Connect with us

Analize

Noile masuratori de audienta de la Kantar Media – un dezastru pentru TVR!

Avatar

Published

on

La doar cateva saptamani de cand compania Kantar Media a inceput sa furnizeze datele de audienta TV in locul GfK Romania, au aparut dispute privind valabilitatea acestor cifre. TVR este prima televiziune care ridica problema corectitudinii datelor, printr-o scrisoare “transmisa deja” Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA), potrivit unor surse HotNews.ro din interiorul Televiziunii publice.

Acestea au afirmat ca TVR cere ARMA, intre altele, sa verifice “riguros” felul cum sunt masurate audientele TV de la inceputul anului si sa dea explicatii pentru “o serie de inadvertente” in rezultatele de pana acum, informeaza Hotnews.ro

TVR a solicitat ARMA explicatii in legatura cu discrepantele in noile date de audienta 

In legatura cu informatiile aparute in media privind preocuparea TVR referitoare la disfunctionalitatile sistemului actual de masurare a audientelor, precizam urmatoarele:

TVR a solicitat Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA), organizatie a industriei de media si publicitate din Romania si proprietara a datelor de audienta, informatii suplimentare si  lamuriri  in legatura cu modul in care sunt realizate masuratorile de audienta.

De la 1 ianuarie 2012, furnizorul Serviciului National de Masurare a Audientelor este compania Kantar Media. Anterior, audienta TV fost masurata de GfK Romania.

Solicitarea televiziunii publice pleaca de la urmatoarele elemente:
– Probleme privind acuratetea sistemului de masurare a audientelor tv in Romania, si ale TVR, in particular;
– Probleme legate de cresterea increderii in capacitatea celor care gestioneaza sistemul de masurare a audientei de a asigura o deplina securizare a datelor;
– Probleme privind valabilitatea sistemului de masurare bazat pe peoplemetre, in general. Acest sistem are serioase dificultati in a tine pasul cu noutatile aparute in piata, precum: fragmentarea extrema a categoriilor de public, schimbarea obiceiurilor de consum, multiplicarea numarului de statii de televiziune emitente, accesul publicului la content audio-video de pe diverse platforme si canale.

In ce priveste al doilea punct, plecam de la premisa ca acuratetea masuratorilor se bazeaza fundamental pe capacitatea de securizare a bazelor de date care contin informatii despre gospodariile care au instalate peoplemetre (e vorba de 1.320 de gospodarii, potrivit Kantar Media). Este evident ca o cunoastere preferentiala a acestor date de catre unele statii de televiziune masurate ar putea duce la o distorsionare a rezultatelor. Temerile noastre sunt departe de a fi neintemeiate. Un scandal recent aparut in Turcia, pe aceasta tema, a evidentiat cum s-a ajuns la fraudarea masuratorilor de audienta prin acest mecanism. Iata de ce, atat ARMA, ca organizatie, cat si operatorul trebuie sa fie mai convingatoare in a oferi membrilor sai (televiziunile beneficiare, intre care si TVR) certitudini privind securizarea datelor, deoarece orice probleme aparute in aceasta zona pot ridica si in Romania mari semne de intrebare privind credibilitatea sistemului de masurare.

Din pacate, ARMA  a dat un raspuns nesatisfacator la problemele semnalate de TVR.

TVR a constatat variatii mari, bruste, in sens negativ, ale cifrelor de audienta odata cu schimbarea furnizorului datelor de audienta, inclusiv la programe care inregistrau audiente constante.

De exemplu, audienta medie a unor programe, precum Telejurnalul de la ora 20.00 (TVR 1), Teleenciclopedia (TVR 1),  Danutz SRL (TVR 1), Distractis Show (TVR 1) sau serialul coreean (TVR 1,)  a inregistrat in prima parte a lunii ianuarie scaderi semnificative  si de peste 40% fata de ultimele luni ale anului trecut.

“Suntem surprinsi de scaderile bruste ale audientelor programelor TVR in masuratorile realizate de Kantar Media, dupa cum suntem surprinsi si de salturile inexplicabile inregistrate peste noapte de alte posturi de televiziune”, a declarat Alexandru Lazescu, presedinte-director general al TVR. “Intrebam, firesc, cum se pot explica scaderile de audienta si de peste 40% inregistrate, in numai cateva zile, de emisiuni care au, in mod traditional, un public fidel. Noi nu sustinem neaparat ca cifrele de audienta anterioare erau corecte si cele noi sunt eronate, dar pentru a accepta din punct de vedere metodologic un astfel de sistem de masurare ar trebui ca  acesta sa fie predictibil la schimbarea esantionului si a operatorului in limita unei plaje reduse, in jurul a  3-5 procente”, a completat Lazescu.

TVR  isi manifesta disponibilitatea de a se implica in remedierea problemelor semnalate, fara sa excluda si recurgerea la alte solutii de masurare a audientei, pe care alte piete le gandesc si le experimenteaza.

Conducerea TVR

  • Datele de audienta TV sunt principalul instrument folosit de companii si agentii pentru alocarea bugetelor de publicitate la posturile de televiziune.
  • Kantar Media a fost selectata, in urma cu un an, sa masoare audientele TV incepand cu 1 ianuarie 2012, in locul GfK Romania, care a masurat audientele in ultimii ani. Beneficiarul masuratorilor este Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), ce reuneste cele mai multe posturi TV, agentii de publicitate si clienti de publicitate din Romania.

Din informatiile HotNews.ro, Televiziunea publica cere inclusiv lamuriri privind masurile luate pentru securizarea bazelor de date, asa incat unele posturi sa nu aiba acces la lista de gospodarii din esantionul Kantar, unde au fost instalate peoplemetere – instrumentele cu ajutorul carora se masoara audientele TV.

SRTv este nemultumita de felul cum au scazut audientele medii pe care le au posturile sale de la 1 ianuarie a.c., dar si, punctual, audientele anumitor programe, potrivit datelor furnizate de Kantar, comparativ cu cele furnizate anterior de GfK. Chestiunea audientelor ar putea fi discutata la urmatoarea sedinta a Consiliului de Administratie al TVR, potrivit surselor HotNews.ro.

  • Contactati de HotNews.ro, responsabilii de comunicare ai TVR au spus ca vor da in scurt timp o informare pe aceasta tema.

Audientele lunii ianuarie au fost marcate de o crestere a posturilor de stiri, pe fondul protestelor organizate la Bucuresti si in tara, Antena 3 depasind, de cateva ori, inclusiv liderul de audienta, Pro TV.

Datele de audienta TV au constituit, de-a lungul timpului, subiectul mai multor dispute, indeosebi in ultimii ani, cand criza a determinat o scadere considerabila a bugetelor de publicitate. In cazul masuratorilor realizate de GfK Romania, cel mai cunoscut caz este cel al auditului finalizat la inceputul lui 2009. Tot TVR a amenintat, in 2009, ca da in judecata GfK Romania pentru “nerespectarea parametrilor de masurare” a audientelor.

Sursa: TVR si Hotnews.ro

Comentarii

Analize

AUDIENTE TV: Survivor Romania, cel mai urmarit show in intreaga tara si la orase

Avatar

Published

on

Foto Credit: KANAL D

Apropierea finalei „Survivor Romania”, reality-ul prezentat de Dan Cruceru, la Kanal D, atrage tot mai mult interes din partea telespectatorilor din toate categoriile monitorizate. Publicul traieste la cote maxime alaturi de concurenti orice experienta de la „Survivor Romania”, iar aceast lucru este evident si in cifrele de audienta obtinute de celebra productie.

Editia de aseara „Survivor Romania” a plasat Kanal D pe primul loc la nivelul publicului national si la orase, interesul pentru competitia din Republica Dominicana fiind unul urias. Conform datelor furnizate de Kantar Media Romania, in intervalul difuzarii emisiunii s-au inregistrat 8,6% Rating si 18,8% Share, pe targetul National, si 7,3% Rating cu 16,8% cota de piata, pe targetul All Urban.

Cifrele de la nivelul Publicul Comercial au plasat statia pe locul doi, cu 5,5% Rating si 15,8% cota de piata.

1.510.000 de telespectatori au urmarit, in medie, in fiecare minut al difuzarii, reality-show-ul difuzat de Kanal D aseara, minutul de aur, inregistrat la 21:59, adunand in fata micilor ecrane 1. 848.000 de fani „Survivor Romania”.

 

Marea Finala „Survivor Romania” va putea fi urmarita sambata, 30 mai, de la ora 20:00, la Kanal D, iar castigatorul va fi desemnat, in direct, prin votul publicului.

 

Audiente „Survivor Romania” 24.05.2020; sursa: Kantar Media Romania

 

NationalChannelsRtg%Shr%Rtg(000)
 Kanal D8,618,81510
 Pro TV6,514,21141
 Antena 14,19,0721
SURVIVORRomania TV3,88,3662
20:04-23:05Prima TV3,27,0562
 Antena 32,24,7381
 TVR 21,84,0320
 TVR 11,73,7299
 National TV1,02,1168
 Digi 240,71,5118

 

 

All UrbanChannelsRtg%Shr%Rtg(000)
 Kanal D7,316,8693
 Pro TV6,414,7606
 Romania TV3,88,8362
SURVIVORAntena 13,68,3343
20:04-23:05Antena 32,76,1253
 Prima TV2,45,7233
 TVR 21,63,7154
 TVR 11,43,2132
 National TV0,92,186
 Digi 240,81,978

 

Comentarii

Continue Reading

Analize

A început votarea pentru premiul de originalitate la Românii au talent! Show-ul, lider de audienta!

Avatar

Published

on

Foto Credit: PRO TV

Concurenții care au impresionat de-a lungul acestui sezon prin unele dintre cele mai surprinzătoare momente văzute în competiție au intrat aseară în lupta pentru premiul de originalitate! Telespectatorii s-au putut bucura de un spectacol pe cinste în care și-au făcut loc acrobațiile, contorsionismul, dansul, poezia și muzica.

 

De aseară și până joi, 28 mai, cei 22 concurenți pot fi votați pe site-ul romaniiautalent.protv.ro, cât și prin sms la numărul 1264, unde limita de voturi este de 10 mesaje/concurent. Cine va câștiga premiul de 10.000 euro, vom afla în marea finală!

Românii au talent a condus detașat topul audiențelor pe toate segmentele de public! La nivelul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani, show-ul a înregistrat 9.0 puncte de rating și 31.1% share față de televiziunea de pe locul secund care a obţinut doar 5.0 puncte de rating și 17.1% share.

Peste 2.1 milioane de telespectatori din întreaga țară au urmărit spectacolul Românii au talent, iar în minutul de maximă audiență de la 22:13, mai mult de 3 milioane de români se uitau la PRO TV.

Cei 22 concurenți care luptă pentru premiul de originalitate sunt: Kiriku Brothers, Anastasia Ciobanu, Vlad Ciobanu, Tumar KR, Valentin Alexiu, Silviu Carabă, Bianca Purice, Patrizio Ratto, Cornel Hrișcă – Mun, Kseniya Simonova, Oleksandr Bozhyk, Kalashnyk Brothers, Ana Maria Bogza, Roman Kricheli, Laura Muruzuc, George Faining, Ștefan Simion, Nat&Jo, Ștefan Nistor, Mauricio Cugat – Desole, Oleg Shibetzchii & Timofey Lisovets și William Close & The Earth Harp Collective.

Vinerea viitoare, de la 20:30, emoțiile cresc pentru cei 10 concurenți care au obținut golden buzz în acest sezon. Ei se vor înfrunta în finală pentru marele premiu al sezonului 10 Românii au talent. 

Comentarii

Continue Reading

Analize

KANAL D a spulberat din nou audienta! Iata ce cifre a obtinut

Avatar

Published

on

Foto Credit: KANAL D

AudienteTV: Serialul “Ma numesc Zuleyha” cucereste tot mai multi privitori

 Kanal D a acaparat peste 20% cota de piata, pe doua targeturi, National si All Urban, in Prime Time

 Kanal D a inregistreaza in continuare cifre spectaculoase in audienta cu serialul “Ma numesc Zuleyha”. In intervalul difuzarii acestuia (20:00-22:00), statia s-a pozitionat pe primul loc la nivel national si la orase, cu peste 20% cota de piata. Astfel, s-au inregistrat urmatoarele valori, conform Kantar Media Romania: 10,3% Rating si 22,7% Share, pe target National, si 8,5% Rating si 20,1% Share, pe All Urban.

In ceea ce priveste publicul commercial (18-49 Urban), statia a inregistrat cifre ce au plasat-o pe locul doi in clasamentul audientelor, cu 5,6% Rating si 18,2% cota de piata.

Aproape doua milioane de telespectatori (1.806.000) au urmarit, in medie, in fiecare minut al difuzarii, episodul de aseara, in intervalul mai sus mentionat, iar minutul de aur  (21:16) a adunat in fata micilor ecrane peste doua milioane de fani ai productiei (2.108.000).

Incepand de saptamana viitoare, serialul “Ma numesc Zuleyha” va fi difuzat cinci zile pe saptamana,  de luni pana vineri, de la ora 20:00, la Kanal D.

NationalChannelsRtg%Shr%Rtg(000)
 Kanal D10,322,71806
 Pro TV9,821,61714
 Antena 15,411,8940
BIR ZAMANLAR CUKUROVARomania TV2,04,4347
20:00-22:00Antena 31,83,9312
 National TV1,73,7291
 Prima TV1,12,5198
 TVR 11,12,5196
 Pro Cinema0,81,7139
 ETNO0,81,7133

All UrbanChannelsRtg%Shr%Rtg(000)
 Kanal D8,520,1812
 Pro TV8,319,5789
 Antena 15,011,7472
BIR ZAMANLAR CUKUROVAAntena 32,35,5221
20:00-22:00Romania TV2,25,3213
 National TV1,43,3135
 TVR 11,12,5102
 Digi 240,92,082
 Happy Channel0,92,082
 Pro Cinema0,81,872

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0