Connect with us

Campanie TV

Mov Crăciun și Digi24 au ajuns anul acesta la copiii și familiile sprijinite de Hope and Homes for Children România

Avatar

Published

on

“Sărbătorile se petrec în familie”. Așa se spune la noi și așa ne-am dori. În realitate, pentru prea mulți dintre copiii României, familia e departe. Separați de sărăcie și lipsuri sau înstrăinați din cauza imigrației masive, copiii îi scriu Moșului că, înainte de orice altceva, își doresc să-și revadă părinții, frații, familia. 

Cu sprijinul Fundației Hope and Homes for Children România, “Mov Crăciun”, campania pe care Digi24 o organizează de cinci ani în sprijinul celor vulnerabili, a ajuns la copiii și tinerii care au crescut sau trăiesc departe de familiile naturale, departe de noi toți.

 

Poveștile de viață ale tinerilor care au crescut fără părinți și care astăzi sunt, la rândul lor, mame sau tați sau își doresc să devină, vor fi spuse la Digi24 de “Mov Crăciun” în fiecare zi, din 18 până în 25 decembrie 2019.

 

De la Baia Mare la Iași, de la Sighet la Târgu Frumos și până în București, corespondenții locali Ioana Mihalca, Carmen Ciocan și reporterul Ana Maria Tuică au călătorit între orfelinatele învechite și casele de tip familial dezvoltate de Hope and Homes for Children pentru a le dărui copiilor ceea ce au mai mare nevoie, un cămin pe care să-l poată numi “acasă” și o atmosferă apropiată de cea din familie.

 

Jurnaliștii Digi 24 au ajuns și la familii aflate în programul de prevenire a separării copilului de familie, pe care Fundația le ajută să își păstreze copiii alături, să nu ajungă să fie plasați în grija statului, în orfelinate, unde au mâncare, dar sunt privați de afecțiune. Nu au fost ocoliți nici tinerii pe care Fundația îi ajută, prin programele sale, să își găsească drumul în viață.

 

La toți acești copii și tineri, Digi24 a adus anul acesta „magia” iar Mov Crăciun a venit pentru a însenina și viețile lor atât de încercate.

 

Teodora Tompea, Andreea Brașovean, Ioana Ciurlea, Carla Tănasie, Claudiu Pândaru și colegii de la Digi Sport, Camelia Bălțoi și Radu Naum, și Digi FM, Cătălin Striblea, Bogdan Miu, Beatrice Ghiciov și Bogdan Ciuclaru, au fost mesagerii lui Mov Crăciun la Casa de Tip Familial „Cavalerii” din București.

 

Jurnaliștii au împodobit bradul împreună cu cei mici și au cântat colinde alături de un grup de colindători format din actori ai teatrelor Excelsior și Mic, dar și independenți, o inițiativă a actorului Alex Călin, susținător Hope and Homes for Children. Sub bradul “cavalerilor” și-au găsit locul cadourile din scrisorile pe care copiii i le-au trimis Moșului.

 

„Parteneriatul cu Digi24 ne onorează, pentru că aduce în atenția românilor poveștile emoționante ale copiilor, tinerilor și familiilor pe care le ajutăm. Fiecare poveste e un roman în sine și fiecare lacrimă din ochii lor, de bucurie sau de tristețe, ne amintește că nu timpul le rezolvă pe toate, ci noi, oamenii. Împreună, putem face din lumea asta în care trăim un loc mai bun și, astfel, cei mai vulnerabili dintre copii au și ei o viață frumoasă. O viață în care cuvintele iubire și speranță nu le sunt străine, iar acasă nu e doar un vis. Priviți-le poveștile, difuzate de Digi 24, în Campania «Mov Crăciun»”, a spus Ștefan Dărăbuș, Director Regional Hope and Homes for Children, Europa Centrală și de Sud.

“Sunt zeci de mii de copii în România pentru care Crăciunul în familie ar fi cel mai bun dar de la Moș Crăciun. Pentru prea mulți este și darul imposibil. Sunt aproape 60 de mii de copii abandonați, orfani sau victime ale abuzurilor. Li se spune copiii din grija statului. Deseori, asta înseamnă, din nefericire, în grija nimănui. Din fericire, mulți intră în grija unor oameni pentru care binele lor este cea mai importantă misiune. La acești copii ne gândim anul acesta, de Crăciun. La ei mergem, anul acesta, cu Mov Crăciun”, a spus Ana Maria Tuică, jurnalist Digi24.

 

Campania “Mov Crăciun” își propune să aducă în atenția publicului situații din societatea românească a căror rezolvare se poate găsi cu ușurință, atunci când suntem solidari.

În anul 2000, în România, aproape 100.000 de copii trăiau în instituții de tip vechi (orfelinate). În prezent, mai puțin de 6.000 sunt încă instituționalizați. Misiunea fundației Hope and Homes for Children este închiderea tuturor orfelinatelor din România până în 2027.

Telespectatorii care doresc să sprijine copiii și familiile prezentate în reportajele din campania “Mov Crăciun” și Fundația Hope and Homes for Children sunt invitați să scrie la adresa redacție@digi24.ro sau să trimită mesajul HOPE la numărul 8844, pentru o donație lunară de 2 EURO.

 

Despre Digi24

 

Televiziunea Digi24 și platforma online digi24.ro, poziționate de publicul român, pentru al doilea an consecutiv, în top 3 cele mai credibile surse de informare* din România, fac parte din divizia de media a grupului Digi | RCS & RDS.

Grupul Digi mai deține primul post TV Ultra HD din România, Digi 4K, televiziunile Digi Sport 1, 2, 3 și 4, postul de filme (pay-tv) Film Now, televiziunile Digi World, Digi Life și Digi Animal World, televiziunile de muzică UTV, Music Channel, Hit Music și posturile de radio Pro FM, Digi FM, Dance FM și ChillFM.
*Reuters Institute Digital News Media Report 2019

 

Despre Fundația Hope and Homes România

 

Hope and Homes for Children activează în România din 1998, timp în care a contribuit în mod direct sau indirect la închiderea a 58 de instituții de tip vechi (orfelinate), în timp ce alte 10 sunt în curs de închidere. Prin serviciile dezvoltate de Hope and Homes for Children, copiii trec de la îngrijirea în instituţii-mamut în care nu beneficiază de atenţie şi afecţiune individuală, la sisteme bazate pe conceptul familial, printre care și case de tip familial, care le permit o viaţă apropiată de normalitate. Prin eforturile Fundației şi ale partenerilor săi, au fost dezvoltate 110 case de tip familial, 5.807 copii au fost scoși din orfelinate, iar alți 457 urmează să părăsească orfelinatele în curs de închidere.

În același timp, Fundația activează intens în prevenirea separării copilului de familie, intervenind cu mijloacele necesare pentru susţinerea familiilor în care riscul de abandon al copiilor este ridicat. Astfel, aproape 36.000 de copii au fost salvaţi de la ruperea de familie, peste 1.200 de tineri au fost sprijiniţi pentru o viaţă independentă,  peste 2.000 de copii au fost primiţi în centrele de zi, iar peste 1.000 în regim de urgență. 9.176 de membri de personal din sistemul de protecţie al copilului au fost instruiţi de Hope and Homes for Children.

Până în acest moment, peste 61.000 de copii au beneficiat de serviciile Hope and Homes for Children România, al cărei obiectiv este ca până în 2027 să fie eliminată instituţionalizarea copiilor în țara noastră. Mai multe informații la www.hopeandhomes.ro.

 

Comentarii

Campanie TV

”Greu de respirat. Problema rămâne în aer”, un nou proiect editorial realizat de jurnaliștii Digi24

Avatar

Published

on

Foto Credit: DIGI
  • Conform unul studiu al Observatorului Român de Sănătate, 23.000 de oameni mor anual în tara noastră din cauza bolilor cauzate de poluare
  • Bucureștiul se află în topul celor mai poluate orașe din țară
  • Comisia Europeană obligă România să ia măsuri pentru reducerea poluării

 

Digi24 lansează un nou proiect editorial – Greu de respirat. Problema rămâne în aer. Începând cu data de 20 februarie, în fiecare joi, timp de cinci săptămâni, în jurnalele Digi24, vor fi difuzate reportaje care vor răspunde la două întrebări esențiale: de ce a devenit atât de greu să respirăm aer curat și ce fac oficialii care ar trebui să nu mai lase problema în aer.

Problema aerului poluat este atât de gravă încât Comisia Europeană obligă ţara noastră să ia măsuri urgente pentru reducerea poluării. Statisticile confirmă faptul că aerul din marile oraşe e aducător de boli, tot mai multe şi mai grave, iar capitala României se află în vârful acestui „top”. Aceleași studii arată că 23.000 de români mor anual din cauza bolilor cauzate de poluare. Tot mai des mergem pe stradă și simțim nevoia să ne ținem respirația, praful înnegrește mașinile, geamurile locuințelor, hainele și, în final, plămânii, iată câteva semnale ce conduc la concluzia că respirăm un fel de otravă. Nu ştim câtă, pentru că măsurătorile sunt atât de inexacte încât nu au fost desluşite nici la nivel înalt.

„Acest proiect este, mai degrabă, o campanie de conștientizare, care lipsește cu desăvârșire în România. Știm că avem o problemă cu poluarea, dar nu știm de ce, cum ne afectează și ce putem face pentru a ne proteja. Autoritățile s-au întrecut în declarații și cifre de-a lungul timpului și ne-au făcut să uităm un lucru esențial: când respirăm aer poluat, organismul nostru are de suferit. Veți vedea în campanie mărturii ale unor oameni care au ajuns dependenți de medicamente din cauza poluării și care fug din București ori de câte ori au ocazia, pentru a putea respira normal”, spune jurnalista Digi24, Teodora Iacob, promotorul acestei campanii.

 

Comentarii

Continue Reading

Campanie TV

Lucian Mîndruță, Digi24 și Digi FM lansează campania “Cu drumurile curate”

Avatar

Published

on

Foto Credit: DIGI

Pentru cei care nu așteptă ca schimbarea să vină de ceilalți, ci fac schimbarea care face diferența, Lucian Mîndruță, Digi24 și Digi FM lansează “Cu drumurile curate”. Campania de implicare civică își propune să îndemne românii la acțiuni concrete și recurente pentru protecția mediului.                                                                                                                                                                                      “Când mergi încet pe drumurile României, realizezi că prea mulți dintre noi își iubesc țara doar din vorbe. Iar faptele spun altceva: tone de gunoaie, de la cele de construcții și până la cele menajere, ajung ZILNIC pe marginea drumurilor, pe câmpuri și în păduri. Începem deci prin a vă arăta ceea ce, la 90 de kilometri pe oră, nu avem când să vedem. Și, după aceea, încercăm să și strângem, pe porțiuni pe care putem strânge comunități să ne ajute. În Muntenia, Ardeal și Moldova,” a declarat jurnalistul Lucian Mîndruță.

Prima etapă a proiectului se desfășoară până la data de 1 martie 2020 și invită publicul să trimită la adresa de email ajutor@cudrumurilecurate.com imagini care ilustrează realitatea pe care cu toții ne-am obișnuit să o luăm drept “normalitate”. De-a lungul drumurilor județene și naționale s-au format adevărate gropi de gunoi. Acestea sunt zonele vizate, iar fotografiile trebuie însoțite de coordonatele locurilor în care au fost realizate.

Harta drumurilor murdare va fi actualizată constant, în această perioadă, pe site-ul campaniei, www.cudrumurilecurate.com, pentru a crea o imagine completă și realistă a situației.

Cea de-a doua etapă a campaniei urmărește mobilizarea oamenilor care-și doresc să schimbe lucrurile și sunt, deopotrivă, dispuși să investească timp și efort pentru o țară “cu drumurile curate”.

Aceștia se pot înscrie ca voluntari pe site-ul campaniei pentru ultima etapă a proiectului, în care, alături de Lucian Mîndruță și de voluntarii Digi România, vor participa la acțiuni de ecologizare în trei regiuni ale țării.

Inițiatorii campaniei invită cetățenii, autoritățiși organizațiile locale care se ocupă de salubrizare și / sau de colectarea selectivă a gunoiului să se alăture acestui demers. Obiectivul acestor acțiuni punctuale este să responsabilizeze comunitățile în care se vor desfășura și să creeze premisele unei schimbări de durată, sustenabile.

Comentarii

Continue Reading

Campanie TV

„Statul la stat”, un nou proiect editorial Digi24 care prezintă neregulile din serviciile publice

Avatar

Published

on

Foto Credit: DIGI
  • Avem milioane de funcționari și angajați în sistemul public și mii de frustrări și nemulțumiri legate de serviciile pe care le plătim și le primim.
  • Avem mii de instituții publice și milioane de întrebări despre rostul lor. În multe dintre ele, nici cei care lucrează acolo nu știu ce-ar trebui să facă. Nu știu cu ce se ocupă.
  • Știm însă că ocupă birouri și primesc salarii drept răsplată pentru servicii și favoruri politice.

 

Prin proiectul editorial „Statul la Stat”, Digi24 cere depolitizarea instituțiilor de stat și profesionalizarea lor profundă. Proiectul urmărește să descopere și să arate neregulile din serviciile publice a căror unică rațiune de a exista pare să fie recompensa politică. Din 5 februarie, în jurnalele Digi24 vor fi difuzate anchete și reportaje realizate de jurnaliștii Toma Petcu și Sergiu Voicu, iar subiectele vor fi dezbătute în platou cu analiști și reprezentanți ai instituțiilor publice.

Instituțiile de stat consumă, anual, 30% din bugetul României și eșuează chiar în misiunea lor de bază: satisfacerea nevoilor publice. Calitatea serviciilor publice este unul dintre marile motive de nemulțumire din România și unul dintre motivele pentru care românii părăsesc țara. Conform unui sondaj IRES, 69% dintre cetățeni spun că sunt nemulțumiți de administrația publică. Aceeași analiză arată că 30% dintre români consideră corupția principala problemă de care se lovesc în instituțiile publice, urmând birocrația (27%), indiferența angajaților (23%), incompetența (8%) și politizarea (6%).

Campania „Statul la Stat” reprezintă o colecție de răspunsuri la întrebările „De ce ni se întâmplă asta? De ce dăm atât de mulți bani pe atât de multe instituții cu atât de mulți angajați, mulți dintre ei insuficient pregătiți sau chiar complet nepregătiți?”. Demersul jurnalistic urmărește identificarea instituției și verificarea jurnalistică a activității sale. Depinde de administratorii statului și de societate, în egală măsură, ca serviciile publice să fie în slujba tuturor cetățenilor.

*Reuters Institute Digital News Media Report 2019

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Publicitate

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0