România se numără printre cele opt ţări europene în care, în 2013, s-a înregistrat o creştere a numărului de spectatori în cinematografe, fiind vândute cu 13,8% mai multe bilete, în condiţiile în care, la nivelul Uniunii Europene, numărul tichetelor de cinema vândute a scăzut cu 4,1%.
Cu ocazia celei de-a 64-a ediţii a Festivalului de Film de la Berlin (6 – 16 februarie), Observatorul European al Audiovizualului a publicat primele sale estimări privind frecventarea cinematografelor europene în 2013.
Potrivit acestui studiu al Observatorului European al Audiovizualului, numărul biletelor de cinema vândute în 2013 la nivelul UE a scăzut cu 4,1%, la 908 milioane, cu 39 de milioane mai puţin ca în 2012 (947 de milioane). Acesta este al doilea cel mai mic număr de bilete de cinema vândut anual înregistrat din 2000 la nivelul UE.
Peste două treimi din pieţele Uniunii Europene s-au confruntat cu o scădere a numărului de bilete vândute. Numărul tichetelor de cinema vândute a înregistrat o creştere în doar 8 din cele 26 de teritorii ale UE pentru care au fost furnizate date până în acest moment. Scăderea semnificativă la nivelul UE este o consecinţă a declinului înregistrat în patru din cele cinci mari pieţe ale Uniunii: Spania (- 15,2 milioane; -16%), Franţa (- 10,8 milioane; -5,3%), Marea Britanie (- 7 milioane; – 4%) şi Germania (- 5,4 milioane; – 4%). Dintre marile pieţe, doar Italia a înregistrat o creştere, de 6,6%, la 106,7 milioane de bilete vândute, scrie Mediafax.
În afară de Italia, o creştere semnificativă a numărului de bilete vândute – de peste 1% – s-a înregistrat în şase ţări membre din centrul şi estul Europei: Bulgaria (16,7%), România (13,8%), Lituania (6,8%), Slovacia (4,8%), Letonia (4%) şi Ungaria (2,2%).
Creşteri semnificative au fost înregistrate, ca şi în anii anteriori, în afara statelor UE. Federaţia Rusă a înregistrat o creştere a numărului de bilete vândute de 10,5%, la 173,5 milioane, situându-se pe locul al doilea în topul celor mai mari pieţe europene, după Franţa (192,8 milioane de bilete).
Şi Turcia a înregistrat în 2013 recorduri de box office, cu o creştere a numărului de bilete vândute de 14,8%, la 50,4 milioane, acesta fiind cel mai înalt nivel atins în această ţară în ultimele decenii.
Cota de piaţă a filmelor naţionale a fluctuat, depinzând de succesul a doar câteva superproducţii locale. Cotele de piaţă naţionale au crescut în 13 state ale UE şi a scăzut în 10 ţări membre care au furnizat până în prezent date în acest sens. Cota de piaţă medie a filmelor americane a crescut, pe de altă parte, în 11 din cele 13 pieţe analizate, de la 63% la 68%, incheie sursa citata stirea.
Votaţi AICI în Finala Premiilor Radar de Media, ediţia Primăvară 2014
Fii la curent cu cele mai noi stiri din media pe pagina de Facebook RADAR DE MEDIA