O vorba clasica spune ca reclama este sufletul comertului si, daca iti doresti sa vinzi un produs, dar nu ai expunere media, sunt mici sansele de reusita. Sigur, exista si exceptii, dar metoda cea mai sigura prin care iti poti face produsul cunoscut este publicitatea. In acest mod, si firma care fabrica acel produs capata notorietate.
Exista o bariera aici legat de preturile destul de mari practicate in aceste domenii. Nu oricine isi poate permite sa promoveze un produs prin intermediul televiziunii. A incerca sa te faci cunoscut cu ajutorul unor materiale promotionale este una dintre metodele prin care numele firmei sau produsului promovat poate ajunge la consumator.
Chiar daca cei mai multi producatori continua sa isi promoveze produsele pe canalele clasice (audio-tv), publicitatea online vine tare din urma, muscand serios din felia radioului si televiziunii. Totodata, este un canal mai accesibil decat canalele media clasice, avand viitorul in fata, in conditiile in care tot mai multi oameni se muta pe net, dezamagiti de calitatea programelor oferite de media clasice.
Pe de alta parte, anumite firme isi promoveaza produsele si interesele cu ajutorul unui mix promotional care implica strategii de relatii publice, marketing si comunicare. In aceste situatii, se organizeaza evenimente tematice la care sunt invitate figure publice, se decerneaza tot felul de premii pentru a puncta prestigiul firmei. Se creaza pseudoevenimente cu ajutorul carora se atrage atentia asupra unei firme sau a aunui produs.
Dcaa vorbim despre materiale promotionale, aici discutia se poarta altfel. Firmele care se ocupa cu asa ceva promoveaza anumite firme si diverse produse, inscriptionand numele acestora pe tot felul de obiecte: calendare, instrumente de scris, articole eco, genti, umbrele, imbracaminte, gadgeturi, brelocuri, recipiente, agende etc.
De obicei aceste accesorii sunt comandate de firme care, la randul lor, le distribuie partenerilor, dar si propriilor angajati. Se inscriptioneaza pixuri pe care apare numele unui produs iar acestea ajung in reteaua partenerilor comerciali ai firmei producatoare. Pe de alta parte, se produc calendare personalizate care, la sfarsit de an, in preajma sarbatorilor, sunt impartite atat angajatilor firmei, cat si clientilor acesteia.
Distribuirea unor astfel de materiale promotionale catre parteneri sau catre clienti este un proces menit a cimenta relatiile dintre cele doua entitati comerciale, fiind un semnal al increderii pe care trebuie sa o transmita fiecare dintre ei.
Am observat ca si in campaniile electorale politicienii impart obiecte promotionale celor pe care incearca sa ii convinga sa ii voteze. Am vazut pelerine inscriptionate cu numele unui partid, pixuri, brichete sau umbrele pe care apare numele acestuia.
Totodata, o firma de profil se axeza si pe ambalarea cadourilor de sarbatori, punand la un loc diverse produse, de obicei intr-un cosulet sau o cutie, care trebuie sa arate cat mai bine din punct de vedere estetic. Sunt ambalate in culori vii care amintesc de insemnatatea evenimentului, ambalajele fiind inscriptionate cu urari tematice.
Nu ezitati, deci, sa apelati la o firma care executa materiale promotionale, avand ocazia ca, prin intermediul obiectelor inscriptionate, sa transmiteti partenerilor de afaceri un semnal. Chiar daca va veti gandi ca este un gest minimal, sa stiti ca principiul reciprocitatii functioneaza perfect in viata de zi cu zi. Oferindu-i cuiva un cadou cat de mic, il veti face sa simta ca trebuie sa faca ceva pentru a va intoarce gestul. Astfel il poti face un client fidel.