Connect with us

Business

Motoarele cu rotor în scurtcircuit – particularități de construcție și funcționare în cazul celor cu capsulare antideflagrantă

Published

on

Producția de motoare tip antitex necesită o formulare exactă și detaliată, pentru a nu face ulterior niciun compromis vizavi de funcționarea lor, raportată la directivele ATEX. Această categorie de motoare electrice se dedică instalațiilor din mediile care prezintă pericol de explozie – industria petrolieră, chimică, minieră și așa mai departe.

Din aceste motive, modul lor de execuție vizează capsularea antideflagrantă. Este vorba despre partea exterioară a motoarelor, care trebuie să prezinte o capacitate sporită de protecție în cazul unei explozii interne. Aici intră cutia de borne, carcasa, scuturile, elementele de strângere, dar și capacele.

Bmes.ro, magazin specializat în motoare electrice cu diverse caracteristici și particularități, iese în întâmpinarea celor care doresc să facă o astfel de achiziție atât cu soluții calitative, cât și cu recomandări de specialitate. Pe https://bmes.ro pot afla cei interesați mai multe cu privire la această categorie de motoare – cu rotor, respectiv pot vizuliza lista de opțiuni disponibile.

Motoarele cu rotor în scurtcircuit și particularități ale acestora

Fiecare motor se distinge prin construcția sa mecanică, robustă de altfel, care poate fi efectuată din forme constructive vaste, însă care au fost normalizate de firmele de specialitate. Acestea trebuie să prezinte un grad minim de protecție pentru a putea fi comercializate – IP 54 în acest caz.

Cea care susține în fapt întreaga construcție este carcasa. Este responsabilă totodată cu fixarea motorului, prin diverse tehnici (flanșă sau prin tălpi de fixare), după tipul constructiv. Dimensionarea lor trebuie să se realizeze prin raportare la propria greutate. De asemenea, factori de avut în vedere sunt cuplul de rotație, forțele de atracție magnetică unilaterală, dar și forțele la pornire – adică cele de scurtcircuit.

în funcție de modul de răcire al motorului și de protecția acestuia, se va realiza și forma exterioară. La mașinile cu răcire exterioară se utilizează o carcasă netedă la exterior, iar la cele cu răcire interioară se vizează un sistem axial de răcire. De obicei carcasele sunt realizate cu nervuri, în ideea de a mări suprafața de răcire.

De asemenea, componente cu rol bine stabilit în componența motorului sunt scuturile. Prin ele se îmbină carcasa și arborele, pe cale mecanică. De obicei centrarea lor prin raportare la carcasă se realizează cu ajutorul unor praguri interioare sau exterioare, după poziționarea scutului și particularitățile acestuia.

În cazul construcțiilor normale, scuturile mașinilor au fixate în ele lagăre. Se stabilește modelul potrivit de rulmenți după forma constructivă a mașinilor, precum și după poziția funcțională. Există mai multe tipuri de lagăre și se alege cel potrivit prin raportare la aspecte precum tipul constructiv și de protecție al mașinii, mărimea acesteia și condițiile ce le impune, precum și diverse aspecte suplimentare ce dictează funcționarea optimă în mediile grizutoase, respectiv explozive. Raportarea la directivele ATEX este necesară pentru a lua o decizie în această privință.

Pentru a putea lua o decizie potrivită cu privire la tipul motorului necesar în dotarea unei aplicații, raportarea la toate aceste detalii și la altele de specialitate este esențială.

Advertisement

De partea cealalată trebuie să se pună și problema protecției, pe care motorul trebuie să o prezinte de asemenea.

Ceea ce trebuie să știe utilizatorul este că modul de protecție are o mare influență la nivelul constructiv al motorului. Este vorba despre securitatea pe care o oferă utilizatorilor atunci când intră în contact cu anumite părți interioare ale mașinii. Acestea se pot afla în stare de mișcare, pot fi sub tensiune, corpuri străine pot pătrunde în interiorul lor. Există standarde bine stabilite pe care dispozitivul trebuie să le respecte, iar carcasele joacă un rol deosebit de important în cazul lor. Anumite grade, cel puțin normale trebuie să le vizeze mașinile rotative, acestea fiind de altfel precizate și în condițiile de execuție a fiecărei mașini în parte.

Acolo unde este vorba despre mașini închise, gradul de protecție poate varia. Unele trebuie să funcționeze în condiții speciale –  de praf (în industria chimică, în fabricile de ciment), scufundate în apă (pompe submersibile, motoare din bordul navelor), dar și acolo unde mașinile sunt neprotejate.

Desigur că în alte condiții de medii, precum cele ambiante, trebuie să se aibă în vedere condiții tehnice speciale, standarde aparte –  acolo unde există emanații de gaze, de pulberi explozive, vapori și așa mai departe. Acestea dispun de materiale izolante diverse, de înfășurări speciale, etc.

Iată că alegerea unui motor cu rotor în scurtcircuit nu este nici pe departe una ușor de realizat, ci impune maximum de responsabilitate. Din acest motiv, specialiștii Bmes.ro stau la dispoziția celor interesați cu consiliere și opțiuni variate.

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Reclame
Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE

www.creditrapid.ro

motocultor

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending