Connect with us

ALL MEDIA

Maia Morgenstern pentru Roşia Montană. Spotul care a cutremurat o ţară întreagă.

Published

on

RoşiaMontană – 20 iunie,2012.Un om valorează mai mult decat aurul pe care îl poartă. La fel şi o ţară. Salvaţi Roşia Montană! – sub acest puternic apel de conştientizare publică a fost lansat vineri, 15 iunie, materialul video prezentat de Maia Morgenstern, în sprijinul cauzei Salvaţi Roşia Montană.

Spotul este realizat pro-bono de Agenţia Papaya Advertising, şi este primul dintr-o dintr-o nouă serie de acţiuni de conştientizare şi mobilizare a publicului împotriva proiectului de exploatare a aurului de la Roşia Montană propusă de compania Rosia Montana Gold Corporation prin încălcarea drepturilor omului – dreptul la proprietate, la liberă iniţiativă, la un mediu curat, precum şi distrugerea a 4 munţi şi a comunităţii Roşia Montană, unul dintre reperele istorice ale societăţii noastre.

Clipul se bucură de o popularitate fără precedent în rândul campaniilor sociale, înregistrând de la lansare 320 000 de vizualizări pe YouTube si mii de preluări şi comentarii în media online şi pe reţelele de socializare. Materialul video este difuzat şi de canale TV care transmit la nivel naţional.

Scopul acestei noi campanii de informare este acela de a sparge embargoul mediatic impus de Rosia Montana Gold Corporation şi de a răspunde astfel nevoii de conştientizare a publicului asupra riscurilor şi inutilităţii exploatării aurului de la Roşia Montană. Mai mult ca oricând, autorităţile statului Român trebuie să răspundă în faţa cetăţenilor faţă de care şi-au luat angajamente ferme în programul de guvernare. Anularea procedurii de Evaluare a Impactului asupra Mediului şi includerea Roşiei Montane în patrimoniul UNESCO sunt primele măsuri care se impun, măsuri solicitate de peste 135000 de cetăţeni cu drep t de vot prin petiţiile adresate în ultimul an Guvernului României.1

Conceptul creativ al campaniei este foarte simplu. Extragerea aurului, aşa cum se doreşte să se facă la Roşia Montană va provoca suferinţă. Oameni daţi afară din casele în care s-au născut, un lac imens de cianură, câţiva munţi raşi de pe suprafaţa pământului… Şi asta pentru aur. Să facem ce cu el? Cercei? Dacă vor cercei, le dăm cercei. Numai să ne lase în pace!”, a declarat Robert Tiderle, creative director, Papaya Advertising.

Am convingerea că această acţiune de informare va deschide minţile şi inimile oamenilor care nu cunosc situaţia de la Roşia Montană, dar intuiesc gravitatea ei. Lupta noastră a coalizat eforturi mai de preţ decât tot aurul din lume iar acest clip e un exemplu care grăieşte de la sine. Înţelegeţi că suntem stăpâni pe viitorul nostru şi că reuşita campaniei Salvaţi Roşia Montană aparţine vouă, toţi cei care credeţi în dreptate.” completeaza Eugen David, localnic din Roşia Montană, preşedinte al Asociaţiei Alburnus Maior.

Pentru realizarea acestei campanii au fost depuse eforturi susţinute timp de aproape 6 ani. Au participat pro-bono: Papaya Advertising, actriţa Maia Morgenstern, Family Film (casa de producţie), Florin Şerban (regizor), Marius Panduru (DOP). Tuturor le mulţumim!

Pentru a vizionaclipul ,accesaţi: SalvatiRosiaMontana – MaiaMorgenstern-YouTube

Varianta în limba engleză:http://www.youtube.com/watch?v=aHqyTc54_Lc


Comentarii

comments

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale jurnalistice , vă rugăm să ne contactați sau la adresa contact@radardemedia.ro

Advertisement
4 Comments

4 Comments

  1. Kami

    22 iunie 2012 at 14:35

    Era cutremurator daca ar fi fost filmat la Rosia Montana si nu la Rosia Poieni, intr-o mina de aur si nu de cupru. Asta nu inseamna tot dezinformare si manipulare?????

  2. Vasi

    22 iunie 2012 at 09:51

    Mie mi se pare cutremurator ca Maia nu stie altceva decat sa lacrimeze pe muzica duioasa.

  3. mirela

    21 iunie 2012 at 21:25

    daca mesajul e sa renuntam la aurul, mai important fiind oamenii..de ce nu renuntam la aur, il dam la alti si cu asta salvam oamenii de acolo si de poluarea de acolo..doar in asta consta proiectul minier si nu numai

  4. Sorin Minea

    21 iunie 2012 at 18:30

    sincer, pe mine m-ar fi cutremurat mai mult daca se prezenta realitatea, fara efecte speciale de prost gust. realitatea e mult mai crunta. vorbim de mii de oameni care sunt in proportie de 80% someri si care suporta, zilnic, o poluare de nedescris. daca vedeam asta in reclama, se cutremura chiar toata tara!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Locuri de muncă în România

Locuri de muncă în România

MENIU

pentru sufletul tau

Facebook

IN Trending