
Mass-media și piața pariurilor sportive, o relație de interdependență
-
”S-a făcut dreptate” la Românii au talent prin butonul auriu oferit de Andi Moisescu! Ediția a fost lider absolut de audiență
-
Izabela și Taraful Simion au lansat videoclipul piesei ”Of, of, of”, o nouă parodie muzicală
-
Ana Maria Pamantas lanseaza „Am Noroc in Dragoste”, in colaborare cu Jean de la Craiova
-
Ei sunt concurenţii sezonului 19 Te cunosc de undeva! Iată cele 8 cupluri care vor concura pe scena transforming show-ului de la Antena 1
Mass-media are un rol imens în viețile noastre. Este locul din care ne luăm majoritatea informațiilor, liantul care ne conectează cu lumea întreagă, cu evenimentele importante sau mai puțin importante, cu prieteni, cunoscuți sau influenceri din diverse domenii.
Lumea sportului a fost puternic influențată de mass-media, iar transformarea sa într-un fenomen social major i se datorează în bună măsură. Mass-media a făcut ca sportul și competițiile sale importante să ajungă în cât mai multe case, să poată fi vizionate de milioane și milioane de persoane din întreaga lume.
Cu ajutorul mass-media, fanii sunt mereu conectați cu sportivii lor preferați și află noutățile în timp real.
Sport, mass-media și pariuri sportive
În zilele noastre, evenimentele sportive au nevoie de acoperire mediatică pentru a fi considerate cu adevărat majore. Sporturile și competițiile care nu reușesc să atragă atenția mass-media au de suferit, căci vor fi vizionate de un număr mult mai redus de persoane, iar încasările echipelor vor fi cu mult mai mici.
De cealaltă parte, mass-media se hrănește cu evenimente sportive, căci ele îi oferă subiecte de scris, materiale palpitante cu povești de succes sau eșecuri răsunătoare.
Una dintre industriile care s-a dezvoltat în jurul evenimentelor sportive este cea a pariurilor sportive. Chiar dacă pariurile reprezintă o activitate veche, trebuie spus că acoperirea media a evenimentelor sportive a contribuit enorm la dezvoltarea și răspândirea acestui hobby.
Piața globală totală a pariurilor sportive se situează în jurul sumei de 700 de miliarde de dolari anual, o sumă imensă care se împarte la mai mulți actori. Banii se împart între jucători, casa de pariuri, dar și echipele sportive care beneficiază de pe urma sponsorizărilor venite din partea agențiilor de pariuri.
Operatorii de pariuri sportive, sponsori importanți în industria sportivă
Sponsorizările sunt esențiale pentru bugetul echipelor și ai sportivilor, iar casele de pariuri sunt printre cei mai importanți sponsori. De pildă, în fotbalul britanic, mai mult de 60% din echipele aflate în primele două ligi valorice au ca sponsor principal o agenție de pariuri.
În Premier League, operatorii de jocuri de noroc sunt partenerii preferați ai cluburilor în ceea ce privește echipamentul inscripționat cu emblema sponsorului. Este important de știut că fanii fotbalului au încredere în sponsorii echipelor lor preferate, astfel încât aceste parteneriate sunt benefice atât pentru operatori, cât și pentru echipe.
Un factor important în acordarea sponsorizărilor este și acoperirea media de care se bucură respectiva echipă. Cu cât o echipă este mai cunoscută și se bucură de o atenție mai mare din partea mass-media, cu atât valoarea sponsorizărilor va fi mai mare.
Acest lucru este firesc, dacă ne gândim la relația de interdependență dintre mass-media și evenimentele sportive. Mediatizarea unor sporturi sau echipe duce la popularizarea acestora în rândul unor comunități extinse de persoane.
Aceasta înseamnă că vor fi mai mulți cumpărători de bilete pentru evenimentele live, mai mulți cumpărători de echipamente și materiale promoționale, mai mulți bani investiți în industria pariurilor sportive.
Rețelele de socializare contribuie, de asemenea, la popularitatea echipelor sportive, care au oportunitatea de a se conecta cu fanii și de a le menține ridicat nivelul de implicare.
În topul celor mai urmărite echipe pe rețelele de socializare sunt două legende din La Liga, Real Madrid și FC Barcelona, ambele având peste 200 de milioane de fani. FC Barcelona are, de exemplu, și propriul canal de televiziune prin intermediul căruia transmite partide live sau noutăți privind jucătorii.
Drepturile de televizare, sursă esențială de venituri pentru industria sportivă
Drepturile de televizare sunt pilonul dezvoltării industriei sportive la nivel global. Aceasta este sursa principală de venit pentru echipe și organizatori de competiții și evenimente sportive.
În 2017, valoarea totală a drepturilor TV pentru campionatele de fotbal din Europa era de aproximativ 6 miliarde de euro. Deși există 20 de campionate interne în Europa, aproximativ jumătate din această sumă merge în Anglia.
În sezonul trecut, campioana Liverpool a încasat, de pildă, peste 193 de milioane de euro, în timp ce retrogradata Norwich a primit peste 105 milioane de euro.
Mass-media este totodată cea care aduce mai aproape sportul și pariurile sportive. Mediatizarea evenimentelor le face mai atractive pentru fani și mai ofertante pentru pariori.
Campionatul Mondial de Fotbal FIFA este evenimentul sportiv cel mai pariat la nivel mondial. Desigur, acest lucru nu ar trebui să surprindă, întrucât fotbalul este cel mai iubit și mai urmărit sport din lume.
Se estimează că 70% din veniturile totale din pariuri provin din pariuri pe fotbal, iar apogeul este atins în timpul Cupelor Mondiale. În timpul ultimului turneu final din 2018, în Rusia, pariurile au adus încasări de peste 48 de milioane de euro.
Turneul a fost difuzat în 210 țări, având o audiență de 3,2 miliarde de telespectatori și generând venituri record din drepturile de televizare: 3 miliarde de dolari.
Sport și mass-media, o relație reciproc avantajoasă
În Statele Unite, mari companii media, precum FoxSports, au înțeles potențialul uriaș al industriei pariurilor sportive și se lansează pe această piață. Alte companii, precum ESPN, NBC sau CBS, intră în parteneriate cu case de pariuri mari, scrie Washington Post.
Industria sportivă, mass-media și industria pariurilor sunt un trio care se influențează și se susține reciproc. Acoperirea mediatică a unui eveniment sportiv crește interesul publicului pentru evenimentul respectiv, sporind totodată, și apetitul pentru pariuri sportive.
Piața pariurilor sportive s-a dezvoltat rapid pe fondul unei mediatizări sportive intense și a progresului în domeniul online, oferind pariorilor șansa de a face profit, legal și în siguranță.
-
Vedete3 săptămâni ago
Scandal monstru la Survivor România! Doi concurenți s-au luat la bătaie pe insulă: „Ai venit să arunci cu noroi în toată lumea!”
-
Premieră TV2 săptămâni ago
Zece concurente vor intra în cea mai frumoasă competiţie a stilului, la Kanal D2
-
Reality Show3 săptămâni ago
SURVIVIOR ROMÂNIA. Faimoșii, în pragul disperări nu mai găsesc drumul spre victorie!
-
Vedete2 săptămâni ago
Mihai Zmărăndescu și Remus Boroiu de la Survivor România s-au luat la bătaie înainte de a participa la concurs
-
Premieră TV3 săptămâni ago
Marea premieră a sezonului 11 Chefi la cuțite le aduce lui Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu adversari surpriză la lupta pentru amuletă
-
Reality Show2 săptămâni ago
Cel mai scandalos concurent din tribul Faimoșilor a părăsit competiția. Dan Pavel: ”Suntem la jumătatea cursei pentru câștigarea marelui premiu”
-
Seriale3 zile ago
Un nou personaj se alătură distribuției Lia – Soția soțului meu
-
Reality Show3 zile ago
Doi Faimoși au părăsit aseară Survivor România înainte de Marea Unificare
-
Reality Show2 săptămâni ago
Șapte concurenți se află în pericol de eliminare la Survivor România! Diseară… ”urmează un moment epocal”
-
AUDIENȚE TV2 săptămâni ago
America Express, prima opțiune a telespectatorilor! Diseară, cea mai mare comoară aduce imunitatea! Finala se apropie!
-
Seriale4 zile ago
“Prețul fericirii”, îndrăgitul serial turcesc revine cu episoade noi, în această seară, de la ora 20:00, la Kanal D
-
Reality Show2 săptămâni ago
Faimoșii au câștigat Jocul de Captivitate, însă au pierdut Imunitatea! Triburile continuă lupta, astăzi, de la PRO TV!
-
Premieră TV2 săptămâni ago
Gala umorului” revine cu un nou sezon la TVR 1. Gazdele fi actorul Dragoş Huluba şi noua sa parteneră de prezentare, actriţa Mirela Zeţa.
-
Reality Show3 săptămâni ago
O nouă premieră la Survivor România: ”Astăzi jucați… Jocul de Captivitate”
-
Emisiuni3 săptămâni ago
Primele două echipe ale sezonului 19 Te cunosc de undeva sunt confirmate!
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul KANAL D pentru săptămâna 20-26 martie 2023