Connect with us

MAGAZIN

Lipsa de încredere și „cultura invincibilului” în rândul tinerilor transformă sexul protejat într-un subiect tabu

Published

on

 

Un nou studiu publicat de Durex pune în lumină circumstanțele și concepțiile greșite care scad interesul tinerilor (16-24 ani) față de sexul protejat.  

Cercetarea amănunțită, realizată pe parcursul a doi ani în urma mai multor chestionare și interviuri cu tineri, arată lipsa îngrijorătoare de cunoștințe legate de bolile cu transmitere sexuală (BTS), sarcini nedorite și comportamentul sexual al partenerului.

Tinerii știu că ar trebui să folosească prezervativul de fiecare dată, însă, în febra momentului, regulile sunt date uitării. Se pare că mulți tineri nu sunt conștienți de consecințele sexului neprotejat și/sau nu au destulă încredere să insiste asupra folosirii prezervativului, ceea ce înseamnă că se expun unor riscuri la care nu ar trebui să se expună.

Binecunoscuta atitudine „nu o să mi se întâmple mie” și lipsa de informații cu privire la riscurile BTS-urilor și a sarcinilor nedorite alimentează așa numita „cultură a invincibilității”.

Faptele sunt clare: 40% din tinerii activi sexuali, cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, au recunoscut că au facut sex cu mai mult de o persoană, fără prezervativ și 61% sunt de acord că nu se gândesc de obicei la prezervative până în momentul în care într-adevăr au nevoie de unul.

În ciuda asumării acestor riscuri în mod obișnuit, doar 14% dintre respondenți au susținut că BTS-ul (neincluzând virusul HIV și SIDA) este preocuparea lor principală. Mai puțin de un sfert au susținut că cea mai mare problemă, în ceea ce privește sexul neprotejat, ar fi de a nu se trezi cu o  sarcină nedorită.

Statisticile și viziunile celor intervievați arată la ce scară sunt barierele sexului protejat. Aproape jumătate dintre aceștia (48%) cred că a contracta HIV/SIDA nu este ceva ce s-ar întâmpla în grupul lor de prieteni.

“Săptămâna trecută m-am culcat cu cineva fără să folosesc prezervativ. Am fost la clinică, am luat o pastilă și s-a rezolvat. E ca și cum te-ar prinde o răceală.”

“Credeam că HIV era ceva obișnuit. Nu ne gândim la HIV!”

ÎNCREDEREA ESTE CHEIA

Durex crede că prin acest studiu și prin clipul video realizat a descoperit noi căi de a da piept cu aceste provocări și de a schimba atitudinile cu privire la sexul protejat. Brandul lansează un hub online (www.durex.co.uk/WhenItsOnItsOn) care furnizează tinerilor sfaturi practice despre sex și relații de cuplu. Hub-ul include sfaturi practice, articole și materiale video pe subiecte care includ: încredere, sex protejat, BTS și sarcini nedorite.

Mark Pearson, Director regional de brand pentru Durex, a declarat:  

„În mod firesc, sexul protejat ar trebui să fie responsabilitatea ambilor parteneri, dar ceea ce am descoperit în rândul multor tineri, în urma cercetărilor, este că multe fete se iau după deciziile băieților. Tinerele ne-au spus că au realizat că ar trebui să insiste de fiecare dată pentru folosirea prezervativului. Realitatea se schimbă însă în momentul faptei. Prezervativul nu este folosit din varii motive. Un pretext frecvent este frica de a aduce în discuție folosirea prezervativului pentru a nu tăia pofta de sex a partenerului. Această frică de respingere ori de a nu strica momentul este o barieră importantă pentru tinerele femei. Dar am aflat că, de cele mai multe ori, ele sunt cele care ar trebui să ia decizia. Dar, de fapt, este exact opusul.”

“Există teama de respingere – dorința doar de a-i face fericiți”.

Durex dorește să distrugă miturile, să afle cum se simt tinerii atunci când partenerele lor doresc să folosească un prezervativ. Studiul arată că modul standard de abordare (peste o treime dintre tineri) este acela de a încerca să scape de folosirea prezervativului. Însă, filmul arată că mulți cred că este o metodă de excitare atunci când folosirea prezervativului nu este negociabilă. De fapt, 79% dintre tineri au spus că este excitant atunci când o fată insistă la folosirea prezervativului.

„Personal, iubesc momentul în care scoate un prezevativ și sunt gata să îl pun…să începem!”.

Durex vrea să folosească acest mesaj și conținutul disponibil online pentru a răsturna „momentul prezervativului” dintr-o situație care momentan crează griji, într-un lucru bun pentru ambele părți.

Postul Radio 1 DJ și prezentatoarea TV Gemma Cairney susțin campania Durex:

„În ziua de astăzi este greu să fii tânăr – există foarte multe presiuni sociale, iar sexul și relațiile în mod special pot deveni un „teren periculos”. Această campanie ne arată cât de importantă și cât de puternică poate fi cunoașterea, iar încrederea te poate ajuta să iei deciziile înțelepte. Creșterea stimei de sine și a încrederii în rândul tinerilor și în special a fetelor este ceva față de care eu mă simt foarte implicat și sper că printr-o îndrumare corectă, această campanie să poată încuraja atitudini mai pozitive privind sexul.”

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

Au început înscrierile la ediția a 6-a a Crosului IT-iștilor

Published

on

 

Crosul IT-iștilor powered by Infodesign revine cu ediția numărul 6. Sute de IT-iști și iubitori ai sportului sunt așteptați și în acest an să alerge, pe 22 iunie, în Parcul Tineretului din Capitală. Înscrierile se fac pe site-ul evenimentului: https://infodesign.ro/crosulitistilor/ până pe 20 iunie.

Kitul și participarea celor care activează în domeniul IT (fie că sunt studenți, fie că lucrează în departamente ori companii din industria tehnologiei informației) sunt gratuite. Cu toate acestea, competiția se adresează tuturor persoanelor dornice să facă parte dintr-o comunitate care timp de 5 ani consecutivi a spus ”Log out, shut down, go run”, promovând astfel mișcarea în aer liber și un stil de viață activ și sănătos.

Kitul de participare va conține un tricou tehnic, număr de concurs, insignă, baton energizant, dar și alte surprize din partea sponsorilor. Pe lângă acestea, organizatorii își așteaptă concurenții echipați, ca de fiecare dată, cu energie și voie bună.

Programul evenimentului începe cu distribuirea kiturilor de concurs, la ora 7.30, continuă cu sesiunea de încălzire, la ora 9.00, urmând ca startul competiției să fie dat la ora 9.30. Startul și festivitatea de premiere vor fi amenajate lângă Intrarea Cafeneaua Actorilor din Parcul Tineretului.

Cei care doresc să se înscrie vor putea opta pentru Cursa Hobby de 3km (o tură de lac) sau pentru Cursa Expert de 10 km (trei ture de lac). Indiferent de timpii obținuți pe traseu, participanții se pot simți niște învingători pentru că au renunțat la confortul și sedentarismul cotidian.

Crosul IT-iștilor este organizat de Infodesign, în parteneriat cu F-Secure România. Printre primii sponsori anunțați ai evenimentului se numără: Genesis, Marvo, Redis Nutriție, Buff România, Aqua Carpatica, Answear, Nutrislim, The Cage, Anvergura, Discovery Arena, Mojo Sailing.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Iubitorii de sport, natura si muzica sunt asteptati la Prima editie a festivalului “Sambata X3”

Published

on

 

In perioada 26-28 iulie, Gradina Ielelor din Sambata de Sus, isi va deschide portile pentru a primi miile de iubitori ai sportului, naturii si muzicii de calitate la cel mai mare festival care  imbina armonios elemente de entertaiment si lifestyle: muzica live, gastronomie romaneasca, sport si activitati in aer liber, activitati culturale, de protectia si conservarea mediului, de responsabilitate sociala.

 

Organizatorii festivalului isi propun sa aduca impreuna amatorii de festival si sportivii iubitori de alegare montana, cross, airsoft si montain bike, in cadrul unei atmosfere de socializare si entertainment, de care se poate bucura intreaga familie. Nu vor lipsi ingredientele de succes ale unui festival: muzica live, zona de food si multe ateliere de creatie dedicate, deopotriva, si celor mari si celor mici.

Aerul curat, cele 6 hectare ale Gradinii Ielelor, locul unde se va desfasura festivalul,infrastructura demna de marile festivaluri internationale: apa curenta, energie electrica,  statie de epurare, 3 lacuri artificiale, sistem de drenaj prin canale colectoare, toalete moderne la standarde europene in container sanitar, container dusuri, vor oferi participantilor o experienta unica alaturi de cei dragi.

 

“Ne-am dori sa creionam un festival care sa aduca impreuna familiile, un festival unde pot veni sa se bucure de muzica, miscare, natura dar si de siguranta si de o atmosfera linistita. In peisajul festivalurilor cred ca era nevoie de un astfel de concept, pentru ca, in acest moment, sunt foarte multe festivaluri de nisa, fie ca vorbim de muzica house, electric music sau rock. Noi am vrut sa oferim o alternativa pentru intreaga familie”, a declarat Lucian Savoiu, unul dintre organizatorii Sambata X3.

Cu o investitie de sute de mii de euro in infrastructura si amenajare, Gradina Ielelor poate acomoda mii de oameni care vor regasi in mijlocul naturii comfortul dorit si de cei mai exigenti dintre participanti:

 

Ø  Zone umbra naturala / copaci

Ø  Zona campare gratuita 15.000 mp

Ø  Parcare gratuita

Ø  Energie elctrica

Ø  1 scena de 6 x 7 ptr concerte pe timp de zi

Ø  1 scena mare de 10 x 10 pentru concerte pet imp de noapte

Ø  Iluminat perimetral

Ø  Iluminat ambiental

Ø  Gard imnprejuitor

Ø  Ambulanta permanenta

Ø  Punct de prim ajutor in interiorul festivalului

Ø  Paza firma specilatizata atat interior cat si exterior

Ø  Pct acces festival

Ø  Instalatie de canalizare de 400 ml

Ø  Statie de epuarare proprie de 15.000 lt

 

Gradina Ielelor va gazdui baruri, foișoare, scene permanente,  zone de relaxare, zone amenajate pentru copii, dușuri și toalete. Capacitatea de campare este de pana la 1.500 de corturi, in regim gratuit. Organizatorii au incheiat parteneriate cu companii care vor inchiria, in cadrul locatiei, celor care nu doresc sa isi aduca de acasa: corturi pentru campare, biciclete pentru mountain bike si echipamente complete de airsoft.

 

Iubitorii de alergare montana si cross, MTB si airsoft, amatori sau profesionisti, sunt asteptati sa se  inscrie la competitiile organizate in cadrul Festivalului  SX3

Timp de trei zile, Sambata de Sus va fi un centru important al sportului  și distracției pentru participantii de toate varstele. Specialisti in cele trei discipline sportive au gandit trasee cu diferite grade de dificultate, astfel incat sa raspunda cerintelor celor mai putin antrenati dar si sportivilor de performanta.

 

Cursele de alergare montana si cross sunt concepute pentru diferite distanțe și adaptate pentru diferite grupe de varste, astfel incat intreaga familie sa faca miscare si sa se bucure de aerul curat de munte. Celor mai mici participanti, dar si amatorilor de distractie, organizatorii le-au pregatit o cursa de 1 KM , respectiv Family Music Run, o cursa de 3 km pe ritmuri muzicale. In functie de gradul de pregatire, ceilalti participanti se pot inscrie la una dintre cele 2 curse de alergare, respectiv 10 km și 21 km (half marathon). Partener oficial al curselor de alergare montana și cros este Federația Romana de Atletism.

 

Cursele MTB se vor desfasura pe trasee de 20, respectiv 40 de km, cu grade diferite de dificultate, pentru a spori  intensitatea acestor competitiei.

Iubitorii de adrenalina oferita de practicarea Airsoft vor avea parte de o experienta inedita. Inscrierile sunt deschise pentru o competitie in stil militar, din care nu vor lipsi numeroase provocari, trageri la

tinta fixa, cursa cu obstacole in echipa de 5 tragatori.

Competițiile sportive se vor desfasura pe suprafata a 3 localitati: Sambata de Sus, Lisa si Dragus intr-un areal de peste 1.000 ha.

Cei care doresc sa se inscrie la competitiile sportive sau vor mai multe informatii despre festival o pot face accesand: https://sambatax3.ro/

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

CARLA’S DREAMS: „Nocturn” – o producție impresionantă, o adevărată desfășurare de forțe

Published

on

 

Sâmbătă seara, Romexpo a fost plin de oameni veniți să îi vadă live pe artiștii lor preferați. După trei concerte sold out la Arenele Romane, Carla’s Dreams au cântat pentru prima dată la Romexpo, în fața a 8500 de fani, în super show-ul “Nocturn”, o experiență începută în online cu multe piese și testimoniale lansate de-a lungul a 200 de zile, precum „Ne topim”, „Itsova”, „Ca benzina”, „Luna” și care a continuat cu un eveniment pe care publicul nu îl va uita prea curând. 

În deschiderea show-ului, au cântat Mark Stam și Vanotek împreună cu Lori, Mikayla și Muse Quartet.

 

„Nocturn” – o producție impresionantă, o adevărată desfășurare de forțe

„Nocturn” este evenimentul cel mai grandios al unui artist român, cu o producție impresionantă de care s-au ocupat peste 100 de oameni, cu scenă de 62 de metri liniari, 350 de mp de led, 4 kilometri de cablu, 1000kw consum, 400 de lumini, cu cel mai puternic sistem de sonorizare din țară, 20 de tiruri cu echipamente, grafică dedicată.

„Sunt onorat să produc show-ul „Nocturn”, primul concert Carla’s Dreams de la Romexpo, un eveniment grandios pentru un artist care surprinde de fiecare dată. Mi-am propus un spectacol complex, cu multe elemente și efecte care să asigure o experiență completa pentru fani și cred că am reușit: de la lumini, lasere, visuals, până la scenografie, sonorizare impecabilă și scena impresionantă”, a declarat George Carabelea, producătorul concertului „Nocturn”.

Din punct de vedere al scenografiei, conceptul show-ului „Nocturn” a fost unul industrial, cu multe cuști retroluminate în care au apărut pe rând dansatori sau instrumentiști și cu ventilatoare în fundalul scenei. Un alt element scenotehnic impresionant a fost cercul central de lumini care cobora deasupra scenei.

De asemenea, band-ul a fost acompaniat de o orchestră simfonică: viori, violoncele, viole, trompete, trombon, tenori, dar și de o trupă de percuționiști pe butoaie.

 

Vedete invitate pe scena de la Romexpo

Invitații speciali ai concertului „Nocturn” au fost Antonia, alături de care au cântat „Te rog”, dar și o piesă în premieră, „Anxietate”. Împreună cu Delia, Carla’s Dreams au cântat „Inima” și super-hitul „Cum ne noi”. Multă energie din partea publicului s-a simțit de asemenea alături de alți invitați, precum Deliric cu piesa „Dependent” și Blacklist cu „Tequila”.

Piesa „Ne bucurăm în ciuda lor” a fost reinterpretată într-o variantă aparte, cu influențe internaționale, cu orchestră simfonică. Din setlist-ul de la concert nu au lipsit nici „P.O.H.U.I”, „Născuți în Moldova”, „Până la sânge”, „Imperfect” sau „Eroina”.

Emoționante au fost și momentele în care publicul a fost cu sufletul alături de cei de la Carla’s Dreams cântând la unison piesa „Unde”, dar și când fanii au ridicat, la piesa „Luna”, un banner alb uriaș cu mesajul „Nocturn”. Nu au lipsit elementele și efectele speciale de scenă, lasere, lumini, foc de artificii grandios la final.

Concertul „Nocturn” al celor de la Carla’s Dreams a fost organizat de Global Records și BestMusic Live Concerts și susținut de KFC, George, primul banking inteligent, Nivea, VOLT, Black Cab, Antena 1, Radio ZU și ZUTV.

Scenotehnica a fost asigurată de Arena Events, visuals NRG Moldova, efecte pirotehnice Pyro Events și laserele KLS Lasers.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending