Connect with us

Digital

Marketing in direct: Inteligența artificială, preocuparea lumii moderne

Avatar

Published

on

Recent s-a încheiat a 10a ediție a Conferinței „Marketing în Direct”, la care au participat 200 specialiști marcomm, eveniment care s-a bucurat de susținerea a 34 branduri și a 32 parteneri media. Tema dezbătută de cei 10 speakeri a fost „Inteligenţa Artificială în Marketing” iar impactul sistemelor inteligente asupra vieții noastre nu a fost contestat de nimeni.

În urmă cu câțiva ani inteligența artificială părea să fie doar un subiect necunoscut, desprins parcă din literatura științifico-fantastică: mașini care pot vorbi și realiza task-uri pe care doar oamenii le puteau îndeplini. Ba chiar au existat multe voci care susțineau că inteligența artificială nu ne poate înlocui, nu poate face predicții precise și nici nu ne oferă informații în timp real. Lucrurile au luat într-un timp foarte scurt întorsătura pe care o știm azi cu toții. Mai mult decât atât: am devenit ‚dependenţi’ de acești ‚roboti’, care, iată, ne fac viața mai ușoară.

 

Speakerii MID au dezvăluit lucruri incitante și nebănuite despre puterea inteligenței artificiale în mediul online:

 

Dragoş Smeu, General Manager şi Trainer Mavericks a atras atenția asupra faptului că avem la dispoziție o mulțime de date, însă încă nu știm ce să facem cu ele. Răspunsul lui? Să le analizăm la micro SCOP. Analiza e făcută de mașinile inteligente, însă oamenii sunt ‚scopul’ final. Și chiar dacă mașinile fac ceea ce le spunem, verificând și analizând volume uriașe de date, oamenii creează și văd scopul holistic al vieții.

 

Patricia Bertea, Managing Partner & Co-fondator Brandweb şi CozoApp a prezentat ‚Humanize’ – singurul centru de cercetare din țară pentru produse digitale care folosește eye tracking, acesta fiind instrumentul cu care măsurăm interesul și atenția consumatorilor. „Eye-tracking nu poate spune ce înțeleg consumatorii din ce percep vizual. Însă sistemul știe exact unde s-a uitat utilizatorul și cât timp a alocat pe o pagină web.”

 

Mihai Vînătoru, Managing Partner & Head of SEO @ DWF a vorbit despre vechiul și noul SEO în era inteligenței artificiale și pașii de urmat: ne asigurăm că site-ul corespunde recomandărilor Google, suntem atenți la conținut urcând materiale optimizate în funcție de interes și volume căutări și realizăm link-building cu precădere prin Native Advertising pentru creșterea autorității.

 

Cristian Ignat, Chief Canopyst Canopy a vorbit despre ‚robotul’ din agenție „Rosy nu poate fi numit un robot, ci mai degrabă un sistem care poate învăța rapid diverse task-uri, fără erori, fără să își ia zile libere sau să se îmbolnăvească. Face toate acele lucruri pe care oamenii le urăsc în fiecare zi la birou, însă fără să se plângă. Este cu noi pentru a ne îmbunătăți performanța.”

 

Andreea Moisă, Managing Director & Fondator Beans United  a vorbit despre trecerea de la marketingul automatizat la marketingul inteligent, despre cele 4 abordări actuale în email marketing, fluxurile de comunicare, generarea de limbaj natural de către AI. “Robotii ne vor ajuta să devenim mai umani. Inteligența artificială este la fel că internetul în ‘98.  Nu este perfectă dar impactul va fi major.”

 

Iulian Ghişoiu, General Manager TargetWeb „Până în 2022 peste 50% din numărul total de căutări pe mobile vor fi realizate prin căutare vocală. Viteza este cel mai important criteriu: 53% dintre vizitatori abandonează un site care se încărcă în mai mult de 3 secunde, deoarece oamenii vor să afle rapid răspunsuri la orice nelămuriri pe care le au în acel moment. Certificatul SSL este obligatoriu pentru site-urile care se respectă. Lungimea conținutului, snippeturile îmbunătățite și autoritatea sunt și ele criterii extrem de importante în SEO.

 

Alexandru Jijian, SAP Customer Experience Solution Engineering, SAP Central and Eastern Europe a explicat bazele termenilor Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML) şi Deep Learning (DL), precum și strategia SAP pentru afacerile inteligente. Pentru Dept. Marketing a ști în ce direcție să investească, analizând predictiv beneficiile versus costuri (inclusiv în ceea ce privește sponsorizările) reprezintă un ajutor extraordinar.

 

Doina Vîlceanu, Business Development Manager Content Speed a prezentat schimbarea de paradigmă în marketing sumarizând în sales funnel noii pași, punctând eficient câteva concluzii verificate în numeroase campanii: „Profitul vine din retenție nu din achiziția constantă de noi clienți. Pentru că o creștere de 5% în Rata de Retenție poate genera o creștere de 30% a venitului. Nu te opri niciodată din optimizat! Îmbunătățește constant sursele de trafic și generează leaduri calificate. Calitate NU Volum!”

 

Ioana Frîncu, Chief Operations Officer la Under Development Office ne-a spus ce se ‚poartă’ azi în materie de criptare virtuală, direcția fiind în zona Blockchain. „O versiune electronică a numerarului ar permite ca plățile efectuate online să fie transmise direct, dintr-o parte în alta, fără a trece printr-o instituție financiară.”

 

Horia Neagu, Owner & Digital Marketing Consultant la Napoleon.Digital, l-a citat pe Asimov spunând că „Pentru prima dată în istorie, am construit mașinării care să ușureze munca nu doar a mușchilor, ci și a creierului.” A povestit despre ecosistemul Google, despre cum folosim telefonul mobil, cum sunt personalizate reclamele, modelele semnatice de interpretare a căutării și cum învață acesta limbile străine de la utilizatori, cum creează opere de artă, cum identifică chipuri, cum generează conținut și cum ne bate la jocuri. Și nici Facebook nu se lasă mai prejos: manipulează starea de spirit, înțelege textele și analizează hashtag-urile.

 

Prezentarile tuturor speakerilor pot fi descărcate integral de pe site-ul Conferinţei.

 

Partenerii fără de care acest eveniment nu ar fi fost posibil: Profi Rom, Seroussi, SAP România, Brandweb, Trendy Sound, Sanovita, Meantime, Benvenuti, Solina, Angels Distributions, Green Sugar, Heidi Chocolate, Boromir, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Piramida, Nissa, Diamond by Adesgo, Flormar, Touch Antibacterial, SANA, Zarea, RoStar, Papioane.ro, Sprinter Promotion, ProfiPrint, ListaFirme.ro, ClausWeb, Nikon, SEOMark, Marveii888, Marketing România, Millenium Tour, Giotto, Agerpres, România Liberă, Capital, Forbes, Revista BIZ, NewsWeek, Şapte Seri, Curierul Naţional, Rol.ro, ManagerExpress.ro, Ziare.com, Business24.ro, Finzoom.ro, RadardeMedia.ro, Imedia, Eva.ro, Cariereonline.ro, Naţional FM, JurnaluldeAfaceri.ro, Portal Management, PRCafe, Chic-Elite.ro, PRWave, Mediawrite, BlitzTV, ARIES, Contentpedia, TechCafe, CalendarEvenimente.ro, SmartFinancial.ro, România Pozitivă, OrdineaZilei.ro, Rabbit Media.

 

Comentarii

comments

Industria online

AKollo ne provoacă să Facem Level în sezonul 2 al show-ului online!

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

Foto Credit: PRO TV

După un prim sezon în care am aflat care sunt jocurile preferate din toate timpurile, ale gamerilor români și ce joacă aceștia în prezent pe canalele lor de YouTube, de astăzi, AKollo revine cu cel de-al doilea sezon al emisiunii online Facem Level

 

 

Anul trecut, Maximilian Ioan, mitzuu și zaSami au fost doar câțiva dintre invitații care și-au demonstrat îndemânarea în timpul unor jocuri de tip shooter – competitiv, în timp ce AKollo a fost cel care a învățat câteva dintre trucurile acestora și le-a pus și în aplicare.

 

Cel de-al doilea sezon aduce noi surprize și propune un mix între vechii participanți și cei care au acceptat provocarea în acest an, iar tema va fi ”Gen Session”. De această dată vor exista 4 grupe, iar fiecare va parcurge 3 jocuri care aparțin aceluiași gen. AKollo și alți doi gameri le vor arăta tuturor celor curioși cum se poate juca în echipă. Primul gen abordat în emisiune este thriller/survival și va acoperi jocuri precum Dead by Daylight, Friday the 13th și Depth.

Înaintea startului noului sezon, AKollo declară: “În urma feedback-ului primit din primul sezon de Facem Level am încercat să mulez conținutul pe „cât mai multă joacă”, cu mai mulți invitați deodată dacă tot vrem să ne distrăm copios. Sunt extrem de curios ce reacție vor avea pasionații de gaming când vor vedea echipe nemaiîntâlnite de creatori de conținut care vor încerca jocuri grupate pe diverse genuri. Unele dintre cele mai jucate titluri vor fi din nou prezente, dar și unele mai puțin cunoscute, care vor avea un factor de șoc pentru mulți.”

 

Totodată, începând de astăzi, pasionații de gaming pot urmări emisiunea și pe canalul oficial de YouTube! Despre lansarea noii platforme, AKollo spune: ”Având în vedere faptul că acum lansăm și canalul oficial de YouTube, vom putea centraliza și aduna feedback-ul împătimiților cât mai bine pentru a decide ce alte teme şi tipuri de conținut se vor aborda în cadrul show-ului. Vă invit pe toți să vă abonați și să apăsați clopoțelul pentru a fi la curent cu cele mai noi episoade!”

 

Nu ratați primul episod al celui de-al doilea sezon, întâlnirea cu AKollo și cei mai cunoscuți gameri care vin să împărtășească din experiența lor!

 

 

Comentarii

comments

Continue Reading

Digital

Tribal Worldwide Romania devine agenția de digital și social media a brandului OPPO

Avatar

Published

on

În urma unui proces riguros de selecție, OPPO, lider mondial în domeniul tehnologiei, a ales agenția Tribal Worldwide Romania pentru a se ocupa de comunicarea brandului în digital și social media. 

OPPO este un brand intrat pe piața locală în 2020, un an challenging, iar rolul agenției de digital și social media va fi să poziționeze cât mai bine brandul, prin teritorii bine definite, campanii inovatoare pe platforme noi și conținut premium pentru comunitatea OPPO.

 

”OPPO este un brand inovator, cu o viziune foarte clară în ceea ce privește digitalul. Ne bucurăm că agenția Tribal Worldwide Romania a răspuns foarte bine briefului nostru și au intuit direcția pe care urmează să ne concentrăm în 2021.”, a declarat Crina Stoian, Digital Manager OPPO.

Tribal Worldwide Romania este agenția cu cel mai mare departament de social media din țară, iar adăugarea unui brand ca OPPO în portofoliu garantează expertiza de strategie și comunicare always on pe care agenția o oferă celor aproape 40 de branduri cu care lucrează.

”Încă din briefing ne-am bucurat că simțim o conexiune puternică cu acest brand, care trebuie să comunice cel puțin la fel de inovator ca produsele pe care le are în portofoliu. Viziunea noastră comună: Tribal-lider în social media + OPPO-lider în domeniul tehnologiei nu poate decât să genereze proiecte de succes, pe care abia așteptăm să le implementăm alături de noul nostru partener.”, a declarat Arnold Vieriu, Head of Social Media Tribal Worldwide Romania.

OPPO a fost fondat în 2004 și încă din primul moment și-a propus să ofere tehnologii inovatoare și experiențe revoluționare de utilizare a smartphone-urilor. In prezent, peste 320 de milioane de utilizatori din întreaga lume se bucură de performanța produselor și serviciilor OPPO.

 

OPPO este un brand global, cu o prezență în peste 40 de țări și regiuni și cu mai mult de 40.000 de angajați la nivel mondial. Compania va investi 7 miliarde de dolari până în 2022, pentru a aduce noi inovații pe segmentul tehnologiilor cheie hardware și software,  punând accent pe dezvoltarea conectivității 5G, a algoritmilor de inteligență artificială (AI), realitate augmentată (AR), big data și altele, pentru a susține evoluția continuă a companiei ca un jucător global esențial în era 5G. În momentul de față, OPPO are 6 institute de dezvoltare și 4 centre de cercetare și dezvoltare în întreaga lume. Mai mult, în 2015, OPPO dedică o echipă dezvoltării tehnologiei 5G, iar unul dintre primele succese l-a reprezentat lansarea comercială a primului smartphone 5G din Europa, în luna mai 2019, în Elveția. 

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria online

Tehnici simple de demontare a fake news-urilor

Avatar

Published

on

fake news

Fotografia aceea compromițătoare este reală sau un trucaj? Declarația a sunat chiar așa sau a fost scoasă din context? Există câteva tehnici facile pentru a demasca fake news-urile sau măcar pentru a pune acele așa-zise știri la îndoială și a cere verificări suplimentare. Despre asta, plus un studiu de caz de pe o platformă de știri din Brașov, în rândurile de mai jos.

 De la știrile publicate de agențiile internaționale de știri la știrile despre Brașov, spre exemplu, publicate pe un site local, toate pot fi probate folosind câteva instrumente și o metodă de gândire folosită des de detectivi: reverse thinking, adică o gândire în sens invers pentru a putea ajunge urmărind firul logic la momentul inițial al apariției datelor în cauză.

Atenție, șoferi! Știri din Brașov pentru dumneavoastră

„Atenție, șoferi! Drumul dintre Ghimbav și Cristian se închide pentru 24 de ore” este titlul unei știri din 14.12.2020 publicată pe Brasov.net, la secțiunea Administrație. Fotografia aleasă e o captură de ecran din Google Maps unde este precizat DN73B, iar în corpul știrii se menționează că se fac lucrări la km. 2+865 m al acestui Drum Național, între cele două localități din județ, din apropierea municipiului Brașov.

Plecând de la această informație, accesarea Google Maps cu punerea „omulețului” la locul menționat va releva dacă imaginea selectată de redacție este exact de la locul lucrărilor care se vor desfășura sau e o imagine care arată generic DN73B, din oricare loc de pe lungimea de mai mulți kilometri a acestui drum.

Încă un lucru care se poate verifica este probarea efectivă a lucrărilor – dacă într-adevăr s-a aplicat un strat de asfalt și s-au realizat marcaje rutiere în sensul giratoriu, așa cum figurează în corpul știrii, înseamnă că știrea e adevărată.

Atenția la detalii este foarte importantă. Mai sus e precizat „în sensul giratoriu”. Nu ni se precizează dacă sensul giratoriu era amenajat înainte sau nu – în imagine figurează doar o intersecție, fără vreun sens giratoriu. Așadar, numărul pistelor de verificat crește – atenția la detalii și procesul de reverse thinking folosesc inclusiv la demascarea fake news chiar și la capitolul de știri locale, știri din Brașov.

Combaterea fake news, prin instrumente și mindset

Specialiștii în contracararea fake news au la dispoziție softuri web-based și mai avansate – au cont autorizat, unde introduc imaginea respectivă și obțin detalii despre prima dată când a fost postată și de către cine și în ce loc din acest mediu online atât de vast – dacă a fost postată pe o rețea socială, când, pe care și în ce context? Dacă a fost postată pentru prima dată pe Brasov.net, foarte bine, niciun motiv de îngrijorare, înseamnă că imaginea este cea originală.

Poate apărea fake news printre știri din Brașov, care nu depășesc granițele județului? Desigur, dacă ele servesc interese locale, de amploare mai mică. Fenomenul știrilor false nu se limitează automat numai la chestiuni de amploare, de nivel național și internațional. Din fericire, însă, știrile de la Brașov par să fie pe bune și să nu ascundă fake news dacă sunt pe Brasov.net. Este și responsabilitatea jurnaliștilor de a face verificările necesare înainte să publice pe surse ceva – iar jurnalismul etic presupune în mod automat și această grijă continuă.

Comentarii

comments

Continue Reading

Digital

AntenaPlay le oferă abonaţilor Revelion la alegere

Avatar

Published

on

În noaptea dintre ani, AntenaPlay îşi invită abonaţii la petrecerea care li se potriveşte. Platforma va transmite live, în seara de 31 decembrie, Revelion ZU cu Buzdu, Morar şi Emma şi Revelionul Starurilor 2021 prezentat de Dan Negru. Ambele programe pot fi urmărite live, pe https://antenaplay.ro/revelion2021.

 

La Revelionul Starurilor 2021, Dan Negru #deMascăDistracția în cadrul celui mai lung program de Revelion din istoria televiziunii din România. Vedete iubite de marele public, măști spectaculoase în spatele cărora se ascund celebrități din diverse domenii, muzică pentru toate gusturile și multă voie bună sunt ingredientele unui spectacol strălucitor, la cel de-al 21-lea Revelion prezentat consecutiv de Dan Negru, la Antena 1. Dorian Popa, Connect-R, Ana Baniciu, Raluka, Nea Marin, Dan Bittman, Vlăduţa Lupău, Nicolai Tand, Ovidiu Lipan Ţăndărică, Adriana Trandafir, Mihai Trăistariu si Giani Kiriţă sunt doar o parte dintre vedetele care vor urca pe scena Revelionului lui Negru, fie pentru a ghici cine se ascunde în spatele măștilor, fie pentru momente artistice pe gustul celor aflați în fața micilor ecrane, în noaptea dintre ani.

 

La final de 2020, Buzdu, Morar şi Emma îi invită pe români la Revelion ZU, cel mai tare party cu #MuzicaAia. Aceştia vor fi în direct pe AntenaPlay, pe canalul live ZU TV, în noaptea dintre ani. Festivităţile vor începe pe 31 decembrie, după ora 21:00 şi se vor încheia în anul următor.

Platforma AntenaPlay, disponibilă pe toate dispozitivele, smartphone, smart TV, PC, tabletă sau laptop, îşi invită astfel utilizatorii să se aboneze la cel mai tare spectacol şi să aleagă Revelionul care li se potriveşte.

Comentarii

comments

Continue Reading

Digital

Minio Studio încheie anul cu 14 premii, fiind cea mai premiată agenție locală independentă

Avatar

Published

on

Minio Studio, agenție de comunicare strategică, a încheiat anul 2020 cu 14 premii la festivalurile de comunicare locale și regionale.

 

“Minio este o agenție versatilă, care derulează campanii integrate, complexe, cu un puternic filon strategic. Aceste distincții confirmă că livrăm exact ceea ce promitem. Nu este un singur premiu, un singur canal sau o singură campanie. Ne-am bucurat de recunoaștere pentru 6 dintre proiectele noastre, și încă tot atâtea au fost nominalizate”, a declarat Ioana Mucenic, CEO al agenției.

 

Iată rezultatele de anul acesta:

  • Agenția a obținut: 2 premii Effie Awards (un Bronz și un Silver), 5 premii Romanian PR Award (1 Gold și 4 Silver), 3 premii Webstock (3 Bronze), 3 premii Festival of Media – alături de Zenith Media (1 Gold, 1 Silver, 1 Bronz) și 1 premiu la Gala Premiilor Piața.
  • Minio Studio ocupă locul 10 în rankingul Effie Awards.
  • Agenția s-a clasat pe locul 3 la Romanian PR Award, după numărul de distincții primite.
  • Cel mai premiat proiect al agenției a fost cel realizat pentru Durex – Prezervativul Potrivit, campanie derulată în 2019, care a primit 7 distincții.

 

Palmaresul de anul acesta include:

Durex – Prezervativul Potrivit

Effie Awards – Silver – Medical services & healthcare products

Romanian PR Award

  • Brand PR – New products and services (Silver)
  • Digital PR (Silver)
  • Communication in medical sector (Gold)

Festival of Media (Contributing Agency alături de Zenith Media)

  • Best Engagement Strategy – Gold
  • Best Use of Talent – Silver
  • Best Local Execution of a Global Brand – Bronze

Tuc – TUCe pui pe TUC?

Effie Awards – Bronz – Snacks, Confectionary and Desserts

Sun Plaza – Lansare Sun Treasure

Romanian PR Award

  • Brand PR – New products and services (Silver)
  • Tech PR (Silver)

Webstock

  • Best Experiential Campaign (Bronz)

Durex – Untold 2019

Webstock

  • Best Experiential Campaign (Bronze)

Rowenta – Rowenta Forever Sharp

Webstock

  • Best Use of Video (Bronze)

Mondelēz  – Bucură-te de o vară gustoasă

Gala Premiilor Piața

  • Cea mai eficientă promoție din categoria dulciuri

 

2020 a fost un an foarte intens. Așa că ne-am bucurat să primim recunoașterea industriei pentru proiectele dezvoltate. Totodată, suntem recunoscători că avem lângă noi clienți cu viziune, care au încredere în expertiza și abilitățile noastre, o echipă stabilă și sudată, cât și parteneri pe care ne putem baza mereu. 2021 nu se anunță nici el ușor, dar vom intra în an cu optimism și energie, căci avem planuri mari”, a completat Ioana Mucenic, CEO @ Minio Studio.

 

DESPRE MINIO STUDIO

Minio Studio este o agenție decisă să dezvolte campanii de comunicare curajoase și autentice, prin abordarea sa specifică, de creativitate strategică. Pe lângă campaniile de comunicare integrate, agenția derulează și proiecte inovatoare de tehnologie. Minio Studio aduce la un loc 16 oameni, cu expertize diferite, conduși de Ioana Mucenic, un antreprenor nativ, cu 15 ani de experiență și cu pasiune pentru calitate și inovație. Printre clienții agenției se numără companii de top, precum Avon, Jacobs Douwe Egberts, Mondelēz, Novartis, Reckitt Benckiser, Rowenta, Sun Plaza, Tefal, Tymbark.

 

Comentarii

comments

Continue Reading

MENIU

pentru sufletul tau

Facebook

SHOW MAGAZINE

IN Trending