Connect with us

Film

„Omul-Furnică” – un nou supererou în Universul Cinematografic Marvel

Published

on

 

Etapa următoare din Universul Cinematografic Marvel aduce pentru prima dată pe marele ecran un membru – fondator al Răzbunătorilor, odată cu filmul „Omul – Furnică”, realizat de Studiourile Marvel.

Dotat cu abilitatea extraordinară de a se micşora ca dimensiuni, dar a creşte ca forţă, hoţul iscusit Scott Lang (Paul Rudd) trebuie să-şi accepte eroul interior şi să-l ajute pe mentorul său, Dr. Hank Pym (Michael Douglas), să protejeze de o nouă serie de ameninţări secretul ascuns în spatele costumului său spectaculos de Om – Furnică. Confruntându-se cu obstacole aparent de neînvins, Pym şi Lang trebuie să ducă la bun sfârşit un jaf care va salva lumea.

Filmul „Ant-Man / Omul-Furnică” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 17 iulie 2015, fiind proiectat în format 2D, 3D, IMAX 3D, 4DX şi Dolby Atmos.

Povestea

„«Omul-Furnică» este un film Marvel extrem de diferit”, explică producătorul Kevin Feige. „Este un film Marvel pe care îl putem încadra în genul de heist movie. San Francisco e un oraş uimitor din punct de vedere vizual, iar dacă ne gândim la toate filmele mari care au avut acţiunea aici în trecut, devine modul perfect în care converg o nouă idee pentru un gen, un nou oraş şi toate noile personaje din lumea lui Scott Lang şi a lui Hank Pym.”

Paul Rudd subliniază de asemenea că filmul te va surprinde din mai multe perspective. „Unul dintre lucrurile care îmi plac cel mai mult la acest film este faptul că nu e uşor să-l încadrezi într-o categorie. Nu e o comedie în sensul clasic al cuvântului, nici un film de acţiune pură, însă are din plin din ambele”, spune actorul.

Tema paternităţii, cea a mentoratului şi cea a abandonului joacă un rol important în relaţiile care leagă personajele din „Omul-Furnică”. Povestea filmului este centrată pe noua colaborare şi relaţie dintre Hank Pym şi Scott Lang, iar personajele sunt urmărite pe măsură ce se luptă cu provocările de zi cu zi, pentru a fi un bun tată şi un bun mentor.

Descriindu-şi rolul, Paul Rudd spune: „La începutul filmului, personajul meu, Scott Lang, tocmai a ieşit din închisoare. Nu ştie nimic despre Omul-Furnică şi nu are nimic de-a face cu Hank Pym. Pe de altă parte, Pym l-a ales şi, cunoscându-i reputaţia, l-a urmărit având motivele sale pentru acest lucru. El pune la cale un plan prin care Scott trebuie să recurgă la vechile obiceiuri. El îi sparge casa lui Hank pentru a fura nişte bani ca să poată plăti pensia lunară pentru fetiţa sa, singura persoană la care ţine cu-adevărat. Lucru necunoscut de Scott, Hank a regizat totul, aducând-ul pe Scott în lumea lui Pym, unde îl poate învăţa pe Scott cum să utilizeze costumul şi să fure ceva de care Pym are mare nevoie.”

Pentru Rudd, filmul a reprezentat şi un prilej bun pentru a-şi exersa scrisul, împreună cu Adam McKay, alături de care a rescris scenariul. Astfel, actorul a putut explora personajul mai profund. „A fi scenarist la «Omul-Furnică» mi-a oferit o înţelegere mai detaliată a tuturor personajelor”, spune Rudd. „M-a făcut să mă gândesc la motivaţiile acestora, la firele narative şi la modul în care fiecare decizie luată de personajul meu le afectează viaţa lor.”

Locaţiile de filmare

Deşi „Omul-Furnică” a fost filmat îndeosebi în Atlanta, producţia lui a început, de fapt, în San Francisco, oraş care va servi drept fundal al filmului. Dat fiind că Pym Technologies este o companie hi-tech, San Francisco şi Silicon Valley s-au potrivit în mod natural cu firul acţiunii. În plus, le-a oferit realizatorilor filmului ocazia de a filma într-un oraş care nu a mai fost văzut până acum în Universul Cinematografic Marvel.

Designerul de producţie Stepherd Frankel a folosit noile studiouri de sunet din Atlanta pentru a crea interioarele casei lui Hank Pym, al cărei exterior victorian fusese filmat în San Francisco. Creând interiorul, Shepherd l-a croit astfel încât să se potrivească personajului Hank Pym. „În povestea noastră, Hank Pym – om de ştiinţă, fizician, inginer – a trăiit fără soţia sa vreme de aproape 20 de ani şi şi-a crescut fiica aici, aşa că detaliile acestei case frumoase au fost gândite de Pym”, spune Frankel.

La subsolul casei, există o cameră securizată, care include laboratorul lui Pym şi este construită ca un adăpost contra bombelor. Ce e în spatele uşii închise este fascinant, după cum evidenţiază Frankel: „Acolo este istoria costumului Omului-Furnică şi o serie de mulaje şi şabloane. Avem o imprimantă 3D, un monitor, ştiinţa Particulelor Pym, planuri şi schiţe.” În plus, un alt element vizual interesant din această încăpere este baza de training a furnicilor. „Pym înţelege şi studiază furnicile, precum paraponera clavata, camponotus, solenopsis, şi există furnici adevărate în ferma verticală de furnici pe care am creat-o”, explică Frankel.

Marvel's Ant-Man Scott Lang/Ant-Man (Paul Rudd) Photo Credit: Zade Rosenthal © Marvel 2014

Marvel’s Ant-Man
Scott Lang/Ant-Man (Paul Rudd)
Photo Credit: Zade Rosenthal
© Marvel 2014

Împreună cu echipa sa, Frankel a recreat clasicul interior de tip victorian alegând mobilă, simeze, şeminee şi chiar sticlă colorată, însă a avut grijă să integreze şi interesele lui Hank pentru un aspect eclectic, de burlac. „O parte din casă e dominată de interesele lui Hank Pym, iar unul dintre lucrurile pe care le-am integrat în casă sunt miniaturile, care sugerează că Hank a testat Particulele Pym, care sunt răspunzătoare pentru micşorarea personajului nostru şi transformarea lui în Omul-Furnică. Câteva exemple extraordinare de câteva mininaturi de acest fel, care fac conexiunea cu personajul şi cultura lui Hank Pym, sunt armele, o chitară, o vioară, un violoncel şi o harpă. Acestea sunt simbolice pentru călătoriile şi aventurile sale, precum şi pentru educaţia, cultura şi sofisticarea lui.”

Afis_Omul-Furnica (Ant-Man)

Distribuţia este întregită de: Evangeline Lilly în rolul lui Hope Van Dyne, Corey Stoll ca Darren Cross aka Yellowjacket, Bobby Cannavale ca Paxton, Michael Peña drept Luis, Tip “T.I.” Harris ca Dave, Wood Harris ca Gale, Judy Greer drept Maggie şi David Dastmalchian drept Kurt. Regizat de Peyton Reed şi produs de Kevin Feige, “Omul-Furnică” al Studiourilor Marvel oferă o aventură plină de tensiune, cu o miză importantă.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

“Moromeții 2”, marele câștigător la Premiile Gopo 2019. Lista câștigătorilor!

Published

on

 

Marți, 19 martie, la Teatrul Național din București, a avut loc cea de-a 13-a ediție a Galei Premiilor Gopo, cel mai important eveniment al cinematografiei românești. Peste 1.000 de invitați au participat aseară la evenimentul care celebrează succesele din cinematografia română. 

Gala, găzduită pentru al patrulea an consecutiv de actorul Alex Bogdan, a fost transmisă în direct pe Film Now, iar o înregistrare va fi difuzată în această seară, de la ora 24.00, pe Digi 24.

Momente inedite, amuzante și pline de emoție au încântat spectatorii, printre acestea regăsindu-se

deja tradiționalele parodii realizate de Alex Bogdan, precum și intervențiile artistice oferite de trupa Irina Sârbu & band, Ana Udroiu și Kana Jambe.

Stere Gulea, Emilia Popescu, Horațiu Mălăele, Tora Vasilescu, Valentin Teodosiu, Ileana Popovici, Gheorghe Visu, Nae Caranfil, Adina Pintilie, Cornel Ilie, Monica Bârlădeanu, Monica Davidescu, Carmen Tănase, Kristina Cepraga, Toma Cuzin, Monica Bârlădeanu, Cătălina Grama și Paul Ipate sunt doar cîțiva dintre invitații care au pășit pe covorul roșu, ale căror gazde au fost Ilona Brezoianu și Răzvan Alexe (Krem).

“Moromeții 2”, filmul cu cele mai multe nominalizări la Premiile Gopo 2019, și-a adjudecat nouă trofee: Cel mai bun film, Cea mai bună imagine (Vivi Drăgan Vasile), Cel mai bun montaj (Dana Bunescu și Alexandra Gulea), Cel mai bun sunet (Dana Bunescu, Cristinel Șirli, Constantin Fleancu), Cele mai bune decoruri (Cristian Niculescu), Cele mai bune costume (Dana Păpăruz), premiu oferit de Cellini România, Cel mai bun machiaj și cea mai bună coafură (Dana Roșeanu, Iulia Roșeanu, Domnica Bodogan), acordat de MAC Cosmetics, și Tânără Speranță (Iosif Paștina). De asemenea, Premiul Publicul acordat producțiilor autohtone cu cel mai mare succes la box-office în 2018, a fost anul acesta adjudecat de “Moromeții 2”, în regia lui Stere Gulea.

“Pororoca”, filmul lui Constantin Popescu, a câștigat 3 trofee Gopo: Cel mai bun regizor, premiu oferit de Banca Transilvania, Cel mai bun actor într-un rol principal (Bogdan Dumitrache), acordat de MOL România, și Cea mai bună actriță într-un rol secundar (Iulia Lumânare).

“Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” a câștigat trofeul Gopo pentru Cel mai bun scenariu (Radu Jude), oferit de Dacin Sara, și premiul pentru Cel mai bun actor într-un rol secundar (Alexandru Dabija).

Cosmina Stratan (Dragoste 1. Câine) a câștigat premiul pentru Cea mai bună actriță într-un rol principal, oferit de Aqua Carpatica, în timp ce trofeul pentru Cea mai bună muzică originală a fost adjudecat de Massimiliano Nardulli pentru “Charleston”. “Soldații. Poveste din Ferentari”, în regia Ivanei Mladenovic, a câștigat trofeul pentru Cel mai bun film de debut.

“Caisă”, în regia lui Alexandru Mavrodineanu, a câștigat premiul pentru Cel mai bun film documentar, iar “Cadoul de Crăciun” (Bogdan Mureșanu) a fost desemnat drept Cel mai bun scurtmetraj.

La categoria Cel mai bun film european, voturile profesioniștilor din cinematografie și ale criticilor

de film au mers către The Killing of a Sacred Deer / Uciderea cerbului sacru (r. Yorgos Lanthimos).

 

Momente memorabile pe covorul roșu, dar și în cadrul Galei, au fost prilejuite de actorii Ileana Stana Ionescu, omagiată cu Premiul Gopo pentru Întreaga Carieră, oferit de Apa Nova București, Constantin Dinulescu, căruia i-a fost acordat Premiul pentru Întreaga Activitate, și Dan Chișu, care a primit un premiu special pentru susținerea și încurajarea producției de film independent. De asemenea, un premiu special i-a fost oferit și maestrului de lumini Ion Nica.

 

CÂȘTIGĂTORI PREMIILE GOPO 2019

 

CEL MAI BUN FILM DE LUNGMETRAJ

  1. Moromeții 2

 

CEL MAI BUN REGIZOR

  1. Constantin Popescu pentru filmul Pororoca

 

CEL MAI BUN ACTOR ÎNTR-UN ROL PRINCIPAL

  1. Bogdan Dumitrache pentru rolul Tudor din filmul Pororoca

 

CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎNTR-UN ROL PRINCIPAL

  1. Cosmina Stratan pentru rolul Irina din filmul Dragoste 1. Câine

 

CEL MAI BUN ACTOR ÎNTR-UN ROL SECUNDAR

  1. Alexandru Dabija pentru rolul Movilă din filmul Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari

 

CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎNTR-UN ROL SECUNDAR   

  1. Iulia Lumânare pentru rolul Cristina din filmul Pororoca

 

CEL MAI BUN SCENARIU

  1. Radu Jude pentru filmul Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari

 

CEA MAI BUNĂ IMAGINE

  1. Vivi Drăgan Vasile pentru filmul Moromeții 2

 

CEL MAI BUN MONTAJ

  1. Dana Bunescu și Alexandra Gulea pentru filmul Moromeții 2

 

CEL MAI BUN SUNET

  1. Dana Bunescu, Cristinel Șirli și Constantin Fleancu pentru filmul Moromeții 2

 

CEA MAI BUNĂ MUZICĂ ORIGINALĂ

  1. Massimiliano Narduli pentru filmul Charleston

 

CELE MAI BUNE DECORURI                                       

  1. Cristian Niculescu pentru filmul Moromeții 2

 

CELE MAI BUNE COSTUME

  1. Dana Păpăruz pentru filmul Moromeții 2

 

CEL MAI BUN MACHIAJ ȘI CEA MAI BUNĂ COAFURĂ

  1. Dana Roșeanu, Iulia Roșeanu și Domnica Bodogan pentru filmul Moromeții 2

 

CEL MAI BUN FILM DE DEBUT

  1. Soldații. Poveste din Ferentari (r. Ivana Mladenovic)

 

CEL MAI BUN FILM DOCUMENTAR

  1. Caisă (r. Alexandru Mavrodineanu)

 

CEL MAI BUN FILM DE SCURTMETRAJ

  1. Cadoul De Crăciun (r. Bogdan Mureșanu)

 

TÂNĂRĂ SPERANȚĂ

  1. Iosif Paștina pentru rolul Niculae din filmul Moromeții 2

 

CEL MAI BUN FILM EUROPEAN

  1. The Killing of a Sacred Deer / Uciderea cerbului sacru (r. Yorgos Lanthimos), Marea Britanie, SUA, Irlanda, distribuitor: Independența Film

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Gala Premiilor Gopo 2019: Cea mai importantă seară dedicată filmului românesc

Published

on

 

Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat cinematografiei din România, va avea loc marți, 19 martie, la Teatrul Național București „Ion Luca Caragiale”. Evenimentul, ajuns la cea de-a XIII-a ediție, va fi transmis în direct de la ora 19.00 pe Film Now, online www.filmnow.ro, premiilegopo.ro și pe pagina de Facebook Premiile Gopo, precum și înregistrat, miercuri, 20 martie, de la ora 24.00, pe Digi 24.

Peste 800 de invitați sunt așteptați pe covorul roșu din centrul capitalei, la gala prezentată, pentru a patra oară consecutiv, de actorul Alexandru Bogdan. Printre cei care vor urca pe scenă pentru a înmâna mult-râvnitele statuete Gopo, create de artistul Adrian Ilfoveanu, se regăsesc actori consacrați precum Tora Vasilescu, Valentin Teodosiu, Emilia Popescu, Carmen Tănase, Tania Filip, Alexandru Bindea, Ileana Popovici, dar și tineri artiști ca regizorii Mona Nicoară, Marius Olteanu, actorii Victoria Răileanu, István Teglaș, Alina Șerban, Judith State, Cristi Balint, Ioana Bugarin, Ștefan Iancu, Adrian Nartea, Alina Nedelea, scriitorul Bogdan Ficeac, sau oameni de televiziune precum Oana Zamfir.

Pe lângă cele mai așteptate trofee ale serii – Cel mai bun film, Cel mai bun regizor – oferit de Banca Transilvania, Cel mai bun actor într-un rol principal – oferit de Mol România, Cea mai bună actriță într-un rol principal – oferit de Aqua Carpatica, Cel mai bun scenariu – oferit de Dacin Sara, sau Premiul pentru Machiaj și Coafură – oferit de MAC Cosmetics România și Premiul pentru Cele mai bune costume – oferit de Cellini, din programul serii nu vor lipsi Premiul pentru Întreaga Carieră – oferit actriței Ileana Stana Ionescu de către Apa Nova București și Premiul pentru Întreaga Activitate – acordat actorului Constantin Dinulescu. Premiul Special îi va fi înmânat maestrului de lumini Ion Nica, colaborator al regizorului care dă numele prestigiosului eveniment, Ion Popescu Gopo.

Premiul Publicului pentru producția autohtonă cu cel mai mare succes la box-office în 2018 va merge către “Moromeții 2” (r. Stere Gulea), film ce a înregistrat un număr record de spectatori în cursul anului trecut.

19 lungmetraje românești lansate în cinematografe în 2018 au fost luate în considerare de juriul din acest an pentru desemnarea nominalizărilor la cea de-a 13-a ediție a Galei Premiilor Gopo.

Filmele cu cele mai multe nominalizări sunt: “Moromeții 2” (14), “Charleston” (13), “Dragoste 1. Câine” (11) , “Pororoca” (10), “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” (6).

Câștigătorii Galei Premiilor Gopo vor fi desemnați de cei peste 600 de membri activi din industria cinematografică. Acest lucru este realizat printr-un sistem de vot asigurat de prestigioasa firmă de audit și consultanță PwC România.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

„McQueen“, documentarul despre revoluționarul designer Alexander McQueen, în selecția celei de-a treia ediții a Bucharest Fashion Film Festival

Published

on

 

Documentarul McQueen, un portret fascinant al vizionarului designer britanic, și cineconcertul The Inferno Unseen, care îmbină spectaculos muzica electronică cu imagini până acum nevăzute din arhiva celebrului film neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, Inferno (1964), sunt primele titluri anunţate în selecţia Bucharest Fashion Film Festival, ce va avea loc între 11 și 14 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada și Fix | Botanical Bar.

 

Aflat la a treia ediţie, Bucharest Fashion Film Festival este primul eveniment din România plasat la intersecţia dintre fashion, film și advertising. Festivalul pune bazele unui forum de discuţie despre relaţia dintre film și modă prin proiecţii de scurt și lungmetraje, dezbateri și workshopuri. Programul include secţiunea competiţională, în cadrul căreia sunt premiate cele mai bune filme de modă locale și internaţionale, proiecţii de filme cult cu scenografie și costume spectaculoase și documentare despre personaje marcante din istoria modei. Lor li se adaugă o expoziţie multimedia, ce cuprinde o selecţie curatoriată de fashion films, cine-concertul The Inferno Unseen, precum și o serie de mese rotunde.

 

Proiectat în premieră în România la Bucharest Fashion Film Festival, documentarul McQueen (2018) oferă o privire personală asupra vieţii și carierei regretatului designer Alexander McQueen. Regizorii Ian Bonhote și Peter Ettedgui îmbină interviuri exclusive cu prietenii apropiaţi și cu familia lui McQueen cu imagini de arhivă (și o coloana sonoră semnată de celebrul Michael Nyman), alcătuind astfel un portret palpitant al unui designer deopotrivă genial și torturat de propriii demoni. „Show-urile mele vorbesc despre sex, droguri și rock’n’roll. Vreau să provoace entuziasm și piele de găină. Vreau atacuri de inimă. Vreau ambulanţe”, spunea Alexander McQueen, iar dovadă stau zecile de prezentări avangardiste pe care le-a orchestrat. În scurta sa carieră, McQueen a colaborat cu Tim Burton și Lady Gaga, a creat costume de scenă pentru David Bowie și a regizat videoclipuri pentru Björk. Documentarul McQueen (2018) este distribuit în România de Atelier de Film în parteneriat cu Argo Art Consulting.

 

„Documentarul despre regretatul designer Alexander McQueen este fermecător, bântuitor, un must-see“ Rolling Stone

 

Cine-concertul ediţiei, The Inferno Unseen (2017), pornește de la unul dintre cele mai intrigante proiecte din istoria cinematografiei: The Inferno (1964), filmul neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, considerat un maestru al suspansului și rival al lui Hitchcock. Având-o drept protagonistă pe Romy Schneider, filmul urma să spună povestea unei obsesii și a unei gelozii extreme care iau forma unor halucinaţii în care Marcel (Serge Reggiani) o vede pe tânăra sa soţie, Odette (Schneider) în ipostaze seducătoare.

Filmat cu nu mai puţin de 12 camere, atât alb-negru cât și color, The Inferno a constituit pe atunci un proces extravagant, alimentat de ambiţia regizorului de a ridica cinema-ul acelei perioade la rang de artă avangardistă și de a identifica noi modalităţi de exprimare. Așa se explică faptul că materialul original conţine o mare varietate de experimente vizuale, dar și experimente inspirate de arta kinetică și Op Art sau teste de garderobă.

The Inferno Unseen (2017) este o variantă reconstruită de Marketa Uhlirova, cercetătoare și fondatoare a Festivalului Fashion in Film din Londra și de compozitorul de muzică electronică Rollo Smallcombe, alături de colaboratori de la British Film Institute și Monocle. Smallcombe performează live la fiecare proiecţie, în cadrul show-ului Inferno Unseen, care a mai fost prezentat până acum la Barbican Center în Londra, Museum of the Moving Image în New York și Pallazzo Grassi din Veneţia.

Cea de-a treia ediţie a Bucharest Fashion Film Festival continuă tradiţia începută anul trecut, aceea de a organiza o competiţie internaţională de fashion films. Peste 200 de filme de pe piaţa locală și internaţională s-au înscris în 2018, iar 50 dintre ele au intrat în competiţie pentru cele două premii: Cel mai Bun Film și Cea mai bună Producţie Locală. Lor li se adaugă anul acesta și un premiu special pentru inovaţie: Fresh Perspectives.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending