Connect with us

BUSINESS

Latte Art și percepția românilor despre cafea

Avatar

Published

on

În ultimii ani, meseria de barista este din ce în ce mai discutată și a căpătat valențe tot mai perfecționiste, odată cu creșterea apetitului românilor pentru cafeaua de calitate, ce trebuie preparată în consecință. Drept urmare, pretențiile clienților au crescut, iar jobul de barista a devenit o artă meticuloasă, în timp ce Latte-ul a devenit cea mai populară băutura pe bază de cafea în țara noastră. 

Pentru sfaturi cheie și unele lămuriri în ceea ce privește cele mai importante aspecte referitoare la prepararea Latte-ului perfect, am apelat la un barista profesionist, totodată și Training Manager în cadrul lanțului de cafenele Okfea: Ionuț Levențu.

 

  1. Ce cursuri speciale de barista ai urmat și ce recomanzi începătorilor care își doresc să devina barista profesionist ?

 

Eu am urmat cursurile de barista în Italia, la IIAC (Istituto Internazionale Assaggiatori Caffè). Au trecut ceva ani de atunci, dar pot spune cu siguranță că fară curiozitatea de a încerca tot timpul ceva nou și fără documentarea zilnică completată de practica continuă, nu poți atinge performanțele de a mulțumi și cele mai rafinate gusturi.

Recomand pasionaților de cafea sau tinerilor care vor să înceapă o carieră în acest domeniu să urmeze cursurile de barista la una din academiile din București, unde vor învăța de la oameni pasionați si dedicați întru totul preparării băuturilor pe bază de cafea. Sperăm ca, în viitor, să dezvoltăm o școală de barista chiar în cadrul brandului Okfea. Totodată practica este obligatorie pentru a-ți forma simțurile și skill-ul necesar pentru o carieră de succes în acest domeniu. Bariștilor juniori nu trebuie să le fie frică să strice lapte si cafea pentru a învăța și pentru a găsi rețeta perfectă pe gustul lor, pe care să o poată împărtăși cu din ce în ce mai numeroșii consumatori de cafea din România.

 

  1. Cum influențează ingredientele folosite în prepararea băuturii pe bază de cafea și desenul Latte Art?

 

În industria cafelei și a preparatelor pe bază de cafea, ingredientele folosite de fiecare barista influențează major și modelează produsul final. Doar utilizând produse corecte, aparate și ustensile profesionale, dar și materii prime atent alese putem obține o calitate superioară a produsului în sine. Începând de la calitatea apei folosite până la proteina și grăsimea laptelui, toate ingredientele dar și ustensilele au un rol important în îmbunătațirea calității produsului finit.

Pentru Latte Art este recomandată folosirea unui lapte de calitate ce poate fi frotat (aerat) mult mai bine, permite eliminarea bulelor de aer în scopul integrării perfecte cu cafeaua, devenind astfel o masă omogenă și formând o chimie perfectă și un gust deosebit, un liant între cafeaua de buna calitate, bine preparată si rezultatul final, gustul! Și pentru că obișnuim să sorbim din ochi okfea, aspectul estetic și desenul în cafea aduc în mod automat un zâmbet pe buze oricărui client pasionat de cafea, care înțelege și apreciază implicarea unui barista în ceea ce face zilnic. Este vorba de serviciile conexe unei cafenele, atât de importante în industria Horeca, pentru mulțumirea și încântarea zilnică a clienților. Un desen în cafea se poate realiza doar cu o cremă perfectă de lapte și necesită o perioadă de exersare dar și un pic de talent propriu!

 

  1. Ce criterii trebuie să îndeplinească Latte-ul perfect din punctul de vedere al gustului și al consistenței?

 

Perfecțiunea unui produs pe bază de cafea este greu de deslușit, pentru că fiecare persoană în parte are percepții diferite când vine vorba de gust. Totuși, pentru a obține un Latte perfect (sau aproape perfect), trebuie să pornim de la câteva premise general acceptate. Ca și criterii de bază putem enumera calitatea apei, calitatea boabelor de cafea și gradul de prăjire al acestora, densitatea cremei laptelui dar și temperatura acestuia.

Laptele folosit face o diferență majoră, deoarece prin încâlzire dezvoltă anumite proprietăți și gusturi, îndulcindu-se sau, dacă ajunge la temperaturi peste limita recomandată, poate dezvolta un gust acrișor spre amărui. Un Latte preparat corect nu ar trebui să necesite un adaos de zahăr, deci crema de lapte ar trebui să fie suficient de dulce pentru a acoperi parțial gustul impunător al cafelei. Pe de altă parte, un Latte nu trebuie să fie fierbinte, iar pentru asta, crema de lapte trebuie să echilibreze temperatura cafelei, în niciun caz să fie la fel de fierbinte ca aceasta. Un Latte bine preparat trebuie să fie echilibrat, dulce și consistent, putând constitui echivalentul unui mic dejun. Consistența lui ar trebui să fie una cremoasă, densă, iar laptele și cafeaua să formeze un singur element.

 

  1. Cât de popular este Latte-ul în țara noastră?

 

Rețeta de Caffe Latte a prins foarte repede la consumatorul român, fiind o băutură pe bază de cafea destul de echilibrată, ce poate fi consumată de mai multe ori pe zi, chiar și de la vârste fragede. Rețeta activează de foarte mulți ani la noi în țară dar explozia conceptului de coffee shop din ultimii 6 ani, a pus-o pe un piedestal bine meritat.

În istoria noastră, datorită influențelor turcești în ceea ce privește cafeaua, s-a pus amprenta pe consumul cafelei la ibric, cu caimac sau fără, de cele mai multe ori neagră, astfel consumatorul român de cafea s-a obișnuit cu un anumit gust, în principiu simplu și uzual, mai mult de necesitate decât de plăcere. Apariția coffee shop-urilor în schimb, tot mai des întâlnite în ultimii ani, are un rol important în schimbarea acestei percepții, a educării gusturilor și a papilelor consumatorilor spre o altă etapă. Cunosc foarte multe persoane care nu obișnuiau să bea cafea, pentru că nu apreciază gustul ușor amărui al acesteia, neîndulcită. În schimb, servesc cu plăcere un Latte, unii chiar devenind dependenți în mod pozitiv și făcându-și un obicei zilnic din asta.

Prin această nouă etapă, cafeaua în combinație cu laptele dă posibilitatea iubitorilor de cafea să descopere și alte modalități de consum, noi rețete și combinații, noi încântări ale gustului. În același timp, în paralel s-a dezvoltat și o nouă industrie – cea a aromelor pentru cafea, recomandate în principal pentru Latte-uri. Pentru a schimba din când în când rutina zilnică, putem opta să adaugăm o aromă în Latte-ul nostru, scorțișoară, cacao, fulgi de cocos, topping, frișcă sau alte ingrediente delicioase. Iar cum la okfea folosim siropuri naturale cu o mare diversitate de arome, ne putem bucura de un gust nou în fiecare zi.

 

  1. De ce este atât de popular Latte-ul printre clienții voștri?

 

Întărind cele spuse mai devreme, părerea mea este că cei mai mulți clienți aleg acest tip de băutură și din cauza unei temeri vis-à-vis de gustul cafelei, pentru că mulți comercianți sunt axați doar pe câștig și folosesc boabe de cafea de proastă calitate. Implicit, gustul cafelei preparate de ei nu este tocmai unul de apreciat, și clienții aleg să diminueze acest gust puternic și ars cu o cantitate mai mare de lapte. Pe altă parte, alți comercianți nu se pricep excelent în alegerea sortimentului optim de cafea care să se îmbine perfect cu cantitatea de lapte, astfel încât rezultatul final să fie unul deosebit care să te încânte. Noi la okfea, ne facem mereu timp să explicăm clientului ce fel de cafea i se potrivește cel mai bine, în funcție de așteptările și gusturile sale, de momentul zilei în care este servită și nu ne temem nicicând să recomandăm un espresso simplu pentru a simți aroma intensă a cafelei noastre, sau un cappuccino la fel de delicios și cu un desen la fel de frumos.

Tocmai pentru că folosim o cafea de calitate, clienții noștri fideli aleg și celelalte tipuri de preparate pe bază de cafea, iar Latte-ul nu este neapărat cel mai popular produs la okfea, cel puțin nu în toate locațiile noastre. Clienții apreciază dedicarea cu care bariștii noștrii prepară fiecare cafea în parte, păstrând de fiecare dată aceeași rețetă implementată și atenția la detaliu. Într-adevăr, printre clienții mai tineri sau cei nehotărâți, Latte-ul este cea mai des întâlnită alegere.

 

Ionuț Levențu se ocupă de trainingul noilor angajați ai lanțului de cafenele Okfea, business ce se află într-o continuă expansiune, recrutând și instruind constant noi barista pentru cafenelele în curs de lansare. În momentul de față, Okfea deține 5 cafenele proprii, 2 francize funcționale și alte 7 francize în curs de implementare.

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUSINESS

5 beneficii de a inchiria o masina pentru afacerea ta

Avatar

Published

on

Cumpararea unei masini pentru afacerea dvs. poate fi o investitie destul de mare. Un autoturism bun este, adesea, foarte scump, unde mai puneti ca exista plata in avans, rambursari lunare, reparatii si multe altele. Cu toate acestea, nu multi proprietari de afaceri stiu ca exista o modalitate de a evita acest lucru, si aceasta este, pur si simplu, inchirierea unei masini. Bavariamobility.ro va poate pune la dispozitie servicii de inchirieri masini, marca BMW, pentru toate gusturile si necesitatile. Se pot inchiria masini pe termen scurt sau pe termen lung, in functie de solicitarile clienitlor. In plus, masinile sunt toate verificate periodic.

Beneficiile inchirierii de masini

Inchirierea unei masini pentru a va economisi banii cand aveti o afacere nu este doar rentabila, ci este benefica si super comoda pentru dvs.! Fara alte detalii, iata cele 5 avantaje ale inchirierii unei masini pentru afacerea dvs.:

  1. Asteptati-va la rambursari lunare mai mici

Cand inchiriati o masina, platile lunare pentru o inchiriere vor fi mult mai mici si mai rentabile decat rambursarile pe care trebuie sa le faceti pentru un imprumut pentru a achizitiona vehiculul permanent. Aceasta optiune este demna de luat in seama pentru companiile start-up, care de multe ori nu au capital si necesita un imprumut pentru a ajuta la achizitionarea unui vehicul.

  1. Evitati problemele de proprietate

Prin inchirierea unui vehicul, compania dvs. se elibereaza de preocuparile de proprietate pe care le intampina de obicei atunci cand cumpara o masina, cum ar fi deprecierea si revanzarea valorii catre compania de leasing. Acest lucru este extrem de benefic pentru o companie, deoarece un vehicul pierde de obicei 40% din valoarea sa in primul an de utilizare, si 60% dupa trei ani. In cazul in care afacerea dvs. opteaza pentru inchirierea unei masini, revanzarea este acum problema companiilor de inchiriere si nu a voastra.

  1. Bucurati-va de modernizari regulate ale vehiculului

O inchiriere auto are adesea si o perioada de 12 luni, ceea ce inseamna ca firma dvs. va avea beneficiul inchirierii unui vehicul nou. In afara de luxul de a conduce o masina noua, compania dvs. va avea acces la cele mai noi tehnologii, confort si caracteristici de siguranta care insotesc vehiculele noi.

  1. Platiti mai putine cheltuieli de reparatie

 

Unul dintre cele mai mari avantaje ale inchirierii unui vehicul este faptul ca acestea sunt adesea inca destul de noi pentru a fi acoperite de garantia de fabricatie in perioada de inchiriere a companiei dvs. Aceasta inseamna ca nu va trebui sa va faceti griji pentru factura neasteptata de reparatii.

  1. Evitati credite costisitoare

Daca va aflati in primele etape ale infiintarii unei companii si creditul dvs. este scazut datorita investitiilor extinse de capital in compania dvs., inchirierea este cea mai buna optiune pentru a decide cu privire la masinile companiei. Daca aveti un credit scazut, fie vi se va refuza un imprumut de catre banca, fie vi se va cere o suma imensa pentru dobanda pentru imprumutul necesar pentru achizitionarea vehiculului.

Gasiti astazi vehiculul ideal de inchiriere pentru compania dvs. la Bavariamobility.ro!

Daca aveti nevoie de un vehicul pentru compania dvs., nu cautati mai departe! Compania Bavaria Mobility este fericita sa va ajute in gasirea vehiculului BMW perfect pentru dumneavoastra si afacerea dvs. Contactati-i azi si veti putea sa economisiti bani, conducand o masina de mare clasa!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Articolele de papetărie din orice birou – recomandări de la Pintexim Fabrica de Papetărie

Avatar

Published

on

papetarie pintexim.ro

În orice birou se regăsesc diverse articole de papetărie, indiferent că este vorba despre o afacere la început de drum sau dimpotrivă, una care are mulți ani de experiență în spate. Când vine vorba despre produse de papetărie pentru birou, indiferent de specificul business-ului, sunt câteva articole ce nu trebuie să lipsească.

Sunt produse ce favorizează desfășurarea activităților, fiind utilizate în special pentru organizarea eficientă a activităților. Astfel, în fiecare birou se va regăsi o agendă, un top de hârtie, biletele autoadezive, plicuri, calendare si alte articole asemănătoare.

Imaginea unui birou dictează profesionalismul spre care se orientează atât angajații, cât și fondatorul firmei. De aceea acestea trebuie să fie calitative. Un punct de interes ce vine în întâmpinarea publicului larg cu articole variate de birotică este Pintexim Fabrica de Papetărie, magazinul online fiind regăsit pe https://www.pintexim.ro/.

Articole de papetărie de la Pintexim Fabrica de Papetărie

Cu toate că în prezent se preferă transmiterea informațiilor în mediul online, produsele de papetărie sunt esențiale pentru organizarea priorităților și a task-urilor ce trebuie îndeplinite în fiecare zi. În cele ce urmează vor fi prezentate principalele articole de papetărie care nu ar trebui să lipsească din niciun birou.

Bilețelele autoadezive

Notitele autoadezive sunt practice în majoritatea domeniilor de activitate și pot fi folosite și acasă. Sunt ca niște remindere absolut necesare care atrag atenția prin multitudinea de culori, dar și prin diversele forme drăguțe. La birou, pe aceste bilețele pot fi notate ziua și locul întâlnirilor de afaceri, indicații sau diverse task-uri scurte.

Aceste bilețele se regăsesc și pe https://www.pintexim.ro/ în categoria Notes adeziv. Acestea sunt un ideal mod de a transmite diverse mesaje colegilor de birou. Pot fi lipite de monitor pentru a uita de trimiterea unor mail-uri importante ce pot fi omise din cauza altor activități necesare de îndeplinit.

Plicurile din hârtie

În cadrul unui business, plicurile din hârtie sunt absolut necesare mai ales dacă salariul este înmânat și banii nu sunt transferați pe card. Acestea mai pot fi utilizate și pentru sigilarea documentelor importante sau pentru păstrarea facturilor din cadrul firmei. La Pintexim Fabrica de Papetărie se regăsesc diverse modele și dimensiuni întocmai pentru a fi întâmpinate nevoile unui public variat.

Plicurile din hârtie își dovedesc utilitatea și când vine vorba despre activități cotidine precum trimiterea felicitărilor pentru zilele de naștere, dar și vederi din vacanțe.

Topurile de hârtie pentru copiator

Alegerea colilor pentru copiator trebuie să se concentreze pe anumite criterii de calitate. În plus, acestea sunt diferite pentru fiecare model de copiator și imprimantă în parte, pe lângă imprimarea diferitelor documente necesare în firmă precum contracte de muncă sau facturi.

Colile A4 sunt necesare și așa cum este menționat mai sus este nevoie să fie potrivite pentru modelul de copiator din firmă. Pentru cei interesați de calitate și de caracteristici universale, pe https://www.pintexim.ro/ se regăsește varianta hartie alba pentru copiator A4 Absolute Paper. Topul conține 500 de coli albe A4 care se potrivesc pentru orice model de copiator.

Produsele de papetărie sunt absolut necesare în orice birou. Cei interesați de un raport echitabil între preț și calitate sunt invitați să viziualizeze gama vastă de produse a magazinului specificat anterior, pe https://www.pintexim.ro/.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Creștere record în industria de brokeraj credite ipotecare

Avatar

Published

on

Luna octombrie 2019 a doborât toate recordurile Kiwi Finance, fiind declarată cea mai bună lună din istoria companiei. Cu o rată de aprobare de 89% și dosare de creditare aprobate depuse la bănci în valoare de 44.5 milioane euro, rezultă că liderul pieței de brokeraj credite a inițiat credite ipotecare reprezentând 20% din totalul creditelor ipotecare din România în luna octombrie.

 

Industria de brokeraj credite din România contribuie actualmente cu cca 18% din totalul creditelor ipotecare acordate de bănci, fără să le includem aici pe cele acordate pentru programul Prima Casă. Unul dintre cei mai mari brokeri de credite de pe piață, Kiwi Finance, a raportat în primele 6 luni ale acestui an o creștere semnificativă de 21% a volumului de dosare credite față de aceeași perioadă a anului trecut. Însă Octombrie 2019 a fost cea mai bună luna din istoria Kiwi Finance – a trimis băncilor spre aprobare credite în valoare de 44.5 milioane euro, din care 90% credite ipotecare şi 10% credite de nevoi personale. Deja cu o rată medie de aprobare de 89%, atinsă în 2019, luna trecută Kiwi Finance a inițiat credite ipotecare reprezentând 20% din totalul creditelor ipotecare din România.

 

Anca Bidian – CEO Kiwi Finance: „Cum am reușit să avem această creștere spectaculoasă? Practic cea mai bună lună din istoria companiei noastre a fost posibilă datorită următorilor factori:

  1. Creșterea eficienței prin filtrele și procesele interne pe care le implementăm înainte să trimitem efectiv solicitările către bănci.
  2. Rețeaua noastră de brokeri prezenți în 65 sucursale pe teritoriul întregii țări are o expertiză și o maturitate unică în piață atât ca volum de cazuistică, cât și ca portofoliu de soluții de creditare.
  3. Încep să se finalizeze imobilele din proiectele începute anul trecut, în același timp fiind lansate noi și noi proiecte imobiliare mari în toate orașele cu dinamică economică. Iar acest lucru alimentează, fără să indestuleze, o cerere solvabilă și sănătoasă de credite ipotecare, ceea ce duce la un traseu crescător dar controlabil al vitezei de creditare.

Cred că fără perturbații externe semnificative acest ritm va continua, fiindcă în România avem nu numai o cerere dar și o nevoie consistentă de locuințe iar ritmul actual de construcții – deși crescut – încă nu acoperă cererea existentă. Încă ceva: în ultimii doi ani am primit cele mai multe cereri de credite ipotecare din diaspora, 30% creștere în 2018 și 50% creștere în 2019 față de anii anteriori. Iar 90% dintre solicitări au venit din UE, din partea persoanelor cu studii superioare, plecate de 6-8 ani din țară, acestea cumpărând preponderent în București și Vestul țării.”

 

Conform surselor INS și GFK distribuția creditării în România este direct proporțională cu gradul de dezvoltare economică, venitul mediu și puterea de cumpărare. Astfel, comparativ cu Bucureștiul care absoarbe aproape jumătate din totalul dosarelor intermediate, Ardealul are 4 orașe cu venituri peste media națională și 8 orașe cu putere de cumpărare mai mare decât media națională, Muntenia are 2 orașe cu venituri și putere de cumpărare peste medie, Dobrogea este în media națională, în timp de Moldova are un singur oraș cu venituri peste medie, însă niciunul cu putere de cumpărare peste media națională.

 

Anca Bidian, CEO Kiwi Finance, estimează că doar vânzările Kiwi Finance din 2019 vor atinge nivelul întregii industrii de brokeraj de acum câțiva ani. Mai exact, în intervalul Ian-Iun 2019 vânzările totale de credite ale companiei au fost de aproape 400 milioane lei, din care 44% în București, 46% în Ardeal, 5% în Sud, 3% în Moldova și 2% în Dobrogea. Cifra de afaceri a crescut în primul semestru cu 24% până la aproape 10 milioane lei.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: