Connect with us

A-Z NEWS

Mass-media și piața pariurilor sportive, o relație de interdependență

Published

on

Reclame

Mass-media are un rol imens în viețile noastre. Este locul din care ne luăm majoritatea informațiilor, liantul care ne conectează cu lumea întreagă, cu evenimentele importante sau mai puțin importante, cu prieteni, cunoscuți sau influenceri din diverse domenii.

 

Lumea sportului a fost puternic influențată de mass-media, iar transformarea sa într-un fenomen social major i se datorează în bună măsură. Mass-media a făcut ca sportul și competițiile sale importante să ajungă în cât mai multe case, să poată fi vizionate de milioane și milioane de persoane din întreaga lume.

Cu ajutorul mass-media, fanii sunt mereu conectați cu sportivii lor preferați și află noutățile în timp real.

 

Sport, mass-media și pariuri sportive

În zilele noastre, evenimentele sportive au nevoie de acoperire mediatică pentru a fi considerate cu adevărat majore. Sporturile și competițiile care nu reușesc să atragă atenția mass-media au de suferit, căci vor fi vizionate de un număr mult mai redus de persoane, iar încasările echipelor vor fi cu mult mai mici.

De cealaltă parte, mass-media se hrănește cu evenimente sportive, căci ele îi oferă subiecte de scris, materiale palpitante cu povești de succes sau eșecuri răsunătoare.

Una dintre industriile care s-a dezvoltat în jurul evenimentelor sportive este cea a pariurilor sportive. Chiar dacă pariurile reprezintă o activitate veche, trebuie spus că acoperirea media a evenimentelor sportive a contribuit enorm la dezvoltarea și răspândirea acestui hobby.

Piața globală totală a pariurilor sportive se situează în jurul sumei de 700 de miliarde de dolari anual, o sumă imensă care se împarte la mai mulți actori. Banii se împart între jucători, casa de pariuri, dar și echipele sportive care beneficiază de pe urma sponsorizărilor venite din partea agențiilor de pariuri.

 

Operatorii de pariuri sportive, sponsori importanți în industria sportivă

Sponsorizările sunt esențiale pentru bugetul echipelor și ai sportivilor, iar casele de pariuri sunt printre cei mai importanți sponsori. De pildă, în fotbalul britanic, mai mult de 60% din echipele aflate în primele două ligi valorice au ca sponsor principal o agenție de pariuri.

În Premier League, operatorii de jocuri de noroc sunt partenerii preferați ai cluburilor în ceea ce privește echipamentul inscripționat cu emblema sponsorului. Este important de știut că fanii fotbalului au încredere în sponsorii echipelor lor preferate, astfel încât aceste parteneriate sunt benefice atât pentru operatori, cât și pentru echipe.

Un factor important în acordarea sponsorizărilor este și acoperirea media de care se bucură respectiva echipă. Cu cât o echipă este mai cunoscută și se bucură de o atenție mai mare din partea mass-media, cu atât valoarea sponsorizărilor va fi mai mare.

Acest lucru este firesc, dacă ne gândim la relația de interdependență dintre mass-media și evenimentele sportive. Mediatizarea unor sporturi sau echipe duce la popularizarea acestora în rândul unor comunități extinse de persoane.

Aceasta înseamnă că vor fi mai mulți cumpărători de bilete pentru evenimentele live, mai mulți cumpărători de echipamente și materiale promoționale, mai mulți bani investiți în industria pariurilor sportive.

Rețelele de socializare contribuie, de asemenea, la popularitatea echipelor sportive, care au oportunitatea de a se conecta cu fanii și de a le menține ridicat nivelul de implicare.

În topul celor mai urmărite echipe pe rețelele de socializare sunt două legende din La Liga, Real Madrid și FC Barcelona, ambele având peste 200 de milioane de fani. FC Barcelona are, de exemplu, și propriul canal de televiziune prin intermediul căruia transmite partide live sau noutăți privind jucătorii.

 

Advertisement

Drepturile de televizare, sursă esențială de venituri pentru industria sportivă

Drepturile de televizare sunt pilonul dezvoltării industriei sportive la nivel global. Aceasta este sursa principală de venit pentru echipe și organizatori de competiții și evenimente sportive.

În 2017, valoarea totală a drepturilor TV pentru campionatele de fotbal din Europa era de aproximativ 6 miliarde de euro. Deși există 20 de campionate interne în Europa, aproximativ jumătate din această sumă merge în Anglia.

În sezonul trecut, campioana Liverpool a încasat, de pildă, peste 193 de milioane de euro, în timp ce retrogradata Norwich a primit peste 105 milioane de euro.

Mass-media este totodată cea care aduce mai aproape sportul și pariurile sportive. Mediatizarea evenimentelor le face mai atractive pentru fani și mai ofertante pentru pariori.

Campionatul Mondial de Fotbal FIFA este evenimentul sportiv cel mai pariat la nivel mondial. Desigur, acest lucru nu ar trebui să surprindă, întrucât fotbalul este cel mai iubit și mai urmărit sport din lume.

Se estimează că 70% din veniturile totale din pariuri provin din pariuri pe fotbal, iar apogeul este atins în timpul Cupelor Mondiale. În timpul ultimului turneu final din 2018, în Rusia, pariurile au adus încasări de peste 48 de milioane de euro.

Turneul a fost difuzat în 210 țări, având o audiență de 3,2 miliarde de telespectatori și generând venituri record din drepturile de televizare: 3 miliarde de dolari.

 

Sport și mass-media, o relație reciproc avantajoasă

În Statele Unite, mari companii media, precum FoxSports, au înțeles potențialul uriaș al industriei pariurilor sportive și se lansează pe această piață. Alte companii, precum ESPN, NBC sau CBS, intră în parteneriate cu case de pariuri mari, scrie Washington Post.

Industria sportivă, mass-media și industria pariurilor sunt un trio care se influențează și se susține reciproc. Acoperirea mediatică a unui eveniment sportiv crește interesul publicului pentru evenimentul respectiv, sporind totodată, și apetitul pentru pariuri sportive.

Piața pariurilor sportive s-a dezvoltat rapid pe fondul unei mediatizări sportive intense și a progresului în domeniul online, oferind pariorilor șansa de a face profit, legal și în siguranță.

Rochii




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
Documentaro zi ago

James Cameron revine cu un serial premiat cu Emmy: „Secretele Caracatiței” va fi difuzat pe National Geographic Wild pe 22 Aprilie

Special TV2 zile ago

Când visăm împreună, ne adunăm împreună! PRO TV și FRF lansează Imnul echipei naționale pentru EURO 2024

Reality Show2 zile ago

Diseară, la Chefi la cuțite începe bootcampul sezonul 13: concurenții se confruntă cu presiunea celei dintâi probe eliminatorii

Emisiuni2 zile ago

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV!

Monden2 zile ago

Întâlnire amoroasă între doi concurenți Survivor, înainte de show-ul de la Pro TV: „A venit la mine acasă și era băută”

Reality Show3 zile ago

Filmările Survivor All Stars s-au încheiat, iar concurenții sunt în țară! Finala va fi LIVE!

Documentar6 zile ago

National Geographic anunță premierea serialului „NASA: Culisele Inovațiilor” la 43 de ani de la trimiterea primei nave în spațiu

AUDIENȚE TVo săptămână ago

Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență

ȘTIAI CĂ...?o săptămână ago

RIHANNA, cântăreață care explodează pe scenă. Care a fost ascensiunea sa în industria muzicală mondială

Reality Showo săptămână ago

Faimoșii caută o victorie mult așteptată în jocul vital, la Survivor All Stars: ”mergem spre imunitatea asta, cu gândul să câștigăm”

FOTBALo săptămână ago

PRO TV și FRF pregătesc o surpriză suporterilor, înainte de EURO 2024! Doar 67 de zile rămase până la meciul de debut!

Facebook

Advertisement

IN Trending