New York Times: Noi provocări pentru editorii de presă: spatiul editorial ocupat de cititori

0
592

Spaţiul editorial ocupat de cititori reprezintă o “tendinţă de neoprit şi plină de riscuri”, se arată într-un material publicat de  New York Times, care analizează rolul paginilor digitale ale instituţiilor de presă şi dialogul acestora cu utilizatorii lor, precum şi riscurile pe care le implică această schimbare a mass media, noteaza Hotnews.

Tom Rosenstiel, director executiv la American Press Institute, citat de New York Times consideră că “tehnologia oferă astăzi posibilitatea unui jurnalism mai bogat ca oricând“, dar “provocarea pentru jurnalişti este să organizeze şi să trianguleze toate aceste contribuţii, să analizeze, să verifice şi să traducă”.

New York Times, în colaborare cu Washington Post dezvoltă o tehnologie ce la va permite ambelor publicaţii să pună la punct platforme adresate cititorilor.

În cadrul aceluiaşi material, NY Times precizează că s-a temut de atacurile şi limbajul utilizatorilor pe site-urile unde comentariile nu sunt monitorizate. Ziarul mai arată că procesul de monitorizare este costisitor la nivel de bani şi timp, iar viitoarea platformă dedicată utilizatorilor va urmări să raspundă nevoilor media de acurateţe şi limbaj civilizat.

NY Times afirmă că deschiderea spre “platformarea” conţinutului de la cititori are loc graţie, îmbunătăţirilor tehnologice ce facilitează analiza comentariilor.

Ziarul oferă următoarele exemple de pe piaţa americană:

·         site-ul Food52 se bazează pe sistemul de “like” al comentariilor şi materialelor care asigură că mai mulţi cititori pot vedea conţinut de mai bună calitate

  • SBNation, site dedicat amatorilor de sport, controlat de Vox Media, îi incurajează pe cititori să-i reclame pe comentatorii care depăşesc limitele
  • USA Today analizează în continuare fiecare material publicat de platforma sa dedicată conţinutului de la utilizatori
  • Website-ul revistei People are o zonă unde vedetele pot publica singure materiale, dar acest lucru este posibil doar cu asumarea identităţii şi doar în zona respectivă a site-ului.
  • Pe site-ul Gawker, cititorii pot interacţiona între ei şi cu autorii materialelor, fără niciun fel de cenzură.

 

Comentarii