Connect with us

ALL MEDIA

Orientarea către client, tendinţa anului 2012 în promovarea prin reţelele sociale

Published

on

Studiul GfK „Cum folosesc companiile social media” analizează care sunt reţelele sociale preferate de oamenii de comunicare din companii şi scopul în care acestea sunt folosite. În 2011, 69% dintre companii au apelat în special la promovarea prin Facebook şi prin forumurile de discuţii (43%).

Intenţiile pentru 2012 arată o creştere uşoară pentru canalele deja existente şi bine poziţionate, cum sunt Facebook, LinkedIn sau Youtube, dar şi un interes mai accentuat pentru utilizarea pe scară mai largă a Twitter-ului şi blogurilor independente (creştere de 8%, respectiv 6%). Astfel, Twitter ajunge să fie interesant pentru 19% dintre companii, iar campaniile pe bloguri independente pentru 27%.

În ceea ce priveşte scopul cu care sunt folosite aceste medii, studiul GfK remarcă în 2012 o concentrare semnificativ mai mare faţă de 2011 pe relaţia cu clienţii. Fidelizarea este un obiectiv important anul acesta pentru 60% dintre respondenţi (versus 49% în 2011), interacţiunea clienţilor cu marca pentru aproape jumătate (faţă de 34% anul trecut), iar oferirea de servicii de relaţii cu clienţii (customer care) pentru 39%, reprezentând o creştere de 10 procente faţă de 2011.

Scopuri foarte importante rămân creşterea vânzărilor pentru două treimi dintre cei chestionaţi şi găsirea partenerilor de afaceri pentru mai mult de jumătate. “Dacă anul trecut, multe companii s-au axat pe crearea unei imagini de marcă sau de companie prin intermediul reţelelor sociale, în 2012, companiile conştientizează mai mult rolul acestora în apropierea de client. Obţinerea unei imaginii pozitive este completată acum de indicatorii legaţi de creşterea vânzărilor, dar şi de loializare.”, declară Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.

Studiul GfK „Cum folosesc companiile mediile sociale” oferă informaţii despre canalele sociale folosite de companii în promovare, scopul cu care le folosesc şi cum măsoară efectele campaniilor derulate de ei. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenţi askGfK. Au fost chestionate 410 persoane, decidenţi sau co-decidenţi în ceea ce priveşte activitatea de comunicare, care au realizat sau intenţionează să realizeze campanii în reţelele sociale în următoarele 12 luni.

Comentarii

comments

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale jurnalistice , vă rugăm să ne contactați sau la adresa contact@radardemedia.ro

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Locuri de muncă în România

Locuri de muncă în România

MENIU

pentru sufletul tau

Facebook

IN Trending