Connect with us

Industria de Publicitate

Patrimoniul din Roşia Montană în imagini

Avatar

Published

on

Roşia Montană,19iunie,2012. Roşia Montană a găzduit în perioada 15-1 7 iunie 2012 atelierul de documentare foto-video pe tema patrimoniului Roşiei Montane, prima etapa a proiectului Patrimoniul din Roşia Montană în imagini. Scopul acestui proiect îl constituie realizarea unui repertoriu al  elementelor semnificative ale peisajului cultural minier din zonă. La scopul documentar al proiectului se adaugă acela al creşterii vizibilităţii patrimoniului de la Roşia Montană către publicul larg, în sprijinul unei mai bune conştientizări a valorii sale excepţionale.

In cadrul workshopului au participat 10 artişti din Alba-Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu, Galaţi, Bucureşti fotografi, directori de imagine, cineaşti cu experienţă şi cu rezultate deosebite în domeniul artei foto-video.

Repertoriul fotografic al patrimoniului realizat de către artişti va fi prezentat în cadrul unui site web şi a unei expoziţii itinerante în ţară şi străinătate. Totodată, proiectul urmăreşte implicarea publicului larg în promovarea şi protejarea patrimoniului din Roşia Montană. In acest sens vor fi organizate, concomitent cu expoziţiile itinerante din Cluj-Napoca, Bucureşti, Viena şi Roşia Montană, şi activităţi cultural artistice care să presupună implicarea efectivă a publicului în protejarea patrimoniului, inclusiv o campanie de fundraising.

Acest proiect cultural a stârnit însă o reacţie agresivă, condamnabilă, din partea unui grup organizat de angajaţi ai societăţii comerciale Roşia Montană Gold Corporation (RMGC), aflaţi în timpul programului de lucru şi îmbracaţi, cei mai mulţi dintre ei, în echipamentul de lucru inscripţionat cu sigla şi denumirea companiei. Astfel, vineri – 15 iunie, circa 30-40 de persoane au atacat grupul de organizatori şi fotografi: timp de mai bine de o jumatate de oră, strigate, neîntrerupte şi violente, îmbrânceli, ameninţări – „vă rupem gâtul!” – au fost împărţite cu insistenţă de membrii grupului de angajaţi ai RMGC către participanţii la atelier, dar mai ales către organizatori, membrii Alburnus Maior şi ARA – Asociaţia „Arhitectură. Restaurare. Arheologie”. Incidentul de vineri s-a încheiat abia după sosirea la faţa locului, la apelul unuia dintre organizatorii atelierului, a Poliţiei şi Jandarmeriei. După producerea incidentului, Jandarmeria a asigurat paza participanţilor câteva ore.

Faţă de cele enumerate mai sus, organizatorii atelierului au depus în dimineaţa zilei de luni – 18 iunie, sesizare la Poliţie pentru încălcarea ordinii şi liniştii publice, dar şi plângere penală împotriva agresorilor şi a instigatorilor pentru infracţiunea de ameninţare.

“Mă bucur participanţii la acest eveniment nu s-au lăsat intimidaţi Roşia Montană este minunată şi trebuie descoperită! bucur au venit şi, mai important, bucur vor reveni! Stiu e şocant ajungi într-un loc atât de frumos şi fii întâmpinat cu înjurături şi îmbrânceli. Ameninţările şi manipularea sunt metodele prin care această firmă îşi impune voinţa în Roşia Montană! Si e cu atât mai neplăcut vezi astfel de comportament este exersat nu doar de angajaţii Goldului, ci şi de primar, şi este acceptat de statul român prin autorităţile sale!” – a declarat Eugen David, localnic, preşedintele Asociaţiei Alburnus Maior, făcând referire la ameninţările pe care chiar primarul localităţii, Eugen Furdui, le-a adresat tot unui membru al Asociaţiei ARA, în direct, într-o emisiune televizată.

“Anul acesta am fost de 4 ori la Roşia Montană, benevol. Când am aflat se doresc fotografi acolo pentru a prelua fotografii cu patrimoniul din Roşia Montană (clădiri istorice, vestigii romane şi nu în ultimul rând peisajul unic de acolo), am sărit în sus de bucurie. Sâmbătă urmau vină în Roşia Montană soţia şi copilul meu. Am anulat venirea lor deoarece nu le puteam garanta siguranţa după incidentul grav care s-a petrecut acolo. Cred la Roşia Montană există exemple clare se poate trăi şi fără minerit. Dar trebuie muncă, implicare şi conştiinţă. Intr-un final îmi voi duce şi familia acolo. Sper să-mi vad copilul zburdând pe dealuri neatinse de fălcile de oţel lacome ale excavatoarelor.” – ne-a transmis dupa încheierea atelierului unul dintre participanţi, Edmond Kreibik.

Dincolo de incidentele provocate vineri de angajaţii companiei miniere, considerăm că atelierul derulat în acest sfârşit de săptămână la Roşia Montană a fost o prima reuşită a acestui proiect, atingându-şi scopul, motiv pentru care ţinem să mulţumim participanţilor, al căror entuziasm ne confirmă încă o dată – Roşia Montană este minunată, indiferent prin ce lentilă o priveşti.


ProiectulPatrimoniuldinRoşiaMontanăînimaginisedesfăşoarăcusprijinulpartenerilorAsociaţiaArhitectură.Restaurare.Arheologie”,FundaţiaEXTRAARTşiCentrulRegionalFORMATESTşiesteco-finanţatprinAdministraţiaFonduluiCulturalNaţional.

www.rosiamontana.org

Comentarii

1 Comment

1 Comment

  1. Avatar

    Sorin Minea

    19 iunie 2012 at 20:04

    eu nu cred ca acest workshop a starnit reactii negative angajatilor unei companii care oricum se implica in reabilitarea si restaurarea patrimoniului. ba din contra, reactia a fost mai mult ca sigur pozitiva, dar fara putin scandal, nu se publica articolul. oricum, nu exista nici macar o fotografie din care sa rezulte aceasta reactie negativa!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Industria de Publicitate

Branduri cu dragoste sau despre conceptul de Lovemark

Avatar

Published

on

            În anul 2004, un nou concept îşi făcea apariţia în domeniul marketingului, Lovemark, la iniţiativa lui Kevin Roberts, directorul executiv al agenţiei de publicitate Saatchi & Saatchi. O idee pe cât de simpatică la prima vedere, pe atât de îndrăzneaţă, pentru că urmăreşte să înlocuiască brandurile sau cel puţin să le ducă la un alt nivel. All you need is love ! Iubirea se anunţă a fi soluţia salvatoare a brandurilor.

 

Pentru a deveni un lovemark, produsul are nevoie de trei ingrediente cheie: mister redat prin poveşti impresionante, timpuri primordiale, mituri şi multă inspiraţie, crearea unei experienţe complete prin reunirea celor cinci simţuri şi o relaţie strânsă cu consumatorul redată de angajament şi empatie. Paralel cu acest prim set de idei este şi axa dragoste – respect. Sistemul urmăreşte să măsoare cât mai eficient nivelul de emoţie şi cel al angajamentului. Un lovemark adevărat iubeşte, dar şi respectă clienţii.

Esenţa conceptului de lovemark are la bază o idee destul de simplă, dar bine pusă în valoare: omul este considerat o fiinţă raţională, dar în realitate este mai degrabă influenţat de emoţii. Neurologul Donald Calne zice că „diferenţa esenţială dintre emoţie şi raţiune este că prima duce la acţiuni, în timp ce ultima determină concluziile.” Brandurile sunt într-o continuă schimbare, la fel este şi consumatorul, care nu mai doreşte doar să asculte, ci şi să participe. Cumpărătorului modern îi place să-şi aleagă propriile „setări” şi apelează tot mai mult la personalizare.

Clientul actual are un simţ critic din ce în ce mai dezvoltat şi pare să devină imun la valul de mesaje care-l invadează zilnic. Dar acest apel la emoţie ne determină să alegem, să reţinem şi să folosim în timp anumite mărci. Lovemarks reprezintă următorul nivel pentru branduri, sunt speciale, tocmai de aceea sunt atât de îndrăgite. Un lovemark reuşeşte să împingă loialitatea unui utilizator dincolo de raţiune, într-o legătură specială.

Mai mulţi cercetători au realizat studii despre  factorii care determină loialitatea faţă de un produs şi au propus diferite modalităţi de măsurare a fenomenului de brand loyalty. Lupta dintre mărci nu mai este una de „raft”, ci s-a mutat în mintea, dar mai ales, în inima consumatorilor. Specialiştii cred că există mai multe tipuri de cumpărători: cei care cumpără de fiecare dată acelaşi brand, clienţi care urmăresc două sau trei branduri din aceeaşi categorie, o parte care achiziţionează un singur brand, pentru un timp şi în final, persoanele care sunt mereu în căutarea noutăţilor. Un lovemark adevărat se încadrează în prima categorie, adică reuşeşte să capteze cumpărătorul atât de mult încât să revină mereu.

Pe site-ul dedicat noului concept, susţinut de agenţia Saatchi & Saatchi, există o rubrică dedicată poveştilor celor mai îndrăgite lovemarks. De pildă, Coca-Cola nu este doar unul dintre cele mai populare şi bine vândute branduri la nivel global, dar şi un lovemark emblematic. De asemenea, această categorie specială de produse înveseleşte şi lumea copiilor. Într-o eră a jucăriilor hi-tech sau a păpuşilor fotomodel, compania japoneză Sanrio aduce în atenţia celor mici o pisicuţă drăgălaşă, Hello Kitty. Interesant este că personajul nu are gură deoarece, conform creatorilor, aceasta vorbeşte într-un limbaj universal, cel al inimii. Un alt lovemark îndrăgit de toate vârstele este şi Kinder Surprise care îmbină dulcele preferat al copilăriei, ciocolata, cu bucuria descoperirii unei noi surprize de fiecare dată.

Fiecare dintre noi are câte un lovemark. Unii nu îşi imaginează nici măcar o zi fără smartphone, alţii fără cafeaua preferată sau fără produsele potrivite de îngrijire. Un alt exemplu interesant este crema Nivea. Numele produsului provine din limba latină şi se traduce prin „alb(ă) ca zăpada”. Utilizarea din generaţie în generaţie este o poveste comună multor consumatori Nivea şi a fost ideea de bază pentru campania ce marca 100 de ani de existenţă pe piaţă.

Comentarii

Continue Reading

Industria de Publicitate

Şi brandurile au sentimente ! Despre emoţia în publicitate, marketing emoţional şi storytelling

Avatar

Published

on

            Procesul de branding a devenit deja o practică răspândită, atunci când un produs vrea să-şi facă loc pe piaţă. Competiţia acerbă şi evoluţia mijloacelor de comunicare au determinat schimbări ale tacticilor de promovare. Brandurile au înţeles că de multe ori calea către cumpărător nu trece întotdeauna prin raţiune, ci prin inimă, sentimente şi emoţii. Aşa au apărut ramuri precum marketingul emoţional sau conceptul de storytelling, adică integrarea poveştilor.

 

Specialiştii care studiază ramura psihologiei reclamei clasifică emoţiile în pozitive şi desigur, emoţii negative. În funcţie de context, o companie poate apela fie la prima categorie, fie la cea din urmă, pentru a-şi promova produsul. De menţionat este că un brand autentic oferă mai mult decât emoţii asociate momentului, ci adevărate sentimente faţă de acel produs care ne determină să-l achiziţionăm cu orice ocazie.

Un brand transmite informaţii şi bineînţeles emoţii, în mai multe moduri. De la reclamă, până la culoarea reprezentativă, totul face parte din procesul de branding. Succesul unui brand nu este determinat de culoarea pe care o are logo-ul, dar cu siguranţă este un detaliu care contribuie la conturarea imaginii în timp a mărcii. Adunate împreună, toate aceste detalii întăresc identitatea produsului. În continuare, avem un scurt ghid al culorilor şi al semnificaţiilor acestora, folosite în marketing:

  • Verdele duce cu gândul la natură, prospeţime, educaţie şi este preferat de cei din turism, resurse umane sau sănătate. (Animal Planet, Android, Starbucks, etc.)
  • Albastru, ales şi de Faceboook, inspiră credibilitate şi profesionalism.
  • Roşul este o culoare îndrăzneaţă, care transmite putere şi pasiune. Multe branduri de succes au optat pentru această nuanţă, iar câteva dintre acestea sunt Coca-Cola, Lego, Canon, Lay’s, Avis sau KFC.
  • Culoarea orange transmite o stare de bine, veselie şi prietenie. Avem aici Fanta, Mozilla Firefox, Amazon sau Nickelodeon.
  • Creativitatea şi inteligenţa sunt deseori asociate cu nuanţele de violet. Yahoo! sau Telekom fiind doar două exemple.
  • Non-culorile au şi ele farmecul lor, pot fi stabile, puternice, dar şi pure. Vezi Apple, Puma, Nike, Honda, Cartoon Network şi lista poate continua.
  • Există şi cazuri în care este preferată combinaţia mai multor culori. Diversitatea este pe placul celor de la Google, Windows, NBC sau eBay.

Vă mai amintiţi de Cosmote ? Actualul Telekom a lansat înainte de procesul de rebranding, una dintre cele mai emoţionante reclame. Spot-ul surprinde importanţa comunicării, în special a celei care uneşte generaţiile. Copilul devenit acum adult, îşi pierde răbdarea în faţa întrebărilor repetate ale tatălui bătrân şi bolnav, despre un fluture. Dar rememorarea unui episod similar din copilărie, atrage după sine regretul şi împăcarea. Filmuleţul lasă impresia urmăririi unui scurt metraj, unde beneficiarul ne este dezvăluit abia la final. Cosmote nu încearcă aici să vândă ceva în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă să crească gradul de awareness al clienţilor.

 

Practici înrudite: marketing şi branding emoţional

Apelul la emoţie nu este o idee tocmai nouă pentru publicitari, dar oferă cu siguranţă un avantaj competitiv în piaţă. Pentru mulţi practicieni, loialitatea consumatorilor înseamnă profit. Un branding bine realizat reuşeşte să treacă de la consumatori la oameni, de la produs la experienţă, de la onestitate la încredere, de la comunicare la dialog, de la identitate la personalitate şi tot aşa. Emoţia este cea care leagă consumatorul de un anumit produs.

Emoţiile puternice ne iau prin surprindere, dar ce este frumos se termină repede. Tocmai de aceea, emoţia trebuie dozată şi împărţită în mai multe stadii: trezirea interesului pentru produs, decizia de cumpărare, repetarea acţiunii, loializarea cumpărătorului, promovarea şi susţinerea produsului de către client însuşi. Există inclusiv clasamente ale diferitelor stări, unde primele locuri sunt ocupate de amuzament, interes, surprindere, fericire şi încântare. Reţelele de socializare au ştiut foarte bine cum să exploateze bucuria de a împărţi tot felul de experienţe cu ceilalţi oameni.

Samsung este un alt brand îndrăgit de milioane de utilizatori din întreaga lume. Chiar dacă acum sunt la modă versiunile cele mai recente, campania desfăşurată odată cu lansarea modelului Galaxy S3, a transformat un device, un obiect, într-o „persoană”. Această bucăţică de tehnologie te înţelege, împarte ceea ce este în inima ta, păstrează momente importante şi este creat special pentru oameni.

Cum sporeşte emoţia prin storytelling

Astăzi, a crea o reclamă poate fi considerată o adevărată artă. În locul unui îndemn clasic spre cumpărare, privitorul este purtat într-o altă lume, prin intermediul poveştilor. Conceptul are la bază o idee interesantă: „Spunerea poveştilor este o parte integrantă a ceea ce ne diferenţiază pe noi ca şi fiinţe umane.” Poveştile nu trebuie să fie reale pentru a ne impresiona, dar cu siguranţă se cere un scenariu bun şi personaje originale surprinse ca atare în timp, spaţiu şi acţiune. Dar această tehnică nu le rezolvă pe toate. Poveştile nu pot îndeplini toate obiectivele companiei. Ele trebuie să se îndepărteze pe cât se poate de clişee, iar fără o execuţie profesionistă, o idee bună se poate pierde. Însă tuturor ne plac poveştile, fie că suntem mici sau adulţi şi de multe ori povestea este cea care ne determină să alegem un anumit brand.

 

Comentarii

Continue Reading

Industria de Publicitate

Strategii de promovare potrivite de Sarbatori

Redactia Radar de Media

Published

on

Perioada Sarbatorilor de iarna nu e potrivita doar pentru pregatirea de concediu si relaxare, ci si pentru cresterea afacerii. Acum, ai mari sanse de a-ti creste vanzarile, mai ales daca serviciile sau produsele pe care le vinzi se adreseaza companiilor, ci publicului larg.

Decembrie e perioada in care noi toti suntem in cautare de cadouri si suntem dispusi sa cheltuim sume mai mari pentru a le face surprize placute persoanelor dragi noua. Daca si tu vrei sa profiti de aceasta perioada, iata cateva sfaturi si strategii.

Opteaza pentru un mix de elemente de promovare

Vrei sa fii pelista lui Mos Craciun? Atunci promoveaza-te intens inainte de Sarbatori. Asigura-te ca optezi pentru un mix de elemente de promovare, pentru a atinge un numar cat mai mare de persoane cu obiceiuri diferite. Iar daca promovarea iti aduce beneficii suplimentare, cum ar fi vizibilitate si link-uri pentru SEO, poti spune ca strategia ta va atinge mai mult de un obiectiv.

Te-ai decis sa te promovezi in luna decembrie? Vezi daca ti se potriveste si tie oferta de Sarbatori.

Mergi pe emotii pozitive

Oamenii asociaza sarbatorile cu momentele placute si fericite petrecute cu familia, iar acest lucru poate fi de un real ajutor pentru campania ta de marketing. Utilizeaza culorile si simbolurile de sarbatoare pentru a-ti prezenta produsul in cea mai favorabila lumina si a trezi emotiile pozitive ale cumparatorilor. Acum este mai usor ca oricand sa faci marketing!

Consumatorii folosesc retelele de socializare pentru a se inspira in perioada sarbatorilor. Fii si tu acolo!

In perioada sarbatorilor utilizatorii incep sa foloseasca social media si pentru a cauta cele mai bune idei si oferte de cumparaturi. Statisticile arata ca 15% dintre cumparatori apeleaza in timpul sarbatorilor la Facebook pentru inspiratie, motiv pentru care campania ta de marketing de pe social media va fi mai bine vazuta decat in restul anului. Deci nu uita de promovarea pe Facebook cand vine vorba de campaniile tale de Sarbatori.

De sarbatori iti poti creste numarul clientilor

In perioada sarbatorilor ai sanse mari sa fii cautat de clientii mai vechi, dar si de noi clienti. Statisticile arata ca acum traficul de consum creste cu 150%, ceea ce inseamna un numar mare de potentiali clienti. Insa, daca nu iti faci un marketing special de sarbatori, poti scapa ocazia.

Ai sansa de a face lucruri benefice pentru comunitate.

Sarbatorile sunt momentul in care cu totii devenim mai buni, ele fiind oportunitatea excelenta de a face un bine pentru comunitate. Asociaza-te intr-un parteneriat pentru o cauza nobila alaturi de alte organizatii si firme. Daca o faci bine si in spiritul sarbatorilor, nu numai ca te vei simti mai bine, dar vei avea sansa sa iti cresti vanzarile si sa iti construiesti o imagine pozitiva, oamenii asociind afacerea ta cu generozitatea si daruirea.

Citește și „Atelierele ILBAH anunță parteneriatul cu GEMINI CAD Systems”.

Foto: Pixabay

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0