Connect with us

Industria de Publicitate

Patrimoniul din Roşia Montană în imagini

Published

on

 

Roşia Montană,19iunie,2012. Roşia Montană a găzduit în perioada 15-1 7 iunie 2012 atelierul de documentare foto-video pe tema patrimoniului Roşiei Montane, prima etapa a proiectului Patrimoniul din Roşia Montană în imagini. Scopul acestui proiect îl constituie realizarea unui repertoriu al  elementelor semnificative ale peisajului cultural minier din zonă. La scopul documentar al proiectului se adaugă acela al creşterii vizibilităţii patrimoniului de la Roşia Montană către publicul larg, în sprijinul unei mai bune conştientizări a valorii sale excepţionale.

In cadrul workshopului au participat 10 artişti din Alba-Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu, Galaţi, Bucureşti fotografi, directori de imagine, cineaşti cu experienţă şi cu rezultate deosebite în domeniul artei foto-video.

Repertoriul fotografic al patrimoniului realizat de către artişti va fi prezentat în cadrul unui site web şi a unei expoziţii itinerante în ţară şi străinătate. Totodată, proiectul urmăreşte implicarea publicului larg în promovarea şi protejarea patrimoniului din Roşia Montană. In acest sens vor fi organizate, concomitent cu expoziţiile itinerante din Cluj-Napoca, Bucureşti, Viena şi Roşia Montană, şi activităţi cultural artistice care să presupună implicarea efectivă a publicului în protejarea patrimoniului, inclusiv o campanie de fundraising.

Acest proiect cultural a stârnit însă o reacţie agresivă, condamnabilă, din partea unui grup organizat de angajaţi ai societăţii comerciale Roşia Montană Gold Corporation (RMGC), aflaţi în timpul programului de lucru şi îmbracaţi, cei mai mulţi dintre ei, în echipamentul de lucru inscripţionat cu sigla şi denumirea companiei. Astfel, vineri – 15 iunie, circa 30-40 de persoane au atacat grupul de organizatori şi fotografi: timp de mai bine de o jumatate de oră, strigate, neîntrerupte şi violente, îmbrânceli, ameninţări – „vă rupem gâtul!” – au fost împărţite cu insistenţă de membrii grupului de angajaţi ai RMGC către participanţii la atelier, dar mai ales către organizatori, membrii Alburnus Maior şi ARA – Asociaţia „Arhitectură. Restaurare. Arheologie”. Incidentul de vineri s-a încheiat abia după sosirea la faţa locului, la apelul unuia dintre organizatorii atelierului, a Poliţiei şi Jandarmeriei. După producerea incidentului, Jandarmeria a asigurat paza participanţilor câteva ore.

Faţă de cele enumerate mai sus, organizatorii atelierului au depus în dimineaţa zilei de luni – 18 iunie, sesizare la Poliţie pentru încălcarea ordinii şi liniştii publice, dar şi plângere penală împotriva agresorilor şi a instigatorilor pentru infracţiunea de ameninţare.

“Mă bucur participanţii la acest eveniment nu s-au lăsat intimidaţi Roşia Montană este minunată şi trebuie descoperită! bucur au venit şi, mai important, bucur vor reveni! Stiu e şocant ajungi într-un loc atât de frumos şi fii întâmpinat cu înjurături şi îmbrânceli. Ameninţările şi manipularea sunt metodele prin care această firmă îşi impune voinţa în Roşia Montană! Si e cu atât mai neplăcut vezi astfel de comportament este exersat nu doar de angajaţii Goldului, ci şi de primar, şi este acceptat de statul român prin autorităţile sale!” – a declarat Eugen David, localnic, preşedintele Asociaţiei Alburnus Maior, făcând referire la ameninţările pe care chiar primarul localităţii, Eugen Furdui, le-a adresat tot unui membru al Asociaţiei ARA, în direct, într-o emisiune televizată.

“Anul acesta am fost de 4 ori la Roşia Montană, benevol. Când am aflat se doresc fotografi acolo pentru a prelua fotografii cu patrimoniul din Roşia Montană (clădiri istorice, vestigii romane şi nu în ultimul rând peisajul unic de acolo), am sărit în sus de bucurie. Sâmbătă urmau vină în Roşia Montană soţia şi copilul meu. Am anulat venirea lor deoarece nu le puteam garanta siguranţa după incidentul grav care s-a petrecut acolo. Cred la Roşia Montană există exemple clare se poate trăi şi fără minerit. Dar trebuie muncă, implicare şi conştiinţă. Intr-un final îmi voi duce şi familia acolo. Sper să-mi vad copilul zburdând pe dealuri neatinse de fălcile de oţel lacome ale excavatoarelor.” – ne-a transmis dupa încheierea atelierului unul dintre participanţi, Edmond Kreibik.

Dincolo de incidentele provocate vineri de angajaţii companiei miniere, considerăm că atelierul derulat în acest sfârşit de săptămână la Roşia Montană a fost o prima reuşită a acestui proiect, atingându-şi scopul, motiv pentru care ţinem să mulţumim participanţilor, al căror entuziasm ne confirmă încă o dată – Roşia Montană este minunată, indiferent prin ce lentilă o priveşti.


ProiectulPatrimoniuldinRoşiaMontanăînimaginisedesfăşoarăcusprijinulpartenerilorAsociaţiaArhitectură.Restaurare.Arheologie”,FundaţiaEXTRAARTşiCentrulRegionalFORMATESTşiesteco-finanţatprinAdministraţiaFonduluiCulturalNaţional.

www.rosiamontana.org

Lasa un comentariu aici!

1 Comment

1 Comment

  1. Sorin Minea

    19 iunie 2012 at 20:04

    eu nu cred ca acest workshop a starnit reactii negative angajatilor unei companii care oricum se implica in reabilitarea si restaurarea patrimoniului. ba din contra, reactia a fost mai mult ca sigur pozitiva, dar fara putin scandal, nu se publica articolul. oricum, nu exista nici macar o fotografie din care sa rezulte aceasta reactie negativa!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin

Published

on

 

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin, poziție din care coordonează departamentul de Creație al agenției. Joaquin are o experiență de peste 20 ani în comunicare și se alătură echipei Golin după ce a lucrat în agenții internaționale și locale, unde a dezvoltat campanii creative pentru clienți din industrii precum FMCG, food, auto, finance & banking.

Joaquin este responsabil de dezvoltarea și consolidarea soluțiilor creative oferite clienților agentiei, îmbinând o abordare de tipul earned first cu un puternic nucleu de brand și customer experience. Irina Guțan (Copywriter) și Emanuel Ignat (Art Director) completează echipa de creație Golin, contribuind cu un know-how creativ extins la construirea campaniilor creative ale diviziilor Consumer și Corporate din cadrul agenției și întregind competențele The BridgeTM, departamentul de social media și digital PR al agenției.

“Suntem prima agenție de PR din România care a avut un director de creație, încă de acum aproape 10 ani. Suntem curajoși și ne place să fim mereu cu un pas înaintea celorlalți, inovăm și căutăm relevanța în tot ceea ce facem, iar în ADN-ul nostru scrie courageously happy și progressive PR. Același spirit l-am regăsit și la Joaquin și am știut că împreună facem o echipă excelentă. Focusul departamentului de creație al Golin este să conceapă pentru clienții nostri soluții creative earned-first, utilizând instrumente de customer experience (CX), fără să piardă esența PR-ului: construirea și consolidarea reputației, câștigarea atenției consumatorilor, relațiile cu influencerii”, a spus Irina Roncea, Managing Director Golin.

Mă bucur că am oportunitatea de a mă alătura echipei de aur Golin. Sunt încântat să îmi folosesc energia și pasiunea creativă pentru clienții agenției, jucători de top în industriile lor, branduri și companii pentru care orice creativ din piață would really kill J. Cred în creativitate în toate formele ei, și mai ales în PR, și sunt convins că, împreună cu noul departament de creație al agenției, vom duce mai departe povestea de succes pe care Golin o scrie de atâția ani pe piața românească”, a declarat Joaquin Bonilla, Executive Creative Director Golin.

Golin a anunţat la sfârșitul anului trecut noua sa abordare progresivă pentru redefinirea domeniului relaţiilor publice. Într-o eră în care există o confuzie fără precedent în comunicare, Golin îşi propune să genereze sentimentul de mândrie pentru această profesie şi să livreze rezultate măsurabile clienţilor săi.

Ca parte a strategiei sale progresive, agenţia a lansat un nou sistem de operare global ce include o serie de produse de date şi analiză. Instrumentele de lucru trademark Golin, precum Relevance RadarTM, platforma care utilizează inteligența artificială pentru a ajuta la anticiparea și măsurarea oportunităților de buzz, sharing și talkability, și CXPRTM, platforma ce reunește insight-uri din social data pentru a susține decizii de business, aliniază relațiile publice cu traseul consumatorului pentru a maximiza impactul comunicării.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

McCann Worldgroup Romania desemnata AGENCY OF THE YEAR la Festivalul Golden Drum pentru a 5-a oara

Published

on

 

În premieră pentru Festivalul Golden Drum, rețeaua McCann Worldgroup și agenția McCann Worldgroup Romania au fost desemnate NETWORK OF THE YEAR și respectiv AGENCY OF THE YEAR, pentru a 5-a oară fiecare, record absolut în istoria festivalului.

Anterior, McCann Worldgroup Romania a caștigat titlul de AGENCY OF THE YEAR în 2006, 2007, 2011 si 2015 iar rețeaua McCann Worldgroup a caștigat distincția NETWORK OF THE YEAR în 2013, 2014, 2016 si 2017.

Campania Bihor Couture a adus agenției McCann Worldgroup Romania 2 Grand Prix-uri, premiul The Best of WHAT, dar și Golden Watch Award pentru directorii de creație Cătălin Dobre și Adrian Boțan.

Campaniile “Race a Nation” (Vodafone), “Real Life Tests” (Vodafone), “The Festival Bottle” (Coca-Cola Romania) și “Bihor Couture” (Beau Monde) au fost nominalizate de 14 ori și au câștigat 9 Gold & Silver Drums.

Rețeaua McCann Worldgroup a câștigat titlul de Network of the Year datorită rezultatelor extraordinare a 8 agenții din rețea: Cehia, Italia, România, Israel, Spania, Ucraina, Serbia si Polonia.

“Să câștigi e bine, însă să reușești să câștigi an de an, cu atât de multe agenții din rețea, este extraordinar. Este cea mai onestă apreciere a creativității și a muncii de calitate pe care o oferim clienților globali, regionali și locali. Ne mândrim cu asta!” declară John Wright, Regional Officer CEE.

“Sunt mândră de echipa agenției McCann Worldgroup Romania pentru valorile după care se conduce, pentru felul în care nevoile și business-ul clienților sunt analizate și adresate, pentru talentul oamenilor din agenție. Totul fără a compromite motivele pentru care facem ce facem: pasiunea și relevanța. Clienții noștri dragi împărtășesc aceste valori cu noi și este foarte ușor de văzut asta din rezultatele campaniilor noastre și a business-ului lor.

Felicitări! Este o adevarata onoare să aducem acasă acest titlu!” declară Sagit Tzur Lahav, CEO McCann Worldgroup Romania.

“Plecăm acasă cu titlul Network of the Year pentru al 3-lea an consecutiv și cu Agency of the Year pentru McCann Worldgroup Romania pentru a 5-a oară în istoria festivalului. Ne bucură toate premiile, dar ce ne încântă cel mai tare este faptul că nu vorbim de o campanie, de un an sau de un premiu. Vorbim de recunoașterea performanței an dupa an. Și asta vine dintr-o cultură creativă construită din ambiție, talent și multă muncă.

O cultură creativă pe care o împărțim cu clienții noștri, o cultură care ne permite și ne încurajează să ne depășim limitelele constant.                                                                               E multă muncă în spatele acestor performanțe și sunt foarte mândru de echipa extraordinară pe care o avem“ declară Cătălin Dobre, Regional Creative Director for McCann CEE si Creative Director McCann Worldgroup Romania.

 

Campaniile câștigătoare la Golden Drum în 2018 sunt:

  • Campania “Bihor Couture” dezvoltată pentru revista Beau Monde: 2 Grand Prix, The Best of WHAT, Golden Drum în categoria Local Spirit și 2 Silver Drums pentru Brand Building/Brand Introduction și Entertainment/Online&Mobile.
  • Campania “Race a Nation”, dezvoltată pentru clientul Vodafone: 3 Silver Drums în categoriile Digital& Mobile/ Games; Activation; Entertainment/Live Experience.
  • Campania “Real Life Tests” dezvoltată pentru clientul Vodafone: un Golden Drum în categoria Brand Building/Brand Vitality

Campania “The Festival Bottle” dezvoltată pentru clientul Coca-Cola România a fost premiată cu 2 Silver Drums în categoriile Activation și Functional Efficiency.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Grupul Digi | RCS & RDS lansează prima campanie de imagine corporate

Published

on

 

Digi | RCS & RDS lansează prima campanie de imagine a grupului, prin care aduce în atenția publicului povestea companiei și evoluția acesteia, în paralel cu transformarea societății românești.

Sub sloganul “De 25 de ani, conectați #Nelimitat”, campania vorbește despre modul în care Digi | RCS & RDS a intrat în viețile românilor, odată cu televiziunea prin cablu, continuând cu internetul și telefonia fixă și mobilă. În peste 25 de ani de activitate, compania a devenit unul dintre reperele pieței de comunicații electronice, în regiune, iar creșterea sa a atras și nevoia transformării.

”Campania arată cum Digi | RCS & RDS a contribuit la îmbunătățirea vieții românilor, introducând treptat tehnologii tot mai performante și conținuturi tot mai diverse. Azi, grație unei viziuni de business curajoase, suntem lideri în România pe piața serviciilor de televiziune prin cablu și a serviciilor de internet. Ca să ajungem aici, am muncit, am inovat, am experimentat, am făcut pionierat în domeniul telecomunicațiilor. Așa am reușit să le oferim milioanelor de abonați servicii de comunicații electronice de cea mai bună calitate la prețuri competitive și să ducem brand-ul Digi dincolo de granițe, în Ungaria, Spania, Italia. Suntem mândri de aceste reușite ale echipelor noastre, obținute cu ajutorul unei rețete unice: am fost și suntem conectați nelimitat la aspirațiile românilor”, a spus Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi | RCS & RDS.

 

Un spot TV inspirat de o ”istorie personală

Spotul TV este ”piesa de rezistență” a campaniei și povestea sa se construiește pe baza momentelor cheie din existența unui român născut în zilele Revoluției din 1989.

Pentru a duce mai departe conceptul, producția spotului TV a fost realizată cu oameni obișnuiți, care lucrează împreună pentru idealurile lor. Asistenta medicală în rolul mamei, pensionarul pasionat de electronică în rolul bunicului mecanic de motociclete, modelul în rolul mamei tinere sunt doar trei dintre ei. Alți 80 de figuranți și 17 protagoniști completează reprezentarea – simbol a milioanelor de români conectați #nelimitat de un singur nume – Digi.

Locațiile în care s-a filmat sunt la fel de diverse precum momentele scenariului – un garaj din Militari, Școala generală nr. 8 Câmpina, o terasă din zona Ateneului Român, Barajul Paltinu (Prahova), un bar, o stradă veche din București și câteva cadre pe platourile Castel Film.

Campania se desfășoară timp de o lună, începând din 27 august, la TV, radio, în online și social media. În perioada octombrie – noiembrie, spotul va rula și în cinematografe.

Echipa: Tudor Dumitrașcu (creație și regie), Tony Pisaroglu (producător), Claudiu Boboc (Production Unit Manager), Liviu Pojoni și Adrian Rugină (DOP), George Popa (coloană sonoră originală), Petru Mărgineanu (voce), Safe-Frame.com (grafică), O-Video (colorizare). Casa de producție: H5.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending