Connect with us

A-Z NEWS

Mediafax bate criza si ia grosul banilor din publicitate

Published

on

Cu un procent de peste 13% din totalul investitiilor in publicitate din presa autohtona, grupul Mediafax a demonstrat ca o strategie buna invinge orice criza economica, sau cel putin asa arata un studiu realizat de Media Fact Book.

Lucrare de analiza a pietei romanesti de media si publicitate, ghidul Media Fact Book dezvaluie, printre altele, si furcile caudine prin care au trecut ziarele romanesti in anul care a trecut. In 2010, investitile publicitate au fost cu 30% mai mici fata de 2009, ajungand la suma de 26 de milioane de euro.

Ca o consecinta a slabei finantari, o multime de ziare si-au concediat jurnalistii , altele si-au schimbat frecventa de aparitie, dar au existat si titluri care au disparut de tot de pe tarabele chiscurilor. Este cazut publicatiilor Ziua si Gardianul. Nici Jurnalul National nu a fost ocolit de criza,motiv pentru care a decis sa inchida editia de sambata si suplimentele Jurnalul Casei Mele si Jurnalul de Bucatarie.

Chiar si asa, proprietarii de presa scrisa au incercat sa se mentina pe linia de plutire cu ajutorul unor “stimulente” care sa atraga publicul: DVD-uri, CD-uri ori produse cosmetice vandute impreuna cu ziarul.

O alta metoda de revitalizare a audientei a fost si crearea de versiuni online ale titlurilor. Site-urile Prosport, Gandul si Can Can sunt doar trei dintre publicatiile care au inregistrat cresteri semnificative ale traficului.

Cel mai bine au dus-o cotidienele de sport ( Gazeta Sporturilor), tabloidele ( Click), publicatiile financiare ( Ziarul Financiarul) si revistele pentru femei ( Elle). Acestea au obtinut cele mai mari venituri din publicitate la rate card.

Una din mutarile-cheie ale anului 2010 a fost infiintarea Mediafax Group. Potrivit Media Fact Book, succesul economic al grupului a constat in strategia pusa la bataie inca din anul 2009. Atunci, Mediafax a inchis publicatii locale si centrale si a venit cu oferte speciale. Mediafax a devansat astfel compania  Intact, careia i-a revenit 10 procente din investitiile in publicitate si grupul Ringier, detinatorul a 7% din investitii.

Tot din studiul Media Fact Book aflam ca nici in 2011 situatia din presa scrisa nu va fi mai roz, iar online-ul va castiga tot mai mult teren, pe langa alte activitati de promovare precum aparitii 3D,lansare de suplimente sau crearea de ambalaje speciale.

Sursa: mediafax.ro

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

motocultor

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending