Connect with us

Analize

Noile masuratori de audienta de la Kantar Media – un dezastru pentru TVR!

Published

on

 

La doar cateva saptamani de cand compania Kantar Media a inceput sa furnizeze datele de audienta TV in locul GfK Romania, au aparut dispute privind valabilitatea acestor cifre. TVR este prima televiziune care ridica problema corectitudinii datelor, printr-o scrisoare “transmisa deja” Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA), potrivit unor surse HotNews.ro din interiorul Televiziunii publice.

Acestea au afirmat ca TVR cere ARMA, intre altele, sa verifice “riguros” felul cum sunt masurate audientele TV de la inceputul anului si sa dea explicatii pentru “o serie de inadvertente” in rezultatele de pana acum, informeaza Hotnews.ro

TVR a solicitat ARMA explicatii in legatura cu discrepantele in noile date de audienta 

In legatura cu informatiile aparute in media privind preocuparea TVR referitoare la disfunctionalitatile sistemului actual de masurare a audientelor, precizam urmatoarele:

TVR a solicitat Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA), organizatie a industriei de media si publicitate din Romania si proprietara a datelor de audienta, informatii suplimentare si  lamuriri  in legatura cu modul in care sunt realizate masuratorile de audienta.

De la 1 ianuarie 2012, furnizorul Serviciului National de Masurare a Audientelor este compania Kantar Media. Anterior, audienta TV fost masurata de GfK Romania.

Solicitarea televiziunii publice pleaca de la urmatoarele elemente:
– Probleme privind acuratetea sistemului de masurare a audientelor tv in Romania, si ale TVR, in particular;
– Probleme legate de cresterea increderii in capacitatea celor care gestioneaza sistemul de masurare a audientei de a asigura o deplina securizare a datelor;
– Probleme privind valabilitatea sistemului de masurare bazat pe peoplemetre, in general. Acest sistem are serioase dificultati in a tine pasul cu noutatile aparute in piata, precum: fragmentarea extrema a categoriilor de public, schimbarea obiceiurilor de consum, multiplicarea numarului de statii de televiziune emitente, accesul publicului la content audio-video de pe diverse platforme si canale.

In ce priveste al doilea punct, plecam de la premisa ca acuratetea masuratorilor se bazeaza fundamental pe capacitatea de securizare a bazelor de date care contin informatii despre gospodariile care au instalate peoplemetre (e vorba de 1.320 de gospodarii, potrivit Kantar Media). Este evident ca o cunoastere preferentiala a acestor date de catre unele statii de televiziune masurate ar putea duce la o distorsionare a rezultatelor. Temerile noastre sunt departe de a fi neintemeiate. Un scandal recent aparut in Turcia, pe aceasta tema, a evidentiat cum s-a ajuns la fraudarea masuratorilor de audienta prin acest mecanism. Iata de ce, atat ARMA, ca organizatie, cat si operatorul trebuie sa fie mai convingatoare in a oferi membrilor sai (televiziunile beneficiare, intre care si TVR) certitudini privind securizarea datelor, deoarece orice probleme aparute in aceasta zona pot ridica si in Romania mari semne de intrebare privind credibilitatea sistemului de masurare.

Din pacate, ARMA  a dat un raspuns nesatisfacator la problemele semnalate de TVR.

TVR a constatat variatii mari, bruste, in sens negativ, ale cifrelor de audienta odata cu schimbarea furnizorului datelor de audienta, inclusiv la programe care inregistrau audiente constante.

De exemplu, audienta medie a unor programe, precum Telejurnalul de la ora 20.00 (TVR 1), Teleenciclopedia (TVR 1),  Danutz SRL (TVR 1), Distractis Show (TVR 1) sau serialul coreean (TVR 1,)  a inregistrat in prima parte a lunii ianuarie scaderi semnificative  si de peste 40% fata de ultimele luni ale anului trecut.

“Suntem surprinsi de scaderile bruste ale audientelor programelor TVR in masuratorile realizate de Kantar Media, dupa cum suntem surprinsi si de salturile inexplicabile inregistrate peste noapte de alte posturi de televiziune”, a declarat Alexandru Lazescu, presedinte-director general al TVR. “Intrebam, firesc, cum se pot explica scaderile de audienta si de peste 40% inregistrate, in numai cateva zile, de emisiuni care au, in mod traditional, un public fidel. Noi nu sustinem neaparat ca cifrele de audienta anterioare erau corecte si cele noi sunt eronate, dar pentru a accepta din punct de vedere metodologic un astfel de sistem de masurare ar trebui ca  acesta sa fie predictibil la schimbarea esantionului si a operatorului in limita unei plaje reduse, in jurul a  3-5 procente”, a completat Lazescu.

TVR  isi manifesta disponibilitatea de a se implica in remedierea problemelor semnalate, fara sa excluda si recurgerea la alte solutii de masurare a audientei, pe care alte piete le gandesc si le experimenteaza.

Conducerea TVR

  • Datele de audienta TV sunt principalul instrument folosit de companii si agentii pentru alocarea bugetelor de publicitate la posturile de televiziune.
  • Kantar Media a fost selectata, in urma cu un an, sa masoare audientele TV incepand cu 1 ianuarie 2012, in locul GfK Romania, care a masurat audientele in ultimii ani. Beneficiarul masuratorilor este Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), ce reuneste cele mai multe posturi TV, agentii de publicitate si clienti de publicitate din Romania.

Din informatiile HotNews.ro, Televiziunea publica cere inclusiv lamuriri privind masurile luate pentru securizarea bazelor de date, asa incat unele posturi sa nu aiba acces la lista de gospodarii din esantionul Kantar, unde au fost instalate peoplemetere – instrumentele cu ajutorul carora se masoara audientele TV.

SRTv este nemultumita de felul cum au scazut audientele medii pe care le au posturile sale de la 1 ianuarie a.c., dar si, punctual, audientele anumitor programe, potrivit datelor furnizate de Kantar, comparativ cu cele furnizate anterior de GfK. Chestiunea audientelor ar putea fi discutata la urmatoarea sedinta a Consiliului de Administratie al TVR, potrivit surselor HotNews.ro.

  • Contactati de HotNews.ro, responsabilii de comunicare ai TVR au spus ca vor da in scurt timp o informare pe aceasta tema.

Audientele lunii ianuarie au fost marcate de o crestere a posturilor de stiri, pe fondul protestelor organizate la Bucuresti si in tara, Antena 3 depasind, de cateva ori, inclusiv liderul de audienta, Pro TV.

Datele de audienta TV au constituit, de-a lungul timpului, subiectul mai multor dispute, indeosebi in ultimii ani, cand criza a determinat o scadere considerabila a bugetelor de publicitate. In cazul masuratorilor realizate de GfK Romania, cel mai cunoscut caz este cel al auditului finalizat la inceputul lui 2009. Tot TVR a amenintat, in 2009, ca da in judecata GfK Romania pentru “nerespectarea parametrilor de masurare” a audientelor.

Sursa: TVR si Hotnews.ro

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Analize

Incredibil: TVR, audiente record dupa U21!

Published

on

Foto Credit: TVR
 

Campionatul European U21 găzduit de Italia şi San Marino, competiţie pe care România a părăsit-o în semifinale, s-a încheiat duminică, 30 iunie, odată cu Finala: Germania – Spania. Audienţele înregistrate de acest meci au demonstrat că românii s-au bucurat de efervescenţa unei Finale de Campionat, urmărind un fotbal oferit de cei mai valoroşi tineri sportivi la nivel european.

Astfel, în intervalul 21.45 – 23.36, TVR 1 a ocupat locul 1 în topul audienţelor la nivel urban (cu 5,3% rating mediu şi cotă medie de piaţă de 14,5%) şi locul secund la nivel naţional şi comercial ( cu medii de 4,8% rating şi 12,6% cotă de piaţă, respectiv 5,1% rating şi 18% cota de piaţă). La minutul de aur, înregistrat la 22.25, meciul era urmărit de aproape 1,2 milioane de români la nivel naţional (1.184.000, reprezentând un rating de 6,7% şi o cotă de piaţă de 15,7%).

Dintre cele 21 de partide ale Campionatului transmise în direct şi exclusivitate de Televiziunea Română, cele mai urmărite au fost, aşa cum era de aşteptat, meciurile României. Au urmat, în ordine, Finala şi meciurile adversarelor.

PartidaDataFazaTelespectatori la nivel naţional

(val medii pe interval de difuz.)

1FRANTA – ROMANIA24.iun.19Grupa C2.577.000
2GERMANIA – ROMANIA27.iun.19Semifinala 12.493.000
3ANGLIA – ROMANIA21.iun.19Grupa C1.673.000
4ROMANIA – CROATIA18.iun.19Grupa C1.056.000
5SPANIA – GERMANIA30.iun.19Finala862.000
6FRANTA – CROATIA21.iun.19Grupa C777.000
7SPANIA – FRANTA27.iun.19Semifinala 2595.000
8ANGLIA – FRANTA18.iun.19Grupa C580.000
9BELGIA – ITALIA22.iun.19Grupa A495.000
10GERMANIA – SERBIA20.iun.19Grupa B438.000

 

Interesul românilor s-a manifestat şi în online, dovada fiind că în perioada Campionatului European de fotbal U21, postările de pe pagina de Facebook TVR 1 au depăşit 7 milioane de utilizatori unici, iar clipurile încărcate pe această pagină au înregistrat peste 9 milioane de vizualizări. Postările cu cel mai mare impact au fost cele din partida Anglia-România: 2-4, în care tricolorii mici şi-au asigurat în bună măsură calificarea în semifinale (vezi foto).

Acestor cifre li se adaugă şi cele înregistrate de pe canalul oficial de YouTube al TVR unde, în cele 2 săptămâni ale Campionatului, 2,1 milioane de utilizatori unici au realizat 6,5 milioane de vizualizări.

 

Campionatul European U21 s-a încheiat, dar viitorul fotbalului se vede în continuare la TVR, următorul mare examen al  „tricolorilor mici” fiind Olimpiada de la Tokyo de anul viitor, transmisă de Televiziunea Română.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Analize

Digi24 și digi24.ro, audiențe și trafic record în ziua alegerilor europarlamentare

Published

on

Foto Credit: DIGI
 
  • Digi24 a fost lider de piață, în categoria televiziunilor de știri, cu o cotă de piață de 6,3%, pe segmentul publicului comercial
  • Minutul de aur a atras aproape 186.000 de telespectatori (public comercial)
  • Peste 2,2 milioane de vizitatori unici s-au informat de pe www.digi24.ro, record absolut pentru mediul online din România

Digi24 și site-ul digi24.ro au înregistrat audiențe de top și un trafic record în ziua scrutinului pentru Parlamentul European și a referendumului pentru justiție. 

Digi24 a fost duminică, 26 mai 2019, cel mai urmărit post de televiziune de către publicul tânăr din mediul urban. Maratonul știrilor despre alegeri transmise în direct din întreaga țară de către jurnaliștii Digi24 și transmisiunile speciale dedicate votului diaspora au poziționat Digi24 în fruntea clasamentului televiziunilor de știri.

Pe parcursul zilei alegerilor europarlamentare și a referendumului pentru justiție, Digi24 a fost urmărit în medie de peste 43.000 telespectatori și a atins, astfel, o cotă de piață de 6,3% pe segmentul comercial (public din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani), conform datelor Kantar Media / ARMADATA.

Minutul de aur, înregistrat la 22:21, în timpul ediției speciale a ”Jurnalului de seară”, a adus în fața micilor ecrane 186.027 de telespectatori. Publicul comercial a preferat să afle primele rezultate ale exit-poll-ului acreditat de Biroul Electoral Central (BEC) de la Cosmin Prelipceanu și invitatul său, Cristian Tudor Popescu.

Cea mai activă categorie de public a fost însă cea din afara granițelor, care a stat în legătură permanentă cu redacția Digi24. Mii de mesaje cu mărturii, fotografii și filmări din orașele europene în care alegătorii au așteptat ore în șir ca să voteze au fost trimise de aceștia la Digi24, singura televiziune care a urmărit, oră de oră, evoluția votului din afara granițelor țării.  

Luni, 27 mai 2019, jurnaliștii Digi24 vor continua să transmită în direct rezultatele parțiale ale alegerilor europarlamentare și ale referendumui pentru justiție, dar și mesajele telespectatorilor și declarațiile autorităților responsabile de procesul electoral.

 

Digi24.ro – record absolut de trafic pentru un site din România

Pe parcursul zilei alegerilor, digi24.ro a fost, de asemenea, prima sursă de informare pentru românii care au vrut să afle situația votului. Digi24.ro a înregistrat recordul absolut de trafic cu cel mai mare număr de vizitatori unici din întreg universul de internet.ro, măsurat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) prin Studiul de Audiență și Trafic Internet (SATI). Duminică, 26 mai 2019, digi24.ro a fost vizitat de 2.223.300 de clienți unici care au generat 3.563.977 de vizite, realizând 7.012.059 de afișări de pagină.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Analize

Kanal D, lider de audienta, cu emisiunea “Puterea dragostei”

Published

on

Foto Credit: KANAL D
 

Marti, 9 aprilie, Kanal D a fost lider de audienta, cu emisiunea matrimoniala „Puterea dragostei”, postul TV clasandu-se pe primul loc, atat in randul populatiei din intreaga tara, cat si in randul populatiei de la orase, cu varsta cuprinsa intre 18 si 49 de ani. Pe targetul All Urban, Kanal D s-a clasat pe locul doi, conform datelor furnizate de Kantar Media Romania.

Prima parte a emisiunii prezentate de Andreea Mantea, difuzata in intervalul orar 11:00 – 12:00, a fost urmarita, in medie, in fiecare minut, de peste 409.000 de telespectatori din intreaga tara. Kanal D a inregistrat 2,4% rating si 23,5% cota de piata, pe targetul Comercial, 2,3% rating si 16,4% cota de piata, pe targetul National, si 2,0% rating si 14,2% cota de piata, pe targetul All Urban.

Nu ratati, emisiunea „Puterea dragostei”, prezentata de Andreea Mantea, de luni pana vineri, de la ora 11:00 si ora 17:00, si Galele eliminatorii, in fiecare sambata, de la ora 15:30, numai la Kanal D!

18-49 UrbanChannelsRtg%Shr%Rtg(000)
 Kanal D2,423,5103
 Pro TV1,716,572
 Antena 11,514,463
PUTEREA DRAGOSTEI Partea IRomania TV0,55,223
11:00-12:00History0,54,921
Source: Kantar Media Romania
Date: 09.04.2019

 

NationalChannelsRtg%Shr%Rtg(000)
 Kanal D2,316,4409
 Pro TV2,215,6389
 Antena 11,510,8269
PUTEREA DRAGOSTEI Partea IRomania TV1,18,1200
11:00-12:00Antena 31,17,7191
Source: Kantar Media Romania
Date: 09.04.2019

 

All UrbanChannelsRtg%Shr%Rtg(000)
 Pro TV2,417,0230
 Kanal D2,014,2192
 Antena 11,511,0148
PUTEREA DRAGOSTEI Partea IAntena 31,17,8106
11:00-12:00Romania TV1,07,297
Source: Kantar Media Romania
Date: 09.04.2019

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: