Oamenii din publicitate și relații publice învață studenții și masteranzii cum pot deveni profesioniști

0
1277

Saatchi & Saatchi X Publicitate anunță lansarea proiectului „Cum să devii cel/cea mai bun/ă profesionist/ă? – Program inovativ de consiliere și orientare profesională pentru studenții interesați să lucreze în domeniile comunicării, publicității și relațiilor publice (PR)”. Acest program de consiliere profesională le oferă studenților posibilitatea de a realiza prima lor campanie publicitară în cadrul Saatchi & Saatchi, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din România.

Programul se adresează studenților sau masteranzilor la Marketing, Comunicare, Arte, Management și alte specializări în domenii socio-umane. Timp de un an, 360 de studenți interesați să lucreze în domeniile comunicării și al relațiilor publice îşi dezvoltă cunoştinţele şi abilităţile pentru a crea prima  campanie de comunicare din cariera lor. Fiecare serie de 15 studenți parcurge 2 module, unul teoretic și unul practic, în decursul a 2 săptămâni.

Pe parcursul primei saptămâni participanții se vor familiariza cu activitatea desfăşurată în toate departamentele agenției: client service (relații clienți), strategie, creație, online, social media, audio-video, DTP (pregătire și producție tipar). În a doua săptămână studenții împărțiți în trei echipe, primesc un brief concret de la un client și vor avea ocazia să îşi exerseze cunoștințele acumulate, prin realizarea unei propuneri pentru o campanie de comunicare. Pe parcursul programului fiecare beneficiar se bucură de îndrumarea experților Saatchi & Saatchi implicaţi în proiect, astfel încât soluțiile propuse de ei clienților să răspundă cât mai bine briefului primit.

Programul derulat de Saatchi & Saatchi urmărește să creeze o punte între tânăra generație cu un potențial extraordinar și angajatorii care caută să găsească în fiecare CV experiență și competențe relevante domeniului.

„Într-o lume în care ne confruntăm cu atâtea restricții bugetare, educația ar trebui să fie ultimul domeniu care să aibă de suferit de pe urma acestora. Din păcate, sistemul public de educație nu reușește să le asigure studenților pregătirea practică necesară pentru a-și găsi cu ușurință un loc de muncă. `Weeks of Work` este programul  de consiliere profesională prin care Saatchi & Saatchi dorește să ofere tinerilor posibilitatea de a dobândi competențele necesare pe piața muncii, contribuind la formarea pe premise sănătoase a noii generații de profesioniști.” Mona Opran, COO Saatchi & Saatchi.

Până în prezent, 85 de studenți au parcurs programul bucurându-se de o experiență relevantă în domeniu și o mai bună cunoaștere a modului de lucru din agenție. După absolvirea cursurilor, participanții înțeleg mai bine ce oportunități au în carieră și, cu experiența acumulată, au șanse mai mari să își găsească un loc de muncă.

Mara Balaban, masterandă la SNSPA, a aflat despre acest program de pe Facebook și s-a înscris fără ezitare. „Eu am venit pentru că voiam să cunosc alți tineri pasionați de comunicare, ca și mine, dar și persoane care au făcut carieră în acest domeniu. Îmi doream, de asemenea, să văd cum este viața într-o agenție de advertising. Deși eram interesată mai degrabă de PR, am participat cu plăcere la toate cursurile. Oamenii vin direct din birou, îți povestesc despre meseria lor și poți vedea pasiunea cu care vorbesc despre fiecare proiect în parte. Vorbesc din experiență, despre întâmplări adevărate, nu doar teorii. Am cunoscut oameni frumoși, am învățat multe și mi-a făcut plăcere să lucrez la prima campanie din CV-ul meu”, ne povestește Mara, care acum, la sfârșitul programului, este internă la PR.

Proiectul, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, este derulat în parteneriat cu Profond Management și Amazing Photos.

Mihai Știrbu este Senior Editor și îi poți scrie la mihai.stirbu(a)radardemedia.ro

Comentarii