Connect with us

Revista Presei

Marketing Research 2012: online si offline research, trenduri, comportamente de consum, instrumente de cercetare

Avatar

Published

on

Marketing Research 2012, cea de-a treia ediție a primului eveniment dedicat industriei locale de research, organizat sub umbrela SMARK Knowhow, a avut loc ieri și a pus în discuție subiecte actuale ale industriei de research din România, privite din perspectiva actorilor implicați: agenții de research, clienți și agenții de creație care folosesc informațiile obținute în conturarea campaniilor.

Panelul dedicat research-ului online a adus în prim-plan ce înseamnă trecerea de la research-ul offline la cel online, integrarea new media în mixul de cercetare și tipologiile de consumatori care decurg din utilizarea intensivă a online-ului.

Având în vedere creșterea continuă a gradului de penetrare a internetului, care a ajuns la 61.8% în 2011 în mediul urban, Cristina Iordache (Senior Client Service, Daedalus Millward Brown) a spus că suntem pregătiți pentru research-ul online atât pentru cercetări cantitative, cât și calitative. Totuși, un studiu Daedalus Millward Brown arată că în România 56% dintre cercetări se fac față în față (în timp ce la nivel global doar 12% dintre respondenți sunt chestionați astfel), iar cercetările online reprezintă doar 3% din totalul cercetărilor efectuate în România (la nivel global procentul mediu fiind de 22%).

Discuțiile despre research-ul online au fost continuate de către Anca Fieraru (Managing Partner, MS Consulting E-Poll), care a prezentat o segmentare a utilizatorilor de Facebook în 3 categorii – creatori de conținut, consumatori de conținut și non-consumatori – precizând caracteristici cheie ale celor incluși în fiecare categorie.

Radu Bogdan (Managing Partner, Brennan Research & Consultants) a vorbit despre abordarea online-ului din 2 perspective: cea de canal prin care se poate ajunge la audiență și cea de conținut manevrat de utilizator, care poate genera insight-uri valoroase. Apoi, Radu a prezentat și beneficiile pe care le oferă tool-ul de research Social Media Monitor, dezvoltat de Brennan.

Un alt tool de research prezentat în cadrul conferinței a fost Software Panel Studies, care îmbină datele site-centric cu cele declarative ale persoanelor participante la studiu. Cătălin Emilian (Country Manager România & Moldova, Gemius) a spus că metoda presupune instalarea pe calculatorul utilizatorilor a unui software dedicat, care colectează informații despre toate site-urile vizitate de aceștia, precum și despre aplicațiile care rulează pe calculatoarele respective, și a prezentat un studiu de caz realizat pentru Eurosport Polonia cu ajutorul Software Panel Studies.

Mihaela Uriciuc (Senior Client Service, ISRA Center) a povestit despre o metodologie dezvoltată de ISRA pentru a pre-testa crearea unui site. În acest caz, testarea se face în 3 etape și are loc în timp ce se creează site-ul, tocmai pentru a aduce ajustările în timp util.

Al doilea panel al evenimentului Marketing Research 2012, având ca temă Key consumer trends, a adus în discuție câteva direcții de dezvoltare a research-ului care încearcă să determine tendințele în termeni de comportament de consum, precum și afilieri la comunități de brand sau comunități care devin sursă de inspirație pentru branduri, precum tinerii, dar și tipologii noi de consumatori și instrumente care ajută decelarea informațiilor despre ei.

Ada Roseti (Director de Programe pe Europa de Sud-Est, Discovery Networks) și Andrei Cânda (Client Service Director, Mercury Research) au deschis acest panel vorbind despre cum research-ul a ajutat brandul Discovery să-și îndeplinească misiunea în proiectul Școala Discovery, realizat în parteneriat cu Ministerul Educației. Feedback-ul oferit de membrii comunității în research au dus la modificarea orei de difuzare, de exemplu, ceea ce a condus la creșterea semnificativă a audienței. În încheierea prezentării au fost enumerate 3 situații în care e bine să avem o comunicare de brand proprie și să o investigăm: când facem cercetări frecvente, când avem o categorie cu incidență mică și când avem un brand sau un subiect de mare interes pentru publicul țintă.

Violeta Bahaciu (Knowledge Research Manager, GfK Romania) a vorbit despre trendurile în rândul cumpărătorilor online. Astfel, dacă femeile sunt interesate de cosmetice și bijuterii, iar bărbații de tehnologie și produse de întreținere și reparații auto, interesele celor două sexe se întâlnesc când vine vorba de îmbrăcăminte / accesorii, încălţăminte, cărți, CD-uri, DVD-uri și produse de turism și timp liber. De asemenea, studiile efectuate arată că există o reticență a cumpărătorilor români în ceea ce privește plata online, aceștia preferând în proporție de 88% să plătească în offline.

