Marketing Research 2012: despre noile tipologii de consumatori, importanța research-ului în studiile shopper și research-ul online

0
569

Pe 27 si 28 iunie va avea loc Marketing Research 2012, cel mai important eveniment dedicat industriei locale de research. Aflat deja la cea de-a treia ediție, evenimentul reuneşte invitați din mai multe zone ale industriei de comunicare – research, marketing, BTL și ATL, pentru a puncta cateva dintre cele mai relevante aspecte ale cercetării de marketing în contextul actual – research-ul online, tendințele în comportamentul de consum și noi tipologii de consumatori, factorii care influențează achiziția, precum și folosirea new media în marketing research.
Obiectivul principal al Marketing Research 2012 este acela de a inspira marketerii în luarea de decizii care afectează strategiile de business și de comunicare și de a contribui la crearea unei perspective utile asupra modalităților în care investițiile în cercetare pot maximiza beneficiile companiilor în termeni de înțelegerea consumatorilor și a factorilor care îi îndeamnă la consum.
Pe 27 iunie, primul panel al conferinței – Online Research – va aduce în prim-plan researchul online, un subiect fiebinte aflat pe agenda de discuții atât a agențiilor de research, cât și a clienților care apreciază beneficiile care decurg din folosirea instrumentelor din această zonă. Despre ce înseamnă să faci trecerea de la researchul offline la cel online, despre integrarea new media în mixul de cercetare și tipologiile de consumatori care decurg din utilizarea intensivă a online-ului vor vorbi Cristina Iordache – Senior Client Service, Daedalus Millward Brown, Radu Bogdan – Managing Partner, Brennan Research & Consultants, Anca Fieraru – Managing Partner, MS Consulting E-Poll, Cătălin Emilian – Country manager Romania & Moldova, Gemius și Mihaela Uriciuc – Senior Client Service Specialist, ISRA Center.
Cel de-al doilea panel – Key consumer trends – va prezenta o serie de direcții de dezvoltare a research-ului care încearcă să determine tendințele în termeni de comportament de consum, precum și afilieri la comunități de brand, care ajută brandul să își îndeplinească misiunea, sau comunități care devin sursă de inspirație pentru branduri, precum tinerii, dar și tipologii noi de consumatori și instrumente care ajută la decelarea informațiilor despre ei. Aceste subiecte vor fi acoperite de Ada Roseti – Channel Director, Discovery Communications si Andrei Canda – Client Service Director, Mercury Research, Diana Toma – Senior Research Consultant, GfK Romania, Camelia Petrescu – Associate Director, Unlock Market Research, Radu Bogdan – Managing Partner, Brennan Research & Consultants, Adina Nica – Consumer Insights and Brand Strategy Consultant, The Network și Alina Tudose – Managing Director & Head of Strategy, CohnandJansen JWT.
Shopper research, cel de-al treilea panel al evenimentului, aduce împreună specialiști de research, marketing și shopper marketing pentru a discuta tendințele din acest domeniu. Fabio Martins – Global Shopper & Retail Shopper Director, Ipsos UK, Daniel Enescu – Managing Partner, Daedalus Millward Brown, Traian Năstase – Online Project Manager, GfK Romania, Tudor Galoș – Consumer Marketing Manager, Microsoft Romania și Mălina Titirez – Client Service Director, Exact Cercetare și Consultanta și Dragos Cîrneci – Senior Consultant, Synergon Consulting vor aduce la masa discuțiilor subiecte precum: instrumente care monitorizează comportamentul de consum, factorii care influențează decizia de achiziție online sau folosirea noilor tehnologii în shopper research.
Panelul care va închide cea de-a treia ediție a conferinței, Debate, aduce un subiect fierbinte pentru industria locală de research – în ce măsură se pot folosi instrumente de research pentru monitorizarea comportamentului de consum și a conversațiilor despre brand în online, versus folosirea de soluții de monitorizare în social media. Debate-ul va fi inițiat de Laurențiu Serghie – Managing Partner, Daedalus New Media Research, Traian Năstase – Online Project Manager, GfK Romania și Costin Radu – Managing Partner, The Geeks. Costin va fi și moderatorul primei zile de eveniment, continuând tradiția începută la prima ediție.
Cea de-a doua zi a evenimentului aduce profesioniștilor de research din companii și din departamentele de marketing oportunitatea de a participa la Sudoku workshop: building actionable insights from shopper research, care va fi ținut de Fabio Martins – Global Shopper & Retail Research Director, Ipsos Global și care se adreseaza oamenilor de research și de marketing din cadrul companiilor sau retailerilor care sunt interesați de dezvoltarea unui cadru de acțiuni și insight-uri capabil să susțina o creștere a funcționalității relației brand – retailer – consumator.
Informații complete despre eveniment și despre înscriere sunt disponibile pe site-ul oficial. Pentru toți cei care se înscriu până la data de 19 iunie este disponibil un preț de tip early bird. De asemenea, pentru înscrierea a cel puțin 3 persoane din cadrul aceleiași companii se va aplica un discount de 25%.
Marketing Research 2012 este un eveniment organizat sub umbrela SMARK KnowHow. Partenerii evenimentului sunt Agrafa, The Money Channel, Money.ro, Realitatea.net,  BestJobs, Magazinul Progresiv, Casa de Traduceri și IQads.
SMARK este o sursă de knowledge, o platformă de informare și consultanță în industrie pentru membrii comunității locale de marketing: publishing, evenimente de profil, rapoarte de cercetare în sistem sindicalizat etc. SMARK este o marcă a Blue Idea, alături de IQads, cel mai citit produs media în limba română dedicat industriei de advertising.

Comentarii