Connect with us

Analize

Noile masuratori de audienta de la Kantar Media – un dezastru pentru TVR!

Published

on

 

La doar cateva saptamani de cand compania Kantar Media a inceput sa furnizeze datele de audienta TV in locul GfK Romania, au aparut dispute privind valabilitatea acestor cifre. TVR este prima televiziune care ridica problema corectitudinii datelor, printr-o scrisoare “transmisa deja” Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA), potrivit unor surse HotNews.ro din interiorul Televiziunii publice.

Acestea au afirmat ca TVR cere ARMA, intre altele, sa verifice “riguros” felul cum sunt masurate audientele TV de la inceputul anului si sa dea explicatii pentru “o serie de inadvertente” in rezultatele de pana acum, informeaza Hotnews.ro

TVR a solicitat ARMA explicatii in legatura cu discrepantele in noile date de audienta 

In legatura cu informatiile aparute in media privind preocuparea TVR referitoare la disfunctionalitatile sistemului actual de masurare a audientelor, precizam urmatoarele:

TVR a solicitat Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA), organizatie a industriei de media si publicitate din Romania si proprietara a datelor de audienta, informatii suplimentare si  lamuriri  in legatura cu modul in care sunt realizate masuratorile de audienta.

De la 1 ianuarie 2012, furnizorul Serviciului National de Masurare a Audientelor este compania Kantar Media. Anterior, audienta TV fost masurata de GfK Romania.

Solicitarea televiziunii publice pleaca de la urmatoarele elemente:
– Probleme privind acuratetea sistemului de masurare a audientelor tv in Romania, si ale TVR, in particular;
– Probleme legate de cresterea increderii in capacitatea celor care gestioneaza sistemul de masurare a audientei de a asigura o deplina securizare a datelor;
– Probleme privind valabilitatea sistemului de masurare bazat pe peoplemetre, in general. Acest sistem are serioase dificultati in a tine pasul cu noutatile aparute in piata, precum: fragmentarea extrema a categoriilor de public, schimbarea obiceiurilor de consum, multiplicarea numarului de statii de televiziune emitente, accesul publicului la content audio-video de pe diverse platforme si canale.

In ce priveste al doilea punct, plecam de la premisa ca acuratetea masuratorilor se bazeaza fundamental pe capacitatea de securizare a bazelor de date care contin informatii despre gospodariile care au instalate peoplemetre (e vorba de 1.320 de gospodarii, potrivit Kantar Media). Este evident ca o cunoastere preferentiala a acestor date de catre unele statii de televiziune masurate ar putea duce la o distorsionare a rezultatelor. Temerile noastre sunt departe de a fi neintemeiate. Un scandal recent aparut in Turcia, pe aceasta tema, a evidentiat cum s-a ajuns la fraudarea masuratorilor de audienta prin acest mecanism. Iata de ce, atat ARMA, ca organizatie, cat si operatorul trebuie sa fie mai convingatoare in a oferi membrilor sai (televiziunile beneficiare, intre care si TVR) certitudini privind securizarea datelor, deoarece orice probleme aparute in aceasta zona pot ridica si in Romania mari semne de intrebare privind credibilitatea sistemului de masurare.

Din pacate, ARMA  a dat un raspuns nesatisfacator la problemele semnalate de TVR.

TVR a constatat variatii mari, bruste, in sens negativ, ale cifrelor de audienta odata cu schimbarea furnizorului datelor de audienta, inclusiv la programe care inregistrau audiente constante.

De exemplu, audienta medie a unor programe, precum Telejurnalul de la ora 20.00 (TVR 1), Teleenciclopedia (TVR 1),  Danutz SRL (TVR 1), Distractis Show (TVR 1) sau serialul coreean (TVR 1,)  a inregistrat in prima parte a lunii ianuarie scaderi semnificative  si de peste 40% fata de ultimele luni ale anului trecut.

“Suntem surprinsi de scaderile bruste ale audientelor programelor TVR in masuratorile realizate de Kantar Media, dupa cum suntem surprinsi si de salturile inexplicabile inregistrate peste noapte de alte posturi de televiziune”, a declarat Alexandru Lazescu, presedinte-director general al TVR. “Intrebam, firesc, cum se pot explica scaderile de audienta si de peste 40% inregistrate, in numai cateva zile, de emisiuni care au, in mod traditional, un public fidel. Noi nu sustinem neaparat ca cifrele de audienta anterioare erau corecte si cele noi sunt eronate, dar pentru a accepta din punct de vedere metodologic un astfel de sistem de masurare ar trebui ca  acesta sa fie predictibil la schimbarea esantionului si a operatorului in limita unei plaje reduse, in jurul a  3-5 procente”, a completat Lazescu.

TVR  isi manifesta disponibilitatea de a se implica in remedierea problemelor semnalate, fara sa excluda si recurgerea la alte solutii de masurare a audientei, pe care alte piete le gandesc si le experimenteaza.

