Connect with us

Campanie TV

Observatorul de la Antena 1 demarează campania „Eu pentru ce m-am născut?”

Avatar

Published

on

Mii de copii sunt an de an violaţi şi umiliţi într-o ţară care nici măcar nu îi numără. Sunt batjocoriţi de agresori şi de stat, iar unii de propriii părinţi. Sunt copii pe care îi vedem zilnic: la şcoală, în vecini sau, mai grav, în familie. Ce face România cu aceste păpuşi împietrite de durere? Nimic. Copiii violaţi nu sunt o prioritate.

 

Deşi drepturile le sunt garantate prin Constituţie şi convenţii ratificate de statul român, peste 75 la sută dintre minorii abuzaţi sexual nici măcar nu există în statisticile Protecţiei Copilului. Nu beneficiază de psihoterapie, dascălii şi părinţii îi abandonează, iar ei devin adulţi cu grave probleme sociale şi se transformă în abuzatori. E dovedit statistic.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii spune în ultimul studiu că 40 % dintre victime ajung abuzatori.  

 

Din 6 martie, echipa Observator demarează campania „Eu pentru ce m-am născut?”, un apel al copiilor care plâng.

Reportajele realizate de echipa Observator îi vor arăta printr-o serie de materiale speciale pe acești copii abuzaţi și poveștile lor incredibile. De asemenea, reporterii Observator au stat de vorbă cu judecători care vor să îi salveze şi povestesc, în premieră, despre un fenomen care îi îngroapă în dosare, dar și cu educatori care îi aruncă din şcoli şi ridică din umeri, deşi pretind că lucrează în interesul lor.

 

Timp de câteva săptămâni, echipa Observator a cercetat acest subiect, a cerut date, în paralel, și poliției, și direcţiilor pentru protecţia copilului. Deşi s-a angajat că va proteja aceşti copii încă din 2010, nici azi, România nu a creat o autoritate independentă obligatorie, care să se ocupe fix de minorii abuzați sexual. Autoritățile de la centru tac și ridică din umeri. Interviurile cu Avocatul Poporului, preşedintele ANPCA, ministrul Muncii, șefi ai DGASPC sunt halucinante. Oamenii se declară şocaţi, nu ştiu cifre, nu ştiu că nu există în sistem psihoterapeuţi. Judecători din Bucureşti şi din ţară vorbesc în premieră despre fenomenul copiilor abuzați sexual care îi ingroapă în dosare. Telefonul Copilului este de asemenea invadat de apeluri pentru astfel de cazuri.

 

Primul reportaj din această serie, care va fi difuzat luni, 6 martie, arată povestea demersului echipei Observator și cum a prins contur această campanie. Statisticile sunt terifiante. Organizația Mondială a Sănătății spune în cel mai recent studiu că netratați, acești copii, 40 % dintre ei, se transformă peste ani în abuzatori. De asemenea, există o diferență uriașă între ceea ce înregistrează direcțiile generale pentru protecția drepturilor copilului și poliție. Iar concluzia e una.

România este semnatara mai multor convenții internaționale. Ultima, cea de la Lanzorete a fost ratificata în 2010. Statul se obliga să schimbe legislația, ceea ce s-a și întâmplat odata cu intrarea în vigoare a noilor coduri în 2014. Însă, pe partea consilierii victimei, Statul n-a făcut nimic.

 

Foto Credit: RADAR DE MEDIA

Comentarii

1 Comment

1 Comment

  1. Avatar

    Marcel

    6 martie 2017 at 18:11

    Dar cine o duce bine în țara asta. Unii prin puscării , nu li se ia averea sa se returneze la stat alții cred cã ăsta este exemplul bun de urmat fac si ei la fel. O delăsare totală o țară în mizerie, se poate hrănii cu asta care tot țipă mai nou se hrăneste si cu asta cântecul ciocârliei îl interpretează unii actori aplaudați de corporatisti seara prin piețe. Iar a marim si m radulescu fac dansuri porno pe la tv

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Campanie TV

”Greu de respirat. Problema rămâne în aer”, un nou proiect editorial realizat de jurnaliștii Digi24

Avatar

Published

on

Foto Credit: DIGI
  • Conform unul studiu al Observatorului Român de Sănătate, 23.000 de oameni mor anual în tara noastră din cauza bolilor cauzate de poluare
  • Bucureștiul se află în topul celor mai poluate orașe din țară
  • Comisia Europeană obligă România să ia măsuri pentru reducerea poluării

 

Digi24 lansează un nou proiect editorial – Greu de respirat. Problema rămâne în aer. Începând cu data de 20 februarie, în fiecare joi, timp de cinci săptămâni, în jurnalele Digi24, vor fi difuzate reportaje care vor răspunde la două întrebări esențiale: de ce a devenit atât de greu să respirăm aer curat și ce fac oficialii care ar trebui să nu mai lase problema în aer.

Problema aerului poluat este atât de gravă încât Comisia Europeană obligă ţara noastră să ia măsuri urgente pentru reducerea poluării. Statisticile confirmă faptul că aerul din marile oraşe e aducător de boli, tot mai multe şi mai grave, iar capitala României se află în vârful acestui „top”. Aceleași studii arată că 23.000 de români mor anual din cauza bolilor cauzate de poluare. Tot mai des mergem pe stradă și simțim nevoia să ne ținem respirația, praful înnegrește mașinile, geamurile locuințelor, hainele și, în final, plămânii, iată câteva semnale ce conduc la concluzia că respirăm un fel de otravă. Nu ştim câtă, pentru că măsurătorile sunt atât de inexacte încât nu au fost desluşite nici la nivel înalt.

„Acest proiect este, mai degrabă, o campanie de conștientizare, care lipsește cu desăvârșire în România. Știm că avem o problemă cu poluarea, dar nu știm de ce, cum ne afectează și ce putem face pentru a ne proteja. Autoritățile s-au întrecut în declarații și cifre de-a lungul timpului și ne-au făcut să uităm un lucru esențial: când respirăm aer poluat, organismul nostru are de suferit. Veți vedea în campanie mărturii ale unor oameni care au ajuns dependenți de medicamente din cauza poluării și care fug din București ori de câte ori au ocazia, pentru a putea respira normal”, spune jurnalista Digi24, Teodora Iacob, promotorul acestei campanii.

 

Comentarii

Continue Reading

Campanie TV

Lucian Mîndruță, Digi24 și Digi FM lansează campania “Cu drumurile curate”

Avatar

Published

on

Foto Credit: DIGI

Pentru cei care nu așteptă ca schimbarea să vină de ceilalți, ci fac schimbarea care face diferența, Lucian Mîndruță, Digi24 și Digi FM lansează “Cu drumurile curate”. Campania de implicare civică își propune să îndemne românii la acțiuni concrete și recurente pentru protecția mediului.                                                                                                                                                                                      “Când mergi încet pe drumurile României, realizezi că prea mulți dintre noi își iubesc țara doar din vorbe. Iar faptele spun altceva: tone de gunoaie, de la cele de construcții și până la cele menajere, ajung ZILNIC pe marginea drumurilor, pe câmpuri și în păduri. Începem deci prin a vă arăta ceea ce, la 90 de kilometri pe oră, nu avem când să vedem. Și, după aceea, încercăm să și strângem, pe porțiuni pe care putem strânge comunități să ne ajute. În Muntenia, Ardeal și Moldova,” a declarat jurnalistul Lucian Mîndruță.

Prima etapă a proiectului se desfășoară până la data de 1 martie 2020 și invită publicul să trimită la adresa de email ajutor@cudrumurilecurate.com imagini care ilustrează realitatea pe care cu toții ne-am obișnuit să o luăm drept “normalitate”. De-a lungul drumurilor județene și naționale s-au format adevărate gropi de gunoi. Acestea sunt zonele vizate, iar fotografiile trebuie însoțite de coordonatele locurilor în care au fost realizate.

Harta drumurilor murdare va fi actualizată constant, în această perioadă, pe site-ul campaniei, www.cudrumurilecurate.com, pentru a crea o imagine completă și realistă a situației.

Cea de-a doua etapă a campaniei urmărește mobilizarea oamenilor care-și doresc să schimbe lucrurile și sunt, deopotrivă, dispuși să investească timp și efort pentru o țară “cu drumurile curate”.

Aceștia se pot înscrie ca voluntari pe site-ul campaniei pentru ultima etapă a proiectului, în care, alături de Lucian Mîndruță și de voluntarii Digi România, vor participa la acțiuni de ecologizare în trei regiuni ale țării.

Inițiatorii campaniei invită cetățenii, autoritățiși organizațiile locale care se ocupă de salubrizare și / sau de colectarea selectivă a gunoiului să se alăture acestui demers. Obiectivul acestor acțiuni punctuale este să responsabilizeze comunitățile în care se vor desfășura și să creeze premisele unei schimbări de durată, sustenabile.

Comentarii

Continue Reading

Campanie TV

„Statul la stat”, un nou proiect editorial Digi24 care prezintă neregulile din serviciile publice

Avatar

Published

on

Foto Credit: DIGI
  • Avem milioane de funcționari și angajați în sistemul public și mii de frustrări și nemulțumiri legate de serviciile pe care le plătim și le primim.
  • Avem mii de instituții publice și milioane de întrebări despre rostul lor. În multe dintre ele, nici cei care lucrează acolo nu știu ce-ar trebui să facă. Nu știu cu ce se ocupă.
  • Știm însă că ocupă birouri și primesc salarii drept răsplată pentru servicii și favoruri politice.

 

Prin proiectul editorial „Statul la Stat”, Digi24 cere depolitizarea instituțiilor de stat și profesionalizarea lor profundă. Proiectul urmărește să descopere și să arate neregulile din serviciile publice a căror unică rațiune de a exista pare să fie recompensa politică. Din 5 februarie, în jurnalele Digi24 vor fi difuzate anchete și reportaje realizate de jurnaliștii Toma Petcu și Sergiu Voicu, iar subiectele vor fi dezbătute în platou cu analiști și reprezentanți ai instituțiilor publice.

Instituțiile de stat consumă, anual, 30% din bugetul României și eșuează chiar în misiunea lor de bază: satisfacerea nevoilor publice. Calitatea serviciilor publice este unul dintre marile motive de nemulțumire din România și unul dintre motivele pentru care românii părăsesc țara. Conform unui sondaj IRES, 69% dintre cetățeni spun că sunt nemulțumiți de administrația publică. Aceeași analiză arată că 30% dintre români consideră corupția principala problemă de care se lovesc în instituțiile publice, urmând birocrația (27%), indiferența angajaților (23%), incompetența (8%) și politizarea (6%).

Campania „Statul la Stat” reprezintă o colecție de răspunsuri la întrebările „De ce ni se întâmplă asta? De ce dăm atât de mulți bani pe atât de multe instituții cu atât de mulți angajați, mulți dintre ei insuficient pregătiți sau chiar complet nepregătiți?”. Demersul jurnalistic urmărește identificarea instituției și verificarea jurnalistică a activității sale. Depinde de administratorii statului și de societate, în egală măsură, ca serviciile publice să fie în slujba tuturor cetățenilor.

*Reuters Institute Digital News Media Report 2019

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Publicitate

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0