A-Z NEWS
Mass-media și piața pariurilor sportive, o relație de interdependență
Mass-media are un rol imens în viețile noastre. Este locul din care ne luăm majoritatea informațiilor, liantul care ne conectează cu lumea întreagă, cu evenimentele importante sau mai puțin importante, cu prieteni, cunoscuți sau influenceri din diverse domenii.
Lumea sportului a fost puternic influențată de mass-media, iar transformarea sa într-un fenomen social major i se datorează în bună măsură. Mass-media a făcut ca sportul și competițiile sale importante să ajungă în cât mai multe case, să poată fi vizionate de milioane și milioane de persoane din întreaga lume.
Cu ajutorul mass-media, fanii sunt mereu conectați cu sportivii lor preferați și află noutățile în timp real.
Sport, mass-media și pariuri sportive
În zilele noastre, evenimentele sportive au nevoie de acoperire mediatică pentru a fi considerate cu adevărat majore. Sporturile și competițiile care nu reușesc să atragă atenția mass-media au de suferit, căci vor fi vizionate de un număr mult mai redus de persoane, iar încasările echipelor vor fi cu mult mai mici.
De cealaltă parte, mass-media se hrănește cu evenimente sportive, căci ele îi oferă subiecte de scris, materiale palpitante cu povești de succes sau eșecuri răsunătoare.
Una dintre industriile care s-a dezvoltat în jurul evenimentelor sportive este cea a pariurilor sportive. Chiar dacă pariurile reprezintă o activitate veche, trebuie spus că acoperirea media a evenimentelor sportive a contribuit enorm la dezvoltarea și răspândirea acestui hobby.
Piața globală totală a pariurilor sportive se situează în jurul sumei de 700 de miliarde de dolari anual, o sumă imensă care se împarte la mai mulți actori. Banii se împart între jucători, casa de pariuri, dar și echipele sportive care beneficiază de pe urma sponsorizărilor venite din partea agențiilor de pariuri.
Operatorii de pariuri sportive, sponsori importanți în industria sportivă
Sponsorizările sunt esențiale pentru bugetul echipelor și ai sportivilor, iar casele de pariuri sunt printre cei mai importanți sponsori. De pildă, în fotbalul britanic, mai mult de 60% din echipele aflate în primele două ligi valorice au ca sponsor principal o agenție de pariuri.
În Premier League, operatorii de jocuri de noroc sunt partenerii preferați ai cluburilor în ceea ce privește echipamentul inscripționat cu emblema sponsorului. Este important de știut că fanii fotbalului au încredere în sponsorii echipelor lor preferate, astfel încât aceste parteneriate sunt benefice atât pentru operatori, cât și pentru echipe.
Un factor important în acordarea sponsorizărilor este și acoperirea media de care se bucură respectiva echipă. Cu cât o echipă este mai cunoscută și se bucură de o atenție mai mare din partea mass-media, cu atât valoarea sponsorizărilor va fi mai mare.
Acest lucru este firesc, dacă ne gândim la relația de interdependență dintre mass-media și evenimentele sportive. Mediatizarea unor sporturi sau echipe duce la popularizarea acestora în rândul unor comunități extinse de persoane.
Aceasta înseamnă că vor fi mai mulți cumpărători de bilete pentru evenimentele live, mai mulți cumpărători de echipamente și materiale promoționale, mai mulți bani investiți în industria pariurilor sportive.
Rețelele de socializare contribuie, de asemenea, la popularitatea echipelor sportive, care au oportunitatea de a se conecta cu fanii și de a le menține ridicat nivelul de implicare.
În topul celor mai urmărite echipe pe rețelele de socializare sunt două legende din La Liga, Real Madrid și FC Barcelona, ambele având peste 200 de milioane de fani. FC Barcelona are, de exemplu, și propriul canal de televiziune prin intermediul căruia transmite partide live sau noutăți privind jucătorii.
Drepturile de televizare, sursă esențială de venituri pentru industria sportivă
Drepturile de televizare sunt pilonul dezvoltării industriei sportive la nivel global. Aceasta este sursa principală de venit pentru echipe și organizatori de competiții și evenimente sportive.
În 2017, valoarea totală a drepturilor TV pentru campionatele de fotbal din Europa era de aproximativ 6 miliarde de euro. Deși există 20 de campionate interne în Europa, aproximativ jumătate din această sumă merge în Anglia.
În sezonul trecut, campioana Liverpool a încasat, de pildă, peste 193 de milioane de euro, în timp ce retrogradata Norwich a primit peste 105 milioane de euro.
Mass-media este totodată cea care aduce mai aproape sportul și pariurile sportive. Mediatizarea evenimentelor le face mai atractive pentru fani și mai ofertante pentru pariori.
Campionatul Mondial de Fotbal FIFA este evenimentul sportiv cel mai pariat la nivel mondial. Desigur, acest lucru nu ar trebui să surprindă, întrucât fotbalul este cel mai iubit și mai urmărit sport din lume.
Se estimează că 70% din veniturile totale din pariuri provin din pariuri pe fotbal, iar apogeul este atins în timpul Cupelor Mondiale. În timpul ultimului turneu final din 2018, în Rusia, pariurile au adus încasări de peste 48 de milioane de euro.
Turneul a fost difuzat în 210 țări, având o audiență de 3,2 miliarde de telespectatori și generând venituri record din drepturile de televizare: 3 miliarde de dolari.
Sport și mass-media, o relație reciproc avantajoasă
În Statele Unite, mari companii media, precum FoxSports, au înțeles potențialul uriaș al industriei pariurilor sportive și se lansează pe această piață. Alte companii, precum ESPN, NBC sau CBS, intră în parteneriate cu case de pariuri mari, scrie Washington Post.
Industria sportivă, mass-media și industria pariurilor sunt un trio care se influențează și se susține reciproc. Acoperirea mediatică a unui eveniment sportiv crește interesul publicului pentru evenimentul respectiv, sporind totodată, și apetitul pentru pariuri sportive.
Piața pariurilor sportive s-a dezvoltat rapid pe fondul unei mediatizări sportive intense și a progresului în domeniul online, oferind pariorilor șansa de a face profit, legal și în siguranță.
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
Bianca Petcu lansează videoclipul “Zero Șapte”
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Videoclip Nou: Ralflo X Aura B X Tecsan – Pas cu Pas
-
AUDIENȚE TVo săptămână ago
Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență
-
Emisiuni3 zile ago
Carmen Târnoveanu: interviu în exclusivitate pentru Radar de Media
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 08 – 14 aprilie 2024
-
Animaţie2 săptămâni ago
Echipează-te și pregătește-te pentru a te alătura echipei Looney Tunes pentru râsete pe cinste în ACME!
-
Emisiuni2 săptămâni ago
PRO TV anunță începerea filmărilor pentru sezonul 11 Visuri la cheie, într-o nouă formulă: ”una dintre cele mai bune echipe pe care le-am avut până acum”
-
Platforma Online TV2 săptămâni ago
„Dorința”, cel mai nou film animat de comedie de la Disney este disponibil de astăzi pe Disney+
-
Emisiuni2 săptămâni ago
Chef Sautner i-a dat cuțitul de aur lui Mario Mădălin Dumitru. Diseară, Giulia și Vlad Huidu vin să gătească pentru jurații Chefi la cuțite
-
Cultura2 săptămâni ago
Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul, o poveste despre dragoste, pierdere și supraviețuire într-un secol de istorie coreeană
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul Kanal D pentru săptămâna 08 – 14 aprilie 2024
-
Digital2 săptămâni ago
PUBLICĂM ADVERTORIALE SEO – adaptate bugetului tău
-
Analize Audiente TVo săptămână ago
AUDIENȚE în Prime-Time în luna martie. Antena 1 este depăşită de Kanal D la nivel național. KANAL D performanțe remarcabile cu un plus de 100.000 de telespectatori !
-
Grila de programe2 săptămâni ago
Ce să urmărești la televiziunile Warner Bros. Discovery în aprilie
-
Televiziune2 săptămâni ago
La aniversarea a 10 ani, ZU TV dă muzica de 10, de la ZUnrise și până la ZUeet dreams
-
Emisiuni2 săptămâni ago
Chef Sautner a câștigat o nouă amuletă la Chefi la cuțite