Connect with us

A-Z NEWS

ONLINE | Piaţa europeană de publicitate a depăşit 24 de miliarde de euro în 2012

Published

on

Reclame

Mediul online a înregistrat cea mai mare creştere din punct de vedere al cheltuielilor de publicitate la nivel european, în 2012, publicitatea online depăşind 24,3 miliarde de euro, potrivit ultimei cercetări anuale AdEx Benchmark, data joi publicităţii de IAB Europa, la conferinţă internaţională Interact de la Barcelona. Piata a crescut cu 11,5% fata de anul precedent, IAB apreciind că diversitatea publicităţii online a contribuit la această evoluţie în pofida volatilităţii macroeconomice care persistă pe continent. Valoarea europeană este de peste 1000 de ori mai mare decât cea anuntata recent pentru piata românească de publicitate online: 22,1 milioane de euro în 2012, informeaza Hotnews.ro 

Creşterea de 11,5% a fost, totuşi, mai lentă decât cea înregistrată în 2011 faţă de 2010 (15,3%). Daniel Knapp, autor al raportului AdEx, este citat însă într-un comunicat IAB spunând:

“În timp ce situaţia macroeconomică din Europa sugera un an 2012 dificil pentru industria media, publicitatea online spune o poveste mult mai bună. Studiul demonstrează că nu doar pieţele sunt motoare de creştere. Creşterea importanta din economii online mature precum Scandinavia sau Marea Britanie demonstrează că investiţiile în tehnologie, măsurătorile îmbunătăţite şi strategiile de monetizare a consumatorilor tot mai mobili susţin o creştere sustenabila a publicităţii online”.

Pieţele europene cu cele mai mari cheltuieli pentru publicitate online sunt Marea Britanie (6,6 milarde de euro), Germania (4,6 miliarde), Franta (2,8 miliarde) Rusia (1,5 miliarde), Italia (1,4 miliarde), Olanda (1,2 miliarde), Suedia (0,8 miliarde), Norvegia şi Danemarca (câte 0,6 miliarde de euro).

Ce spune, între altele, studiul AdEx Benchmark:

  • Cererea pentru publicitate online video a crescut cu 50,6% în 2012, până la aproape 661,9 milioane de euro (cota de piaţă de 12,9%)
  • Publicitatea pe mobil a crescut cu 78,3%, până la aproape 392 milioane de euro (5% din cheltuielile pentru publicitate de tip display)
  • Piata de publicitate de tip display a crescut cu 9,1%, până la 7,8 miliarde de euro, principalele motoare de creştere fiind mobile ads şi online video.
  • Piata de anunţuri s-a ridicat la 4,5 miliarde de euro, cea mai mare creştere fiind înregistrată în ţările scandinave.
  • Piata de publicitate prin motoarele de căutare a înregistrat o creştere de 15,5%, până la 11,9 miliarde de euro. Acest sector a înregistrat o creştere spectaculoasă în Rusia (44,9%)

 

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Rochii




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
Documentaro zi ago

James Cameron revine cu un serial premiat cu Emmy: „Secretele Caracatiței” va fi difuzat pe National Geographic Wild pe 22 Aprilie

Special TV2 zile ago

Când visăm împreună, ne adunăm împreună! PRO TV și FRF lansează Imnul echipei naționale pentru EURO 2024

Reality Show2 zile ago

Diseară, la Chefi la cuțite începe bootcampul sezonul 13: concurenții se confruntă cu presiunea celei dintâi probe eliminatorii

Emisiuni2 zile ago

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV!

Monden2 zile ago

Întâlnire amoroasă între doi concurenți Survivor, înainte de show-ul de la Pro TV: „A venit la mine acasă și era băută”

Reality Show3 zile ago

Filmările Survivor All Stars s-au încheiat, iar concurenții sunt în țară! Finala va fi LIVE!

Documentar6 zile ago

National Geographic anunță premierea serialului „NASA: Culisele Inovațiilor” la 43 de ani de la trimiterea primei nave în spațiu

AUDIENȚE TVo săptămână ago

Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență

ȘTIAI CĂ...?o săptămână ago

RIHANNA, cântăreață care explodează pe scenă. Care a fost ascensiunea sa în industria muzicală mondială

Reality Showo săptămână ago

Faimoșii caută o victorie mult așteptată în jocul vital, la Survivor All Stars: ”mergem spre imunitatea asta, cu gândul să câștigăm”

FOTBALo săptămână ago

PRO TV și FRF pregătesc o surpriză suporterilor, înainte de EURO 2024! Doar 67 de zile rămase până la meciul de debut!

Facebook

Advertisement

IN Trending