Connect with us

MAGAZIN

Lipsa de încredere și „cultura invincibilului” în rândul tinerilor transformă sexul protejat într-un subiect tabu

Published

on

 

Un nou studiu publicat de Durex pune în lumină circumstanțele și concepțiile greșite care scad interesul tinerilor (16-24 ani) față de sexul protejat.  

Cercetarea amănunțită, realizată pe parcursul a doi ani în urma mai multor chestionare și interviuri cu tineri, arată lipsa îngrijorătoare de cunoștințe legate de bolile cu transmitere sexuală (BTS), sarcini nedorite și comportamentul sexual al partenerului.

Tinerii știu că ar trebui să folosească prezervativul de fiecare dată, însă, în febra momentului, regulile sunt date uitării. Se pare că mulți tineri nu sunt conștienți de consecințele sexului neprotejat și/sau nu au destulă încredere să insiste asupra folosirii prezervativului, ceea ce înseamnă că se expun unor riscuri la care nu ar trebui să se expună.

Binecunoscuta atitudine „nu o să mi se întâmple mie” și lipsa de informații cu privire la riscurile BTS-urilor și a sarcinilor nedorite alimentează așa numita „cultură a invincibilității”.

Faptele sunt clare: 40% din tinerii activi sexuali, cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, au recunoscut că au facut sex cu mai mult de o persoană, fără prezervativ și 61% sunt de acord că nu se gândesc de obicei la prezervative până în momentul în care într-adevăr au nevoie de unul.

În ciuda asumării acestor riscuri în mod obișnuit, doar 14% dintre respondenți au susținut că BTS-ul (neincluzând virusul HIV și SIDA) este preocuparea lor principală. Mai puțin de un sfert au susținut că cea mai mare problemă, în ceea ce privește sexul neprotejat, ar fi de a nu se trezi cu o  sarcină nedorită.

Statisticile și viziunile celor intervievați arată la ce scară sunt barierele sexului protejat. Aproape jumătate dintre aceștia (48%) cred că a contracta HIV/SIDA nu este ceva ce s-ar întâmpla în grupul lor de prieteni.

“Săptămâna trecută m-am culcat cu cineva fără să folosesc prezervativ. Am fost la clinică, am luat o pastilă și s-a rezolvat. E ca și cum te-ar prinde o răceală.”

“Credeam că HIV era ceva obișnuit. Nu ne gândim la HIV!”

ÎNCREDEREA ESTE CHEIA

Durex crede că prin acest studiu și prin clipul video realizat a descoperit noi căi de a da piept cu aceste provocări și de a schimba atitudinile cu privire la sexul protejat. Brandul lansează un hub online (www.durex.co.uk/WhenItsOnItsOn) care furnizează tinerilor sfaturi practice despre sex și relații de cuplu. Hub-ul include sfaturi practice, articole și materiale video pe subiecte care includ: încredere, sex protejat, BTS și sarcini nedorite.

Mark Pearson, Director regional de brand pentru Durex, a declarat:  

„În mod firesc, sexul protejat ar trebui să fie responsabilitatea ambilor parteneri, dar ceea ce am descoperit în rândul multor tineri, în urma cercetărilor, este că multe fete se iau după deciziile băieților. Tinerele ne-au spus că au realizat că ar trebui să insiste de fiecare dată pentru folosirea prezervativului. Realitatea se schimbă însă în momentul faptei. Prezervativul nu este folosit din varii motive. Un pretext frecvent este frica de a aduce în discuție folosirea prezervativului pentru a nu tăia pofta de sex a partenerului. Această frică de respingere ori de a nu strica momentul este o barieră importantă pentru tinerele femei. Dar am aflat că, de cele mai multe ori, ele sunt cele care ar trebui să ia decizia. Dar, de fapt, este exact opusul.”

“Există teama de respingere – dorința doar de a-i face fericiți”.

Durex dorește să distrugă miturile, să afle cum se simt tinerii atunci când partenerele lor doresc să folosească un prezervativ. Studiul arată că modul standard de abordare (peste o treime dintre tineri) este acela de a încerca să scape de folosirea prezervativului. Însă, filmul arată că mulți cred că este o metodă de excitare atunci când folosirea prezervativului nu este negociabilă. De fapt, 79% dintre tineri au spus că este excitant atunci când o fată insistă la folosirea prezervativului.

„Personal, iubesc momentul în care scoate un prezevativ și sunt gata să îl pun…să începem!”.

Durex vrea să folosească acest mesaj și conținutul disponibil online pentru a răsturna „momentul prezervativului” dintr-o situație care momentan crează griji, într-un lucru bun pentru ambele părți.

Postul Radio 1 DJ și prezentatoarea TV Gemma Cairney susțin campania Durex:

„În ziua de astăzi este greu să fii tânăr – există foarte multe presiuni sociale, iar sexul și relațiile în mod special pot deveni un „teren periculos”. Această campanie ne arată cât de importantă și cât de puternică poate fi cunoașterea, iar încrederea te poate ajuta să iei deciziile înțelepte. Creșterea stimei de sine și a încrederii în rândul tinerilor și în special a fetelor este ceva față de care eu mă simt foarte implicat și sper că printr-o îndrumare corectă, această campanie să poată încuraja atitudini mai pozitive privind sexul.”

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

Trei barmani români vor merge la Moscova în etapa următoare a celebrului concurs Bacardi Legacy

Published

on

 

Bacardi a încheiat cu succes etapa din România a legendarului concurs de cocktailuri pentru barmani Bacardi Legacy. După un eveniment spectaculos care a avut loc săptămâna trecută la LOFT, Andreea Brașovean, Marian Moisi și Sergiu Biriș au câștigat marele premiu pus în joc de echipa Bacardi: un loc în etapa de la Moscova! 

Bacardi Legacy este un concurs internațional care sprijină creativitatea în spiritul Bacardi și provoacă barmanii să găsească rețeta ideală pentru următorul cocktail de renume internațional, așa cum au devenit la rândul lor Mojito, Daiquiri sau Old Cuban.

Cei 10 barmani finaliști din România, care au participat la Bacardi Legacy, au avut la dispoziție câte 6 minute pentru a pregăti rețeta de cocktail creată de ei special pentru eveniment, argumentând alegerea făcută. Pe lângă tipul de Bacardi ales, ei au avut voie să folosească maxim 6 ingrediente pentru băutura creată.

Juriul internațional care a ales cei trei câștigători a fost format din Peter Gozon, campionul Ungariei la Bacardi Legacy, cu o experienta de peste 15 ani în industrie, brand ambasador Bacardi și bar manager la High Note Skybar din Budapesta, Ana Maria Pocora (Sterian), brand manager Bacardi Martini Group cu peste 10 ani experiență în domeniu, și “Mr. Big Fish” Vitaly Alekseyev, finalist mondial Bacardi Legacy și head bartender la The Dutchess, în Amsterdam.

„Bacardi Legacy este un proiect extrem de interesant și mă bucur că am reușit să organizăm într-un timp foarte scurt un eveniment de excepție. Evident succesul nu ar fi fost posibil fără prestația extraordinară a tuturor celor 10 concurenți care au venit foarte bine pregătiți și au fost pe cât de carismatici pe atât de talentați. Mi-ar fi plăcut să îi pot trece pe toți 10 în semifinala de la Moscova, însă doar trei au fost norocoși și evident s-au remarcat în fața juriului atât print talentul mixologiei, cât și prin arta de a vorbi cu pasiune despre ceea ce fac. Îi felicit pe toți și le țin pumnii finaliștilor la Moscova”, a declarat Ana Maria Pocora (Sterian), brand manager Bacardi Martini Group.

Experiența celor trei jurați și-a spus cuvântul în momentul deliberării. Ei au ales să premieze creativitatea, gustul și originalitatea participanților, transformându-i pe Andreea Brașovean, Marian Moisi și Segiu Biriș în adversari de temut în finala de la Moscova.

Mare premiu Bacardi Legacy de la Moscova este un loc în marea finală de la Amsterdam, unde se va premia campionul mondial Bacardi Legacy.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

La jumătatea Turneului Național #Confesiune, Smiley a cantat Acasa, la Pitesti

Published

on

 

Aflat deja la jumătatea primului Turneu Național #Confesiune, Smiley a cântat Acasă, la Pitești, la Casa de Cultură a Sindicatelor, pentru prima oară în fața bunicii sale.

„Nemaipomenit de bine, simţeam că zbor, plutesc. M-am bucurat nespus de mult!”, a spus bunica artistului.
“Întotdeauna am emoții foarte mari atunci când sunt acasă la mine, dar acum, mai ales, că a venit bunica să mă vadă pentru prima oară într-un concert. Sunt fericit pentru tot ceea ce mi se întâmplă și pentru bucuria oamenilor care ne sunt alături la fiecare concert ”, mărturisește Smiley.

La Pitești au fost două ore pline în care publicul a cântat pe piesele cele mai cunoscute ale artistului. Seredinschi, artistul nou intrat în portofoliul HaHaHa Production, a dat tonul cu Piesa mea de dor în deschiderea concertului #Confesiune.

Dorian, și el artist HaHaHa Production, a cântat cu Smiley, cea mai nouă piesă – Aprinde scânteia, o declarație despre libertatea de a fi.
Turneul va continua pe 13 noiembrie la Craiova, la Sala Polivalentă, unde locurile au fost deja suplimentate la cererea publicului, încă 400 de bilete fiind scoase la vânzare în ultimele zile.

La Târgu Jiu, Smiley va inaugura singura sala de sport în oraș prin concertul care va avea loc pe 14 noiembrie.
Ultimele două orașe vor fi Timișoara, pe 15 noiembrie și Constanța, pe 18 noiembrie, unde biletele s-au epuizat de câteva săptămâni.
Organizatorii Turneului Național Confesiune sunt HaHaHa Production și Sublime România, una dintre cele mai mari agenții de profil din industria muzicală din România, iar partenerul principal al turneului este Kaufland.

Kaufland România susține concertul Smiley pentru că spiritul fresh, mereu tânăr al artistului se îmbină armonios cu viziunea companiei, cu dorința de a se reinventa și de a rămâne, totodată, un punct de referință în viața românilor. Bucuria din cântecele și versurile lui Smiley sunt într-un acord perfect cu misiunea Kaufland România – aceea de a fi o prezență pozitivă în viața de zi cu zi a românilor, în demersul de a face din orice săptămână – o săptămâna bună.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Puritate Pandora – Noi bijuterii cu modele clasice reinterpretate

Published

on

 

Inspirate de puritatea formelor și a culorilor regăsite iarna în natură, noile bijuterii ale Seriei Puritate PANDORA reprezintă o reinterpretare contemporană a unor stiluri emblematice.

Seria Puritate PANDORA duce metalele prețioase și elementele de design într-o nouă dimensiune a eleganței. Materialele de înaltă calitate precum atemporalul argint 925 și arămiul PANDORA Rose au rolul de a capta toate privirile, dar și de a servi drept fundal pentru modelul mărgelat rafinat și perlele de cultură de apă dulce – un element cheie al ADN-ului PANDORA – aducând astfel colecției un sentiment de armonie și strălucire.

Texturi circulare, proporții inedite și detalii minunate, finisate manual, creează un mix fascinant între stilurile moderne și cele vintage. Perlele de cultură de apă dulce par că plutesc, iar sferele mobile adaugă o notă atemporală și o fluiditate sofisticată inelelor, cerceilor, colierelor, talismanelor și brățărilor.

Noua serie uimitor de versatilă cuprinde o gamă de modele pentru fiecare femeie și fiecare ocazie: inele statement de purtat zi de zi și cercei rotunzi împodobiți cu perle de cultură de apă dulce, coliere șic ajustabile și cercei mărgelați – piesele ideale pentru a transforma o ținută de zi într-una de seară, cât ai clipi.

În acest sezon, îndrăznește să experimentezi contrastele și creează-ți propriul tău mix special între elementele clasice și cele contemporane. Combină diferite forme și texturi pentru a realiza suprapuneri unice de inele și cercei. Abordează un look minimalist, suprapune coliere, pandantive și lanțuri de diferite lungimi pentru a fi în centrul atenției, sau atrage privirile printr-un echilibru perfect cu noile coliere în formă de Y.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending