A-Z NEWS
ONLINE | Piaţa europeană de publicitate a depăşit 24 de miliarde de euro în 2012
Mediul online a înregistrat cea mai mare creştere din punct de vedere al cheltuielilor de publicitate la nivel european, în 2012, publicitatea online depăşind 24,3 miliarde de euro, potrivit ultimei cercetări anuale AdEx Benchmark, data joi publicităţii de IAB Europa, la conferinţă internaţională Interact de la Barcelona. Piata a crescut cu 11,5% fata de anul precedent, IAB apreciind că diversitatea publicităţii online a contribuit la această evoluţie în pofida volatilităţii macroeconomice care persistă pe continent. Valoarea europeană este de peste 1000 de ori mai mare decât cea anuntata recent pentru piata românească de publicitate online: 22,1 milioane de euro în 2012, informeaza Hotnews.ro
Creşterea de 11,5% a fost, totuşi, mai lentă decât cea înregistrată în 2011 faţă de 2010 (15,3%). Daniel Knapp, autor al raportului AdEx, este citat însă într-un comunicat IAB spunând:
“În timp ce situaţia macroeconomică din Europa sugera un an 2012 dificil pentru industria media, publicitatea online spune o poveste mult mai bună. Studiul demonstrează că nu doar pieţele sunt motoare de creştere. Creşterea importanta din economii online mature precum Scandinavia sau Marea Britanie demonstrează că investiţiile în tehnologie, măsurătorile îmbunătăţite şi strategiile de monetizare a consumatorilor tot mai mobili susţin o creştere sustenabila a publicităţii online”.
Pieţele europene cu cele mai mari cheltuieli pentru publicitate online sunt Marea Britanie (6,6 milarde de euro), Germania (4,6 miliarde), Franta (2,8 miliarde) Rusia (1,5 miliarde), Italia (1,4 miliarde), Olanda (1,2 miliarde), Suedia (0,8 miliarde), Norvegia şi Danemarca (câte 0,6 miliarde de euro).
Ce spune, între altele, studiul AdEx Benchmark:
- Cererea pentru publicitate online video a crescut cu 50,6% în 2012, până la aproape 661,9 milioane de euro (cota de piaţă de 12,9%)
- Publicitatea pe mobil a crescut cu 78,3%, până la aproape 392 milioane de euro (5% din cheltuielile pentru publicitate de tip display)
- Piata de publicitate de tip display a crescut cu 9,1%, până la 7,8 miliarde de euro, principalele motoare de creştere fiind mobile ads şi online video.
- Piata de anunţuri s-a ridicat la 4,5 miliarde de euro, cea mai mare creştere fiind înregistrată în ţările scandinave.
- Piata de publicitate prin motoarele de căutare a înregistrat o creştere de 15,5%, până la 11,9 miliarde de euro. Acest sector a înregistrat o creştere spectaculoasă în Rusia (44,9%)
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
Bianca Petcu lansează videoclipul “Zero Șapte”
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Videoclip Nou: Ralflo X Aura B X Tecsan – Pas cu Pas
-
AUDIENȚE TVo săptămână ago
Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență
-
Emisiuni3 zile ago
Carmen Târnoveanu: interviu în exclusivitate pentru Radar de Media
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 08 – 14 aprilie 2024
-
Animaţie2 săptămâni ago
Echipează-te și pregătește-te pentru a te alătura echipei Looney Tunes pentru râsete pe cinste în ACME!
-
Emisiuni2 săptămâni ago
PRO TV anunță începerea filmărilor pentru sezonul 11 Visuri la cheie, într-o nouă formulă: ”una dintre cele mai bune echipe pe care le-am avut până acum”
-
Platforma Online TV2 săptămâni ago
„Dorința”, cel mai nou film animat de comedie de la Disney este disponibil de astăzi pe Disney+
-
Emisiuni2 săptămâni ago
Chef Sautner i-a dat cuțitul de aur lui Mario Mădălin Dumitru. Diseară, Giulia și Vlad Huidu vin să gătească pentru jurații Chefi la cuțite
-
Digital2 săptămâni ago
PUBLICĂM ADVERTORIALE SEO – adaptate bugetului tău
-
Cultura2 săptămâni ago
Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul, o poveste despre dragoste, pierdere și supraviețuire într-un secol de istorie coreeană
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul Kanal D pentru săptămâna 08 – 14 aprilie 2024
-
Emisiuni3 zile ago
Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV!
-
Analize Audiente TV2 săptămâni ago
AUDIENȚE în Prime-Time în luna martie. Antena 1 este depăşită de Kanal D la nivel național. KANAL D performanțe remarcabile cu un plus de 100.000 de telespectatori !
-
Reality Show4 zile ago
Filmările Survivor All Stars s-au încheiat, iar concurenții sunt în țară! Finala va fi LIVE!
-
Grila de programe2 săptămâni ago
Ce să urmărești la televiziunile Warner Bros. Discovery în aprilie