Camelia Petrescu (Associate Director, Unlock Market Research) şi Ioana Bobe (Qualitative Research Consultant,Unlock Market Research) au prezentat concluziile unui research în care copii au vorbit despre școală, familie, timpul liber, dorințe, shopping și lucruri pe care le detestă. Copilul ca tester nu se comportă în concordanță cu așteptările noastre pentru că trăiește vremuri diferite, s-a remarcat în cadrul studiului. Mai mult, copiii nu mai sunt receptori pasivi de informație, punând filmulețe pe internet, fotografii și nu numai. „Astăzi copiii vor să fie implicați. Depinde numai de noi să le oferim ce să facă. Dacă găsesc o experiență care le place, o vor împărtăși și cu altii”, spune Camelia.

Radu Bogdan (Managing Partner, Brennan Research & Consultants) ne-a prezentat și câteva dintre rezultatele studiului despre educație Litteris et Virtuti, realizat pe respondenți între 14-26 ani, elevi, studenți și angajați: 26,7% dintre tineri consideră că evaluarea elevilor și studenților în unitățile de învățământ se face absolut corect; 33,1% consideră că manualele sunt de bună calitate; 39% consideră că școlile și liceele de stat sunt mai performante decât cele private; 81,7% sunt de părere că învățământul din școală are un caracter mult prea teoretic, iar 90,2% consideră că sistemul de învățământ din România se modifică prea des.

Adina Nica (Consumer Insights and Brand Strategy Consultant, The Network) a vorbit despre un studiu care a urmărit trendurile actuale ale comportamentului consumatorului, de la întoarcerea la rădăcini, nevoia individului de a-și găsi echilibrul prin revenirea la confortul dat de valori de mult uitate, la aducerea în actualitate a artelor tradiționale – încercarea de a aduce satul în oraș pentru a învăța de acolo, maximizarea potențialul fizic, dezvoltarea emoțională și vindecarea spirituală și până la cultura urbană – în București oamenii simt că s-a schimbat ceva și au un motiv să locuiască în acest oraș.

Dan Petre (Managing Partner, D&D Research) a prezentat metodologia dezvoltată special pentru proiectul Grolsch Experience Hotel, un experiment social iniţiat de Grolsch. În Pădurea Digitală, observă Dan Petre, timpul a devenit resursa cea mai importanta, singura care nu se poate regenera, înlocui sau pentru care nu se pot găsi soluţii.

Alina Tudose, Managing Director & Head of Strategy, Cohn and Jansen JWT a vorbit despre FOMO (Fear Of Missing Out), un trend identificat în JWT Trend Report 2012, studiu realizat o dată pe an cu scopul prezicerii trendurilor pe tot parcursul anului. FOMO definește frică oamenilor de a nu rămâne pe dinafară și apare atunci când își văd prietenii făcând ceva ce ei nu fac, cumpărând ceva ce ei nu au, aflând despre anumite lucruri înaintea lor. Îi face pe oameni să cumpere mai mult, să ceară mai mult și va continua să crească, însă brandurile îl pot încetini, escalada sau pot ajuta oamenii să trăiască cu el. Milenarii sunt predispuși la FOMO, conform spuselor Alinei. 52% spun că este ușor să fie lăsați pe dinafară pe Facebook, 43% spun că social media a amplificat FOMO-ul lor. Iar 45% spun că Facebook-ul scoate la iveală stalkerul din ei.

În cadrul panelului despre Shopper Research – vorbit despre intrumente care comportamentul de consum, factori care influențează decizia de achiziție online folosirea noilor tehnologii cercetare.

Fabio Martins (Global Shopper & Retail Shopper Director, Ipsos Global) a povestit despre evoluţia marketingului şi rolul în determinarea comportamentului de cumpărare, oferind exemple de la Ford, Apple sau Marks & Spencer.

Despre o soluție de evaluare a modului în care promoțiile influențează preferințele cumpărătorilor pentru branduri a vorbit Gabriela Luca (Cercetător, GfK România). Aceasta soluție este Promo Evalutor și răspunde la întrebări despre efectele pe care promoția le-a avut pe termen mediu și lung asupra valorii brandului, despre succesul unei promoții și modul în care consumatorii au fost educați în urma ei, dacă aşteptată sau nu următoarea promoție pentru a cumpără produsul.

Despre profilarea comportamentală a consumatorului au vorbit Mălina Titirez (Client Service Director, Exact Cercetare și Consultanță) și Dragoș Cîrneci (Senior Consultant, Synergon Consulting), care au realizat un studiu asupra clienților eMag, Domo și Flanco utilizând instrumente de neuromarketing. Cu ajutorul acestora au fost detectate și 5 tipuri de consumatori ghidați de câteva aspecte cheie: conformism social, decizii impulsive, deschiderea față de nou, sensibilitate față de reduceri și securitate.

Utilizarea tehnologiei în shopper research a fost tema adusă în discuție de către Daniel Enescu (Managing Partner, Daedalus Millward Brown). El a prezentat un studiu realizat față în față cu ajutorul tabletelor, cărora le recunoaște o serie de avantaje față de recuzita clasică: acuratețea, economia de timp și minimizarea efortului respondentului. Rezultatele acestui studiu arată, printre altele, că 94,9% dintre persoanele intervievate nu aveau liste de cumpărături, însă 20% din cei care aveau o listă trecuseră pe ea cel puțin un brand și nu produs.

Tudor Galoș (Consumer Marketing Manager, Microsoft România) a vorbit despre Shopper Research în epoca 2.0, atrăgând atenția asupra importanței de a avea mai multe surse de încredere cercetate pentru o acuratețe sporită și asupra nevoii brandurilor de a urmări constant ce spun consumatorii, și a sfătuit companiile să investească și în propria cercetare pentru a construi o structură a lor de informații despre piață.

În cadrul panelului de Debate s-a încercat demitizare mai multo afirmații, des întâlnite în perisajul de research. Acestea au acoperit subiecte precum reprezentativitatea în cazul studiilor online atât la nivel urban, cât și rural; măsurile de siguranță prin care se verifică faptul că respondenții sunt reali; calitatea răspunsurilor primite în cadrul cercetărilor online și a celor primite în cercetările offline; folosirea device-urilor în cadrul studiilor face to face sau diferențele de cost între diferitele tipuri de research. Aceste afirmații au fost dezbătute de Laurențiu Serghie (Managing Partner, Daedalus New Media Research), Traian Năstase (Online Project Manager, GfK România), Sorel Radu (Owner, eResearch), Cătălin Emilian (Country Manager România & Moldova, Gemius) și Costin Radu (Managing Partner, The Geeks).

Astăzi are loc ce de-a doua zi a evenimentului, workshopul susținut de Fabio Martins – Global Shopper & Retail Research Director, Ipsos Global, dedicat oamenilor de research, marketing și shopper.

Evenimentul a fost realizat cu sprijinul partenerilor Agrafa, money.ro, realitatea.net, BestJobs, The Money Channel, Magazinul Progresiv, IQads și Radio Guerrilla.

Despre SMARK KnowHow

SMARK Knowhow reprezintă un serviciu SMARK de consultanță cu caracter public, sub forma unor evenimente dedicate, care abordează teme punctuale și relevante pentru profesioniștii comunității de marketing din România. SMARK Knowhow reprezintă o alternativă la piața actuală de evenimente de marketing prin gradul lor de actualitate, prin specificitate și prin tratarea aprofundată a temelor abordate.

Comentarii

Revista Presei

Doresti sa vinzi cartile pe care le-ai citit?

AllProWeb.ro

Published

on

Anticariat-Carti.com

Cumpar carti din Bucuresti este anuntul care atrage atentia celor care isi doresc sa obtina bani in plus in aceasta perioada, in care fiecare isi propune sa ii surprinda pe cei dragi cu daruri mai mult sau mai putin costisitoare. Intuind si aceste nevoi, Anticariat-Carti.com nu-si inceteaza campania de achizitii de carti nici in perioada sarbatorilor de iarna, continuand sa cumpere mii de titluri de carte din diferite domenii.

Anunturile de tipul „cumpar carti Bucurestisunt cat se poate de reale si, materializate fiind, au ca rezultat marirea stocului propriu pe de o parte si obtinerea de sume frumoase de bani, de cealalta parte. Raportul este unul echitabil, avand in vedere ca anticariatul plateste preturi corecte pentru carti pe care ulterior le va repune pe circuit.

De ce „cumpar carti” este un anunt de luat in seama?

In primul rand, pentru onestitatea echipei care face achizitii pentru anticariat. Preturile sunt stabilite in raport cu mai multe criterii care fac diferenta. De exemplu, pentru o carte rara si veche, persoana care vinde carti va primi o suma de bani mai mare. Daca pe carte exista si autograful autorului, cu atat mai bine pentru vanzator, pentru ca va primi mai multi bani. La modul general, insa, toate cartile sunt platite foarte corect, la un pret bun.

In al doilea rand, pentru ca anticariatul cumpara carti din orice domeniu – cu mentiunea ca toate volumele achizitionate trebuie sa aiba coperti in stare buna si numarul de pagini complet. Se pot vinde carti de beletristica, stiinte, dezvoltare personala, teologie, albume de arta, carti pentru copii si din orice alt domeniu – chiar si cartile care au aparut anii anteriori in colectii, la unele ziare.

In al treilea rand, pentru ca procesul de vanzare este in avantajul clientului, fiind suficient ca acesta sa contacteze anticariatul si sa stabileasca ziua, ora si locul de intalnire. In cazul in care persoanele care vand cartile au un program incarcat, merg la serviciu si nu pot fi toata ziua acasa, reprezentantii anticariatului se deplaseaza acolo unde sunt solicitati inclusiv vinerea, sambata si duminica sau, in timpul saptamanii, la ore mai tarzii, dupa program.

In al patrulea rand, pentru ca se achizitioneaza chiar si sute de carti in acelasi timp. Practic, pentru vanzarea intregii biblioteci nu exista varianta mai buna. Evaluatorii cumpara toate cartile pe care clientul le vinde, cu plata pe loc. In alte conditii de vanzare, cel care vinde asteapta sa incaseze banii pentru fiecare carte in parte.

Nu in ultimul rand, pentru ca intreg procesul este gratuit, ceea ce inseamna ca vanzatorul doar incaseaza bani, fara sa plateasca nimic – deplasarea expertilor si evaluarea cartilor in sine sunt servicii gratuite.

In concluzie, sarbatorile nu trebuie sa fie un motiv de stres, ci de bucurie. Vanzand cartile citite din biblioteca, se pot obtine sume de bani importante care pot fi investite in cadouri, bradul si masa de Craciun. Anticariat-Carti.com este si in luna decembrie alaturi de cei care vor sa desfiinzeze biblioteca din diverse motive si expertii sai vor fi prezenti acolo unde vor fi solicitati!

Continue Reading

ALL MEDIA

Un jurnalist de la ziarul Adevarul reclama cenzura dupa un interviu cu un consultant politic

Avatar

Published

on

Ziaristul Mircea Barbu reclama intr-o postare pe Facebook o presupusa cenzurare a interviului pe care i l-a luat consultantului politic american Roger Stone, noteaza Hotnews.ro

Mircea Barbu scrie ca redactorul-sef Dan Marinescu, i-a cerut sa elimine din interviu doua intrebari – una legata de episodul in care Donald Trump facea o referire ireverentioasa la adresa unei femei, si alta despre un episod din trecutul lui Stone, cand acesta postase un anunt pe un site de swingeri. Marinescu spune a declarat pentru HotNews.ro ca “i-am zis sa scoata doua intrebari care nu cred ca aveau profilul ziarului Adevarul”.

Mircea Barbu scrie ca, pe langa cererea lui Dan Marinescu, a mai fost sunat si de actionarul ziarului, Cristi Burci, in legatura cu interviul luat lui Stone.

“Conducerea Adevărul a pus presiuni considerabile asupra mea, jurnalist angajat full-time, să scot anumite intrebări incomode dintr-un interviu cu Roger Stone, un controversat consultant politic american”, scrie Barbu pe contul sau de Facebook.

 

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Cea mai mare televiziune din Orientul Mijlociu, Al-Jazeera ar urma sa fie inchisa!

Redactia Radar de Media

Published

on

Al-Jazeera, telviziunea din Orientul Mijlociu care emite din anul 1996 si a revolutionat mass-media din lumea araba, risca sa fie inchis.

 

Arabia Saudita, Emiratele Arabe Unite, Egiptul si Bahrainul si-au suspendat luna trecuta relatiile cu Qatarul, pe care l-au acuzat ca finanteaza terorismul si au acordat conducerii de la Doha 10 zile sa se conformeze solicitarilor lor, pentru a ridica sanctiunile diplomatice si economice fara precedent. Printre aceste solicitari se numara si inchiderea televiziunii Al-Jazeera, scrie The Guardian, citat de Hotnews.ro .

Termenul impus de cele patru tari arabe pentru indeplinirea solicitarilor de catre Qatar, in schimbul ridicarii sanctiunilor diplomatice si economice fara precedent si a blocadei agresive, expira la inceputul saptamanii viitoare.

Pe lista de 13 solicitari se afla de asemenea si aceea ca Doha sa isi intrerupa legaturile cu miscarile Fratii Musulmani, Hezbollah, precum si cu gruparile Al-Qaida si Statul Islamic.

 

Foto Credit: Al-Jazeera

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0