Conducerea TVR

  • Datele de audienta TV sunt principalul instrument folosit de companii si agentii pentru alocarea bugetelor de publicitate la posturile de televiziune.
  • Kantar Media a fost selectata, in urma cu un an, sa masoare audientele TV incepand cu 1 ianuarie 2012, in locul GfK Romania, care a masurat audientele in ultimii ani. Beneficiarul masuratorilor este Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), ce reuneste cele mai multe posturi TV, agentii de publicitate si clienti de publicitate din Romania.

Din informatiile HotNews.ro, Televiziunea publica cere inclusiv lamuriri privind masurile luate pentru securizarea bazelor de date, asa incat unele posturi sa nu aiba acces la lista de gospodarii din esantionul Kantar, unde au fost instalate peoplemetere – instrumentele cu ajutorul carora se masoara audientele TV.

SRTv este nemultumita de felul cum au scazut audientele medii pe care le au posturile sale de la 1 ianuarie a.c., dar si, punctual, audientele anumitor programe, potrivit datelor furnizate de Kantar, comparativ cu cele furnizate anterior de GfK. Chestiunea audientelor ar putea fi discutata la urmatoarea sedinta a Consiliului de Administratie al TVR, potrivit surselor HotNews.ro.

  • Contactati de HotNews.ro, responsabilii de comunicare ai TVR au spus ca vor da in scurt timp o informare pe aceasta tema.

Audientele lunii ianuarie au fost marcate de o crestere a posturilor de stiri, pe fondul protestelor organizate la Bucuresti si in tara, Antena 3 depasind, de cateva ori, inclusiv liderul de audienta, Pro TV.

Datele de audienta TV au constituit, de-a lungul timpului, subiectul mai multor dispute, indeosebi in ultimii ani, cand criza a determinat o scadere considerabila a bugetelor de publicitate. In cazul masuratorilor realizate de GfK Romania, cel mai cunoscut caz este cel al auditului finalizat la inceputul lui 2009. Tot TVR a amenintat, in 2009, ca da in judecata GfK Romania pentru “nerespectarea parametrilor de masurare” a audientelor.

Sursa: TVR si Hotnews.ro

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Analize

Chefi la cuțite, lider de audiență pe toate categoriile de public! Chef Florin Dumitrescu a oferit cuțitul de aur

Published

on

 

Chefi la cuțite a fost lider detașat de piață pe toate categoriile de public, luni, cu peste 2 milioane de români, ce au privit emisiunea în minutul de maximă audiență de la 20:52.

În intervalul orar 19.59-23.52, chefii au fost prima alegere a românilor, cu o medie pe publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani de 7,6 puncte de rating și 24,6% cota de piață, în timp ce pe locul secund se clasa Pro TV cu 6.6puncte de rating și21,3 % cota de piață.

La orașe, emisiunea de la Antena 1 a condus cu 6,9 puncte de rating și 17,9 % cota de piață, fiindurmată de Pro TV cu 5,7 puncte de rating și 14,6 procente din cota de piață. Şi la nivel national, emisiunea de la Antena 1 a fost prima opţiune a telespectatorilor, Chefi la cuţite înregistrând 6,6 puncte de rating şi 16,5 cota de piaţã, fiind urmatã tot de Pro TV cu 5,9 puncte de rating şi 14,6 cota de piaţã.

Ultimul concurent al ediției de luni seară Chefi la cuțite a reușit să ridice standardul competiției la rang de „aur”. Ernesto Dosman, bucătar originar din Panama, cu o experiență de peste 27 de ani în bucătărie, l-a convins pe chef Florin Dumitrescu de faptul că el este pionul principal de care are nevoie în lupta sezonului 7: ”Dacă eu pe Bontea nu pot să îl aleg în echipă, pentru că este colegul meu, în schimb, pot să iau pe cineva care să aibă creierul și capacitatea lui. Mulțumesc și bine ai venit la mine în echipă!”, a spus acesta când i-a oferit cuțitul de aur.

Ernesto are 46 de ani, însă a început să gătească încă din adolescență, iar cei 22 de ani petrecuți pe vas, ca bucătar de croazieră, l-au ajutat să se formeze și să se transforme într-un executive chef fără cusur: ”Sunt foarte obișnuit cu presiunea din bucătărie, cu gătitul contratimp. Am experiență, am gătit și pentru 4000 de persoane pe vas.Știu că în acest domeniu este nevoie de multă răbdare și multă muncă pentru a obține rezultate, a mărturisit acesta.

Cu o experiență ce nu poate fi contestată, Ernesto a simțit nevoia unei noi provocări, motiv pentru care s-a înscris la Chefi la cuțite: ”Vreau să ies din zona de confort, iar pentru mine, experiența acestui show este un alt prag pe care mi-am propus săîl trec. Vreau săîmi testez limitele și, în același timp, să lucrez aproape de cei trei chefi, de la care știu că am foarte multe de învățat.

Așa se face că dish-ul lui Ernesto Dosman, o tocăniță din fructe de mare cu sos de roșii, a fost farfuria pe care chef Florin o aștepta încă din primele zile de preselecții ale sezonului 7. Astrele s-au aliniat, căci și concurentul a mărturisit încă de la început că chef Florin este și juratul alături de care s-ar fi văzut lucrând: ”Asta e combinația câștigătoare! Mi-am dorit de la început să fiu cu el, nu îl voi dezamăgi. Îmi place personalitatea lui și felul în care conduce în bucătărie. Este o mare realizare pentru mine că sunt primul concurent din echipa sa”, a spus Ernesto, cuțitul de aur al celui mai tânăr dintre jurații Chefi la cuțite.

Alexandru Popa, din echipa lui chef Sorin Bontea și Ernesto Dosman, din trupa de bucătari a lui chef Florin Dumitrescu sunt, până în acest moment, cei mai talentați doi concurenți care au trecut pragul preselecțiilor în sezonul 7, asigurându-și deja locul în bucătăria Chefi la cuțite. Cu toate acestea, audițiile pe nevăzute continuă cu alte momente spectaculoase, iar chef Cătălin Scărlătescu, singurul jurat ce nu a oferit nimănui acest avantaj încă așteaptă să-și găsească cel mai puternic aliat.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Analize

Kanal D, lider de audienta cu “Teo Show”

Published

on

 

Luni, 30 septembrie, Kanal D a fost lider de audienta cu emisiunea “Teo Show”, postul TV clasandu-se pe primul loc in topul televiziunilor din Romania, in intervalul de difuzare a show-ului prezentat de Teo Trandafir si Bursucu, conform datelor furnizate de Kantar Media. In intervalul de difuzare “Teo Show” (15:00 –17:00), Kanal D a surclasat productiile statiilor concurente, atat pe targetul Comercial cat si All Urban.

Astfel, Kanal D a inregistrat, in intervalul orar mentionat mai sus, 1,5% rating si 15,3% cota de piata, pe targetul Comercial, si 1,9% rating si 11,0% cota de piata, pe targetul All Urban. Minutul de maxima audienta, atins la 16:42, a adunat in fata micilor ecrane peste o jumatate de milion de romani.

Unul dintre momentele cele mai urmarite de public a fost surpriza inedita pregatita de Ilinca Vandici pentru Raluca Badulescu. Aflate in Turcia, cele doua vedete s-au “rasfatat” cu o cura de detox, la o clinica de lux, din Bodrum. Aventura in Turcia continua pentru Ilinca Vandici si Raluca Badulescu, departe de Romania, si in editia de astazi a emisiunii “Teo Show”, difuzata incepand cu ora 15:00, la Kanal D.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Analize

VESTE TRASNET: Kanal D a spulberat din nou audienta!

Published

on

 

Kanal D, lider absolut de audienta, in Prime Time, cu serialul “Pretul fericirii”

#Penultimul episod al sezonului, urmarit de peste un milion de romani din intreaga tara, in fiecare minut al difuzarii. De luni, 22 iulie, la Kanal D va debuta cel de-al treilea sezon al serialului “Mireasa din Istanbul”

 

Joi, 18 iulie, Kanal D a fost lider absolut de audienta, in Prime Time, cu serialul “Pretul fericirii”. Penultimul episod al sezonului a clasat Kanal D pe primul loc in topul televiziunilor din Romania, pe toate targeturile. Conform datelor furnizate de Kantar Media, in intervalul de difuzare, 20:00 – 23:00, statia TV a inregistrat o cota de piata de peste 17%, pe fiecare categorie de public monitorizata.

Aseara, in intervalul orar mai sus mentionat, Kanal D a inregistrat 4,7% rating si 17,5% cota de piata, pe targetul Comercial, 6,1% rating si 17,4% cota de piata, pe targetul All Urban, si 6,1% rating si 17,1% cota de piata, pe targetul National. O medie de peste un milion (1.082.000) de telespectatori din intreaga tara au urmarit aseara, in fiecare minut al difuzarii, serialul “Pretul fericirii”. Minutul de aur, atins la 22:40, a adunat in fata micilor ecrane 1.351.000 de fani ai productiei difuzate la Kanal D.

In aceasta seara, la ora 20:00, la Kanal D va putea fi urmarit ultimul episod al acestui sezon “Pretul fericirii”. De luni, 22 iulie, va fi difuzat cel de-al treilea sezon al serialului fenomen “Mireasa din Istanbul”, care va putea fi urmarit cinci zile pe saptamana, de luni pana vineri.

 

Target Comercial

18-49 Urban Channels Rtg% Shr% Rtg(000)
  Kanal D 4,7 17,5 200
  Pro TV 4,6 17,2 197
  Antena 1 3,6 13,4 154
Source: Kantar Media Romania  
Date: 18.07.2019  

Target All Urban

All Urban Channels Rtg% Shr% Rtg(000)
  Kanal D 6,1 17,4 588
  Pro TV 4,9 13,8 467
  Antena 1 3,2 9,2 309
Source: Kantar Media Romania  
Date: 18.07.2019

 

Target National

 
National Channels Rtg% Shr% Rtg(000)
  Kanal D 6,1 17,1 1082
  Pro TV 6,0 16,9 1072
  Antena 1 3,3 9,4 595
Source: Kantar Media Romania  
Date: 18.07.2019  

 

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: