei folosite până la proteina și grăsimea laptelui, toate ingredientele dar și ustensilele au un rol important în îmbunătațirea calității produsului finit.

Pentru Latte Art este recomandată folosirea unui lapte de calitate ce poate fi frotat (aerat) mult mai bine, permite eliminarea bulelor de aer în scopul integrării perfecte cu cafeaua, devenind astfel o masă omogenă și formând o chimie perfectă și un gust deosebit, un liant între cafeaua de buna calitate, bine preparată si rezultatul final, gustul! Și pentru că obișnuim să sorbim din ochi okfea, aspectul estetic și desenul în cafea aduc în mod automat un zâmbet pe buze oricărui client pasionat de cafea, care înțelege și apreciază implicarea unui barista în ceea ce face zilnic. Este vorba de serviciile conexe unei cafenele, atât de importante în industria Horeca, pentru mulțumirea și încântarea zilnică a clienților. Un desen în cafea se poate realiza doar cu o cremă perfectă de lapte și necesită o perioadă de exersare dar și un pic de talent propriu!

 

  1. Ce criterii trebuie să îndeplinească Latte-ul perfect din punctul de vedere al gustului și al consistenței?

 

Perfecțiunea unui produs pe bază de cafea este greu de deslușit, pentru că fiecare persoană în parte are percepții diferite când vine vorba de gust. Totuși, pentru a obține un Latte perfect (sau aproape perfect), trebuie să pornim de la câteva premise general acceptate. Ca și criterii de bază putem enumera calitatea apei, calitatea boabelor de cafea și gradul de prăjire al acestora, densitatea cremei laptelui dar și temperatura acestuia.

Laptele folosit face o diferență majoră, deoarece prin încâlzire dezvoltă anumite proprietăți și gusturi, îndulcindu-se sau, dacă ajunge la temperaturi peste limita recomandată, poate dezvolta un gust acrișor spre amărui. Un Latte preparat corect nu ar trebui să necesite un adaos de zahăr, deci crema de lapte ar trebui să fie suficient de dulce pentru a acoperi parțial gustul impunător al cafelei. Pe de altă parte, un Latte nu trebuie să fie fierbinte, iar pentru asta, crema de lapte trebuie să echilibreze temperatura cafelei, în niciun caz să fie la fel de fierbinte ca aceasta. Un Latte bine preparat trebuie să fie echilibrat, dulce și consistent, putând constitui echivalentul unui mic dejun. Consistența lui ar trebui să fie una cremoasă, densă, iar laptele și cafeaua să formeze un singur element.

 

  1. Cât de popular este Latte-ul în țara noastră?

 

Rețeta de Caffe Latte a prins foarte repede la consumatorul român, fiind o băutură pe bază de cafea destul de echilibrată, ce poate fi consumată de mai multe ori pe zi, chiar și de la vârste fragede. Rețeta activează de foarte mulți ani la noi în țară dar explozia conceptului de coffee shop din ultimii 6 ani, a pus-o pe un piedestal bine meritat.

În istoria noastră, datorită influențelor turcești în ceea ce privește cafeaua, s-a pus amprenta pe consumul cafelei la ibric, cu caimac sau fără, de cele mai multe ori neagră, astfel consumatorul român de cafea s-a obișnuit cu un anumit gust, în principiu simplu și uzual, mai mult de necesitate decât de plăcere. Apariția coffee shop-urilor în schimb, tot mai des întâlnite în ultimii ani, are un rol important în schimbarea acestei percepții, a educării gusturilor și a papilelor consumatorilor spre o altă etapă. Cunosc foarte multe persoane care nu obișnuiau să bea cafea, pentru că nu apreciază gustul ușor amărui al acesteia, neîndulcită. În schimb, servesc cu plăcere un Latte, unii chiar devenind dependenți în mod pozitiv și făcându-și un obicei zilnic din asta.

Prin această nouă etapă, cafeaua în combinație cu laptele dă posibilitatea iubitorilor de cafea să descopere și alte modalități de consum, noi rețete și combinații, noi încântări ale gustului. În același timp, în paralel s-a dezvoltat și o nouă industrie – cea a aromelor pentru cafea, recomandate în principal pentru Latte-uri. Pentru a schimba din când în când rutina zilnică, putem opta să adaugăm o aromă în Latte-ul nostru, scorțișoară, cacao, fulgi de cocos, topping, frișcă sau alte ingrediente delicioase. Iar cum la okfea folosim siropuri naturale cu o mare diversitate de arome, ne putem bucura de un gust nou în fiecare zi.

 

  1. De ce este atât de popular Latte-ul printre clienții voștri?

 

Întărind cele spuse mai devreme, părerea mea este că cei mai mulți clienți aleg acest tip de băutură și din cauza unei temeri vis-à-vis de gustul cafelei, pentru că mulți comercianți sunt axați doar pe câștig și folosesc boabe de cafea de proastă calitate. Implicit, gustul cafelei preparate de ei nu este tocmai unul de apreciat, și clienții aleg să diminueze acest gust puternic și ars cu o cantitate mai mare de lapte. Pe altă parte, alți comercianți nu se pricep excelent în alegerea sortimentului optim de cafea care să se îmbine perfect cu cantitatea de lapte, astfel încât rezultatul final să fie unul deosebit care să te încânte. Noi la okfea, ne facem mereu timp să explicăm clientului ce fel de cafea i se potrivește cel mai bine, în funcție de așteptările și gusturile sale, de momentul zilei în care este servită și nu ne temem nicicând să recomandăm un espresso simplu pentru a simți aroma intensă a cafelei noastre, sau un cappuccino la fel de delicios și cu un desen la fel de frumos.

Tocmai pentru că folosim o cafea de calitate, clienții noștri fideli aleg și celelalte tipuri de preparate pe bază de cafea, iar Latte-ul nu este neapărat cel mai popular produs la okfea, cel puțin nu în toate locațiile noastre. Clienții apreciază dedicarea cu care bariștii noștrii prepară fiecare cafea în parte, păstrând de fiecare dată aceeași rețetă implementată și atenția la detaliu. Într-adevăr, printre clienții mai tineri sau cei nehotărâți, Latte-ul este cea mai des întâlnită alegere.

 

Ionuț Levențu se ocupă de trainingul noilor angajați ai lanțului de cafenele Okfea, business ce se află într-o continuă expansiune, recrutând și instruind constant noi barista pentru cafenelele în curs de lansare. În momentul de față, Okfea deține 5 cafenele proprii, 2 francize funcționale și alte 7 francize în curs de implementare.

Comentarii

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Business

Descoperiți oferta completă de instalații de la Mancaro

Avatar

Published

on

centrale etrmice

În momentul în care urmează să facem renovări în locuință, totul stă în alegeri – alegerea firmei prestatoare de servicii, alegerea produselor potrivite care să se plieze pe necesitățile noastre și a magazinului din care le achiziționăm.

Ce înseamnă de fapt renovarea? Este un upgrade pe care îl facem la ceea ce avem deja în locuință. Și aici ne referim la pereți, tâmplărie, uși, mobilier, obiecte de decor, dar și la instalații termice, electrice și sanitare – în funcție de ceea ce dorim să schimbăm.

Instalații termice, electrice și sanitare? Mancaro este soluția!

Când vine vorba de instalații în general, atunci când dorim produse de calitate la prețuri ce pot face oricând competiție celorlalte magazine de profil, o recomandare o reprezintă Mancaro – Magazin de instalatii si centrale termice.

Vorbim de un magazin care, încă din anul 1998, a ocupat un loc fruntaș pe piața din România în domeniul instalațiilor termice, sanitare și electrice. Mancaro este o societate care de-a lungul timpului s-a axat pe mai multe categorii de produse. Dintre acestea menționăm: panourile solare, radiatoare, centrale, cazane, hidrofoare și pompe submersibile, produse pentru realizarea încălzirii prin pardoseală, diverse accesorii potrivite pentru grădină, scule și unelte, elemente de fixare, feronerie, produse destinate grădinăritului, produse pentru uz casnic, vopsele și adezivi.

De ce să alegem Mancaro?

Așadar, Mancaro este în primul rând axat pe diversitate, reușind să acopere toate nevoile ce survin în momentul realizării unei renovări, venind mereu în atenția clienților săi cu produse înalt calitative, rezistente în timp și la prețuri accesibile.

Mancaro este un magazin ce se adresează atât societăților de execuție, cât și tuturor persoanelor fizice care doresc să își îmbunătățească condițiile de trai și confortul din locuință.

Echipa Mancaro este compusă din persoane care au o mare experiență în domeniul instalațiilor, așadar sunt în măsură să ofere sfaturile și indicațiile necesare oricărui client care nu este hotărât ce să aleagă în funcție de nevoile pe care le are. Aspecte precum promptitudinea, seriozitatea și profesionalismul sunt cele ce definesc personalul ce activează în cadrul magazinelor Mancaro.

Cât despre magazinele Mancaro, precizăm faptul că există două magazine fizice situate în Suceava. Însă, pentru cei ce nu locuiesc în Suceava sau în apropierea orașului, Mancaro vine cu soluția perfectă – magazinul online de unde oricine poate comanda produsele necesare, urmând a fi livrate în orice colț al țării.

Mancaro nu înseamnă doar produse de calitate, ci și servicii pliate pe necesitățile fiecărui client. Iar când spunem servicii ne referim la consultanță, preluare comenzi, livrarea acestora dar și la vânzarea propriu-zisă din cadrul magazinelor fizice din Suceava. Până la urmă, omul sfințește locul, așa se spune. Așadar, profesionalismul echipei Mancaro este cel care face diferența de celelalte magazine de profil.

Stocurile magazinelor sunt actualizate în mod constant, astfel încât livrarea sau achiziția directă să se poată face în timp redus la minim.

De asemenea, noi și noi produse sunt puse la dispoziția clienților, pe măsură ce apar pe piața în domeniu.

Optați pentru calitatea produselor și serviciilor oferite de Mancaro și începeți să faceți cumpărături inteligente din magazine cu experiență pe piața instalațiilor.

Descoperiți toate produsele disponibile accesând site-ul oficial magazinulinstalatiilor.ro.

Comentarii

Continue Reading

Studiu

Digi24 este în topul celor mai de încredere branduri conform Institutului Reuters

Avatar

Published

on

            Digi24 se menține pentru al patrulea an consecutiv, în topul celor mai de încredere branduri, conform Digital News Report realizat de Institutul Reuters. În plus, Digi24.ro se situează printre cele mai urmărite și credibile surse de informare din online.

 

Conform raportului Digital News Report, lansat de Institutul Reuters şi Universitatea Oxford, 71% dintre respondenți consideră că Digi24 reprezintă un brand media de încredere și rămâne, pentru al patrulea an consecutiv, în topul celor mai urmărite instituții de presă din țară.

Postul de știri Digi24 se menține în topul realizat de Institutul Reuters, al doilea cel mai de încredere și urmărit post de televiziune din România, dar și primul post de știri din acest clasament. Astfel, 44% dintre telespectatori aleg săptămânal platforma TV a Digi24.

Platforma Online este de asemenea, în topul celor mai urmărite surse de informaţie, ocupând poziția a treia, cu 30% dintre utilizatori care se informează de pe site-ul sau aplicația digi24.ro.

Raportul se bazează pe o cercetare realizată în 40 de ţări şi la care au participat peste 80.000 de consumatori de ştiri. În România, sondajul a fost făcut în perioada ianuarie-februarie 2020, pe un eșantion de 2.017 persoane, cu o distribuție mai mult urbană, având o marjă de eroare +/-2,18%.

            „Digital News Report de la Reuters Institute, din acest an confirmă un trend general către o lume a știrilor mai digitalizată, dominată de platforme, având în centru dispozitivele mobile; în plus, există dovezi că unii editori de materiale deosebite, premium, se bucură de o creștere a abonamentelor. (…)

Încrederea în mass-media crește timid în 2020, față de 2019, România fiind pe locul 19, din 40 de piețe de media, cu 38 la sută din audiențele digitale care declară că au încredere în presă, în general. Digital News Report demonstrează că încrederea în presă este influențată de evoluțiile sociale și de gradul de divizare al unei societăți, iar în România, anul 2019, în comparație cu alte țări, a fost un an fără evenimente politice, economice sau sociale deosebite…, se mai arată în secţiunea pentru România a raportului.

Comentarii

Continue Reading

Business

Comerțul nu este afectat de coronavirus – magazinele de bricolaj online au un avantaj

Avatar

Published

on

Într-o perioadă de criză unii nu se pot gândi decât la necesitățile de întreținere. Totuși cine stă la casă, are gospodărie în întreținere mai ales în perioada în care primește recomandare de a sta cât mai mult timp acasă, își caută preocupare. Așa se face că, pe lângă magazinele alimentare sau farmacii, magazinele de bricolaj sunt în continuare în atenția publicului.

Desigur, în această perioadă în mod special au întâietate variantele online. Bricolaj Market este un exemplu în acest sens.

Activitatea restrânsă îndreaptă atenția către întreținerea spațiului personal

Pe măsură ce se impun reguli mai stricte în decursul perioadei de pandemie, oamenii își îndreaptă mai mult atenția spre timpul petrecut acasă. Aici sunt încă multe de făcut și suprapunându-se cu perioada de primăvară, întreținerea spațiilor verzi sau mici reparații ii vor ține ocupați pe mulți.

Sunt căutate în mod special echipamentele pentru grădină, pentru tăiat iarbă, tuns gazon, dar și tipuri diverse de aparat de sudura, printre altele. Sunt preferate variantele de echipamente de performanță, însă din clasa celor hobby. Prețurile sunt mai rentabile și se disting printr-o capacitate suficient de mare pentru a face față cerințelor gospodărești. Au, din fericire, varietatea necesară dintre care cei interesați pot alege.

Atenție la acest capitol! Bugetul clienților se va îndrepta strict către produsele necesare numaidecât în gospodărie. Pentru a fi o investiție rentabilă este recomandată consilierea. Spre exemplu un inverter de sudură ales poate fi mai scump ca achiziție, însă pe termen lung, la folosire, are capacitate mare cu un consum redus de energie electrică. Pentru utilizatorul casnic va conta de asemenea să fie un echipament compact, ușor de manevrat și de mutat.

Mulți trec munca în online și au de câștigat

Pentru un magazin precum Bricolaj Market activitatea extinsă și în mediul online nu este ceva nou. Acum însă mai mult ca oricând publicul adoptă această variantă ca fiind mai sigură. Ce trebuie să știe publicul este că eshop-urile sunt pregătite să facă față cerințelor. Astfel, ca și până acum, poate fi solicitată asistența tehnică, la preluarea comenzii, consiliere profesională în cazul în care clientul nu distinge opțiunea perfectă pentru nevoile sale.

Produsele cumpărate din magazinele online beneficiază desigur de garanție, așa cum o  oferă producătorul.  La unele tipuri de produse variază, la altele este aceeași pentru toată gama – aparatele de sudură au garanții de până la 2 ani spre exemplu.

De asemenea, comanda poate fi făcută simplu și rapid, fără a fi neapărat necesară înregistrarea unui cont. Și din acest punct de vedere clienții sunt îndrumați astfel încât să bifeze toți pașii în timp scurt.

Stocuri există, curieratul însă funcționează foarte bine, iar pentru grija publicului trebuie menționat că această metodă de cumpărare implică mai puțin contact față în față, limitând așadar riscurile, în contextul pandemiei actuale.

Notă!

Produsele care vin din țări europene unde sunt înregistrate cazuri de coronavirus nu reprezintă un pericol. Multe dintre acestea sunt stocuri pe care retailerii le dețineau și înainte de declanșarea epidemiei. Nu prezintă risc, iar comercianții își asumă toate normele de igienă și dezinfectare.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0